Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4194 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שניהם חשובים בלי יותר חשוב אחד מהשני.

תרגול של דבר לא נכון לא יעזור - חשוב ללמוד מה נכון ומה לא.

 

הבעיה שתרגול חלק מהדברים יחשב בארצנו כנהיגה בקלות ראש...

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מדריך צריך לדעת להדריך, לא לנהוג. האנשים שאני עובד איתם צמוד הגיעו להישגים הנ"ל:

 

1. פודיום מקום 3 בג'ימקאנת המועדונים הראשונה, עם רכב נחות משמעותית בקטגוריית הנעה קדמית.

2. מקום 4 בראלי הראשון שבו הנהג השתתף (בינתיים רק ראלי אחד, עניינים טכניים עם הרכב).

3. עליה לגמר במקצה הנשים בפורמולה ישראל ונהיגה על מכונית פורמולה כמובן.

 

לנהוג - אני בטוח לא יודע :roll:

 

_PAZ5863.JPG_PAZ5983.JPG

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם (נערך)

קודם כל, אני חושב שהדרכות נהיגה מתקדמת טובות מתמקדות לאו דווקא בהחלקות פוטוגניות אלא דווקא בהיבטים של נהיגה יומיומית "משעממת" כמו צפי ותכנון, שמירת רווח, ניהול התנועה מאחור, התאמת המהירות לתנאי הדרך - כמו בתחום השליטה ברכב, יש המון מה ללמוד בתחום הזה!

 

כמובן שגם השחזה של כישורי השליטה ברכב היא מבורכת ובהקשר הזה, ולמרות האופנה האחרונה של הקורסים האישיים, לא הייתי פוסל על הסף קורס קבוצתי: אם הוא בנוי טוב אז עדיין יש יחס אישי ואפשר להפיק המון.

 

בעניין המדריך או בית הספר המסוים, אמנם התחום נטול פיקוח ממלכתי אך לא פגשתי הרבה מדריכים לא טובים. כמה שמות של מדריכים טובים כבר הוזכרו פה, בהם חבר הפורום Kundason, און יעקבסון (שכיום עובד דרך חברת מסלולים), דני גלטר, לאון טאובס וערן אביבי (שהיה המדריך הראשון שלי). כולם מומלצים.

 

שמות נוספים שכדאי מאוד לבדוק: אייזיק דוידוביץ', ליאור לוי (דרך מסלולים), וכן את האופציות שמציעות החברות הגדולות, אלטרנתיבי (מהם אני אישית למדתי כל מה שאני יודע על נהיגה), מסלולים וטריגו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
תמליץ על מי שאתה רוצה אבל אל תצפה שאני אגבה המלצה כזו.

 

אם היית נותן לפחות רשימה אז היה בזה היגיון אבל לטעון שלא תפקידנו לבצע סינון ובאותה הנשימה לתת המלצה כל כך חד משמעית ועוד על המדריך הכי שנוי במחלוקת מעוררת תהיות.

 

אני לא הלכתי לעשות כמה שיעורים אצל כמה מדריכים, אני הלכתי לעשות שיעורים אצל מדריך אחד, ואיתו נסיוני (ולא עם אחרים).

אין ספק שיש עוד טובים ומקצועיים ולא שמעת אותי אומר מילה אחת רעה או התנגדות למישהו מהם, איני מכיר אותם ולכן אני לא מביע עליהם דעה.

 

על אותם מחלוקות ישנות קראתי ולאחר שהכרתי את המדריך ויותר, את הבנאדם, נשכחו את המחלוקות וכל הלבטים.

 

אספר לך סיפור קטן, יש לי חבר מאוד טוב מהצבא, אותו חבר הוא גם "שנוי במחלוקת".

אנשים שמכירים אותו או חברים מאוד טובים שלו או ששונאים אותו ממש, רוב היחידה פשוט שנאה אותו ושנאה לעבוד איתו, קומץ מאיתנו מהצבא נשארנו חברים שלו (ואני מדבר על כולם) גם היום אחרי 8 שנים.

 

Kreios

 

אני לא מסכים איתך, הכימיה עם המורה וצורת העברת החומר חשובה לא פחות.

כי אם התרגול הראשוני לא יהיה טוב או לא מספיק או שפשוט לא תתחבר למורה, לא יהיה לך כמעט מה לתרגל אחר כך או שאתה עלול לתרגל משהו לא נכון.

פורסם
מדריך צריך לדעת להדריך, לא לנהוג. האנשים שאני עובד איתם צמוד הגיעו להישגים הנ"ל:

 

1. פודיום מקום 3 בג'ימקאנת המועדונים הראשונה, עם רכב נחות משמעותית בקטגוריית הנעה קדמית.

2. מקום 4 בראלי הראשון שבו הנהג השתתף (בינתיים רק ראלי אחד, עניינים טכניים עם הרכב).

3. עליה לגמר במקצה הנשים בפורמולה ישראל ונהיגה על מכונית פורמולה כמובן.

 

לנהוג - אני בטוח לא יודע :roll:

 

[ATTACH=CONFIG]408922[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]408923[/ATTACH]

 

קודם כל אני במקומך במיוחד כמדריך לא הייתי מתגאה בתמונות כמו שהעלת (עזוב שזה כביש ציבורי על כל המשתמע מכך אתה גם מסכן את הצלם).

 

שנית, ההישגים האלה לא קשורים ליכולת לבתמודד עם מצבי חירום. יש הבדל עצום בין להיכנס להחלקה ידועה ומבוקרת לבין להיתקל בה במפתיע (ואז צריך גם רפלקסים לדעת מתי לוותר על הניסיון לתפוס את האוטו ולעבור לבלימת חירום).

 

לסיום אני אזכיר את הסיפור על תחרות הריצה בין האמריקאי לרוסי. הרוסים פרסמו לאחר התחרות שהרוסי הגיע שני והאמריקרי אחד לפני האחרון.

 

עריכה:

 

כנו שכבר אמרתי, שנוי במחלורקת לא אומר לא טוב אלא מעלה את השאלה שצריכה להישאל מול כל מדריך טוב למי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • אחראי פורום
פורסם
מדריך צריך לדעת להדריך, לא לנהוג. האנשים שאני עובד איתם צמוד הגיעו להישגים הנ"ל:

 

1. פודיום מקום 3 בג'ימקאנת המועדונים הראשונה, עם רכב נחות משמעותית בקטגוריית הנעה קדמית.

2. מקום 4 בראלי הראשון שבו הנהג השתתף (בינתיים רק ראלי אחד, עניינים טכניים עם הרכב).

3. עליה לגמר במקצה הנשים בפורמולה ישראל ונהיגה על מכונית פורמולה כמובן.

 

לנהוג - אני בטוח לא יודע :roll:

 

[ATTACH=CONFIG]408922[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]408923[/ATTACH]

 

אני אומר לך מה אתה בטוח לא יודע: לנהל שיח ענייני.

מעירים לך על התגובות והתמונות הילדותיות (והמסוכנות, אני אפילו לא מתייחס לחוק) ואתה הולך וחוזר על אותו מעשה ועוד מוסיף מידע לא רלוונטי.

אם אין לך משהו חכם לכתוב - אתה בטח יודע את ההמשך.

וואו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

Kreios

 

אני לא מסכים איתך, הכימיה עם המורה וצורת העברת החומר חשובה לא פחות.

כי אם התרגול הראשוני לא יהיה טוב או לא מספיק או שפשוט לא תתחבר למורה, לא יהיה לך כמעט מה לתרגל אחר כך או שאתה עלול לתרגל משהו לא נכון.

 

ברור, אין ספק בכלל.

אבל הרבה חושבים שאחרי הקורס הראשון שלהם הם כבר מוכנים ומיומנים.

רק התכוונתי להדגיש את חשיבות התרגול, זה הכל.

פורסם (נערך)

קונדסון, תודה על תגובתך המחכימה ותמונותיך המרהיבות.

סוף סוף הבנתי אצל מי למדו מיכאל שומאכר והורסט מהשוארמה.

עריכה אחרונה על ידי אלעד

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

בבקשה:

 

הקורס הראשון שאני מציע כולל את כל הדברים שמורה הנהיגה לימד באופן שגוי, או לא טרח ללמד כלל, לדוגמה:

 

פיתוח צפי ותכנון בנהיגה, ראיית הנולד, ההקבלה של נהיגה בטוחה לנהיגת מירוצים, חשיבות המבט, ועוד.

 

תנוחת נהיגה נכונה (כן, יש דבר כזה) ולמה היא כל כך חשובה, הפנייה נכונה של ההגה - הדרך הנכונה לעשות זאת, מדוע וכיצד,

 

כיוון מראות - חיסול "שטחים מתים" והבנה למה אין כאלו באמת אם מכוונים מראות נכון, ובגלל זה אין להשתמש במראה פנורמית.

 

בלימת חירום - עשה ואל תעשה, כיצד תעשה, הערכת מרחקים, אומדן בלימה ביחס למהירות, ולבסוף - בלימה והתחמקות ממכשול - מה קורה כשאין מספיק מרחק לבלום ?

 

ירידה לשול ועלייה מהשול, כיצד לרדת בבטחה לשול וכיצד לעלות בבטחה מהשול, מהן הסכנות שבירידה לשול או בעלייה ממנו.

 

מעגל אחיזה - מה גורם לרכב לאבד אחיזה ומה גורם לו להחזיר אותה ? כיצד משתמשים בפיזיקה לטובתנו ?

 

תת היגוי והיגוי יתר - מה ההבדל, איך זה מתבצע וכיצד יש לתקן סוגי החלקות אלו, ומה ניתן לעשות כדי להימנע מהן ?

 

הפניית הרכב באמצעות המצערת - הרכב פונה דרך הדוושות ולא דרך ההגה, הכיצד ?

 

כניסה נכונה לפנייה - מה עושים, מתי עושים, כמה עושים, ובאיזה שלב בדיוק ?

 

מה עושים בתוך הפנייה - חשיבות מעגל האחיזה על מנת לשמר מהירות בפנייה ולא לגרום לרכב לאבד אחיזה.

 

יציאה מהפנייה - איך יוצאים מהפנייה, לאן יוצאים מהפנייה, מתי באמת "נגמרת הפנייה".

 

קווי פנייה נכונים - קו מוקדם, קו נייטרלי, וקו מאוחר. מהו האייפקס ? היכן הוא נמצא ? מה התפקיד שלו ?

 

מהו קו מירוצים, מהו קו בטוח, ומהו הקו הנכון והמהיר בכביש הציבורי ? מה עושים כשפנייה רודפת פנייה ?

 

כל אלו הם התכנים של הקורס האישי הראשון שאני מציע, לאורך 9 שעות מלאות של הדרכה.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

קונדסון,

 

אין ספק שתכנית הקורס עושה רושם מקיפה.

 

אכפת לך לשתף מה הרקע שלך מבחינת הסמכות מקצועיות להדרכת נהיגה מתקדמת ותחרותית?

כלומר, בהנחה ומחר אני רוצה לההפך למדריך נהיגה, מה עלי לעבור?

כיסוי ביטוחי? (למקרה שחלילה בתור מדריך גרמתי נזק לרכב של המודרך).

 

תודה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

עדן, אני חושב שאתה יודע את התשובה ואני לא מבין מה המטרה מאחורי כל ההתחכמות הזאת. זכור לי שהפורום הזה פונה לקהל חובבי נהיגה ורכב, וככל שהזמן עובר הוא דומה יותר לפורום התחכמות וויכוחים.

פורסם

אביאל, אתה טוען ששאלת הכיסוי הביטוחי אינה רלוונטית?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)

אביאל מה פה בדיוק ההתחכמות?

 

בא לקונדסון או כל מדריך נהיגה אחר אדון פלוני, המדריך נוהג ברכב כדי לבצע תצוגת תכלית ובמהלכה מסיבה זו או אחרת התצוגה מסתיימת על מעקה הבטיחות או על הגג.

 

מעניין אותי אם למדריך יש כיסוי ביטוחי לנזק שנגרם לרכב או שפלוני צריך להפעיל את הביטוח שלו.

 

שום התחכמות, שאלה שהיא לא רק לגיטימית אלא חובה שתישאל.

 

אם הייתי רוצה להתחכם יכולתי לשאול מה ההסמכה או הנסיון של קונדסון בנהיגת שטח תחרותית שעזרו לתלמיד שלו לזכות בראלי אבל זה ממש לא העניין פה.

 

באמת מסקרן אותי מה ההסמכות הנדרשות בכדי להיות מדריך נהיגה מתקדמת ולא פחות חשוב סוגיית הביטוח.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

עדן, בעניין הביטוח, אתה עוד אופטימי. אני עוד צופה תסריט פחות נעים בו כאשר תנסה להפעיל את הביטוח שלך, חברת הביטוח תנסה להתנער מפני שלדעתה התאונה נגרמה משימוש לא סביר ברכב (קיימות כל מיני התניות בפוליסה).


×
×
  • תוכן חדש...