Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4196 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבל שיעורי הנהיגה מוגבלים מעצם היותם מיועדים למי שעדיין לומד נהיגה. כשהנהג כבר מחזיק ברשיון (ועדיף שיעמדו לרשותו כמה חודשים של נסיון) מדריך נהיגה יכול להשיג איתו דברים שמורה לעולם לא היה מצליח להשיג עם תלמיד. כמובן שזה לא סותר את זה שצריך לשפר את רמת לימודי הנהיגה!

 

אבל כן, בעיני קורס נהיגה "מתקדמת" שפונה שכלל ציבור הנוהגים צריך להיות כמו שיעור נהיגה. הוא צריך להתמקד בסביבה משתנה כמו דרך עירונית, נסיעה בתנועה או בשדה ראיה מוגבל. הוא צריך לתת שיטות מסודרות לשמירת רווח, להתאמת המהירות לתנאי הדרך, לצפי ולתכנון ולניהול התנועה מאחור, ולא להשאיר את הדברים הללו לחוש ולניחוש של הנהג. זה הרבה יותר חשוב מקווים נכונים ואפילו מתנוחת ישיבה נכונה!

 

באנגליה למשל ישנם שיעורי נהיגה כאלו למחזיקי רישיון ובסופם גם מבחן נהיגה שהעוברים אותו זוכים להטבות בביטוח. הדגש כאמור הוא על התמודדות עם הדרך ומשתמשיה האחרים, לא על התמודדות הנהג עם רכבו!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
קוראים לזה שיעורי נהיגה...

 

למה שבארץ רוב מורי הנהיגה עושים אתה קורא שיעורי נהיגה?

זה שיעורי איך לעבור טסט במינימום למידה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

רכב הוא כלי מסוכן מאוד ואף אחד לא מתייחס אליו מאוד ברצינות (במיוחד הצעירים), הצורך בידע מעמיק בהתמודדויות עם מצבי קיצון שונים הוא הכרחי לכל שכבות האוכלוסיה. בין אם זה סבתא יוכבד או צעיר בן 17 שעכשיו קיבל רשיון ורוצה לעשות צלחות או דוואינים לחברים שלו.

 

בדיוק כשם שלא תתפעל מכונה תעשייתית מסוכנת ללא ידע מעמיק (אני מכיר אנשי מקצוע של עשרות שנים שאיבדו אצבעות/ידיים/הגיעו לנכות במכונות כאלו), אין שום סיבה שתוכל לתפעל רכב ללא הידע המעמיק שקשור לרכב.

 

אתם מתייחסים כאן למערכות בטיחותיות כמו ESP וכו'. מה יעשה צעיר פלוני בן 18 שהפרוטה אינה מצויה בכיסו ורכש רכב ב 3K בלי ABS שלא לדבר על ESP ואחרים?

כשהייתי צעיר ראיתי בחורה שהצליחה במזל לעצור בלי ABS מ"מ לפני שרכב נכנס בה והעיף אותה.

 

מה עם מקרים כמו אותה משפחה בירושלים שאיבדה בלמים וכולם מתו? אם הנהג (שלא לדבר על צוות המשטרה שזה כבר בכלל מחדל) היו בעל ידע מספק התאונה הייתה נמנעת.

אחר כך היה שידור חוזר של המקרה הזה עם אותה בחורה שמתנדב היה צריך להגיע עד אליה ולעצור אותה עם הרכב שלו, אילו הייתה לומדת מראש איך להתנהג במצבי חירום הכל היה נגמר הרבה יותר מוקדם וללא שום התרגשות מיוחדת.

 

אם נכנס לדיון יותר מעמיק בנושא תכני הקורס, הלימוד של קווים נכונים בשילוב עם העברות משקל ומעגל האחיזה הוא כן בעל משמעות גם מבחינה בטיחותית, עצם זה שיש לך את הידע וההבנה איך הרכב מתנהג אתה מראש תנהג ברכב יותר נכון ותדע לשלוט בו טוב יותר.

 

הבעיה היא שאנשים מבוגרים (כמו ההורים שלי, האחיות שלי) - לא תצליח לשכנע אותם שהם לא יודעים לכוון מראות, אתה הצוציק בין 28 בא ללמד אותם מה שהם יודעים כבר 30 שנה?!?

 

חן - כמובן שגם התנהגות שוטפת בכביש היא נדבך חשוב, אך עדיין לא הצלחתי להבין מהן "שיטות מסודרות לשמירת רווח, התאמת מהירות נהיגה, צפי ותכנון תנועה מאחור" וכו'.

כל הנ"ל נשמעים לי מילים יפות לדבר אחד : קריאת מצב הכביש והתנהגות בהתאם, שאת זה אתה חייב לעשות כדי לנהוג ספורטיבי, לכן כל זה כן נלמד בקורס הבסיסי ולאחרו בקורס הספורטיבי אתה כבר לומד ליישם את זה אם תרצה ואם לא.

 

אני מבטיח לך שאף אחד לא ילך לכמה קורסים כדי לדעת איך לשמור רווח בכביש.

אם הייתה תמיכה של הממשלה בלימוד התכנים ובתמורתם הטבות בביטוח, כולם היו רצים. אבל כל עוד אין הכרה בסיסית בנושאים האלו, המצב ישאר כפי שהוא, ואני חייב לציין על עצמי ואני מאמין שאף אחד כאן הוא לא שונה - ללא הנדבך של נהיגה ספורטיבית, לא הייתי ממשיך בקורסים כדי לשפר את יכולת "שמירת המרחק" או "ניהול התנועה מאחור" שלי מעבר לידע הבסיסי.

פורסם

אם נכנס לדיון יותר מעמיק בנושא תכני הקורס, הלימוד של קווים נכונים בשילוב עם העברות משקל ומעגל האחיזה הוא כן בעל משמעות גם מבחינה בטיחותית, עצם זה שיש לך את הידע וההבנה איך הרכב מתנהג אתה מראש תנהג ברכב יותר נכון ותדע לשלוט בו טוב יותר.

 

הכל נכון, אבל בשני סייגים. הראשון הוא שתפעול לא נכון של הרכב בעיקול הוא גורם הרבה יותר זעום להתנגשויות (בעיקר בישראל!) לעומת סיבות יותר יומיומיות. ולכן שווה לתת מענה בקורסים גם ובעיקר לסיבות האחרות להתנגשויות.

 

סיבה שניה היא שהתנהגות הרכב בנהיגה יומיומית (כשיש רזרבת אחיזה גדולה) שונה מאוד מבנהיגה ספורטיבית בקרבת המגבלות. תפעול הרכב בעיקול משתנה בהתאם.

 

חן - כמובן שגם התנהגות שוטפת בכביש היא נדבך חשוב, אך עדיין לא הצלחתי להבין מהן "שיטות מסודרות לשמירת רווח, התאמת מהירות נהיגה, צפי ותכנון תנועה מאחור" וכו'. כל הנ"ל נשמעים לי מילים יפות לדבר אחד : קריאת מצב הכביש והתנהגות בהתאם, שאת זה אתה חייב לעשות כדי לנהוג ספורטיבי, לכן כל זה כן נלמד בקורס הבסיסי ולאחרו בקורס הספורטיבי אתה כבר לומד ליישם את זה אם תרצה ואם לא. ואני חייב לציין על עצמי ואני מאמין שאף אחד כאן הוא לא שונה - ללא הנדבך של נהיגה ספורטיבית, לא הייתי ממשיך בקורסים כדי לשפר את יכולת "שמירת המרחק" או "ניהול התנועה מאחור" שלי מעבר לידע הבסיסי.

 

אני משער שבקורס הראשון חידשו לך דברים גם בעניינים בנהיגה שנראו לך טריוויאליים כמו תנוחת הנהיגה. למדריכי נהיגה טובים יש חידושים כאלו לתת לך בעוד תחומים רבים בנהיגה, שעד עכשיו אולי גם נראים לך טריוויאליים. תורת ניהול התנועה לאחור היא דוגמה טובה.

 

דוגמה טובה לקורסים שבנויים היטב הם הקורסים שחברות הנהיגה המתקדמת מציעות לא ללקוחות פרטיים אלא לציי רכב. שם נוגעים בסיבות רציניות להתנגשויות כמו נהיגה תחת לחץ, שמירת רווח וניהול התנועה לאחור וכך הלאה.

 

אגב, בשונה משליטה ברכב במגבלות כאן אין מרכיב של מיומנות וקור רוח תחת לחץ ולכן אפשר ללמד את הדברים הללו בקלות ואפילו בהתכתבות. דבר עם המדריך שלך ואני בטוח שהוא ישמח ללמד אותך ושאתה תופתע!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...