Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4195 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עדן, אני חושב שאתה יודע את התשובה ואני לא מבין מה המטרה מאחורי כל ההתחכמות הזאת. זכור לי שהפורום הזה פונה לקהל חובבי נהיגה ורכב, וככל שהזמן עובר הוא דומה יותר לפורום התחכמות וויכוחים.

אביאל, תרשה לי להפתיע אותך. מדריכי הנהיגה לא פועלים לשם שמיים, ואפילו לא כמצוטה להעלאת היכולת המוטורית של הציבור הישראלי. הם עושים לביתם ופועלים להשאת רווח. הם עסקים, קודם כל. לכן השאלות, אלה ואחרות, רלוונטיות ואפילו מאד. מילא הכשרה, למרות שלדעתי אין לזלזל בזה, אבל ביטוח? אלף-בית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
תקנו אותי אם אני טועה אבל החלק החשוב ביותר פה הוא פרקטיקה בעצם.

נניח ופות"ש עושה קורס נהיגה אחד על אחד עם מדריך צמוד ברכב שלו ולומד איך להשתלט על הרכב במצבי קיצון כמו איבוד שליטה, איבוד בלמים וכו'.

בלי תירגול קבוע, כל החומר הנלמד הרי ישכח עם הזמן, בטח ובטח במצב חירום בו הגוף פועל בעיקר מאינסטינקטים ולא מחשיבה מודעת.

אז מה בעצם ההגיון בקורס שכזה או לחילופין מה הפתרון?

 

אני מסכים, אבל איך מה שאמרת שונה מלימוד של כל דבר אחר? גם ללכת, לדבר ולכתוב תשכח בסוף אם לא תשתמש במיומנויות הללו למשך מספיק זמן.

מכיוון שנהיגה היא פעולה יומיומית בשביל רובינו לא כ"כ מסובך להתאמן בנהיגה נכונה ביום יום.

 

 

אני תמיד חושב על הדברים שלמדתי כשאני מכוון מראות, מושבים והגה.

אני (כמעט) תמיד מנסה ללקבל נקודת מבט הכי יעילה כדי לשפר את הצפי שלי בזמן הנהיגה.

אני משתדל מאוד להקפיד על קווים "נכונים" (במגבלות הסביר בלי להפריע לאף אחד מלפני, מאוחרי או מצדדי).

אני חושב על העברות המשקל ועל מתי לבלום, לסובב את ההגה ולהאיץ, במיוחד כשאני בנהיגה נמרצת.

 

בקיצור, לא מסובך לתרגל את הנושאים הנלמדים בקורס.

 

לגבי המדריך, אני יכול רק להעיד על קונדסון ועל מסלולים. בנסיונות שלי עם מסלולים היה מדובר במחירים גבוהים ואירוע שהוא בעיקר חוויתי ופחות לימודי (למרות שלא היה מדובר בקורסים פרופר), אבל התחושה כשביררתי איתם לגבי קורס היא שמדובר על חוויה בעיקר. עם קונדסון, במיוחד בקורס הראשני, הרגשתי שאני לומד המון בצורה מאוד מסודרת וקלה לזכירה ו\או תרגול חוזר.

 

על חלק מהמדריכים האחרים שמעתי גם כן המצלות, אבל אני לא יכול להעיד באופן אישי.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

פורסם

אגב, עדן, אם מאוד בא לך להפוך למדריך נהיגה מתקדמת כמו שאתה אומר, אתה מוזמן לקפוץ לביקור באחד מבתי הספר לנהיגת מרוצים (שמעתי שג׳ים ראסל מוצלח מאוד) ולקבל שם הכשרה מתאימה.

פורסם
אני מסכים, אבל איך מה שאמרת שונה מלימוד של כל דבר אחר? גם ללכת, לדבר ולכתוב תשכח בסוף אם לא תשתמש במיומנויות הללו למשך מספיק זמן.

מכיוון שנהיגה היא פעולה יומיומית בשביל רובינו לא כ"כ מסובך להתאמן בנהיגה נכונה ביום יום.

 

ישיבה נכונה, כיוון מראות, פנייה נכונה, קווים נכונים וכו', כן - קל לתרגל ביום יום.

איך אתה מתרגל התחמקויות ממכשול? בלימות חירום? החזרת אחיזה במקרה של איבוד שליטה?

כל אלה הם פעולות שבמצב אמת הנהג פועל מאינסטינקטים ולא מחשיבה מודעת.

אני רק אומר שכדי "להטמיע" את כל הפעולות האלה לרמה של אינסטינקט, יש צורך בתרגול רב מאד.

 

אגב,

רק לי מציק שלכל אורך השרשור קוראים לעידן עדן ואף אחד לא מתקן אותם??? :wink:

פורסם

איתי תיקון קל, מדגמן ספינג'ים ופריקסה.

 

אביאל,

נכון לעכשיו אין לי תכנון להפוך למדריך נהיגה אבל אני מניח שאם אכן הייתי פונה לכיוון כזה בהחלט הייתי עושה את זה by the book על כל המשתמע מכך.

 

אין בזאת כדי לזלזל ביכולות של מדריך זה או אחר, אני אומר דבר פשוט- כשמדובר בדבר בטיחותי כמו נהיגה יש למושג "מדריך נהיגה" משקל ואחריות רבה שמוטב שתיהיה מגובה גם בהסמכות מתאימות כאלה ואחרות.

 

אבל זה כאמור רק עניין אחד ובעל חשיבות פחותה מעניין הכיסוי הביטוחי של העוסקים בדבר.

האם המדריכים השונים מגובים בכיסויי ביטוחי שתואם את אופי עיסוקם?

 

אגב, כתבת בהודעתך הקודמת שאני בוודאי יודע את התשובה לשאלתי בנוגע להכשרת מדריכי הנהיגה השונים, אני לא יודע למרות ששאלתי לא פעם אבל יש למדריכי הנהיגה השונים נטייה לפסוח על שאלות כאלה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם (נערך)
איך אתה מתרגל התחמקויות ממכשול? בלימות חירום? החזרת אחיזה במקרה של איבוד שליטה?

 

הפתרון הוא אחר והוא לרמות. על ידי פיתוח יכולת הצפי והתכנון תוכל למנוע את ההחלקה או את הצורך בבלימה חריפה, אך גם אם הסיטואציה בכל זאת תכפה עליך בלימת חירום, חמיקה או החלקה לא רצויה - אתה תהיה מוכן מראש לאפשרות.

 

כך, ההחלקה לא יזומה, אך צפויה. אם אתה מתורגל אפילו ברמה בסיסית, תוכל לצאת מההחלקה במצב כזה. אם ההחלקה באה כהפתעה גמורה, לעומת זאת, אין מצב שתצליח לשלוט עליה ויש להתייחס לאפשרות של החלקה כזו כהתנגשות מובטחת מראש, ולהימנע ממנה!

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אגב, כתבת בהודעתך הקודמת שאני בוודאי יודע את התשובה לשאלתי בנוגע להכשרת מדריכי הנהיגה השונים, אני לא יודע למרות ששאלתי לא פעם אבל יש למדריכי הנהיגה השונים נטייה לפסוח על שאלות כאלה.

זה קטע כזה של חאפרים, שברגע שמתחילים לשאול אותם שאלות רציניות אז ממש כמו כל פוליטיקאי סוג ז' הם יענו לך על מה שהם רוצים.

במקרה דנן שאלת על הכשרה וכיסוי ביטוחי ונענית בסילבוס בומבסטי וזוג תמונות של מישהו שמוציא סדרה 3 לסחיפה ושכלל לא ברור מה הקשר שלהן לזה שפירסם אותן, ממש כשם שלא ברור מה בדיוק הוא התכוון להשיג בעצם פרסומן.

 

עכשיו אתם מבינים למה אני טוען שיש בארץ זילות של כל תחום הדרכת הנהיגה המתקדמת? לדעתי קיבלנו בשרשור הזה הדגמה חיה שאין טובה ממנה כדי להמחיש עד כמה המצב עגום.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

מכיוון שכולנו כאן קצת מערבבים בין נהיגה ספורטיבית ונהיגה מתקדמת, זה המקום לציין שדווקא כן יש חקיקה לפחות בנושא הדרכת נהיגה ספורטיבית בארץ.

יש כמה תנאי סף ויש כמה גופים (וינגייט היו ביניהם בעבר ואולי גם היום, קרוס קאנטרי, אולי אחרים) שמוסמכים להכשיר מאמנים על פי החוק.

 

לפחות חלק מהמאמנים והעוסקים בתחום בארץ כן עברו את ההכשרה הזו וכן מחזיקים בתעודות והאישורים הנדרשים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

התעודה המדוברת מוענקת למאמנים בתחום הספורט המוטורי על ידי מכון וינגייט מאז ההכרה החוקית בספורט מוטורי בישראל. מכאן, שתעודה זו נוגעת רק להכשרה להדרכת נהיגה תחרותית כמו מירוצי ראלי, מירוצי מסלול וכדומה - לא לנהיגת כביש ספורטיבית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לב ספורטיבי ,אתה צודק בהחלט.

 

חן, החוק מדבר על "נהיגה ספורטיבית" באופן כללי (וזו מחולקת לפי מה שאני זוכר ל3 -4 ענפים יותר פרטניים).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

שלום שוב,

ראשית כל, תודה לכולם! אומנם לא פשוט לעקוב אחרי כל חברי השיח, אבל רובכם סיפקתם חומר רב למחשבה!

 

אני עוד אשאל שאלות פרטניות, אבל בינתיים שאלה לגבי סעיף שלא ראיתי שמישהו התייחס אליו - האם יש קורסים שלא דורשים להביא רכב פרטי? בדיוק כמו שמישהו ציין - עניין ביטוחי. זה במיוחד רלוונטי מאלו מאיתנו שבעלי רכב מהעבודה. אני מעדיף להוסיף קצת לעלות, ולפגוע טיפה בכך שלא אתנסה ברכב היום-יום שלי, אבל לעשות את הקורס בראש שקט.

פורסם

אני מניח שזה קיים בביה"ס הגדולים יותר, כמו אלטרנטיבי (על מסלולים אני לא ממליץ, הם חמדנים!)

תרים טלפונים, אגב אלטרנטיבי עושים את הקורס במגרש סגור למיטב זכרוני, שם הסכנה לרכב אפסית.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG


×
×
  • תוכן חדש...