Jump to content

adir10

  • פרסום הודעות

    343
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

6 נייטרלי

אודות adir10

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. adir10

    מאזדה 3 מנוע 2000 צריכת דלק

    הייתה לי מאזדה 3 שנת 2015 עם מנוע 2,000 שנמכרה השבוע, מבחינת צריכת דלק ממוצעת-1 ל-12 בממוצע, גם כן רגל לא קלה מאוד על הדוושה (וגם לא להיפך). אם בלאנטיס הגעת לצריכת דלק שכזאת סביר להניח שאתה נוסע מאוד רגוע, ועל כן סביר להניח שגם עם ה-3 תצרוכת הדלק שלך תהיה נמוכה יותר. מבחינת מנוע 1,500, נסעתי על כזאת מהעבודה לשבועיים ברכב, יחסית מאובזר טוב אבל המנוע טיפה כבד על הרכב (בנסיעה מאומצת/עם רכב מלא מורגש)... מעבר לזה, השוק מוצף בכאלו יוצאות ליסינג וירידת הערך על דגם האקטיב ככל הנראה תהיה מאוד גדולה וחדה. מציע לך לשקול חרכוש את הספיריט אם היא בתקציב, המון אבזור נוחות ומנוע 2,000 מצוין.
  2. הרכב אמור לשמש אתכם לתקופה ארוכה מאוד, ייתכן שהייתי הולך על הסטוניק גם משיקול של שינוי הצרכים/הרחבת המשפחה. 4 שנים אחריות על הפיקנטו מעבר ל-3 הראשונות-כאמור מדובר בגדול במנוע וגיר, רכיבים שלא אמורים להתקלקל לאחר פרק זמן שכזה ברכב כמו הפיקנטו, בוודאי עם הנסועה השנתית נמוכה מאוד. אגב-אם תחליט לרכוש בסוף מ-0 ק"מ (החלטה נבונה לתקופת אחזקה שכזו) לדעתי האחריות הנוספת לא קיימת ברכישה מליסינג.
  3. גילוי נאות קודם כל-אני מוכר ספיריט שמפורסמת פה גם בפורום המכירה. מבחינת האמינות,אמינות מופתית, אך עלויות אחזקה שוטפות לא זולות כל כך. הצמיגים הם 18', מצבר Start&Stop שעולה כ800-1000, וכך גם הצלחות והרפידות לא זולות (במוסך מורשה). צריכת הדלק לא רעה בכלל, סביבות ה-1 ל12 בממוצע לנסיעה שחלקה הגדול בפקקים, הרבה יותר חסכוני בבין עירוני. הטסט לא הכי זול, אם אני זוכר נכון כ-1,800 ש"ח. הייתה לי גם לתקופה קצרה אקטיב מנוע 1,500 מהשכרה (דרך העבודה), מאובזר מאוד לדעתי ביחס לדגם בסיסי, למרות שקצת כבד. בגלל המנוע והתוספות הנוספות (קסנון, חיישני אורות, חיישני גשם, ג'אנטים, צג מהירות שקוף ועוד) לטעמי הספיריט/פרימיום (בשנים המתקדמות יותר) עדיפות לדעתי. לגבי קומפורט פחות מכיר ולכן לא יכול לחוות עליה דעה... בהצלחה ואם יש שאלות נוספות אשמח להשיב.
  4. אין בעיה לרכוש רכב במיוחד שזה יכול לקדם אותך לעבודה רצינית ולהרוויח יותר כסף/לעבוד במקום רציני יותר, אבל באמת אציע לך לרכוש רכב משומש קלות בן שנתיים-שלוש שספג ירידת ערך ראשונית. גם אם נוח לקחת מימון ולשלם X שקלים לחודש תזרימית, בפועל כאשר תגיע למכירה תבין כמה הפסדת. רכב סופר מיני-מיני יספק אותך ככל הנראה ואם תרכוש רכב כדוגמת הפיקנטו מיד פרטית הוא יגיע גם עם אחריות מורחבת (4 שנים מעבר ל3 שנים מלאות)על גיר ומנוע.
  5. נוסע על ספיריט מהדגם הקודם אשר חולק מנוע עם הדגם החדש. ביצועים טובים יחסית, רק כמו כל רכב אטמוספרי אחר צריך קצת יותר ללחוץ ולהעלות סל"ד בשביל להרגיש את הכוח. מבין השתיים ללא ספק הייתי בוחר במאזדה, ובשום אופן לא רוכש רכב חדש מדגם בעל מוניטין של אכילת שמן ועם החשש התמידי שאולי חסר ונדרש להוסיף. במידה ולא תתחבר ל-3, מציע לקרוא קצת על המתחרות כמו קיה אקסיד, סקודה אוקטביה עם אחריות ל3 שנים(אם התכנון הוא להחליף אחרי 3 שנים) ועוד.
  6. מקרה אישי אחד שאני מכיר על בחורה עם מיקרה עם גיר רציף תקול (החלפת גיר בעלות של מעל ל-10,000 ש"ח)הביאה לרשימת ההערה לעיל, כמובן שהפרט לא מעיד על הכלל ויכולות להיות מיקרות עם ק"מ מופלג וגיר ללא בעיות. מבחינת בלאי וכיוון שלא יצא לי להחזיק ברכב פרטי עם גיר רובוטי-האם ברובוטי לא תיתכן החלפת קלאצ'ים כמו בסקודות עם גיר DSG7? בכל אופן בהודעה הראשונה רשם פות"ש שההעדפה היא לגיר ידני, כך שכנראה שזה לא רלוונטי לו.
  7. אל תוותר על בדיקה-לפחות בדיקת שלדה במכון שעולה כ-300 ש"ח ויכולה לספר לך לא מעט על העבר התאונתי של הרכב, קצה שלדה למשל שלא תדע לאבחן יעלה לך פי כמה וכמה בעת מכירת הרכב אחרי כמה שנים. מעבר לזה וכפי שציינו כבר לפניי-תבקש מהמוכר להוציא דוח של מרכז הסליקה של הביטוח, העלות היא אפסית (כעשרה שקלים)והדבר לא דורש יציאה מהבית כלל (דרך המחשב).
  8. ברכבים תחת קונצרן פולסווגן נכנסת סוגיית הגיר הבעייתי, באופן אישי בחברה שעבדתי בה בעבר חלק לא קטן מהצי היה סקודות ונשמע היה שיש לא מעט תקלות, כרכב פרטי בתקציב כזה לאדם שתלוי ברכב לעבודתו השוטפת, לא הייתי הולך על רכב גרמני גם אם זה לצמצום הסיכויים לתקלות. כפי שציינו וכיוון שנשמע שהבחור לא בררן במיוחד אכן הייתי מכוון לשברולט ספארק ידנית משנתון כמה שיותר גבוה ועם נתונים טובים. ניסאן מיקרה רצוי רק עם גיר ידני, הרובטי בעייתי-אבל אחרי שבועיים עם אחת מהשכרה שקיללתי כל נסיעה ברכב הזה לא הייתי רוכש כפרטי גם אם ניתן היה למצוא כזאת חדשה/שמורה משמעותית.
  9. עדיף מאיזו בחינה? אמינות/מרווח/שמירת ערך/צריכת דלק? תצייני את הצרכים שלך, את הנסועה השנתית ואת הנקודות שיותר חשובות בעינייך, ואז ניתן יהיה לסייע.
  10. אני מעריך שחיפוש בגוגל יניב תוצאות או לחילופין כניסה לאתר של רשות המיסים. בכל אופן זה לא ייעוץ או תחליף לייעוץ מקצועי אלא רק כיוון מחשבה. לגבי פרסום בפורומים/רשתות חברתיות-ראה את ההערה שנתתי לך בנושא בהודעה הראשונה שלי בשרשור. מעבר לזה מציע לך לעצור רגע, לחשוב כמה זמן אתה עוד מעוניין לשרוף על הנושא ולראות כיצד אתה מצמצם נזקים מולו במידה ולא שילמת לו את כל הסכום. בהצלחה
  11. שאלה- ניסית לפנות לחברת הליסינג ממנה בוצעה הרכישה? בהנחה ולא מדובר ברכב טרייד בשווי כמה אלפים בודדים, יש סיכוי שבגלל שעברו כמה ימים ורק כעת בדקת וראית הם יהיו מוכנים לספוג את זה/להשתתף בעלות. כמו כן, במידה והרכב עוד לא בן 3 שנים אמורה להיות אחריות יצרן בתוקף (סיכוי קטן שהוא בן פחות מ-3, אך אם כן...), ואם לא אפשר לפנות ליבואן בבקשה לרצון טוב (יש ויש יבואנים). שווה ניסיון.
  12. אם הוא לא הנפיק חשבונית-זאת כבר עבירת מס וניתן להתלונן עליו לרשויות המס. מעבר לזה-נשמע לי שהוא סתם המציא לך סכומים, 1220 אחרי מע"מ זה לא 1,700 ש"ח אלא יותר בכיוון 1,430 ש"ח (תוספת 17%). עוד דבר שלא מובן לי-שילמת לו את מלוא הסכום או בנתיים רק חלקו? לא בקטע רע, אך נראה שאתה לא הכי אסרטיבי איתו ומסכים למה שהוא אומר גם אם זה נשמע לך תמוהה-ממליץ בחום לערב מחבר/בן משפחה שקצת יותר מבין בנושא שידבר איתו ולא יחשוש לומר לו "אל תערבב אותי" במקרה והוא מנסה (כמו עם עניין המחשבון).
  13. מקרה מצער, הייתי הולך למוסך מורשה להיוועצות בנושא בכדי שיחווה את דעתו על פי תיאור המקרה ולאחר מכן פונה לאותו בעל מקצוע עם הסבר על הנושא ובקשה לפיצוי חלקי לפחות (להחזיר לך את כל הכסף-הוא לא יחזיר לך). במידה והוא לא מוכן לזכות אותך חלקית-מבאס ככל שיהיה, אישרת לו לבצע את העבודה ואין יותר מידי מה לעשות. במידה ותלך לכיוון של פרסום המקרה תשתדל לציין לדעתי את הפרטים בדיוק כפי שהם היו וללא תוספות מיותרות-לצמצם סיכוי לקבלת תביעה על הוצאת דיבה (לא עו"ד במקצועי ושורות אלו אינם חו"ד משפטית כמובן-מציע לך לקרוא קצת על הנושא מראש). מעבר לזה, יש 2 לקחים שאתה צריך להפיק מהמקרה לטעמי: 1. כפי שציינו לעיל, יש ביטוח גרירה לרוב כלול עם הביטוח ואכן עדיף במקרה של תקלה שכזאת לגרור למוסך. 2. באופן כללי לעולם לא לאשר לבעל מקצוע (בכל תחום)לעבוד איתך בשיטה של "יהיה בסדר, נסתדר על המחיר אחי" כשהוא מחליף חלקים על ימין ועל שמאל. תמיד עם כל בעל מקצוע עדיף לך לסגור על מחיר מראש (גם אם לפי תרחישים-אם התקלה היא x המחיר הוא Y וכו'), אחרת הוא יכול להנפיץ איזה מחיר שהוא רוצה ולך אין יותר מידי מה לעשות.
  14. adir10

    מזדה 6 2013

    הכל בסוף מסתכם במחיר-סביר להניח שקנית את הרכב משמעותית מתחת למחירון/מחיר שוק )של רכבים זהים עם יד וקילומטראז נמוכים)עקב היד והקילומטראז' וכך תצטרך להוריד גם לקונה הבא. מציע לך להחזיק ברכב יחסית הרבה זמן כך שתהנה ממנו מספיק, וההורדה בעת המכירה לא תהיה משמעותית כל כך. תתחדש!
  15. סתם רעיון- אם הרכב יחסית במצב טוב ומשרת אותך בצורה טובה, לא עדיף לך להציע לו למשל 3,000 ש"ח לרכישה (ב-4,000 הוא הרי לא נמכר תקופה), שזה 2,000 ממה שהוצע לך לשלם לו על תקופת "ההשכרה"?
×
×
  • Create New...