Jump to content

memilavi

  • הודעות

    172
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

memilavi שיחק אותה בתאריך אוקטובר 28 2020

התכנים של memilavi היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של memilavi

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

36

מוניטין

  1. בהמשך לדיון אחר כאן, שבו קיבלתי חוות דעת שלילית על האמינות של סקודה ראפיד - מה באמת החוויות של חברי הפורום הנכבדים בנושא הזה? האם אכן נתקלתם בבעיות אמינות בדגם הזה? האם אכן "לא לגעת"?
  2. אכן. לא צריך משהו fancy, זה יהיה רכב שני שישמש לנסיעות ספוראדיות, וקצת את הילדים (נשואים, כאמור. אף אחד לא הולך להתחרע עליו). לאמינות יש חשיבות עליונה, תא מטען גדול זה בונוס יפה, גם הבטיחות משמעותית, וזהו פחות או יותר. אה, ובלוטות'...
  3. מה הכוונה "פיאט טיפו רכב נחות"? מאיזו בחינה? מזכיר שאני לא מחפש רכב פאר...
  4. רכב אפשרי נוסף - יונדאי i25. מה דעתכם?
  5. אהלן חברים, אני מחפש רכב משפחתי שישמש בעיקר את הילדים (נשואים) וקצת אותנו. תקציב - כאמור, עד 50K. שנה - מ-2016, ק"מ - עד 100K. דגשים: אמינות, בטיחות, תא מטען גדול. המועמדים שחשבתי עליהם עד עכשיו: - סקודה ראפיד (כולל ספייסבק) - קיה פורטה - פיאט טיפו - אופל אסטרה מה דעתכם? איזה מהנ"ל מומלץ? הייתם מוסיפים עוד משהו לרשימה?
  6. אז אומרים שריבוי של אנקדוטה זה לא Data, אבל בכל זאת שני מקרים שאני, קונקרטית, מכיר היטב: (ואני משנה את קשרי המשפחה / חברות באופן פראי כדי שלא יהיה שום סיכוי לזיהוי) 1. בת של בן-דוד שני שלי החליטה, בגיל 12, שהיא בעצם בן. זה הגיע קומפלט עם הכל: שינוי שם, שינוי לבוש, התעקשות על פנייה בלשון זכר בלבד וכו'. ההורים (בעיקר האמא) זרמו מהרגע הראשון, ושמו קו אדום רק במקום אחד: לקחת הורמונים לשינוי מין. הם אמרו: "תגיע לגיל 18, ואז תחליט". היום, 5 שנים אחרי (כשהוא בן 17), הוא הספיק לעזוב את בית הספר, לריב עם כל החברים, להביא את האמא לסף התמוטטות עצבים, וכמעט לגרום לכל המשפחה לעבור דירה. אז האם מדובר על טרנסג'נדר מתוך מחשבה, או פשוט על ילדה שנכנסה לגיל ההתבגרות בסערה ועשתה מה שילדים מתבגרים והורמונליים עושים? 2. מטפל (שילוב של צמחי מרפא / עיסויים / פסיכולוג) שאני מכיר היטב סיפר לנו שהוא עובד לא מעט עם טרנסים, והוא לא מכיר אחד (ואחת) שלקחו תרופות לשינוי מין ולא התחרטו על זה.
  7. במגזין "אוטו" האחרון פורסם מבחן השוואתי בין שלוש משפחתיות: איוניק, אוקטביה וקורולה. מטבע הדברים, מכיוון ששתיים מהמתמודדות הן היברידיות, ההשוואה המעניינת ביותר היא לגבי צריכת הדלק, אבל במבחן מופיע רק המשפט הסתום הבא: "צריכת דלק. תוואי המבחן היה מאומץ למדי וצריכת הדלק של שלוש המכוניות היתה דומה על גבול הזהה עם הפרש של ליטר ל-250 קילומטרים." עכשיו, לא נהגתי על האוקטביה החדשה (וגם לא על הקורולה החדשה, לצורך העניין). מצד שני, אנחנו מחזיקים איוניק כבר קרוב לשנתיים וחצי, וההבדל בצריכת הדלק בינה לבין הקורולה שהייתה לנו לפניה פשוט תהומי: בקורולה הצריכה הייתה בממוצע 1:12, ובאיוניק, באותו תוואי, עם אותו נהג ואותם מאפייני נהיגה, 1:19. ברור לי שהמנועים לא אותם מנועים, ואין מה להשוות מנוע 1.6 אטמוספרי של הקורולה הקודמת ל-1.0 טורבו של האוקטביה, אבל האם באמת הבדלי צריכת הדלק נעלמו? האם באמת צריכת הדלק של האוקטביה יכולה להגיע ל-1:19?
  8. הכתיבה, כרגיל, מצויינת, והתמונות, כרגיל, מעולות. נראה רכב מדהים, ומעניין אם הוא יהווה סמן ימני למכוניות המשפחתיות שיבואו. ובכל זאת - הערה קטנונית (אבל ממש...): אפולו 13 לא נחתה על הירח. הייתה בה תקלה רצינית כמה ימים אחרי ההמראה שחייבה את ביטול המשימה והחזרת האסטרונאוטים בדרך סופר-יצירתית (שגם מוצגת נהדר בסרט בשם, ובכן, אפולו 13). אני מניח שהכוונה הייתה לאפולו 11, שהייתה החללית הראשונה שנחתה על הירח.
  9. השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך, עוד לפני שהרמת טלפון לבית השקעות כלשהו, היא: "בשביל מה הכסף?" או - מה המטרה של ההשקעה? יש הבדל עצום בין השקעה לטווח ארוך שמטרתה, נניח, להגדיל את הפנסיה, לבין השקעה לעוד שנה שהמטרה שלה היא שיפור עמדות לקראת משכנתא. רק אחרי שתגדיר לעצמך את המטרה, אפשר יהיה להתחיל לדבר על מסלולים, עמלות, בתי השקעות וכל הטררם הזה.
  10. אמנם פחות מעורה בשוק הליסינג בשנים האחרונות, אבל אני זוכר שבזמנו גם סקודה נהנתה מביקוש ער בשוק הזה, והיו לא מעט אוקטביות עם מדבקות על הכביש. איפה הן היום? האם גם הן נעלמו מאותן סיבות? (לא היברידי, לא ג'יפון)
  11. אני מניח שאתה יודע מהם הדגמים האפשריים לרכישה, משהו כמו 3-4 אלטרנטיבות. תעשה סקר שוק על הדגמים האלה בחברות הביטוח השונות. אם ישאלו אותך אם יש לך מספר רכב תגיד שלא, אתה עושה סקר שוק. ברגע שתבחר את הרכב המיועד, תרים טלפון לסוכנות / חברה שנתנה לך את התנאים הכי טובים (אם מדובר גם על ביטוח מקיף אל תשכח להשוות כיסוי צד ג', השתתפות עו"ד, השתתפות עצמית), תסגור איתם במקום, תן להם מספר רישוי, ותוך כמה דקות תהיה לך פוליסת חובה במייל. אם מדובר על רכב חדש מהסוכנות, אתה תקבל את מספר הרישוי כמה ימים לפני המסירה, אז יש לך מספיק זמן להתארגן על כל האופרציה הזו בנחת. תתחדש!
  12. בזמנו בדקתי את ה-3008 והיא הייתה צפופה מדי מאחור (אם כי כל השאר היה מרשים מאוד...), אני מניח שזה לא השתנה גם אחרי המתיחת פנים.
  13. בפוסט קודם סיפרתי על מכירת הסטלביו שלי לסוחר, ועל התהיות שהתהליך העלה בי. רוב הקוראים שם נתפסו לעניין הורדת הק"מ מ-32K ל-29K, מה שאכן לא משנה הרבה, ואיכשהו פספסו לחלוטין את השוס האמיתי - פרסום רכב שנקנה במבצע 0 ק"מ כיד ראשונה פרטי, מה שמיידית מייקר אותו בכ- 30-40K, אבל נו שוין... חלק שאלו לגבי הסיבה למעבר מסטלביו ל-C5 AirCross, אז חשבתי לכתוב על זה בנפרד, במקום להתלבש על הפוסט המקורי. אז ככה: את הסטלביו קניתי, כאמור, לפני כשנתיים, והוא נקנה עם אחריות לשנתיים. אחת הסריטות שלי היא שאני לא אוהב ליסוע ברכב ללא אחריות, ולכן התוכנית מראש הייתה להחליף אותו אחרי שנתיים, ומכיוון שהערכתי שיהיה יותר קל למכור רכב שעדיין באחריות, לקחתי "ספייר" של חודשיים, וכך הגעתי לאוקטובר. חשוב לציין שלהוציא תקלת חשמל זניחה (ולחלוטין לא משביתה) שאירעה כ-4 חודשים לאחר הרכישה, וטופלה ע"י המוסך במהירות, ביעילות, וכמובן - בחינם, הרכב הפגין אמינות מופתית. השאלה, כמובן, היא איך נבחרה המחליפה. כבר בחודשים הראשונים שלאחר הרכישה החלטתי שהרכב הבא הולך להיות מסגמנט קטן יותר. חלק גדול מהנסיעות שלי הן בעיר, והסטלביו מרגיש שם כמו פיל בחנות חרסינה. הגודל שלו + קוטר סיבוב של סמיטריילר גורמים לכל כניסה לחניון, בעיקר מהזן הצפוף, להפוך לסרט אימה, וכל סיבוב פרסה לסדרה בהמשכים. לכך התווסף השינוי במצב המשפחתי - שני ילדים (מתוך ארבעה) התחתנו ועזבו את הבית, ונסיעות משפחתיות בהרכב מלא הפכו להיות לא רלוונטיות. אז כאשר הגיע הזמן להתחיל לחשוב על המחליף, התחלתי לבדוק, באופן טבעי, את סגמנט ה-C-SUV Premium, עם רכבים כמו וולוו XC40, קאדילאק XT4, והגרמניות למיניהן. ומהר מאוד התחלתי להרגיש שבסגמנט הזה, תוספת המחיר לא ממש משקפת את תוספת ה, נקרא לזה, פרימיום. למשל, ה-XC40 מבפנים כמעט ולא משדר ייחודיות כלשהי בהשוואה לרכבים "עממיים" מקבילים. נכון, המסך המרכזי אלגנטי מאוד, אבל - זהו, פחות או יותר. למעשה, בנסיעת המבחן שעשינו, הבן שלי אמר שזה מרגיש לו די דומה לטוסון שהיה לנו בעבר. היוצא מהכלל היחיד היה ה-XT4, שבהחלט העביר תחושת ערך מוסף אמיתית. אבל פה נכנסה הקורונה. בחודשים האחרונים, כמות הנסועה שלנו צללה משמעותית. אם בעבר, לפני הקורונה, הייתי רגיל ליסוע לאזור המרכז 4 פעמים בשבוע (כ-50 ק"מ לכיוון), הרי שעכשיו הכמות ירדה דרסטית, עד כדי פעם בשבועיים. לאור זאת, התחלתי לתהות האם בשביל נסועה כזו אכן יש טעם להשקיע את הסכום הזה, ברכב שרוב הזמן יעמוד בחניה, אני לא אזכה באמת ליהנות ממנו, ובינתיים אשלם עליו ביטוח יקר, טיפולים יקרים וכו'. (למעשה - התחלנו להשתעשע ברעיון לא לקנות רכב כלל, ולהישאר רק עם הרכב של האישה. אבל בסופו של דבר החלטנו שזה הימור מסוכן מדי, ומכיוון שהליסינג שלה מסתיים עוד כמה חודשים, יש לנו נקודת יציאה נוספת לבחינת הרעיון) ושילוב שני הגורמים האלה גרם לי לעבור לסגמנט ה- C-SUV הרגיל. כמובן שכחובב רכב, חיפשתי קודם את הרכב שיש בו כמה שיותר "שאר רוח", והמועמד הטבעי היה ה-C5. את שאר המועמדים המרכזיים (טוסון, ספורטאז', 3008, קארוק) אני כבר מכיר היטב, אבל ה-C5 היה חדש לי, ומודה שהעיצוב החיצוני שלו עשה לי את זה. תיאמתי נסיעת מבחן בסוכנות, והלכתי לבדוק את הרכב, בגרסת בנזין Shine PK. ואלה הרשמים: - בכל מה שקשור להתנהגות כביש והנאה מנהיגה - הסטלביו לא רואה את ה-C5 ממטר. למעשה, הוא לועס, מועך, יורק ודורס את ה-C5 בלי רחמים, ולא משאיר לו שום סיכוי. אין שום ספק שהמהנדסים שתכננו את ה-C5 לא שמו את התנהגות הכביש בראש סדר העדיפויות. או בכלל. - מצד שני - בכל מה שקשור לנוחות - המצב בדיוק הפוך. ה-C5 נוח בצורה שלא תיאמן. קראתי לפני הנסיעה תיאורים בסגנון של "שטיח מעופף" וכאלה, אבל עד שהרגשתי אותו - לא האמנתי. הרכב אשכרה בולע בורות, מרחף מעל טלאים, ומבצע כל קלישאה שכתובה בספר. זה, יחד עם שקט כמעט מוחלט - הופכים אותו ללא ספק לרכב הנוח ביותר שיצא לי ליסוע בו, ובפער. - הרכב מאובזר עד מעל לראש. למעשה, החיסרון היחיד שמצאתי בו לעומת הסטלביו הוא היעדרו של כיוון חשמלי למושבים. אבל בכל השאר - הוא מוביל. דוגמאות: תמיכה ב- Apple CarPlay ו-Android Auto, תאורת אווירה, מחוונים דיגיטלים מותאמים, מצלמות חניה היקפית ו"תצוגת על", פתיחת תא מטען בתנועת רגל, תמיכה מלאה בעברית, טעינה אלחוטית ועוד. - גם מבחינת אבזור הבטיחות, ה-C5 מוביל בפער, כאשר התוספות המשמעותיות הן בקרת שיוט אדפטיבית (אני יודע שזה לא באמת אבזור בטיחות...) וניטור שטחים מתים. ופה נכנסה לדיון הדילמה הקבועה - עם מה ללכת: עם הלב או עם השכל. הלב חולה על האלפא. ההתנהגות שלה בכביש מעלה לי את החיוך המטופש ההוא, שאנחנו, חובבי הרכב, כל כך אוהבים. השכל, נודניק שכמותו, מזכיר לי שכמות הפעמים שממש נהניתי מאותה התנהגות היא די קטנה, ועכשיו, בעידן הקורונה - בידוד - זום, זה קורה עוד פחות. והוא מוסיף למשוואה, השכל הזה, גם את עניין העלויות, הילדים שהתחתנו, וצריכת הדלק. ולובינסקי משתפים איתו פעולה כל הזמן הזה ונותנים הנחה יפה מאוד בקנייה, וגם 5 שנות אחריות. וכך, אחרי לבטים רבים, הוחלט הפעם לתת לשכל לדבר, ובוצעה הזמנה של C5 AirCross Shine PK בנזין, בצבע אפור עם נגיעות אדומות. האם זו ההחלטה הנכונה? עם יד על הלב - לא יודע. אני מניח שאהיה חכם יותר עוד חצי שנה... (הרכב עוד לא הגיע, אז אין תמונות... מצטער...)
  14. הרכב מוצלח בטירוף, נהניתי ממנו ממש. מכרתי אותו כי יש לי סריטה - אני אוהב שלרכב שלי יש אחריות, ולאלפא יש אחריות לשנתיים. (היו עוד כמה שיקולים קטנים שפחות קשורים לרכב עצמו, אבל זה היה העיקרי)
×
×
  • תוכן חדש...