Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הייתם גרים במרתף?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1411 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, vadim6385 כתב:

לשכור לשנה-שנתיים אפשר, לקנות - עדיף שלא.

 

אני גר כ-3 שנים בדירת חצי מרתף. הדירה גדולה, מחיר טוב, מיקום מעולה, בעל הבית סבבה.

 

אבל - מתחיל להימאס לי בדיוק מהסיבות שדריש אמר מעליי - חושך, לחות, חרג’וקים. יש סיבה שמרתפים זולים יותר.

איפה מרתפים זולים יותר.

חיפשתי באיזור השרון (קדימה,תל מונד,אבן יהודה,כפר יונה) ומרתף 2 חדרים עולה 3500 לחודש.

 

הייתי בשניים,היה נראה לי דיכאון,זה גם לגור מתחת לבעל דירה.

בסוף הלכתי על דירה באותו מחיר בבניין ישן.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אני לא מבין 100% מה זה הסגירת פאטיו שאתה מדבר עליה.

 

אבל אם אתה מתכוון לזה:

סגירת מרפסת כולל הדמיה ממוחשבת | סוככי השרון - ללכת על בטוח!

 

אז. 

א. זה לא תמיד חוקי. תביא בחשבון שלא יתנו לך לעשות את זה/יגרמו לך להרוס את זה ואם אתה יכול לחיות בלי זה.

 

ב. זה ממש לא מחליף חדר אמיתי. הייתה לנו כזאת. מאוד יקרה ואיכותית. מבחינת בידוד - אפסי. גם טרמי וגם קול. הגג בד"כ עשוי מאיזה חומר שכשיורד גשם הוא מאוד רועש.

זה נחמד לסגירת מרפסת כזאת, שיושבים לפעמים. לא לסלון.

פורסם

עוד נושא שכדאי לתת עליו את הדעת במרתף זה גז ראדון (גז רדיואקטיבי).

בארץ יש כמה אזורים בהם הוא בכמות גדולה יחסית וכיוון שהוא כבד מהאוויר במרתף לא מאוורר הוא עלול להיות בעיה.

הנה מפת השפיעה שלו בארץ.

  • מעניין 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

גרתי שנתיים ביחידת דיור שהיא חצי מרתף - צד אחד יוצא לגינה, צד שני כ2/3 קיר שקוע באדמה.

חדר השינה היה בצד השקוע, ולכן חשוך יחסית, אבל זה לא הפריע במיוחד.

לא היו חרקים בכלל, לא היו נזילות גם בגשמים וסופות, אבל היחידה הצמודה שכנראה נבנתה פחות טוב הוצפה בכ-20 ס"מ מים באחד הגשמים החזקים של השנה.

 

לדעתי זה מאוד תלוי במקרה הספציפי, ובכל מקרה צריך לבדוק בצורה יסודית מאוד. 

פורסם

שכרתי מחסן שהוסב ליחידת דיור לא מזמן, גרתי שם 4 חודשים כי הייתי "בין דירות".

אמנם היחידה הייתה בקומת הלובי של הבניין, אבל פנתה לחצר של בעל היחידה, כאן זה לא המקרה.

סבלנו מרטיבויות בכל הבית, ממש מים שנכנסו ודלפו לבפנים והיינו צריכים לייבש חדרים מעת לעת בחורף.

 

כשזה נגמר, התחילו הפטריות בקירות והעובשים.

כל זה ב4 חודשי חורף.

 

החלונות (אנגלים) היו בסדר גמור, רק שסתימה הכי קלה בניקוז שלהם הובילה להצפה בבית.

 

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

הפנמתי, ירדתי ממגורים במרתף.

 

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

החלפת מטבח זו בעיה קטנה ואפילו הסכומים, למטבח נורמלי, לא בשמים, אם מתכננים נכון ומקצים את הכסף מראש. סכומים גדולים זה כשאת מתחיל לפרק ולהרכיב את הדירה בגלל התאמות של חדרים ואפילו כדי לארגן מחדש את קוי המים והחשמל. ודרך אגב, כדאי לבדוק מהתחלה שהתשתיות טובות - כי אם, למשל, צנרת המים ישנה צריך לטפל בה לפני הכניסה לדירה, הזנחה שלה תגרום בהמשך להרבה תחזוקת שבר, בעיקר שבירת קירות ורצפות. וטיפול כזה פירושו גם חיפויים וכלים סניטריים וגולש בקלות ל-6 ספרות עם קידומת >1.

 

כיוון שאתה עם 3 פעוטות - מה החלוקה מבחינת המפלסים? האם חדרי הילדים נמצאים במפלס של חדר ההורים או במפלס האחר? או שיש חלוקה אחרת, ואז אפשר בשלב ראשון לצופף את הילדים בקומה של חדר ההורים, וכשהם גדלים לפזר אותם בין הקומות.

 

לגבי תוספות בניה - אחת הבדיקות שצריכות להתבצע היא מה מותר ומה אסור (מבחינת הרשות המקומית, וגם ההתייחסות של השכנים), כולל זכויות בניה שלא נוצלו ולמי הן שייכות.

 

הקומה העליונה סבבה.

שלושה חדרי שינה סבירים, במצב סביר. אולי המקלחת הצמודה לחדר ההורים צריכה שיפוץ קל וזהו. ילדים + הורים בקומה אחת.

הבניין בן 25, יוצא מנקודת הנחה שצנרת + אינסטלציה לא דורשים טיפול.

 

image.png.56513286a55d763778a95b0b839ade5d.png

 

מפלס תחתון חייב טיפול. הקטנת המטבח לצורך יצירת איזו פינת אכילה שמספיקה למשפחה. שבירת הקיר שממשיך את העמוד בכניסה למטבח - שם תהיה הכניסה, ובצד השני דלפק אכילה.

צפוף אבל אולי איכשהו סביר.

עדיין צריך לצאת לכיוון המרפסת וליצור שם לפחות פינת אוכל סגורה.

ביציאה מהמטבח גם קיימת כבר פרגולה סגורה די גדולה שמשמשת בתור מעין מזווה / אחסון.

 

image.thumb.png.1a7a2853e65432c1d165349442b97346.png

 

 

 

לפני 3 שעות, Nakamichi כתב:

אני לא מבין 100% מה זה הסגירת פאטיו שאתה מדבר עליה.

 

אבל אם אתה מתכוון לזה:

סגירת מרפסת כולל הדמיה ממוחשבת | סוככי השרון - ללכת על בטוח!

 

אז. 

א. זה לא תמיד חוקי. תביא בחשבון שלא יתנו לך לעשות את זה/יגרמו לך להרוס את זה ואם אתה יכול לחיות בלי זה.

 

ב. זה ממש לא מחליף חדר אמיתי. הייתה לנו כזאת. מאוד יקרה ואיכותית. מבחינת בידוד - אפסי. גם טרמי וגם קול. הגג בד"כ עשוי מאיזה חומר שכשיורד גשם הוא מאוד רועש.

זה נחמד לסגירת מרפסת כזאת, שיושבים לפעמים. לא לסלון.

 

כן, מתכוון לכזה.

כל השכונה מוצפת בכאלה שנמצאות שנים רבות. כנראה פרגולות שהצמיחו קירות.

אולי זה יכול להתאים לפינת אוכל סגורה, מקום שנמצאים בו רק כשמארחים הרבה אנשים ואוכלים יחד.

 

מעניין גם אם אפשר להוסיף לדירה הזו מרתף ברבות השנים. עד כמה שאני מבין בנבירה במסמכים, אותה תב"ע חלה גם על הדירה עם המרתף מהקבלן ועל הדירה הזו ללא המרתף.

לא מבין מכח מה בנו מרתף כי התב"ע מאפשרת מרתף רק כשטח שירות לבניין / חנייה, אבל אני כנראה לא בקיא מספיק כדי לנבור בכל המסמכים.

פורסם (נערך)

נראה שאפשר להסתדר עם שולחן במטבח. נדמה לי - ויתקם אותי @natco, שהקירות המסומנים בכחול הם קרות נושאים, ושיש בעיה לפתוח את המטבח (ודרך אגב, אישית אני לא סובל מטבח פתוח).

 

האקווריום הזה שאתה רוצה להוסיף מקובל מאוד בארצות הקור. אני לא בטוח שהוא מתאים לאקלים הישראלי, שהוא לא הופך לחממה.

 

לגבי תשתיות - בניין בן 25 זה משהו די גבולי. יתכן שיש שם עדיין צנרת מתכת ישנה, ואם זה המצב אתה צריך לשפץ מהיסוד, כי אחרת יהיו לך נזילות מים כל חצי שנה, וכיוון שממילא תצטרך לפתוח את הקירות תרצה כבר לעדכן את כל השאר. אם יש צנרת מודרנית סביר שתוכך למשוך את העניין. שיפוץ מלא של דירה כזו זה פרוייקט גדול, גם מבחינה כספית וגם מבחינת השקעת מאמץ בתכנון ובפיקוח על הביצוע.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני לא מומחה לטכנולוגיות בניה, אבל מוזר לי מה שאתם מספרים על אפקט החממה כאשר כמה מיצרני הפוליקרבונט המובילים בעולם נמצאים בישראל. למשל, חברת פלרם מקיבוץ רמת יוחנן, שהלוחות חוסמי ה-UV שלה הידרו בזמנו את האצטדיונים בסידני בתקופת האולימפיאדה. הייתי מצפה שהמוצר הזה יהיה זמין לציבור הרחב בדיוק למטרה שמתוארת פה ויעשה עבודה טובה לפחות בבידוד מפני חום.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, Nemesis כתב:

מפלס תחתון חייב טיפול. הקטנת המטבח לצורך יצירת איזו פינת אכילה שמספיקה למשפחה. שבירת הקיר שממשיך את העמוד בכניסה למטבח - שם תהיה הכניסה, ובצד השני דלפק אכילה.

צפוף אבל אולי איכשהו סביר.

עדיין צריך לצאת לכיוון המרפסת וליצור שם לפחות פינת אוכל סגורה.

ביציאה מהמטבח גם קיימת כבר פרגולה סגורה די גדולה שמשמשת בתור מעין מזווה / אחסון

את הקירות הכחולים אתה לא יכול להוריד, זה עמודים וממ"ד.

אבל מה שאולי אפשר זה להעביר את המטבח לקיר הימני הסמוך לכניסה, שיהיה פתוח עם הסלון.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כולם פה אומרים כל מיני סיבות אבל ברור שכולם בסופו של דבר מפחדים מרוחות רפאים.

פורסם
לפני 38 דקות, Derish כתב:

אני לא מומחה לטכנולוגיות בניה, אבל מוזר לי מה שאתם מספרים על אפקט החממה כאשר כמה מיצרני הפוליקרבונט המובילים בעולם נמצאים בישראל. למשל, חברת פלרם מקיבוץ רמת יוחנן, שהלוחות חוסמי ה-UV שלה הידרו בזמנו את האצטדיונים בסידני בתקופת האולימפיאדה. הייתי מצפה שהמוצר הזה יהיה זמין לציבור הרחב בדיוק למטרה שמתוארת פה ויעשה עבודה טובה לפחות בבידוד מפני חום.

 

בלי מזגן זה סיוט. אצלי זה פינת אוכל "שצמחה" מפרגולה בחלק האחורי של הבית. אי אפשר לשבת בה בימים אלה כשהמיזוג אינו מופעל. כל נושא הבנייה הקלה מחייב התייחסות למיזוג למרות כל הטענות שהפנלים מבודדים.

היתרון של הבניה הקלה זה במחיר ובמהירות. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 38 דקות, SlowRide כתב:

את הקירות הכחולים אתה לא יכול להוריד, זה עמודים וממ"ד.

אבל מה שאולי אפשר זה להעביר את המטבח לקיר הימני הסמוך לכניסה, שיהיה פתוח עם הסלון.

 

ברור, הכוונה להוריד רק את הקיר הכתום ליד.

בכל מקרה, כל שטח הקומה הוא 48.5 מ"ר, מינוס 18 מ"ר של הכניסה, שירותים, מדרגות וממ"ד.

לא באמת אפשר לדחוף סלון + מטבח + פינת אוכל בגודל סביר למשפחה בשטח שנשאר (30 מ"ר).

חייב להרחיב החוצה.

 

אפשר להצליל ולמזג את החלל הזה עם מזגן נפרד.

לגבי מחיר, לא בטוח כמה זה זול. שתי ויטרינות, + כ- 20 מ"ר חלונות, אלומיניום + זכוכיות, ועוד הדק והפרגולה אני לא רואה איך יוצאים בפחות מ- 150 אלף אלא אם כן אני טועה.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
פורסם

זה עדיין פחות מאשר לצקת תקרה.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 6 שעות, Potato כתב:

חיפשתי באיזור השרון (קדימה,תל מונד,אבן יהודה,כפר יונה) ומרתף 2 חדרים עולה 3500 לחודש.

בלי קשר לסוג הדירה, לחיות באזורים האלה נראה לי כמו מתכון לעמוד בפקקים הרבה, אם אתה עובד במרכז.

 

שילוב של אוכלוסיה יחסית צפופה (וממשיכים וממשיכים לבנות) ותשתיות לא מפותחות בשיט.

לפני 6 שעות, Potato כתב:

איפה מרתפים זולים יותר.

חיפשתי באיזור השרון (קדימה,תל מונד,אבן יהודה,כפר יונה) ומרתף 2 חדרים עולה 3500 לחודש.

זה מחירים של כפר סבא-רעננה, אלא אם הייתה עכשיו קפיצה משמעותית.

 

כשאני חיפשתי לפני 3 שנים, מרתף היה עולה +-1000 פחות מדירה בגודל ומיקום דומה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...