Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאי ללכת ללמוד גיר ידני עכשיו?


Fuso
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אז זהו הסיפור בקצרה - הוצאתי רישיון על אוטומט לפני כמה שנים טובות. התחלתי על אוטומט ואז עברתי לידני ושוב לאוטומט כי ויתרתי לעצמי. באותה תקופה היה מחסור מטורף בטסטים עם המתנות של חודשים בין טסט לטסט, וכבר נכשלתי פעמיים על אוטומט ממילא ורציתי רישיון כבר. הרעיון היה להשלים לידני אחרי זה כי נהניתי לנהוג על הילוכים אבל זה לא יצא לפועל משלל סיבות שלא אכנס אליהן. תוצאה של אותן סיבות היא שלא נהגתי רוב השנים שאני מחזיק ברישיון.

 

עכשיו אני רוצה לחזור לנהוג ולקנות רכב מיני או סופר מיני אבל לצערי שוק המשומשות בארץ נשאר מזעזע כפי שהיה. כל מה שמצאתי בסכומים שאני מוכן לשלם זה קופסאות גפרורים קוריאניות במחירים מופקעים, יפניות מכוסחות עם שנתונים ישנים ואירופאיות רובוטיות. לעומת זאת בשוק הידני יש אחלה מציאות במחירים נמוכים ובתכלס אני רוצה לנהוג על ידני כי זה פשוט כיף אחרי שמתרגלים לזה והמנוע לא נכבה ברמזור יותר.

 

עכשיו אני שוקל אם ללכת להשלים את הרישיון לגיר ידני. אני יודע שיש פטור מתיאוריה, אין מינימום שיעורים וכו' אבל השאלה היא אם שווה להשקיע כסף בזה לדעתכם בהתחשב בעובדה שלא נהגתי שנים ואין לי באמת ניסיון בכביש? עשיתי כבר שיעורים על ידני ככה שלא מתחיל מאפס, אבל אני יודע שצריך לעבור טסט ולמיטב ידיעתי בטסט הזה אפשר להיכשל גם על דברים שלא קשורים לגיר.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם היית כותב שאתה רוצה ספציפית איזה רכב מסויים ויש אותו רק ידני, 

ואתה בכלל כבר שנים נוהג ומרגיש בטוח על הכביש, אז לא הייתה פה שאלה בכלל.. תעשה כמה שיעורים על ידני ותעבור טסט.

 

אבל.. 

הסיבות שאתה רוצה ידני זה רק בגלל המחיר של רכב ידני שלדעתך הוא זול יותר מאוטומט (אתה זוכר שרכב צריך למכור גם בסוף). 

לא נהגת הרבה זמן ובכלל לא בטוח מה כושר הנהיגה שלך ולכן עלות הרישיון הידני הזה עלול להיות הרבה יותר גבוהה מההפרש של הרכבים בסוף. 

 

הרי רכב אוטומטי אתה רוקה אולי יקר יותר אבל עוד שנה שנתיים תמכור אותו גם בקצת יקר יותר

רכב ידני תרכוש בזול יותר אבל עוד שנה שנתיים תמכור אותו גם בזול יותר.. 

 

האם באמת אחזקת רכב ידני תהיה זולה יותר? האם באמת כדאי לך להוציא כמה אלפי שקלים על שידרוג הרישיון? 

תקנה רכב קטן אוטומטי זריז שכיף לנהוג בו (לא חייב ידני שיהיה כיף לנהוג בו). 

תצבור ניסיון ואם תרצה רכב ידני ספיציפי אז זה יהיה הרבה יותר זול וקל לשדרג לידני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עברזמן רב מאז שהוצאת רישיון וממילא לא נהגת אז בכל מקרה מאוד מומלץ ריענון בצורת כמה שיעורים (יכול להיות ששיעור אחד יספיק ויכול להיות ש 10. רק כשתתחיל תוכל לדעת) ואז אם ממילא אתה לוקח כמה שיעורים תעשה אותם על ידני ותעשה טסט.

 

הדבר היחיד שאתה יכול להפסיד זה את עלות הטסט.

לפני 1 דקה, korola כתב:

רכב ידני תרכוש בזול יותר אבל עוד שנה שנתיים תמכור אותו גם בזול יותר.. 

מוכן עכשיו לקנות רכב יוקרה ב חדש ב 10,000 שקל ובעוד שנתיים לתת אותו מתנה לראשון שבא לקחת.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרוב לודאי מדובר בהוצאה לא גדולה. אז כמה שעורים עם מורה לצורך רענון, והגדלת מבחר כלי הרכב הם תוכל לנהוג, הן דרך קבע בארץ והן בשכירות בחו"ל*, מצדיקים את ההשקעה.

 

*באירופה רכב אוטומטי הוא עדיין במיעוט, אם כי העקומה מתקדמת באופן עקבי לטובת הדו דוושתי לסוגיו. 

 

ואולי תלמד גם להנות מהנהיגה בידני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, korola כתב:

אם היית כותב שאתה רוצה ספציפית איזה רכב מסויים ויש אותו רק ידני, 

ואתה בכלל כבר שנים נוהג ומרגיש בטוח על הכביש, אז לא הייתה פה שאלה בכלל.. תעשה כמה שיעורים על ידני ותעבור טסט.

 

אבל.. 

הסיבות שאתה רוצה ידני זה רק בגלל המחיר של רכב ידני שלדעתך הוא זול יותר מאוטומט (אתה זוכר שרכב צריך למכור גם בסוף). 

לא נהגת הרבה זמן ובכלל לא בטוח מה כושר הנהיגה שלך ולכן עלות הרישיון הידני הזה עלול להיות הרבה יותר גבוהה מההפרש של הרכבים בסוף. 

 

הרי רכב אוטומטי אתה רוקה אולי יקר יותר אבל עוד שנה שנתיים תמכור אותו גם בקצת יקר יותר

רכב ידני תרכוש בזול יותר אבל עוד שנה שנתיים תמכור אותו גם בזול יותר.. 

 

האם באמת אחזקת רכב ידני תהיה זולה יותר? האם באמת כדאי לך להוציא כמה אלפי שקלים על שידרוג הרישיון? 

תקנה רכב קטן אוטומטי זריז שכיף לנהוג בו (לא חייב ידני שיהיה כיף לנהוג בו). 

תצבור ניסיון ואם תרצה רכב ידני ספיציפי אז זה יהיה הרבה יותר זול וקל לשדרג לידני

כל הרכבים בארץ שמגיעים רק בגירסה ידנית הם רכבים שאני לא יכול להרשות לעצמי ממילא כמו מאזדה MX-5. המחיר הוא לא הסיבה היחידה שאני רוצה ידני, כמו שכתבתי גם נהניתי יותר לנהוג על הילוכים. לגבי סחירות אני לא מודאג כי רכבים ידניים פחות סחירים פה בכל מקרה. אני גם לא מאלה שנוסעים 15-20 אלף ק"מ בשנה, אז אם אני קונה עכשיו רכב עם ק"מ נמוך הוא יחזיק לי מעבר לשנה שנתיים. גם לא מתכנן להוציא אלפים על שיעורים במידה ואני מחליט לחזור ללמוד על ידני.

 

הרעיון היה לצבור ניסיון על איזה משהו אבל אין על מה, אלא אם אני רוצה לנסוע על ג'יפון. היה לי פעם רכב אוטומט ישן שהחליט להפסיק לעבוד יום אחד ולא היה כלכלי לנסות לסדר אותו. בלוחות אני רק מוצא משפחתומטיות עם מיליון ק"מ ולא רוצה להתעסק עם זה. אולי רק אם תצוץ איזו מציאה אבל כמעט כולם רוצים למכור ביוקר גם אם זה רכבים שלא הייתי מוכן לרשום על שמי בחינם.

לפני 45 דקות, Night Driver כתב:

אם עברזמן רב מאז שהוצאת רישיון וממילא לא נהגת אז בכל מקרה מאוד מומלץ ריענון בצורת כמה שיעורים (יכול להיות ששיעור אחד יספיק ויכול להיות ש 10. רק כשתתחיל תוכל לדעת) ואז אם ממילא אתה לוקח כמה שיעורים תעשה אותם על ידני ותעשה טסט.

 

הדבר היחיד שאתה יכול להפסיד זה את עלות הטסט.

מוכן עכשיו לקנות רכב יוקרה ב חדש ב 10,000 שקל ובעוד שנתיים לתת אותו מתנה לראשון שבא לקחת.

עבר המון זמן אבל המורה שלימד אותי אמר שחבל על הכסף וללכת לעשות סיבוב במגרש. לא יודע אם אפשר לעשות ריענון על ידני אם יש לי רישיון אוטומט ובכל מקרה אצטרך למצוא מורה אחר בשביל זה.

לפני 8 דקות, sperial כתב:

קרוב לודאי מדובר בהוצאה לא גדולה. אז כמה שעורים עם מורה לצורך רענון, והגדלת מבחר כלי הרכב הם תוכל לנהוג, הן דרך קבע בארץ והן בשכירות בחו"ל*, מצדיקים את ההשקעה.

 

*באירופה רכב אוטומטי הוא עדיין במיעוט, אם כי העקומה מתקדמת באופן עקבי לטובת הדו דוושתי לסוגיו. 

 

ואולי תלמד גם להנות מהנהיגה בידני.

אני גם חושב, השאלה כמה שיעורים זה באמת יקח. אני יודע שאם אכשל בטסט עכשיו לא ארצה להתעסק עם זה יותר כרגע.

נהניתי לנהוג על ידני פשוט התעצבנתי שהמנוע היה נכבה לי ברמזור. באוטומט אני לא נהנה לנהוג ומבחינתי זו רק דרך להגיע מא' לב'.

עריכה אחרונה על ידי Fuso
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תמיד בעד רישיון ידני שהיה זמין. זה לא מזיק אף פעם, אלא נותן לך יותר אפשריות בעתיד כשתרצה פתאום רכב עם גיר ידני.

למרות שהרבה שנים אני לא נוהג על גיר ידני, אבל כשאני נוהג, תוך מספר דקות אני נוהג חלק כאילו לא עבור שנים רבות.

מעבר לזה, לא פעם (בעבר) הייתי מקבל רכבים ידיים מהעבודה (פרוד קונקט, סיטרואן ברלינגו, פג'ו פרטנר וכד') לכן עבורי זה רק יתרון.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שואל אותי אז כמובן כן- אבל זה כי אני מאוד אוהב לנהוג על ידני.

אבל זה לא מייצג, ורוב האוכלוסיה לא נוהגת על ידני, ואתה צריך לשאול את עצמך האם מדובר במשהו שאתה באמת רוצה(כי צריך זה לא).

אם נסתכל על זה באופן אובייקטיבי- בנקודת זמן הנוכחית הידע של לנהוג על ידני כבר כמעט ולא רלוונטי בשביל שתוכל לנסוע מA לB, ומדובר במשהו שנהיה יותר ויותר נישתי.

והמגמה של היעלמות הגיר הידני כמובן רק תגדל ככל שעובר הזמן, אגב לחשמליות יש יד בכך אבל ממש לא רק.

מהבחינה של מבחר כלי הרכב הפוטנציאלים לקניה לדעתי מדובר בתוספת זניחה מאוד של רכבים, ולגמרי אפשר להסתדר כיום עם רשיון אוטומט בלבד,

אם אתה לא יודע אפילו אם אתה תיהנה מידני או לא אולי כן שווה לקחת מספר שיעורים ולהרגיש אם זה בשבילך.

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי: צריך להפריד בין פרקטיות להנאה.

 

ברמה הפרקטית, אין שום סיבה (לפחות לא אחת טובה) להוציא רישיון על ידני בישראל, נכון להיום. יש מספיק הצע של רכבים אוטומטיים בכל רמת מחיר ולהיפך, אין כמעט רכבים ידניים חדשים שעולים על הכביש, גם אם אתה ממש ממש רוצה.

 

מבחינת הנאה, אם בא לך לנהוג על ידני כתחביב אני האחרון שיעצור אותך. כמו כל תחביב, זו שאלה אישית שלך האם ההשקעה שווה את ההנאה, אף אחד אחר לא יוכל לענות על זה עבורך.

 

גילוי נאות: כותב שורות אלו נוהג על רכב ידני שהוא (בינתיים) מסרב להחליף, פשוט כי אין למה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, yulianx כתב:

אתה גר/נוסע באזור פקוק?

אם הוא נוסע בפקקים הוא בטוח צריך ידני ולא DSG

 

אם אתה נוסע לטייל באירופה או דרום אמריקה, יהיה לך קשה למצוא רכב השכרה אוטומטי.

תמיד עדיף שיהיה

  • אהבתי 1

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא dsg, אבל לדעתי נח יותר תיבה אוטומטית פלנטרית/ רציפה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי - רק אם אתה רוצה לנהוג על ידני.

 

אבל חוץ מזה - יש מספיק רכבים אוטומטיים זולים ואמינים, אם הסיבה היחידה זה שאתה רוצה לחסוך בקניית רכב, עדיף שאת הכסף שהתכוונת להוציא על הסבת רישיון תשים על רכב יותר טוב.

 

גילוי נאות - יש לי רישיון על ידני, הרכב הראשון שלי היה ידני, אבל פעם אחרונה שנהגתי במשהו ידני הייתה לפני 8 שנים, ולא ממש מתגעגע לזה.

 

סתם התעסקות מיותרת לדעתי

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

מוכן עכשיו לקנות רכב יוקרה ב חדש ב 10,000 שקל ובעוד שנתיים לתת אותו מתנה לראשון שבא לקחת.

 

לא הבנתי מה אתה רוצה?   ואם תקנה רכב יוקרה ב 10,000 ותרצה לתת אותו חינם , אז אני עומד בתור ראשון.

 

לפי התיאור של הבחור , אין לו גרוש מיותר.  הוא זוכר לפני כמה שנים שהוא נהנה לשחק בהילוכים. 

לא מבין למה הוא צריך לזורק עכשיו כסף על שיעורים וטסט..  שיעור עולה היום 150 ש"ח,  יקח לו 8 או 10 שיעורים להתאפס על עצמו.

אגרה לבית ספר? טסט פנימי? טסט ..  הוא לא מסיים עם פחות מ 2000 ש"ח. 

 

מילא אם היה מספר שהוא רוצה לקנות רכב יוקרה שההבדל בין ידני לאוטומט הוא 20,000 ש"ח,

אבל כנראה הרכבים שהוא מחפש לרכוש ההבדלים בין ידני לאוטומט לא כאלה גדולים. 

פרקטית הוא צריך שירשור ייעוץ איזה רכב קטן וזריז אוטומטי זול ואמין הוא יכול לרכוש. 

אבל אם רוצה לזרוק 2000 ש"ח על שידרוג הרישיון הישן שלו שהוא במילא לא משמתש בו.. אז סבבה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין אם תקנה רכב ידני ובין אם לא תקנה, תוציא רישיון על ידני. 

 

זה מגדיל את ה"אונברסאליות" שלך. 

 

לקנות איזה רכב שאתה רוצה, לנהוג ברכב של חבר, לנהוג במסחריות שעדיין חלק גדול מהן ידניות, לשכור כל רכב שאתה רוצה בחו"ל. לא להיות מוגבל לסוג גיר מסויים. ובכללי, בעולם עדיין כ 50% מהמכוניות נוסעות עם גיר ידני. 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, korola כתב:

לא הבנתי מה אתה רוצה?   ואם תקנה רכב יוקרה ב 10,000 ותרצה לתת אותו חינם , אז אני עומד בתור ראשון.

זו תגובה ל"נכון שתקנה בזול אבל גם תמכור בזול".

אם אני סופג ירידת ערך על סכום יותר קטן אז מן הסתם היא יותר קטנה בשקלים, אם אני מאותגר תקציבית אקבל רכב במצב יותר טוב עבור הסכום שעומד לרשותי ובסך הכל אעמוד במצב יותר טוב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...