Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאי ללכת ללמוד גיר ידני עכשיו?


Fuso
שימו לב! השרשור הזה בן 1091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, yogev20 כתב:

אני תמיד בעד רישיון ידני שהיה זמין. זה לא מזיק אף פעם, אלא נותן לך יותר אפשריות בעתיד כשתרצה פתאום רכב עם גיר ידני.

למרות שהרבה שנים אני לא נוהג על גיר ידני, אבל כשאני נוהג, תוך מספר דקות אני נוהג חלק כאילו לא עבור שנים רבות.

מעבר לזה, לא פעם (בעבר) הייתי מקבל רכבים ידיים מהעבודה (פרוד קונקט, סיטרואן ברלינגו, פג'ו פרטנר וכד') לכן עבורי זה רק יתרון.

 

זה שימושי גם לעבודה בכללי. למשל אם הייתי רוצה לעבוד בסוכנות השכרה או משהו בתור משנע רכבים שזה משהו שבדקתי פעם הם דורשים גיר ידני כי מן הסתם לא כולם שוכרים אוטומט.

לפני 7 שעות, ik3 כתב:

אם אתה שואל אותי אז כמובן כן- אבל זה כי אני מאוד אוהב לנהוג על ידני.

אבל זה לא מייצג, ורוב האוכלוסיה לא נוהגת על ידני, ואתה צריך לשאול את עצמך האם מדובר במשהו שאתה באמת רוצה(כי צריך זה לא).

אם נסתכל על זה באופן אובייקטיבי- בנקודת זמן הנוכחית הידע של לנהוג על ידני כבר כמעט ולא רלוונטי בשביל שתוכל לנסוע מA לB, ומדובר במשהו שנהיה יותר ויותר נישתי.

והמגמה של היעלמות הגיר הידני כמובן רק תגדל ככל שעובר הזמן, אגב לחשמליות יש יד בכך אבל ממש לא רק.

מהבחינה של מבחר כלי הרכב הפוטנציאלים לקניה לדעתי מדובר בתוספת זניחה מאוד של רכבים, ולגמרי אפשר להסתדר כיום עם רשיון אוטומט בלבד,

אם אתה לא יודע אפילו אם אתה תיהנה מידני או לא אולי כן שווה לקחת מספר שיעורים ולהרגיש אם זה בשבילך.

צודק שזה מאוד נישתי ובעיקר בארץ, אבל לא חושב שזה זניח למי שבא לקנות רכב ובטח בתקציב נמוך יחסית אלא אם הוא רוצה מאזדה 3 או הונדה סיוויק עם 200 אלף ק"מ. אם אני רוצה רכב יותר חדיש וקטן אז רק הקוריאניות סטייל קיה פיקנטו רלוונטיות בשוק הישראלי. היפניות עם הגיר הרציף לא ממש פופולריות אולי חוץ ממיצובישי ספייס סטאר. למיני האירופאיות לא מתקרב בגלל התיבה הרובוטית והסחירות.

לפני 6 שעות, pooh-bear כתב:

השנקל שלי: צריך להפריד בין פרקטיות להנאה.

 

ברמה הפרקטית, אין שום סיבה (לפחות לא אחת טובה) להוציא רישיון על ידני בישראל, נכון להיום. יש מספיק הצע של רכבים אוטומטיים בכל רמת מחיר ולהיפך, אין כמעט רכבים ידניים חדשים שעולים על הכביש, גם אם אתה ממש ממש רוצה.

 

מבחינת הנאה, אם בא לך לנהוג על ידני כתחביב אני האחרון שיעצור אותך. כמו כל תחביב, זו שאלה אישית שלך האם ההשקעה שווה את ההנאה, אף אחד אחר לא יוכל לענות על זה עבורך.

 

גילוי נאות: כותב שורות אלו נוהג על רכב ידני שהוא (בינתיים) מסרב להחליף, פשוט כי אין למה.

אתה צודק לגמרי. זה עניין של איזה רכב אתה מחפש. יש אוטומטיות בפחות מ-10 אלף אבל לא משהו שהייתי שוקל לקנות מהרבה סיבות. 

לפני 6 שעות, yulianx כתב:

אתה גר/נוסע באזור פקוק?

דרום ת"א אבל לא מסתובב שם עם רכב ואם כן זה נסיעות של כמה דקות. הנסיעות שלי לרוב רק לחולון או ראשון.

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

לדעתי - רק אם אתה רוצה לנהוג על ידני.

 

אבל חוץ מזה - יש מספיק רכבים אוטומטיים זולים ואמינים, אם הסיבה היחידה זה שאתה רוצה לחסוך בקניית רכב, עדיף שאת הכסף שהתכוונת להוציא על הסבת רישיון תשים על רכב יותר טוב.

 

גילוי נאות - יש לי רישיון על ידני, הרכב הראשון שלי היה ידני, אבל פעם אחרונה שנהגתי במשהו ידני הייתה לפני 8 שנים, ולא ממש מתגעגע לזה.

 

סתם התעסקות מיותרת לדעתי

רוצה לנהוג על ידני כי גם רכבים יותר זולים, יותר אמינים ויותר כיף. כל האוטומטיות מרגישות לי אותו דבר. בסביבה שלי גם כמעט כולם אומרים לי שהתעסקות מיותרת.

לפני 5 שעות, korola כתב:

 

לא הבנתי מה אתה רוצה?   ואם תקנה רכב יוקרה ב 10,000 ותרצה לתת אותו חינם , אז אני עומד בתור ראשון.

 

לפי התיאור של הבחור , אין לו גרוש מיותר.  הוא זוכר לפני כמה שנים שהוא נהנה לשחק בהילוכים. 

לא מבין למה הוא צריך לזורק עכשיו כסף על שיעורים וטסט..  שיעור עולה היום 150 ש"ח,  יקח לו 8 או 10 שיעורים להתאפס על עצמו.

אגרה לבית ספר? טסט פנימי? טסט ..  הוא לא מסיים עם פחות מ 2000 ש"ח. 

 

מילא אם היה מספר שהוא רוצה לקנות רכב יוקרה שההבדל בין ידני לאוטומט הוא 20,000 ש"ח,

אבל כנראה הרכבים שהוא מחפש לרכוש ההבדלים בין ידני לאוטומט לא כאלה גדולים. 

פרקטית הוא צריך שירשור ייעוץ איזה רכב קטן וזריז אוטומטי זול ואמין הוא יכול לרכוש. 

אבל אם רוצה לזרוק 2000 ש"ח על שידרוג הרישיון הישן שלו שהוא במילא לא משמתש בו.. אז סבבה.

 

לא כ"כ עניין של מחיר כמו עניין של תמורה למחיר. אני אישית מרגיש ש-50 אלף שקל לפחנוע קוריאני שנתון 17-18 עם 30-50 אלף ק"מ זו הגזמה וזה עוד מפרטי, במגרשי הטרייד אין הם מתחילים מ-60 אלף לאותו ק"מ. בפחות אפשר למצוא סיאט איביזה ידנית שנתון 11-12 או רנו קליאו שנתון 17 אם לא יותר. לא מזלזל בקיה ויונדאי בכלל אבל שמדובר בסגמנט המיני המחירים מופקעים לאוטומט.

 

כבר חקרתי לגבי דגמים אז זו לא הבעיה, רק למצוא משהו ששווה את הכסף זו בעיה ובעיקר שאני ממילא בא עם גישה שלא בא לי אוטומט. אם קרוב משפחה או מישהו אמין היה נותן או מוכר לי איזו טויוטה קורולה או מאזדה 323 מכוסחת בגרושים אז בכיף הייתי לוקח וצובר עליה פרקטיקה ואז משלים לידני ומעיף את הרכב. אבל יש לי סיבות טובות למה אני לא רוצה ללכת להתעסק עם מוכרים פרטיים ורכבים ישנים כאלה.

לפני 5 שעות, Buki כתב:

בין אם תקנה רכב ידני ובין אם לא תקנה, תוציא רישיון על ידני. 

 

זה מגדיל את ה"אונברסאליות" שלך. 

 

לקנות איזה רכב שאתה רוצה, לנהוג ברכב של חבר, לנהוג במסחריות שעדיין חלק גדול מהן ידניות, לשכור כל רכב שאתה רוצה בחו"ל. לא להיות מוגבל לסוג גיר מסויים. ובכללי, בעולם עדיין כ 50% מהמכוניות נוסעות עם גיר ידני. 

 

מסכים. זה טוב להשכרת רכב באירופה שפעם אחרונה שבדקתי הבדל בין ידני לאוטומט זה $100. גם יש לי אזרחות אירופאית שמי יודע ואולי אנצל אותה בעתיד לגור באירופה כמה שנים ושם רוב הרכבים ידניים ומה שחסר לי זה לעשות השלמת רישיון בשפה זרה למרות שיש מורים דוברי אנגלית כמו בארץ אני בטוח אבל מעדיף להגיע מוכן.

 

עדיין לא סגור מה לעשות למרות שאני בטוח שאני רוצה להשלים לידני במוקדם או במאוחר. אם היה לי הרישיון הייתי קונה ידנית עכשיו אבל לא כ"כ שש להיכנס לסיפור של שיעורים וטסטים שוב בלי שיש לי ניסיון. בספק אם לטסטר יהיה אכפת שיש לי רישיון אוטומט ובטח יכשיל אותי על משהו שקשור לחוסר ניסיון בכביש ולא תפעול של הגיר הידני. בכל מקרה תודה לכולם על התגובות.

עריכה אחרונה על ידי Fuso
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוא שניה, אתה מתפזר להמון כיוונים.

 

פרקטית - אין שום צורך ברישיון נהיגה על ידני בישראל 2021. אתה יכול לחיות חיים שלמים ומאושרים למדי בלי אפילו לחשוב על רכב ידני. נכון, זה אולי יעלה קצת יותר בהשכרת רכב באירופה (ובטח במדינות עולם שלישי), ויש כמה תפקידים שלא תוכל למלא, אבל זה נכון בערך לכל דבר בחיים. אתה גם לא יכול להיות שליח אם אין לך רישיון על קטנוע, נהג משאית אם אין לך רישיון נהיגה על משאית, נהג אוטובוס, טייס, ואפילו עו"ד ורופא. אתה מבין לאן אני חותר, אני מניח. יש כמה כיווני קריירה מעניינים ומתגמלים יותר מאשר משנע רכבים בסוכנות השכרה, יכול להיות שזה אפילו יתרון שלא תוכל לעבוד בזה.

 

לגבי רכבים - לא תמיד תמצא את מה שאתה מחפש, גם זה נכון. לפעמים תקנה רכב שלא יהיה מאוד כיפי, אולי קצת פחות VFM או אולי אפילו לא שיא האמינות. זה לא אמור למנוע ממך לקנות רכב. בכל אופן, היום לא נמכרים כמעט רכבים ידניים בישראל (פרט אולי לטנדרונים שם עוד יש ייצוגסביר  לידני, אבל יש גם אוטומט) ככה שבעוד כמה שנים כל ההתלבטות הזו תעלם גם ברכישה של רכב משומש. גם היום, בכל תקציב תוכל למצוא משהו. אם אתה מדמיין שרכב ידני בתקציב זעום יהיה שמור ויציג אמינות מופתית ביחס למקבילה האוטומטית - אתה באמת מדמיין. קשה מאוד למצוא רכבים שמורים בתקציב של ארבע ספרות (או חמש ספרות נמוך), לא משנה מאיזו קטגוריה ועם איזה גיר.

 

בסוף זה נשמע לי קצת (סליחה מראש) כמו ערימה של תירוצים. אתה לא קונה רכב כי לא מצאת משהו שאתה רוצה שהוא לא ידני, ואתה לא מוציא רישיון ידני כי אין לך ניסיון בכביש והטסטר יכשיל אותך (כאילו דא, זה מה שהוא אמור לבדוק, לא? מה אכפת לו כמה זמן יש לך רישיון אם אתה לא יודע לנהוג?) ואתה לא צובר ניסיון כי אין לך רכב. מין מעגל קסמים כזה שבעיקר מתרץ "למה לא" במקום "איך כן".

 

ואחרי כל זה - שלא תבין לא נכון - אני עדיין חשוב שנהיגה על ידני כיפית ומתגמלת יותר (ומחזיק רכב ידני בעצמי), אבל ברור לי לגמרי שמדובר בתחביב בלבד (ועוד אחד איזוטרי יחסית), לא בצורך. כל עוד אתה רוצה לעשות רישיון על ידני למטרה הזו ויודע לכמת לעצמך שזה משתלם לך, אני מאוד בעד. אבל זה לא מ"מ מעבר לזה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי, כל הנושא של רישיון לאוטומט בלבד קיים רק בארץ.

עוד המצאה של משרד התחבורע שיודע כל כך טוב מה אזרחים מסוגלים לעשות.

במקומך הייתי עושה פשוט ככה: אם מצאת רכב ידני שמוצא חן בעיניך, פשוט תקנה אותו. שים שלט "נהג חדש" ותיסע בו במשך חודש. תתאמן, יכבה לך לפעמים האוטו, לא נורא. אם תיעצר לבדיקה, קרוב לוודאי שלא ישמו לב שהרכב ידני. ואם כן, הקנס הוא 500 ש"ח ללא נקודות. אחרי שתשלוט היטב בתיבת ההילוכים, גש לטסט על ידני ותלבין את העבירה הנוראה הזאת.

 

מפחד מזה? סע למזרח אירופה לשבוע, תשכור ותנהג ברכב ידני, תחזור ותעשה טסט.

 

אני עברתי פחות או יותר תהליך דומה, אבל חוקי. למדתי ונבחנתי על רכב ידני. למעט נסיעות בודדות פה ושם, לא נהגתי על רכב ידני בשנים הראשונות, והרכב הראשון שעמד לרשותי באופן קבוע היה אוטומטי. ואז, במקום העבודה הראשון אחרי הצבא נתנו לי רכב ידני ואמרו לי סע! התחלתי בחוסר ביטחון מוחלט, עשיתי כל מיני טעויות, ואחרי שבוע שלטתי ברכב מצוין.

 

קוריוז: אחותי למדה נהיגה על רכב אוטומטי במהלך שליחות בארה"ב לפני 35 שנה. מכיוון שאין בחו"ל הגבלה על הרישיון, כשהמירה לרישיון ישראלי קיבלה רישיון ללא הגבלה לסוג הגיר. אבל היא בחיים שלה לא נהגה בידני.

 

  • אהבתי 2
  • משעמם 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהתחלתי ללמוד נהיגה, התחלתי עם ידני ואז החלטתי לעבור לאוטומט.

עברתי טסט על אוטומט ואחרי שנתיים החלטתי שזה מבאס אותי שלא הצלחתי להוציא על גיר רגיל וגם רציתי לקנות ג'ולייטה ידנית.

עשיתי השלמה של 3-4 שיעורים אצל המורה שלי, ניגשתי לטסט ועברתי. לא עלה יותר מדיי.

 

אני מסכים מאוד עם הנאמר כאן שפרקטית אין צורך ברישיון נהיגה ידני בישראל, ואפילו עדיף לא לנהוג על רכב ידני אם אתה גר באיזור גוש דן ואני בעצמי שוקל לחזור לרכב אוטומט/רובוטי דו מצמדי אחרי כמעט שנתיים עם הג'ולייטה הידנית שלי.

כל פעם כשעולה הדיון הזה אנשים טוענים שבאירופה רוב היצע הרכבים הוא ידני וצריך לשלם יותר על רכבים אוטומטיים אם בכלל נמצאים במלאי - אין לי ניסיון בזה אבל בתכלס, כמה פעמים כבר יוצא לך בשנה לטוס לאירופה? אז תוסיף עוד קצת לרכב אוטומטי, לא סוף העולם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שamosbmw כתב באמת נראה לי הכי הגיוני אבל לא יודע אם הביטוח יתפוס ככה וזה כבר מאוד מסוכן לחשבון בנק שלך אם לא.

 

אפשר לקנות משפחתומטית של זקן/ה ב4000-5000 שקל (רק משהו עם טסט ארוך יחסית) תצבור ניסיון בנהיגה איתה כמה חודשים ואחרכך תשדרג לרישיון ידני בקלילות בלי שיעורים מיותרים. היפניות הישנות האלה עם 200kkm נוסעות עדיין וזה אחלה להתנסות בנהיגה.

יש משהו משחרר בלהיות עם אוטו כלכך מגעיל שלא אכפת לך לחנות אותו בכל מקום ולא יפריע לך יותר מדי אם תדפוק אותו מחוסר ניסיון. במקרה הכי גרוע שהגרוטאה מתה אתה עדיין יכול למכור אותה ב1000 לחלקים, במקסימום הפסדת 4000 שקל. תעשה ביטוח צד ג וזרום.

 

רק תעשה משהו, במקום להתלונן על כלמני מגבלות שאתה שם לעצמך, לך תעשה משהו כבר השבוע, תקנה משהו או תעשה שיעור, ההבדלים לכאן או לכאן בכסף לא ישנו לך הרבה. רק תהמר על משהו שאין בו סכנה להפסיד הרבה וזהו. 

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, sperial כתב:

קרוב לודאי מדובר בהוצאה לא גדולה. אז כמה שעורים עם מורה לצורך רענון, והגדלת מבחר כלי הרכב הם תוכל לנהוג, הן דרך קבע בארץ והן בשכירות בחו"ל*, מצדיקים את ההשקעה.

 

*באירופה רכב אוטומטי הוא עדיין במיעוט, אם כי העקומה מתקדמת באופן עקבי לטובת הדו דוושתי לסוגיו. 

 

ואולי תלמד גם להנות מהנהיגה בידני.

 

גם באירופה האוטומט מגיע למעל 50% מהרכבים שעולים.

אבל עזוב, ללמוד ידני רק כי פעם בשנה תשכיר רכב באירופה? אז שוכרים אוטומט בעוד 200 שקל..

עריכה אחרונה על ידי yuvalganim

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רק סיכון אחד שכדי לקחת בחשבון לנהג חסר ניסיון, על רכב שהוא ללא מערכות בטיחות מינימליות

בלימה גם לא במיטבה, אחיזה כנ"ל -כל זה מהווה סיכון נפשות שצריך להביא בחשבון. עשיתי את זה בעבר עם סוזוקי 

שתהיה לנהגים חדשים בית, רכב מסוכן מכל הבחינות, עד כדי פחד אימים לנהוג בו, כשבמחשבה לאחור, לא הייתי חוזר עליה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התרומה שלי בנושא: לדעתי נהיגה בידני בשנים הראשונות של הנהיגה מובילה להרגלים טובים ונכונים שאחר כך מתורגמים לנהיגה נכונה.

כשאשתי הוציאה רישיון התעקשתי שהיא תוציא על ידני ולא אוטומט. לקח 7 טסטים ועשרות טובות של שיעורים. אבל ראו שהנהיגה שלה טובה עוד בחודשים הראשונים. היא לא מאיצה לרמזורים ומאיטה ב20 מטר האחרונים, היא שומרת מרחק באופן מיטבי כי התקרבות והתרחקות תדירה גוררת העברת הילוכים מיותרת שלא "מרגישים" ברכב אוטומט, ובכלל כל ההתנהגות בכביש קצת יותר מחושבת מכיוון שיש עוד משהו שצריך לעשות בדרך.

ההתעקשות שלי הייתה על מנת שאני אוכל לסמוך עליה באופן מוחלט כשהיא לוקחת את הילדים שלנו לבדה. והאמת שאחרי 7 שנים היא עדיין עם רכב ידני ואני לא שומע בדל תלונה, גם אני עם ידני מאז 2002 ומתבאס שכנראה הרכב הבא יהיה אוטומט כלשהו.

אני רואה נהיגה של האחיינים/אחייניות שלי שלמדו אוטומט וזה הפוך מנהיגה חכמה - בלימות חזקות, האצות מיותרות, זה אפילו גורם למעברי נתיבים חדים ופחות מתחשבים כי לא צריך לחשוב על ההילוך ביחס למהירות שיורדת.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, yogev20 כתב:

יש רק סיכון אחד שכדי לקחת בחשבון לנהג חסר ניסיון, על רכב שהוא ללא מערכות בטיחות מינימליות

בלימה גם לא במיטבה, אחיזה כנ"ל -כל זה מהווה סיכון נפשות שצריך להביא בחשבון. עשיתי את זה בעבר עם סוזוקי 

שתהיה לנהגים חדשים בית, רכב מסוכן מכל הבחינות, עד כדי פחד אימים לנהוג בו, כשבמחשבה לאחור, לא הייתי חוזר עליה. 

 

תמיד אפשר לקנות פוקוס דור שני (או רחמנא ליצלן, c4 דור ראשון או אפילו 407, ירחם השם) בסכום של 4 ספרות. רכבים מאוד מסיביים ויחסית בטוחים להתנסות כזו. לא יחזיקו לעד בלי תקלות, אבל יתנו עוד שנה-שנתיים-שלוש בצורה סבירה (כתלות בתחזוקה שלהם עד היום, כמובן).

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, 

 

אני מאמין שאם יש לי כסף בצד אז כדאי שאשקיע בעצמי ולייצור עוד רשת ביטחון לעתיד. 

 

דוגמה: לפני מס' שנים ביצעתי רישיון על משאית, למרות שלא הייתה לי כל גישה למשאית, אבל חשבתי "למה לא ? עוד רישיון לאוסף ועוד רשת ביטחון", בפועל בתחילת הקורונה רישיון זה הצליח לעזור לי בעבודה מכיוון שהייתי צריך לשנע מס' כלים על משאית והנהג העיקרי היה בבידוד, ככה שפשוט לקחתי את המפתחות נכנסתי למשאית ונסעתי. 

בזכות הרשת ביטחון הזו החזרתי את הסכום של הרישיון תוך מספר שבועות. 

 

אתה לא יודע באיזה סיטואציה תתקע, תמיד נחמד שיש לך ידע והרשאה לעסוק בתחום מסויים. 

 

אני ממליץ לך לבצע את הרישיון. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, LotusElise כתב:

אם אתה נוסע לטייל באירופה או דרום אמריקה, יהיה לך קשה למצוא רכב השכרה אוטומטי.

 

לא מדויק.

 

בשנים האחרונות במרכז ובמערב אירופה אין שום בעיה להשיג רכב השכרה אוטומטי. לעיתים זה אפילו לא כרוך בתוספת תשלום גדולה.

ישנן אפילו מדינות באירופה שבהן על כל רכב אוטומטי (בערך) נמכר רכב ידני.

יותר מזה, במדינות מסוימות באירופה האוטומט שולט כבר הרבה מאוד זמן.

 

אולי תהיה בעיה לשכור רכב כזה ברומניה (למרות שגם להם יש), אבל לא תהיה לך שום בעיה לשכור רכב אוטומטי בגרמניה, אוסטריה, אנגליה וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Fuso כתב:

לגבי סחירות אני לא מודאג כי רכבים ידניים פחות סחירים פה בכל מקרה

הטענה הזו חוזרת כל שבועיים בפורום, והוכחה כשגויה. יש פחות היצע של ידני, ויש ביקוש, לכן נמכרים מהר יותר.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yuvalganim כתב:

גם באירופה האוטומט מגיע למעל 50% מהרכבים שעולים.

 

במדינות מסוימות כן (אנגליה וגרמניה למשל, פחות או יותר מה שציינת), במזרח אירופה עדיין פחות בחלק מהמדינות.

בצפון כמה שזכור לי יש לא מעט מדינות שבהן דווקא האוטומט שולט כבר שנים רבות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, pooh-bear כתב:

ברמה הפרקטית, אין שום סיבה (לפחות לא אחת טובה) להוציא רישיון על ידני בישראל, נכון להיום. יש מספיק הצע של רכבים אוטומטיים בכל רמת מחיר ולהיפך, אין כמעט רכבים ידניים חדשים שעולים על הכביש, גם אם אתה ממש ממש רוצה.

 

מחיר קניה זול יותר

תחזוקה זולה יותר בידני (החלפת שמן גיר פעם ב60-100 אלף קמ, קלאץ פעם ב100-200-300 אלף קמ) לעומת אוטומט (החלפת שמן ופילטר בפלנטרי או רציף עולה יחסית יותר כסף. קלאצים או מוח גיר ברובוטי...)

צריכת דלק טובה יותר (בגזרת המחירים הנמוכה)

וכמובן אמינות טובה יותר ( פלנטרי יכול ללכת ב150-250 אלף קמ או לדרוש שיפוץ. רובוטי תיקונים יקרים כשמגיעים, ועל CVT שמחליקים לפני 100K קמ שומעים לא אחת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

במקומך הייתי עושה פשוט ככה: אם מצאת רכב ידני שמוצא חן בעיניך, פשוט תקנה אותו. שים שלט "נהג חדש" ותיסע בו במשך חודש. תתאמן, יכבה לך לפעמים האוטו, לא נורא. אם תיעצר לבדיקה, קרוב לוודאי שלא ישמו לב שהרכב ידני. ואם כן, הקנס הוא 500 ש"ח ללא נקודות. אחרי שתשלוט היטב בתיבת ההילוכים, גש לטסט על ידני ותלבין את העבירה הנוראה הזאת.

 

 

 נהיגה בחניון/כביש צדדי נטוש במהירות נמוכה על רכב כזה של חבר - סבבה לגמרי.
נהיגה ביומיום במצב כזה - רעיון רע מאוד מבחינת הביטוח. תקן אותי אם אני טועה, אבל בחברת הביטוח מבחינים בין רישיון ורכב ידניים ואוטומטיים כשם שמבחינים בין קטנוע ומשאית. אם חלילה יעשה תאונה שמישהו אחר ייפגע בה, יהיה בצרות צרורות.

 

לפני שעה, aviaviavi כתב:

התרומה שלי בנושא: לדעתי נהיגה בידני בשנים הראשונות של הנהיגה מובילה להרגלים טובים ונכונים שאחר כך מתורגמים לנהיגה נכונה.

 

הייתי מתקן ל"נהיגה יומיומית ברכב ידני תורמת לרכישת הרגלים טובים ונכונים", אחותי שינתה מאוד את הרגלי הנהיגה שלה לטובה לאחר שנהגה תקופה עם הספארק הידנית שלי, כ-5 שנים לאחר שהוציאה רישיון (ידני) ונהגה באוטומט בלבד.
מצד שני, רוב הישראלים מחזיקים ברישיון ידני ועדיין רבים מהם נוהגים "גז-ברקס" מרמזור לרמזור או מרכב אחד בפקק למשנהו. אז אולי נהיגה על אוטומט תקופה מסוימת תורמת לרכישת הרגלים רעים, לא יודע...

ל @Fuso - אפילו אם אתה רואה את עניין הנהיגה בידני כחוויה או "שדרוג" הרישיון כחוויה, לך על זה. קשה לשפוט אם יש הצדקה פרקטית או כלכלית במצב שלך (זה לא שקיבלת במתנה רכב ידני וזה חוסך לך קניה של רכב אחר...).

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...