Jump to content

Fuso

  • הודעות

    6
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Fuso

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. יש למישהו המלצות למורים שמלמדים על גיר ידני באזור דרום ת"א או חולון? לשלוח בפרטי כמובן.
  2. מאה אחוז אבדוק את הדברים שציינת. מסכים שלאלפים בודדים אין טעם לקחת לבדיקה.
  3. אני אמנם לא רוצה משפחתית אבל יש רכבים יפנים ישנים וזולים ועם פחות מ-150 אלף ק"מ שלמיטב הבנתי זה סביר למכוניות האלה וכנראה לא תהיה לי בעיה למכור אח"כ. לא מתנגד ללנהוג על אחד כזה לתקופה ולצבור ניסיון אבל הבעיה היא שאני לא מבין מספיק ברכבים ואין לי מישהו להביא איתי שיידע מה לבדוק ברכב. כמובן שלוקחים לבדיקה במכון אבל אני לא יודע אם הבדיקה עולה על כל הבעיות. ככה נוצר מצב שאני לא מתקדם לשומקום ולא משתמש ברישיון.
  4. זה שימושי גם לעבודה בכללי. למשל אם הייתי רוצה לעבוד בסוכנות השכרה או משהו בתור משנע רכבים שזה משהו שבדקתי פעם הם דורשים גיר ידני כי מן הסתם לא כולם שוכרים אוטומט. צודק שזה מאוד נישתי ובעיקר בארץ, אבל לא חושב שזה זניח למי שבא לקנות רכב ובטח בתקציב נמוך יחסית אלא אם הוא רוצה מאזדה 3 או הונדה סיוויק עם 200 אלף ק"מ. אם אני רוצה רכב יותר חדיש וקטן אז רק הקוריאניות סטייל קיה פיקנטו רלוונטיות בשוק הישראלי. היפניות עם הגיר הרציף לא ממש פופולריות אולי חוץ ממיצובישי ספייס סטאר. למיני האירופאיות לא מתקרב בגלל התיבה הרובוטית והסחירות. אתה צודק לגמרי. זה עניין של איזה רכב אתה מחפש. יש אוטומטיות בפחות מ-10 אלף אבל לא משהו שהייתי שוקל לקנות מהרבה סיבות. דרום ת"א אבל לא מסתובב שם עם רכב ואם כן זה נסיעות של כמה דקות. הנסיעות שלי לרוב רק לחולון או ראשון. רוצה לנהוג על ידני כי גם רכבים יותר זולים, יותר אמינים ויותר כיף. כל האוטומטיות מרגישות לי אותו דבר. בסביבה שלי גם כמעט כולם אומרים לי שהתעסקות מיותרת. לא כ"כ עניין של מחיר כמו עניין של תמורה למחיר. אני אישית מרגיש ש-50 אלף שקל לפחנוע קוריאני שנתון 17-18 עם 30-50 אלף ק"מ זו הגזמה וזה עוד מפרטי, במגרשי הטרייד אין הם מתחילים מ-60 אלף לאותו ק"מ. בפחות אפשר למצוא סיאט איביזה ידנית שנתון 11-12 או רנו קליאו שנתון 17 אם לא יותר. לא מזלזל בקיה ויונדאי בכלל אבל שמדובר בסגמנט המיני המחירים מופקעים לאוטומט. כבר חקרתי לגבי דגמים אז זו לא הבעיה, רק למצוא משהו ששווה את הכסף זו בעיה ובעיקר שאני ממילא בא עם גישה שלא בא לי אוטומט. אם קרוב משפחה או מישהו אמין היה נותן או מוכר לי איזו טויוטה קורולה או מאזדה 323 מכוסחת בגרושים אז בכיף הייתי לוקח וצובר עליה פרקטיקה ואז משלים לידני ומעיף את הרכב. אבל יש לי סיבות טובות למה אני לא רוצה ללכת להתעסק עם מוכרים פרטיים ורכבים ישנים כאלה. מסכים. זה טוב להשכרת רכב באירופה שפעם אחרונה שבדקתי הבדל בין ידני לאוטומט זה $100. גם יש לי אזרחות אירופאית שמי יודע ואולי אנצל אותה בעתיד לגור באירופה כמה שנים ושם רוב הרכבים ידניים ומה שחסר לי זה לעשות השלמת רישיון בשפה זרה למרות שיש מורים דוברי אנגלית כמו בארץ אני בטוח אבל מעדיף להגיע מוכן. עדיין לא סגור מה לעשות למרות שאני בטוח שאני רוצה להשלים לידני במוקדם או במאוחר. אם היה לי הרישיון הייתי קונה ידנית עכשיו אבל לא כ"כ שש להיכנס לסיפור של שיעורים וטסטים שוב בלי שיש לי ניסיון. בספק אם לטסטר יהיה אכפת שיש לי רישיון אוטומט ובטח יכשיל אותי על משהו שקשור לחוסר ניסיון בכביש ולא תפעול של הגיר הידני. בכל מקרה תודה לכולם על התגובות.
  5. כל הרכבים בארץ שמגיעים רק בגירסה ידנית הם רכבים שאני לא יכול להרשות לעצמי ממילא כמו מאזדה MX-5. המחיר הוא לא הסיבה היחידה שאני רוצה ידני, כמו שכתבתי גם נהניתי יותר לנהוג על הילוכים. לגבי סחירות אני לא מודאג כי רכבים ידניים פחות סחירים פה בכל מקרה. אני גם לא מאלה שנוסעים 15-20 אלף ק"מ בשנה, אז אם אני קונה עכשיו רכב עם ק"מ נמוך הוא יחזיק לי מעבר לשנה שנתיים. גם לא מתכנן להוציא אלפים על שיעורים במידה ואני מחליט לחזור ללמוד על ידני. הרעיון היה לצבור ניסיון על איזה משהו אבל אין על מה, אלא אם אני רוצה לנסוע על ג'יפון. היה לי פעם רכב אוטומט ישן שהחליט להפסיק לעבוד יום אחד ולא היה כלכלי לנסות לסדר אותו. בלוחות אני רק מוצא משפחתומטיות עם מיליון ק"מ ולא רוצה להתעסק עם זה. אולי רק אם תצוץ איזו מציאה אבל כמעט כולם רוצים למכור ביוקר גם אם זה רכבים שלא הייתי מוכן לרשום על שמי בחינם. עבר המון זמן אבל המורה שלימד אותי אמר שחבל על הכסף וללכת לעשות סיבוב במגרש. לא יודע אם אפשר לעשות ריענון על ידני אם יש לי רישיון אוטומט ובכל מקרה אצטרך למצוא מורה אחר בשביל זה. אני גם חושב, השאלה כמה שיעורים זה באמת יקח. אני יודע שאם אכשל בטסט עכשיו לא ארצה להתעסק עם זה יותר כרגע. נהניתי לנהוג על ידני פשוט התעצבנתי שהמנוע היה נכבה לי ברמזור. באוטומט אני לא נהנה לנהוג ומבחינתי זו רק דרך להגיע מא' לב'.
  6. אז זהו הסיפור בקצרה - הוצאתי רישיון על אוטומט לפני כמה שנים טובות. התחלתי על אוטומט ואז עברתי לידני ושוב לאוטומט כי ויתרתי לעצמי. באותה תקופה היה מחסור מטורף בטסטים עם המתנות של חודשים בין טסט לטסט, וכבר נכשלתי פעמיים על אוטומט ממילא ורציתי רישיון כבר. הרעיון היה להשלים לידני אחרי זה כי נהניתי לנהוג על הילוכים אבל זה לא יצא לפועל משלל סיבות שלא אכנס אליהן. תוצאה של אותן סיבות היא שלא נהגתי רוב השנים שאני מחזיק ברישיון. עכשיו אני רוצה לחזור לנהוג ולקנות רכב מיני או סופר מיני אבל לצערי שוק המשומשות בארץ נשאר מזעזע כפי שהיה. כל מה שמצאתי בסכומים שאני מוכן לשלם זה קופסאות גפרורים קוריאניות במחירים מופקעים, יפניות מכוסחות עם שנתונים ישנים ואירופאיות רובוטיות. לעומת זאת בשוק הידני יש אחלה מציאות במחירים נמוכים ובתכלס אני רוצה לנהוג על ידני כי זה פשוט כיף אחרי שמתרגלים לזה והמנוע לא נכבה ברמזור יותר. עכשיו אני שוקל אם ללכת להשלים את הרישיון לגיר ידני. אני יודע שיש פטור מתיאוריה, אין מינימום שיעורים וכו' אבל השאלה היא אם שווה להשקיע כסף בזה לדעתכם בהתחשב בעובדה שלא נהגתי שנים ואין לי באמת ניסיון בכביש? עשיתי כבר שיעורים על ידני ככה שלא מתחיל מאפס, אבל אני יודע שצריך לעבור טסט ולמיטב ידיעתי בטסט הזה אפשר להיכשל גם על דברים שלא קשורים לגיר. תודה.
×
×
  • תוכן חדש...