Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס מארחת את נבחרת קארספורום ליום חשמלי.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם מדברים על שקע USB אחיד, אז אני חושב כמוך- שיצרני הרכבים החשמליים יסכימו די בקלות על שקע טעינה אחיד.

הסוללה זה משהו שמשפיע מאוד על ביצועים, מבנה הרכב ומיליון פשרות אחרות בתכנון.

הסוללה זה רבע מהרכב, זה לא משהו זניח שאפשר להתפשר עליו לטובת אחידות.

 

הבעיה תהיה לא רק במכוניות עצמן, אלא גם בתחנות ההחלפה. גם בהן תדרש אחידות כלשהי, הרי תחנת החלפה תוכל לאכסן ולטפל במספר מוגבל של סוללות ולכן במספר מוגבל של דגמי סוללות. לכן ליצרני הרכב לא תהיה ברירה אלא להסכים על תקן כלשהו לממשק המיכאני והחשמלי של הסוללות.

 

אם מדובר בסוללה קבועה אין שום משמעות למבנה שלה ולממשק שלה, פרט לנושא החזקת מלאים במחסני חלקי החילוף, ובמצב זה תהיה משמעות רק לתקן מערכת הטעינה (זה הרבה יותר מאשר רק שקע, כיון שדרושה מערכת בקרת טעינה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 525
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ברווז, לצערי נבצר ממני להשתתף במפגש בב"פ, יחד עם זאת - ובהסתייגות שיתכן ופספסתי משהו - קשה לי מאוד לקבל את הטענות שלך.

 

1. ממתי מכשירי חשמל הם חסיני תקלות? מסכים וצגים נדפקים כמו גם מחשבים - ואלה עוד מוצרים שהם אלקטרונים טהורים שאינם משלובים ברכיבים מיכניים כמו מנוע חשמלי.

 

2. רכב חשמלי אכן תיאורטית אמור להיות אמין יותר מרכב בנזין, אבל גם בו לא חסר מה שיתקלקל, רכיבי חשמל ואספקת זרם יכולים להשרף בשל חום וקירור לא מספיק בדיוק כמו רכב רגיל ואולי יותר (כי ברכב רגיל יש כבר נסיון נצבר של מאה שנות ייצור - החשמלי בחיתולים).

 

3. איך אתה טוען שמחיר הנסיעה בחשמלי הוא קבוע מראש, בהנחה שאתה לא מאמץ את המודל של אגסי? לפי ההגיון שלך גם מחיר מכונית בנזין הוא קבוע וידוע מראש אם מאמצים את מודל הליסינג...

 

4. שים לב שעדיין לא כתבתי על סיכונים רגולטוריים (שאופיינים עד מאוד לארצנו האהובה) שצפויים בענף, גם תגובת תעשיית הרכב המסורתית עדיין לא ברורה, אתה באמת חושב שיבואנים, מוסכים, תחנות דלק ישבו בשקט שגוזלים להם את הפרנסה? תחשוב שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שהרכב מרגיש לכם עגלה זה שאין לו 22 קג"מ עד סוף הסקלה, אלא רק עד 40 קמ"ש.

ב 80 קמ"ש יש בערך חצי, כלומר 11 קג"מ.

ב 120 קמ"ש נשאר בערך 7 קג"מ.

בגלל זה הוא מזנק בקלילות של קטנוע 250, ובדיוק כמו הקטנוע ממשיך בקצב טוב עד 80, שם ההחלשות כבר מורגשת, עד שבסוף הוא מתקשה להאיץ.

כך שאם בטר פלייס טוענים שיש תמיד 22 קג"מ זמינים זה ממש לא נכון.

מה שכן יתרון ברכב חשמלי, זה שכל ההספק זמין תמיד, מבלי לחכות לקיק דאון ובלי רעש או מאמץ. (קצת דומה לגיר של קטנוע, תמיד מוכן לתת מקסימום הספק, רק שבקטנוע זה מלווה ברעש).

 

 

 

 

בסופו של דבר אני מקבל את הרושם שאגסי הולך עם הראש בקיר, וכל הדרך לשם מצליח לשכנע עוד אנשים להצטרף.

עולם שבו יש רק 4 סוגי סוללות וכל היצרנים עובדים איתם, ומשפרים את הבפנים של הסוללה כשיש שיפור טכנולוגי, ויש תחנות החלפה שמתאימות לסוגים האלה פרוסות בכל פינה בעולם- פשוט לא יקרה.

 

הסבר להדיוט על הפיסקה הראשונה

 

הסתכל על הסוללות הקטנות שיש להם מידות קבועות A AAA וכו'

 

אין סיבה שלא יגיעו לפרוטוקול דומה גם כאן

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי תחנת החלפה תוכל לאכסן ולטפל במספר מוגבל של סוללות ולכן במספר מוגבל של דגמי סוללות. לכן ליצרני הרכב לא תהיה ברירה אלא להסכים על תקן כלשהו לממשק המיכאני והחשמלי של הסוללות.

.

אז אני חושב שתהיה ליצרני הרכב ברירה-

סוללות קבועות עם טעינה מהירה.

 

ואז עלות התשתית קטנה בה-ר-ב-ה

מתאים לכל סוגי הרכבים, כולל כאלה שיוצרו כבר וכאלה שמיוצרים עכשיו

מתאים לסוגי מצבר חדשים שיגיעו רק בעתיד עם התפתחות הטכנולוגיה, זאת לעומת הצורך בהשקעות ענק בשדרוג המצברים שכבר בשטח או הרובוטים והמחסן האוטומטי.

כל יצרן בונה את הרכב סביב הסוללה שהוא עיצב ושמתאימה פיקס לרכב.

אין תוספת למחיר הרכב עקב המנגנון לחיבור/ניתוק, או גזילת נפח מהרכב בגללו

אין תוספת למחיר המנוי החודשי למימון תפעול התחנות

פחות מערכת מכאנית- נחסכות בעיות אמינות של מנגנון חיבור-ניתוק ברכב ובתחנות

אפשר לפזר עמודים כאלה כל 5 קילומטר ולא כל 40

ואז אפשר לנצל את הטווח של הרכב עד תום, במקום להיכנס להחלפת סוללה כשיש עוד 30 קילומטר של נסיעה (כי התחנה הבאה רחוקה מדי).

אפשר למלא רק רבע מהסוללה אם זה מספיק כדי להמשיך עד הבית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר חוזר בשביל ישה (מה, לא מרגישים את הקג"מים כששוכבים בבגז' ?? :wink: )

 

מנוע חשמלי, לפחות עם בקרים מסוימים, מתנהג כך:

סל"ד 0 עד 3000 , יש מומנט חזק וקבוע

סל"ד 3000 עד 10,000 יש הספק מרבי, וקבוע.

(זה פחות או יותר- לא תמיד קבוע זה בדיוק קבוע, ויש הבדל בסל"דים בין מנועים שונים אבל העיקרון הוא אכן כפי שכתבתי.)

 

במקרה של הפלואנס ZE , אני מעריך שיש 22 קג"מ בין 0 ל 3000, ואז הרכב מגיע לשיא ההספק שלו, 95 כוח סוס, ונשאר על 95 כוח סוס משם והלאה.

בגלל שאין הילוכים, 3000 סל"ד תמיד יהיו שווים ל 40 קמ"ש. (ברכב רגיל 3000 סל"ד יכול להיות 25 קמ"ש בהילוך ראשון אבל 120 קמ"ש בהילוך רביעי).

אז במקרה של רכב חשמלי אפשר לדבר בקמ"שים במקום בסל"דים כי זה היינו הך.

 

אז לפלואנס יש 95 כ"ס בכל מהירות מעל 40 קמ"ש.

אבל ההגדרה של הספק זה מומנט כפול סל"ד.

אין גיר, לכן ככל שעולים במהירות הסל"ד עולה גם.

אבל מכיוון שההספק קבוע, זה אומר בהכרח שהמומנט יורד.

 

 

סל"ד עולה, מומנט יורד, המכפלה שלהם נשארת זהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני חושב שתהיה ליצרני הרכב ברירה-

סוללות קבועות עם טעינה מהירה.

 

ו

 

טעינה מהירה אינה דבר טריויאלי. יש מגבלות משמעותיות משתי סיבות:

1. הסוללה אינה מסוגלת לסבול זרם טעינה מעבר לגבול מסויים, אם בשל התחממות (שתגרום גם בזבוז אנרגיה וגם נזק לסוללה) ואם בשל מגבלות אחרות של הכימיה של הסוללה.

2. תחנת הטעינה - תצריך אספקת זרם גבוה (כלומר כבלים יותר עבים שיהיו מסוגלים לספוג את הזרם הגדול), כבלי טעינה יותר עבים וכבדים, מחברים שלא יתחממו בזרם הגבוה - בקיצור, גם טעינה מהירה אינה פיקניק.

נראה לי שבעתיד הנראה לעין אין שום סיכוי לטעינה משמעותית משך 5 הדקות של תדלוק או החלפת סוללה, כאשר טעינת הסוללות המוחלפות מתבצעת "ברקע" במרתפי תחנת ההחלפה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמה שאגסי מציע למאמצים המוקדמים של הפלואנס, זה "בואו קחו על עצמכם את הסיכון שזה יכשל, אך מבלי הסיכוי להרויח אם זה יצליח". אני באמת לא רואה סיבה להסתכן בעניינים כמו רמת שירות בעייתית שעשויה להתגלות, קשיים במכירה, או פשיטת רגל של בטר פלייס (טוב ויש גם סיכון שמחירי הדלק יוזלו, מי יודע...)

 

אגסי מציע סיבה טובה אחת לעשות את כל הדברים שאתה מתאר - היצע וביקוש.

לטענתו לא רק שרכב חשמלי יזדקן בצורה טובה יותר מרכב בנזין, כי אין בו בלאי למנוע או לגיר, אלא גם שהוא ילך וישתפר כי הסוללה שתהיה בעוד שלוש שנים תהיה בהכרח טובה יותר מהסוללה שיש היום. גם אם אתה לא מאמין שמחירי הדלק בעוד שנתיים שלוש יהיו גבוהים ממחירי הדלק כיום (למרות שההיסטוריה שלהם בשנים האחרונות מראה שאתה טועה), כנראה שבשנים הקרובות לא יהיה היצע גדול מאוד של רכבים חשמליים חדשים וגם אם יהיה הם יעלו די הרבה.

לאור כל אלו, צופים שם מחיר טוב לחשמלית משומשת גם לאור הסיכונים שאתה מציג כאן.

 

 

 

האם קיבלתם תשובה לשאלה מדוע לא מציעים להחכיר את הרכב ללקוחות פרטיים? אני לא רוצה לקחת סיכונים, ואגב גם הבטחה ל buy back טומנת סיכון של פשיטת רגל שאז לא יהיה למי להחזיר את הרכב.

מציעים אפשרות להחכיר את הרכבים גם ללקוחות הפרטיים בשיטה הדומה לזאת של "ליסינג פרטי".

לגבי פשיטת רגל - זה נכון לגבי כל יבואן רכב או חברת ליסינג שמבטיחה לך את זה. בשני המקרים מדובר בגופים גדולים, שמושקעים בהם הרבה מאוד כסף ואינטרסים, והסיכוי שיפשטו רגל די קטן.

 

לגבי עדכון סוללה לסוללה יותר טובה בעתיד-

אין ספק שלא יעדכנו את הסוללה למי שכבר רכש רכב. מכמה סיבות:

1- עלות מטורפת של לזרוק את הסוללות הישנות שנקנו בהמון כסף. גם להחליף את הבפנים של הסוללה זה עלות מטורפת. אין סיכוי שבטר פלייס יזרקו ככה כסף ויממנו סוללות חדשות. יש להם כבר בור מזומנים.

2- בתחנות ההחלפה כל הסוללות מתערבבות, אז אין דבר כזה סוללה שלך.

תחשבו על מצב שלקוח שקנה פלואנס חשמלית ב 2016 עם טווח משופר מגיע לתחנת החלפה ויוצא משם עם סוללה בעלת טווח מוקטן. מי יסכים לזה? בטר פלייס יצטרכו לעשות שני סוגי מנויים - רגיל ומשודרג, ולדאוג למלאי מספק מכל סוג סוללה בתחנות ההחלפה ולתת לכל לקוח מה שהוא שילם עליו במנוי.

אגב זה מראה שמי שקנה דור-ראשון יגלה שערך מכוניתו נשחק כשמגיעה טכנולוגיה טובה יותר. כמו שוויו של האייפון הראשון היום (בסביבות אפס).

לי אין ספק שאתה טועה בנקודה הספציפית הזאת.

 

1. לא יזרקו את הסוללות הישנות, ימשיכו להשתמש בהן. מה שהם מתכננים לעשות זה להמשיך להציע את הסוללות הקיימות במחיר נמוך יותר ואת החדשות במחיר יקר יותר. זאת ועוד, מודל התמחור הנוכחי של בטר פלייס מתבסס לטענתם על הציפייה שמחיר הסוללות הקיימות ירד בעקבות כניסה של סוללות חדשות, אבל שולי הרווח שלהם יגדלו כי המחיר שהם גובים ממך ישאר קבוע.

 

2. לתחנות ההחלפה יש אפשרות לנהל כמה סוגי סוללות כך שאפשר להחזיק בה כמה סוגי סוללות בו זמנית ולהתקין בכל רכב סוללה מסוג אחר. במקום להחזיק 12 סוללות מסוג X יחזיקו 10 סוללות מסוג X ועוד שתי 2 סוללות מסוג Y. מה הבעיה?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפריע לי המודל של חברה אחת שמספקת את השירות הזה, שכשבמקומות אחרים אין צורך במונפול שכזה.

 

פה באירלנד יש טעינה ביתית חכמה שמתקשרת עם חברת החשמל לטעינה אפקטיבית לפי עומס רשת, עמודי טעינה בחניות ברחוב, וטעינת DC מהירה בתחנות דלק 20-30 דקות לטעינה של כ 80% סוללה (לא מתאים למי שלחוץ בזמן) אבל כל זה לא כרוך בתשלום דמי מנוי לאף אחד. בנוסף יש אפשרות להטענה מרשת החשמל הרגילה אם יש צורך.

 

אני לא מבין למה המדינה לא יכולה לנהל זאת בעצמה, ולמה בכלל צריך את בטר פלייס חוץ מלספק שירותי החלפת סוללה למי שצריך את זה כמו לדוגמה נהגי מוניות שזמן אצלהם זה כסף והם נוהגים הרבה בכל יום.

 

לטעמי זה גם מעקב הגעה של רכבים נוספים שלהם אין סוללה מתחלפת שאגב משפר מאוד את עניין חלוקת המשקל וגודל תא המטען.

וגם מדובר ברכבים שנולדו חשמליים.

 

למה אנחנו חייבים להיות שונים - זה נשגב מבינתי.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

 

1) לומר שכל 3 שנים תהיה עליה של 15-30% בקיבולת הסוללה זו טיפשות במקרה הטוב, או רמאות במקרה הרע. סוללות עדיין מבוססות על תהליך כימי כלשהו. קשה להשיג בתחום הזה פריצות כאלו, בטווח זמן קצר כל כך. זה לא כמו מחשבים, ששם יש לך את חוק מור, והאפשרות לייצר רכיבים בתהליכים קטנים יותר ויותר.

 

2) משום מה, לא מעט יצרניות בוחרות בתצורה של פלאג-אין, או מנוע חשמלי + גנרטור. אז למה בכלל להתעסק עם בטר פלייס? למה שלא אקנה לי רכב שנטען משקע רגיל, כמו כל eco-mentalist בחו"ל? אז לא תהיה לי את ה"פריווילגיה" של החלפת סוללות אצל בטר פליס. ביג-פאקינג-דיל. מצד שני, אני יכול להטעין אצלי בפחות כסף... מה גם, שבחו"ל, יש עמדות הטענה (חינם!) בחניונים, קניונים וכמעט כל מה שכולל מגרש חניה גדול.

 

2 א) אם אגסי מאמין כזה גדול בטכנולוגיה הזו, מדוע הוא מתנייד בחו"ל עם רכב הנטען ע"י שקע? ועל מה הוא נוהג בארץ? אאל"ט, הוא הצליח להשחיל לפה טסלה, לא? וזה רבותי כל העניין על רגל אחת: הבנאדם בא לעשוק את כולנו. לא אכפת לו מהסביבה ולא אכפת לו כלום. הוא רוצה את מה שבארנק שלכם - ועכשיו. וכפי שנראה לי, לא אכפת לו כמה מלוכלך הוא יצטרך לשחק.

 

3) אגסי כל הזמן טוען שתהיה עליה במחירי הבנזין. זה מאוד יתכן, אבל הוא שוכח מספר פרטים שוליים:

 

  • טכנולוגיית חיפוש ומציאת מאגרי נפט משתכללת עם השנים.
  • עם התקדמות הטכנולוגיה, אנחנו יכולים לנצל מאגרים בצורה טובה יותר, ולהגיע למאגרים שבעבר היו נחשבים לבלתי אפשריים להפקה.
  • ישנן טכנולוגיות נוספות להפקת נפט מעבר לשאיבה (פצלי שמן, למשל).
  • מה עם ביו-דיזל וביו-דלק? אלה לא נחשבים?
  • ההסתמכות על הדלדלות של מאגרי הנפט העולמיים מבוססת על הערכה גאולוגית מאיזור שנות ה-60, 70. מיותר לציין כמה היא רלוונטית 40 שנה אחרי... מה גם, שכבר בזמן שההערכה הזו בוצעה, היו כאלו שחלקו עליה ועדיין חולקים.

 

4) הוא אומר שהרכב לא מזהם יותר מרכב בנזין. מעניין אותי איך הוא הגיע לחישוב הזה. נניח ויצור הרכבים בלבד, ללא מצבר / סוללה מפיק אותה כמות של זיהום. הוא מודע בכלל כמה טינופת נוצרת במהלך הכנת הסוללות והמצברים? אז אם לרכב יש סה"כ מצבר אחד, לרכב חשמלי יש יותר! בנוסף, בפעם האחרונה שבדקתי, תחנות חשמל עדיין עבדו על חומרים מזהמים. כל עוד אין לנו איזה הארי פוטר שיפעיל אותן עם קסם, אני לא רואה איך הן מזהמות פחות מרכבי בנזין. רכב בנזין פולט גועל-נפש לאטמוספירה כשמתניעים, אבל רכב חשמלי "פולט" גועל-נפש 24/7

 

5) אם אגסי ושות' כ"כ מאמינים ברעיון שלהם, מדוע הם מצנזרים תגובות סותרות בערוץ היוטיוב שלהם ובדף הפייסבוק שלהם?

 

 

לסיכום רבותי: הדג מסריח מהראש. אם אגסי היה אומר לי שהשמש זורחת, הייתי מבקש מהאדם לידי לצבוט אותי (כדי לצאת מההיפנוזה של אגסי) ואז הייתי רץ החוצה לבדוק אם זה נכון.

 

 

עריכה:

 

איכשהו, אגסי שוכח (או מתעלם באלגנטיות) ממאמצים והשקעות של יצרנים להשיג עוד ועוד קילומטרים לליטר במכוניות שלהם. כלומר, הוא שוכח שמרבית המכוניות היום, יותר חסכוניות מהמכוניות לפני 10 שנים. אני מרשה לעצמי לנחש, שבעוד 10 שנים המכוניות יהיו אפילו יותר חסכוניות.

 

להשכלה כללית: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%90_%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%AA_%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%98 תאוריה בדבר שיא ניצול הנפט הועלתה ב1956. אני רק רוצה לציין שכיום אנחנו ב2012, ועדיין לא נרשמה פאניקה כללית עקב מחסור בנפט.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפריע לי המודל של חברה אחת שמספקת את השירות הזה, שכשבמקומות אחרים אין צורך במונפול שכזה.

 

פה באירלנד יש טעינה ביתית חכמה שמתקשרת עם חברת החשמל לטעינה אפקטיבית לפי עומס רשת, עמודי טעינה בחניות ברחוב, וטעינת DC מהירה בתחנות דלק 20-30 דקות לטעינה של כ 80% סוללה (לא מתאים למי שלחוץ בזמן) אבל כל זה לא כרוך בתשלום דמי מנוי לאף אחד. בנוסף יש אפשרות להטענה מרשת החשמל הרגילה אם יש צורך.

ומי מתפעל את העמודים האלו? מי מתקין אותם? מי משלם על החשמל שנצרך בהם? ממה הוא מתפרנס? מרצון טוב?

 

 

המצב שאתה מתאר הוא בדיוק מה שבטר-פלייס רוצים לעשות בישראל.

 

אני לא מבין למה המדינה לא יכולה לנהל זאת בעצמה, ולמה בכלל צריך את בטר פלייס חוץ מלספק שירותי החלפת סוללה למי שצריך את זה כמו לדוגמה נהגי מוניות שזמן אצלהם זה כסף והם נוהגים הרבה בכל יום.

מדינת ישראל הפכה להיות מדינה קפליסטית. במדינה קפיטליסטית המדינה נותנת ליזמים פרטיים לספק את השירותים לציבור. המדינה לא רוצה להתעסק עם עמודי טעינה בדיוק כמו שהיא לא רוצה להתעסק עם הפנסיה שלי, עם האחיות בבתי הספר ועם המאבטחים ברכבות.

 

לטעמי זה גם מעקב הגעה של רכבים נוספים שלהם אין סוללה מתחלפת שאגב משפר מאוד את עניין חלוקת המשקל וגודל תא המטען.

וגם מדובר ברכבים שנולדו חשמליים.

לא נכון. אין מניעה להשתמש בעמדות ההטענה של בטר-פלייס גם ברכבים שהם לא בעלי סוללה מתחלפת. אבל רכבים כאלו מן הסתם יוגבלו למרחק הנסיעה שמאפשר להם המצבר הפנימי שלהם ולא יוכלו להאריך אותו על ידי ביקור בתחנת החלפה.

 

למה אנחנו חייבים להיות שונים - זה נשגב מבינתי.

מסתבר שאנחנו לא שונים. הרגע קראתי שגם באירלנד יש חברה שמקימה תשתית של עמודי טעינה בכל רחבי המדינה וגובה תשלום על השימוש בהם :wink:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העמודים מתופעלים על ידי חברת ESB שהיא מקבילה לחברת החשמל בישראל והיא חברה חצי ממשלתית.

 

אין דמי מנוי חודשיים, התשלום הוא בעבור החשמל:

A full charge at home will cost just €2-3 when availing of the cheaper night rate electricity. Public charging is currently free and will be until mid-2012. When a payment system is in place, it will cost approximately €3-5 and fast charging will cost around €6-7. An electric car costs just 1-2cent per km compared to 10-12cent per km for a conventional car. You can check out our comparative cost calculator to see how much you’ll save when you go electric.

 

אין לי בעיה עם יזמים פרטיים אבל שים לב שאין פיתרון לדוגמה לטעינה מהירה למי שלא הולך עם חברת בטר פלייס וזה מפריע לי מאחר ואין פיתרון לכלל.

 

הייתי ב2 הרצאות של ESB פה באירלנד במסגרת הלימודים שלי ואף הביאו רכב חשמלי של מיצובישי לנסיעת מבחן והרושם שלי היה שהכל יותר פתוח, יותר גמיש, ויותר משתלם לציבור. הם גם הציגו תוכנית להקמת תחנות רוח נוספות כדי להוריד את הזיהום שתחנות הכוח יוצרות, ובכך להוריד את פליטת ה CO של המכוניות החשמליות שנוצרת מיצור החשמל שהן צורכות.

 

ברור מישהו צריך והולך להרוויח מכל העסק אבל משום מה זה נראה כאילו בטר פליס מכוונים בעיקר לשם ופה זה נראה כאילו זה גם פתרון לכיס הלקוח ואיכות הסביבה.

 

הנעה חלופית לנפט היא אכן העתיד ואני מקווה שעניין הטווח יפתר לאט לאט ונתחיל לראות תחרות בשוק.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כל הזמן מדברים על מונופול, אבל אני לא בטוח שיש כאן מונופול.

יש פה חברה שהיא ראשונה בתחום, ואם תקראו קצת תראו שפנגו גם רוצים להכנס לתחום הזה ויתחילו להקים עמודי טעינה.

ההבדל הוא שBP מציעה את שירות ההחלפה.

האם יש חוק שמונע מShitty Place לקום ולהציע משהו דומה? למיטב ידיעתי לא. פשוט Shitty place עוד לא קמה.

זה כמו שתגידו שגולן טלקום הם מונופול לשיחות זולות לחול מהסלולר, מישהו מונע מאורנג' להציא את אותו השירות?

אם תקום חברת פנגו ועמודי הטעינה שלה, בטר פלייס כבר לא מונופול בעמודי טעינה, תחנות החלפה? שיקום מישהו, ימצא משיקעים ויעשה.

בקשר לפריוס פלאגין - אגסי טוען שהיא תעלה בערך כמו פלואנס+סוללה, את זה נצטרך עוד לראות - אבל אם זה נכון אז העסקה שלו נוחה יותר!

מבחינת עלויות בואו ונעשה חישוב:

יונדאי I30 1.6 אוטומטית צורכת, לפי אתר KML, כ11 ק"מ לליטר, הקורולה 1:12, סיוויק 1:11.5 וכו'.

אז בואו נצא מנקודת הנחה שצריכת הדלק הממוצעת של מר ישראלי הנוהג במשפחתומטית 1.6 היא 1:12.

נצא מנקודת הנחה שאותו בחור נחמד בשם ישראלי נוסע בשנה כ15K ק"מ

כלומר הוא צורך בממוצע כ1250 ליטרים של דלק שהם 9375 ש"ח. בנוסף, על פני 4 שנים הוא יוציא על שמן, נוזל קירור ופילטרים עוד משהו כמו אלפייה, כולל העבודה (ואני מאד אופטימי).

כלומר, ב4 שנים בעלות על הרכב מר ישראלי יוציא כמעט 40K על דלק וטיפולי נוזלים ופילטרים. וזה בהנחה שמחיר הדלק הממוצע ישאר על 7.5 ש"ח אם הוא יעלה הסכום רק יעלה.

בטר פלייס מציעים לאותו בחור, שיסע ב4 שנים 60K ק"מ, חבילה שתעלה לו 33,000 ש"ח.

 

שזה זול יותר, כמה אלפי שקלים. ומכאן ניתן לראות שכמה שהנסועה היא יותר עירונית ופקוקה (צריכת דלק עולה) ההפרש גדל, וכמה שמחיר הדלק עולה, ההפרש גדל, וכמה שהנסועה עולה, ההפרש גדל.

אז נכון שאם אתם גרים בצפון\דרום\מושב חור כלשהו - זה כנראה לא רלוונטי במיוחד. אבל בין חדרה לאשדוד זה יכול להיות מאד רלוונטי.

אבא שלי למשל נוסע כ12-14K בשנה בצריכת דלק ממוצעת של 1:10, בשבילו זה יכול להיות רלוונטי מאד. ואמליץ לו, כאשר ישקול להחליף את הסיוויק לבדוק את האופצייה החשמלית. שמבחינתי היתרון הכי גדול שלה היא שאפשר לנהוג איך שרוצים והמחיר לא ישתנה. היום אני חושב פעמיים לפני לחיצה חזקה על הגז, ברכב החשמלי - זה לא עולה יותר. משלמים פר ק"מ (הפקק הוא בחינם Fuck the system!)

נ.ב.

תודה ליואל שלימד אותי איך יוצאים מחניות בת"א עם רכב הנעה קדמית למרות שהוא בכלל מזכרון ויש לו הנעה אחורית :).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העמודים מתופעלים על ידי חברת ESB שהיא מקבילה לחברת החשמל בישראל והיא חברה חצי ממשלתית.

 

אין דמי מנוי חודשיים, התשלום הוא בעבור החשמל:

A full charge at home will cost just €2-3 when availing of the cheaper night rate electricity. Public charging is currently free and will be until mid-2012. When a payment system is in place, it will cost approximately €3-5 and fast charging will cost around €6-7. An electric car costs just 1-2cent per km compared to 10-12cent per km for a conventional car. You can check out our comparative cost calculator to see how much you’ll save when you go electric.

 

אין לי בעיה עם יזמים פרטיים אבל שים לב שאין פיתרון לדוגמה לטעינה מהירה למי שלא הולך עם חברת בטר פלייס וזה מפריע לי מאחר ואין פיתרון לכלל.

 

הייתי ב2 הרצאות של ESB פה באירלנד במסגרת הלימודים שלי ואף הביאו רכב חשמלי של מיצובישי לנסיעת מבחן והרושם שלי היה שהכל יותר פתוח, יותר גמיש, ויותר משתלם לציבור. הם גם הציגו תוכנית להקמת תחנות רוח נוספות כדי להוריד את הזיהום שתחנות הכוח יוצרות, ובכך להוריד את פליטת ה CO של המכוניות החשמליות שנוצרת מיצור החשמל שהן צורכות.

 

ברור מישהו צריך והולך להרוויח מכל העסק אבל משום מה זה נראה כאילו בטר פליס מכוונים בעיקר לשם ופה זה נראה כאילו זה גם פתרון לכיס הלקוח ואיכות הסביבה.

 

הנעה חלופית לנפט היא אכן העתיד ואני מקווה שעניין הטווח יפתר לאט לאט ונתחיל לראות תחרות בשוק.

 

הכל טוב ויפה ונגיד שזה מה שהיה בישראל. מי ירכוש משפחתית חשמלית במחיר של 200,000 שקל עם טווח של 100-120 ק"מ? החזר ההשקעה יקרה רק לאחר 6 שנים ועדיין נשארת עם רכב שלא יאפשר לך לנסוע מתל אביב עד אילת. כשתרצה למכור לאחר 6 שנים, שאז לכאורה החזרת את ההשקעה (השקעה לא חכמה), כבר תהיה חשמלית אחרת עם טווח יותר גדול וכנראה גם זולה יותר.

 

בטר פלייס זו חברת תשתיות וטעינה מנוהלת ובכל מקרה, בכל מדינה בעולם זה יהיה כך. אף מדינה לא תוותר על השליטה בכלי מיסוי כזה חשוב, גם אם הגבייה היא באמצעות חברה חיצונית (זה מנגון פשוט יותר מהמנגנון של מע"מ בו כל עסק הוא הגובה עבור המדינה). לכן, גם אם רכבים בסוף יהיו עם סוללה קבוע של 1000 ק"מ ותהיה טעינה סופר מיהרה של חצי דקה, עדיין נצטרך לטעון את הרכבים ועדיין צריך מישהו שינהל את כל זה, יציע שירות התקנה, תחזוקה וכו'. המדינה וכך בכל העולם הקפיטליסטי, כבר מזמן לא עוסקת בדברים כאלו. המצחיק הוא שפתאום אנשים רוצים שחברת החשמל תהיה לא רק מונפול בייצור חשמל אלא גם מונפול בטעינת רכבים, נו באמת.

 

תפסיקו לחשוב בראיה קטנה וצרה או כזו שלא רוצה שמישהו ירוויח (והמון). העתיד הוא במנועים חשמליים וסביר להניח שהסוללות הן אלו שיהיו ספק האנרגיה לאותם מנועים חשמליים (אולי עוד 50 שנה כבר לא אבל עד אז...). את בטר פלייס זה לא כל כך מעניין אילו מכוניות חשמליות יהיו בעתיד (היא בכלל לא רוצה לייצר או למכור מכוניות), כל עוד הן תתבססנה על סוללות ובכדי להבטיח שזה מה שיהיה ושלה תהיה רשת טעינה עובדת ומוכחת במספר מדינות בעולם, היא הפכה את המכונית החשמלית לדבר שימושי (לא לכל אחד) כאן ועכשיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, אז למה שמיצובישי לא יעשו קומבינה כמו בטר פלייס, ו"יחכירו" את הסוללה ללקוח, וימכרו (כאילו) רכב בלי סוללה? אם בטר פלייס יכולים לקמבן ככה את משרד האוצר, אני בטוח שגם כלמוביל יכולים.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיש יתרון בכך שהתשלום הוא פר קילומטר (מודל הקיבוץ של פעם :lol: ).

 

העניין צריך להבשיל. עוד מכוניות, אופציית טעינה מהירה ב DC + תשלום פר שימוש ולא לפי חבילה (שאני מניח שגם יגיע. פשוט כרגע בטר פלייס מנסים להבטיח תזרים מזומנים שמובן לחלוטין ולכן הם מוכרים חבילות) והדברים יראו אחרת.

 

בסך הכל ישראל היא מדינה מושלמת לרכב חשמלי בגלל שהמרחקים לרוב הם קצרים.

כולי תקווה שהרכב החשמלי כן יהפוך למשהו שיקל על כיסו של הנהג הישראלי ולא לאופציה נוספת לחלוב אותו.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...