Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך זה היה להוציא רישיון נהיגה לפני 30 שנה?


Buki

פוסטים מומלצים

2004, ידני

 

אם אני זוכר נכון חובת מלווה היתה לחודשיים בלבד, ועדיין זה לא מנע מאבי שיחיה להמציא תקנות משלו, וחייב אותנו בליווי של שנה שבסופה נערך על ידו טסט. אחותי נכשלה, וטסט חוזר אחרי חצי שנה.

  • מעניין 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהחלט מצעירי הפורום...

עברתי טסט באמצע 2012, אחרי תסכול רב מכמה טסטים שנכשלתי בהם. הטסט התחיל בבוחן שזו הייתה הפעם השנייה שלי איתו. אחרי שהוא מסתכל במסמכים הוא מתחיל את הנסיעה במשפט הזה: 'אה פעם קודמת הכשלתי אותך, אז היום תעבור. סע' כאילו אין שום משמעות לנהיגה שלי עצמה אלא התוצאה נקבעת מראש.

הרכב היה B3 ידני, כנראה משנת 2008+-

לימים הבנתי שהמורה שלי לימד מאוד רע והרבה דברים אלמנטריים, השלמתי תוך כדי נהיגה עצמאית במהלך החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Buki כתב:

נכון, זה היה אמור להיות בתשובה ל ProMeR שכתב שזה היה קיים לפני 30 שנה. 

זה בכלל לא מה שהוא כתב.

הוא בכלל לא דיבר על לימוד נהיגה באישור על ידי ההורים. הוא אמר שתלמידים היו נוהגים ברכב של ההורים לבד, לפני שעברו טסט.

ונכון, עבריינים תמיד היו ויש גם היום, אבל זה לא היה נפוץ לפני 30 שנה יותר מהיום.

השכנה שלי תובעת מטעם המשטרה, קטינים שנתפסו נוהגים ללא רישיון.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני למדתי נהיגה על לארק (הזקנים בינינו זוכרים), וההמלצה על מורה היתה "כי הוא שכן".  גרנו בקרית חיים, בית הספר היה בחיפה.

השעור הראשון מגיע, גשם סוחף, אוטובוס לחיפה, רטוב כולי נכנס ללארק, והמורה (לא השכן, החליף אותו השותף שלו) נותן לי את המפתח "תניע". מאיפה לי לדעת איך מניעים?  מסתכל עלי מוזר ומסביר.  "למה אתה לא נוסע"? ועם מבט מוזר עלי הוא מסביר לי איך מחליפים הילוכים.  וכן הלאה.  בסוף השעור התברר שהיה בטוח שזה שעור שני/שלישי שלי.

למי שזוכר, בבלפור אז למעלה היתה פניה שמאלר בקצה העליה.  וזה גם היה כלול בטסט (מאז בוטלה שם בכלל הפניה שמאלה, ואם אני זוכר נכון אסורה כניסה גם ברידה בבלפור לרכבי לימוד נהיגה).

 

ואז מגיע הטסט.  לא זוכר כמה זמן חיכיתי לו, אבל עבר מושלם, כולל ביציאה מחיפה לכיוון תל אביב, מול מוזיאון חיל הים (3 נתיבים) עקפתי בכיף (כביש ריק) משאית שחנתה על הנתיב הימני.

חוזרים למשרד - פסילה.  המורה שלי מתעצבן והולך לברר למה - "כשהוא עקף את המשאית היתה משאית מאחרו שהאטה".  היתה באמת משאית כזו אבל כמה מאות מטרים מאחורי.

נקבע לי מועד לטסט נוסף קצת לפני הגיוס, ואז ... מקדימים לי את הגיוס.  המורה משתדל ומצליח להקדים את הטסט.  ומי מגיע?  הטסטר מהטסט הראשון (עקרונית - אסור שאותו אחד יבחן שוב, אבל בגלל שינוי המועד זה מה שקרה).  אני נלחצתי.  מודה - כל שגיאה אפשרית - עשיתי.  עד היום אני זוכר איך בחניה ברברס עליתי על המדרכה.  כמובן שלא היה סיכוי שאעבור את הטסט.

כמובן שעברתי.  המורה טען שזה בגלל שלטסטר לא היה נעים מהפסילה הלא מוצדקת בראשון ומהגיוס הקרב.  לך תדע.

 

היו זמנים בחיפה.

 

(ובכל מקרה, מכיוון שלא היה לנו אז רכב במשפחה, לא יצא לי לנהוג עד מלחמת יום כיפור והג'יפ שחבר ואני אימצנו - כמה ניסיון נהיגה אפשר לצבור במלחמה אחת...).

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני.

נהיגה "שחורה" בגיל 12 ופחות היתה נפוצה בקיבוצים/מושבים/מושבות, בעיקר בטרקטורים בשדות. לא היתה מקובלת בכבישים, בודאי לא מחוץ ליישוב.

 

בערים, בודאי בכבישים הציבוריים זה חריג, אם כי מדי פעם שומעים על ארועים כאלה במיוחד באיזור כביש 31.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, EliC25 כתב:

הרכב היה B3 ידני, כנראה משנת 2008+-

לימים הבנתי שהמורה שלי לימד מאוד רע והרבה דברים אלמנטריים, השלמתי תוך כדי נהיגה עצמאית במהלך החיים.

גם לי היה סיפור דומה עם מורה ח*א ב 2010, וגם לו היתה B3... אולי אותו אחד 😄.

כמובן שהמורה הגרוע ניסה למשוך אותי בשיעורים, ואחרי כמה וכמה שיעורים מבוזבזים המורה קיבל טלפון עצבני מאבא שלי, "מחר אתה שולח אותו לטסט!". בשישי של אותו שבוע (פעם היה קל להשיג טסט...) כבר חיכיתי לבוחן שאיחר בלפחות שעתיים, וכשסופסוף הגיע - חמש דקות בחינה ועברתי.

את השם של המורה העפתי מהשלט נהג חדש, פשוט לא הגיע לו. פרסומת חינם? לא אצלי!

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעשור השנים (1976-1986) בהן אבי היה מורה נהיגה, הוא ניסה ליישם מס׳ שיטות לימוד, אשר היו נראות בעיני התלמידים כ״משיכת זמן״.

1. התחלת הלימוד על רכב אוטומט, 3-5 שיעורים, לצורך הכרת הדרך וההשתלבות.

2. טסט פנימי (היום זה מחוייב).

 

זכורה לי חווייה ממשרד הרישוי בחולון, עוד טרם הגעתי לגיל שאפשר להתחיל. היו פעמים שבחופשות הייתי יושב בספסל האח׳ של הרכב בעת שיעורים.

כשהרכב היה יוצא למבחן, הייתי יושב במסדרון שמול חדר הבוחנים (בהוראת אבא). כשהבוחן היה חוזר, תפקידי היה לרגל ולראות לאיזו תבה הבוחן משחיל את טופס התלמיד ולדווח לו.

 

חווייה נוספת, ליד כביש הגישה אל עמדה מס׳ 1, בצד ימין, היתה שלולית חורף עם דגים וצפרדעים.

 

אגב, בצד הדרומי של מגרש האופנועים שהיה צמוד לרח׳ הלוחמים, לידהשער הכניסה הראשי, היתה עליה קטנה עם סימון של שמיניות שרק מעטים היו מסוגלים לבצע אותו.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי טסט ראשון על סוברו ידנית בתחילת שנות ה 90.

זכור לי 22 שיעורים ועוד זכור לי שהכנתי שיעורי בית אחרי כל שיעור.

הייתי רושם את הערות המורה (המורה היה סבלני מאד) ומתרגל סימולציות בבית,

כל טעות שהיתה הייתי משחזר בבית על הכורסא.

תיאוריה היה ניתן לעשות רק בערים הגדולות, גם תיאורי ראשונה עברתי בחיפה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Muzic4Ever כתב:

את הטסט לרישיון אופנוע עשיתי לבד, ממש לבד.

איבדתי את השיירה של הנבחנים 5 דק' אחרי שיצאנו לדרך איפשהו בכיכר המשטרה של חדרה למי שמכיר. עמדתי בצד 5-10 דק' בתקווה שמישהו יבוא לחפש אותי אבל אף אחד לא הגיע אז חזרתי למגרש על דעת עצמי, על אופנוע במבחן נהיגה, לבד וללא רישיון אפילו על A2. 

איכשהו מסיבה לא ידועה עד היום הבוחן העביר אותי את המבחן. 

 

טסט לA2 במגרש, אני בכלל לא עניינתי את הבוחן שלא הסתכל עלי והתעסק בקשקושים עם כמה חבר׳ה בצד. עשיתי איזה 20 שמיניות עד שאחד המורים קלט את המצב וסימן לי להמשיך הלאה. הבוחן כנראה העביר את כולם.

טסט לA1, עוד בוחן חאפר, עשיתי רק חצי מהדברים במגרש כי הוא רצה לסיים וסימן לי באמצע לצאת החוצה. במהלך הנסיעה בכביש, מישהו החליט להכנס לצומת תוך התעלמות מתמרור עצור והיה במרחק של כמה ס״מ מלדרוס אותי. הייתי בטוח שנכשלתי אבל העביר. כנראה לא שם לב.

טסט לA, הוזהרתי מראש שמגיע בוחן פדנט ואכזרי. צרח על אנשים והעיף אותם בוכים באמצע התמרונים במגרש אבל אני הגעתי אפוי. אחרי השמיניות, מורה מבית ספר אחר סימנה לי עם האגודל ומחאה כפיים ובנסיעה בכביש הבוחן היה חבר שלי, התלונן לי על הנבחנים האחרים תוך כדי בחינה ובסוף התקשקשנו על ציוד רכיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

נהיגה "שחורה" בגיל 12 ופחות היתה נפוצה בקיבוצים/מושבים/מושבות, בעיקר בטרקטורים בשדות

אני לא חושב ש-12 או פחות היה נפוץ, אבל סביב גיל 14-15 זה היה מקובל לגמרי. ענפי החקלאות כמעט התבססו על העובדה הזאת, כי הנוער היה כח עבודה משמעותי.

בבי"ס, מכיתה ז' ועד י"ב, היה יום בשבוע שנקרא "יום עבודה" ובו אכן נדרשנו לעבוד בענפי הקיבוץ השונים. כמעט כל מי שעבד בענף חקלאי היה צריך לדעת לנהוג.

 

ולנושא השרשור. את הרשיון קיבלתי בשנת 1984 - על טקרטור, אחרי קורס עיוני שהיה חובה. את הטסט עשיתי בכפר טובה-זנגריה כי החמצתי את הטסט בקיבוץ שעשתה שאר הקבוצה שלי. זאת הייתה הפעם הראשונה שנהגתי בג'ון דיר כי אצלנו היו רק טרקטורים אדומים של Massey Ferguson ו-CASE-IH.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזימון לטסט שקיבלתי היתה רשימת פריטים שעלי להביא למבחן, ביניהם טרקטור מסוג 2 (או שמא סוג 1?). לא הבאתי, למרות זאת עברתי.

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רישון לטרקטור (דרגה 1) הוצאתי בצבא. 

הייתי בחייל האוויר והתפקיד שלי דרש בין היתר גרירות מערכות מוטסות נתלות בין ליין המטוסים/מוסך/מעבדה. 

 

את הקורס העביר מורה נהיגה במילואים, גם הבוחן היה מישהו במילואים. 

היה כייף. 

 

בגלל סוג הטרקטורוים (בתמונה) כל ההיבט החקלאי לא הודרך. 

הרישיון הצבאי תופס גם באזרחות ונרשם בירשיון נהיגה הרגיל שלי.

 

IMG_20240530_221301.thumb.jpg.3322e677c88835fbfad6a1342ce46b08.jpg

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאתי רישיון בקיץ של שנת 95. בזמני היה פיילוט של לימוד לתיאוריה בתיכון עצמו. היו לנו שיעורים עם מדריכים (כנראה של משרד התחבורה, לא זוכר) ואת התיאוריה עשינו כבר בכיתה י"א בכיתה שלנו בבי"ס.

למדתי נהיגה על קורולה שנת 1994 אצל אחד המורים הותיקים בר"ג (עמירם) ועד היום הוא עוד מלמד. 

תמיד ביקשתי ממנו שישים אותי רק עם בנות וגם יצאו לי כמה דייטים בזכות זה.

 

את הטסט עשיתי בפ"ת. אחרי שהתחלפתי עם התלמידה לפני הבוחן אמר לי להסתובב לכיוון היציאה מהמגרש. הוא התכוון שאני אסע אחורה וימינה ואז קדימה ושמאלה אבל אני נסעתי קדימה ועשיתי פרסה חזקה שמאלה. הוא אמר לי למה עשית את זה אז אמרתי לו ביקשת שאני אסתובב...

אח"כ הוא עשה לי שתי חניות (אחת בעלייה) ובסוף העביר אותי.

בזמני לא היה צריך מלווה אבל כמובן שאבא שלי לקח אותי לטסטים שלו. באחת הפעמים נסענו לבני ברק בזמן שהיתה שם שביתה של עובדי הזבל וכל העיר היתה מלאה בהרי אשפה ברחוב וצחנה נוראית (אפילו יותר מהרגיל).

בדיעבד זה ברור כמה הנהיגה עם מלוה רק עזרה לי ושמרה עלי. חבר שלי הפך מכונית (BX) ואחד ריסק גולף.

 

בצבא קיבלתי רישיון נהיגה בטנק (למי שהוא לא נהג טנק ברגיל) ואח"כ במילואים בתעסוקה מבצעית שלחו אותי לעשות רישיון לגפ"ס/סופה - כולל טסט בבא"פ לכיש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2013 פאביה ידנית דיזל.

היה די קל כי המנוע דיזל לא היה נכבה בזריקות קלאץ’ אפילו אם היית מתחיל בהילוך שני...

המורה היה בחור טוב, רבע שעה אחרי שהתחיל השיעור הראשון הוא אומר לי - ”טוב, אני רואה שאיתך זה יהיה קצר”.

אחרי כמה שיעורים הוא אומר לי לקראת סוף השיעור, ”אתה כבר מוכן לטסט”.

אני - ”אבל עוד לא עשינו 28 שיעורים?”

המורה - ”אם אתה רוצה 28 אין בעייה, אבל כבר שריינתי לך טסט לעוד יומיים.”

אני - ”טוב, מה שתגיד.”

לא עשיתי טסט פנימי, עברתי בראשון.

 

אגב אני ממש לא נהגתי הרבה בשחור, ובפעמים הספורות שכן, זה היה על רכב אוטומט בשבילי עפר. אני חושב שמה שמאוד עזר לי, היה הסקרנות שלי מגיל צעיר לכל מה שקשור לרכב ונהיגה, והסבלנות של אבא שלי, שהסביר לי את כל החוקים התמרורים וההיגיון שעומד מאחורי כל דבר.. איכשהו מהרגע שעליתי על ההגה הכל היה מאוד טבעי.

  • אהבתי 1

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...