Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס מארחת את נבחרת קארספורום ליום חשמלי.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא בטוח שאפשר להרים כזה דבר בלי מה שנראה כמו לעקם את החוקים, אני אגיד לך את האמת.

 

התחושה האישית שלי בעקבות היום הזה היא מעורבת מאד. אני מרגיש שעשו עלי עבודה מעולה מבחינת שיווק ותעמולה, ב"פ לא מחסירים דבר בשימון ופינוק האורחים שלהם, בכל הדרגים.

 

למרות שהבנתי יותר את המודל שלהם, עדיין רב הנסתר על הגלוי. אני חושב שעיקר השינוי, אם היה כזה מבחינתי, זו העובדה שאני מבין עכשיו שבכוחו של אגסי והמנגנון שלו להשיג את המטרות שלהם.

 

לא קיבלתי תשובה משכנעת לשאלה הכי פשוטה ששאלתי: "למה אני אמור לרכוש כיום את הרכב ואת חבילת השירות שלכם?". מהתשובות שקיבלתי אני מסיק כמה מסקנות מאד פשוטות. הראשונה, השוק הפרטי ממש לא מעניין את ב"פ. עיקר המיילג' שהם מוכרים מופנה לציי רכב ושם כנראה, לפחות לפי עדותם, יש להם הצלחות לא רעות. בפועל עדיין אין עדות נרחבת לזה בשטח אבל אני מאמין שזו שאלה של זמן. כן, הם מוכרים מיילג', המכוניות זה לא הביזנס שלהם.

 

שתיים, מבחינת השוק הפרטי, להבנתי הם בכלל לא מכוונים כיום למי שרוכש רכב על בסיס כלכלי נטו, כלומר כלכלית זה פשוט לא כדאי... הם מכוונים כיום לארלי אדופטרז, מחבקי עצים ומריחי נאדים של עצמם (הכינוי של סאות'פרק לאנשים צדקניים שרוצים להיראות מאאגניבים) ובגדול אנשים שלא אכפת להם הסיכון אם התדמית שלהם תקבל ערך מהשימוש ברכב.

 

שלוש, הם לא יודו בזה, אבל אני בטוח שב"פ לא חושבת שהבחירה בפלואנס הייתה המיטבית בהשקת השירות בשוק הישראלי. סוג הרכב הוא כרטיס הביקור של ב"פ והכרטיס הזה זול, לא מושך ובעל מיתוג בעייתי מאד בישראל, אין איך לברוח מזה. מה שכן, אני בטוח שברגע שהזואי תגיע התמונה תשתנה מבחינה מיתוגית.

 

ארבע, ב"פ הם שחקני תשתית לכל דבר, ולא מעניין מי שמייבא רכבים חשמליים בישראל כל עוד הם משתמשים בתשתית שלהם ומשלמים להם חבילות שירות. לגבי טעינה ביתית הם אומרים אין בעיה, לך תחפש שקע כשהסוללה שלך מתרוקנת, אצלנו לא תוכל להחליף סוללה.

 

לגבי התחייבויות הגבלות, אגסי נשבע שאין התחייבות לתקופת שימוש (אני מזכיר לכם שהרכב חסר שימוש אלא אם יש הסכם שירות עם ב"פ...) ושניתן למכור אותו ביד שניה ללא הגבלה, כמובן כאשר הרוכש מיד שנייה צריך לממן הקמת נקודות שירות בבית ובעבודה...

 

תכניות מחזור לסוללות עדיין אין להם, אבל ההבטחה היא ששמונים אחוז מכל סוללה מתמחזרים לדור הבא של הסוללות...

 

תראו, אישית אני לא רואה את עצמי משלם את המחיר היקר מדי לשירות הזה - אני לא חוסך בזה סכומים משמעותיים, טווח הסוללה מגוחך למי שנוסע הרבה כמוני (כאמור לא כל יום אבל כמאתיים ק"מ ביום כשאני כבר בחוץ), לא ידוע איך תתמודדנה עמדות ההחלפה עם עומס ועוד ועוד.

 

שורה עוד יותר תחתונה: אני מסיר את הכובע בפני שי אגסי שהוא איש המכירות האולטימטיבי (יסודי, משכנע, לומד אותך ומכה אותך במגרש שלך בצורה כזו שאתה כבר לא יודע מה נכון ומה לא) על המיזם. אני חושב שככל שמחירי הבנזין יעלו לא תהיה ברירה אלא לעבור יותר ויותר למודל שלו, עם כל הצער שבדבר. אני אישית אשתדל שהמעבר שלי יהיה כמה שיותר מאוחר, וגם אז אשמור לי מכונית נורמלית, זוללת בנזין לסופי שבוע...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 525
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יואל, אני מציע לא לעשות אאוטינג למי שלא אישר מפורשות, קל וחומר שיוך תמונה לשם.

 

לפחות אני מבקש זאת.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ההשוואה לפלואנס הרגילה, אני בעלים של פלואנס 2 ליטר ויצא לי לעשות סיבוב לא ארוך בחשמלית. יש הבדל בין שתי המכוניות הן בנוחות והן בהתנהגות.

 

לא מדובר באותו האוטו משום בחינה פרט לצורה החיצו ית הדומה ולתא הנוסעים הדומה. הפלואנס בנזין יותר רכב ונוחה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאור,

אתה מציג את האמירה "בדיוק כמו פלואנס רגילה" כיתרון. אני גם מבין את הרציונל ואתה יודע מה? אפילו מכבד אותו.

אבל הפלואנס הרגילה ואזי גם ה-ze מכונית פשוטה, משעממת למראה וזולה בתחושה בתא הנוסעים (ואומר את זה בעלים של לאון...).

 

תוסיף על זאת תא מטען שישה לא מצליח להיכנס אליו ומגבלה של 90 ק"מ בהתרגזנות או 150 ק"מ מנהלתיים ומחסור בנקודות הטענה והחלפת סוללה נוחות ובשלב זה, אין לך מנצח לטעמי.

 

 

 

גיא,

מה שאתה, כמו רבים אחרים, לא מצליח להבין וחבל מאוד שלא הצלחת להגיע ולשמוע בעצמך הוא בדיוק מה שאודי מתאר.

בטר פלייס היא ספקית שירות, המטרה של החברה היא לא לקדם מכירות של קרסו. מחר היבואנים יחליטו להביא ארצה רכבי פלאג אין - אדרבא, גם אז תהיה מוזמן לרכוש חבילת שירות מבטר פלייס שתכלול הטענה בכל העמדות אך ללא החלפת סוללה (מאחר והם רכבים עם סוללה קבועה)

יתרה מכך, שי במילותיו תיאר מצב היפוטתי שבו יצרניות הרכב מחליטות על תקן מסוים לסוללה מתחלפת cross-platform (אם נקח למובנים שתצליח להבין- האנדרואיד של הסוללות). מבחינת בטר פלייס זה מצב אידיאלי, הלקוח יוכל לבחור מבין מבחר רכבים ולהתחבר לשירות הטעינה והחלפת הסוללה לאחר מכן.

בשורה התחתונה הפתרון הוא רכב חשמלי עם רשת מנוהלת ומספקת שתהיה מספיק נוחה ונפוצה כדי לאפשר שימוש ברכב ואת זה יש.

הטענות שאתה מעלה כאן הן נטו בפני הפלואנס עצמה, שאגב עליה הורכבה סוללה כרכב קיים (טוב, עם הארכת הרכב ב14 ס"מ) ולכן יש התפשרות מסוימת עם תא המטען. הדגמים הבאים יתוכננו כחשמליים מהבסיס ולא "יסבלו" מכך.

לגבי אבזור ואיכות חומרים, אגב, הפלואנס מאובזרת בצורה יפה מאוד (ואולי אפילו טוב יותר) ואיכות החומרים מישרת קו בהשוואה לרכבי בנזין עם תג מחיר דומה.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים. אז נכון, שזה לא לגמריי מדויק לשווק את הפלואנס כמאזדה 6 במחיר של מאזדה 3 כי בהשוואה לרכב מנהלים באמת שאין כאן קלף חזק במיוחד מבחינת אבזור ואיכות חומרים- כמו שרוני ועוד כמה חברים ציינו בפני שי.

מה שכן, אתה חייב להסכים שהפלואנס לפחות מישרת קו עם המתחרים בקטגוריה בנושא האבזור ואיכות החומרים.

בכל אופן, הנקודה שאני מנסה להעביר (והייתי מצפה ממך להבין אחרי היום הזה) היא שבטר פלייס היא ספקית שירות וכמו שאמרו המטרה העיקרית (מבחינה כלכלית ומעבר לאג'נדה הירוקה) היא למכור מיילאג' על הכביש יותר מאשר את הרכב עצמו.

הלוואי ובעתיד תוכל להכנס לכל אולם תצוגה של כל יצרן שתרצה, תוכל לבחור איזה דגם מאיזה סגמנט שתרצה, עם סוללה חשמלית מתחלפת (או אפילו פלאג אין "בסיסי") ומשם להרים טלפון קצר לבטר פלייס לרכישת מנוי.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שכל מדינה שחושבת באיזה דרך לעבור להנעה חשמלית, תבחן את החלופה של טעינה מהירה.

יש לטעינה מהירה כמה יתרונות מהותיים ביותר על החלפת סוללות.

הן מבחינת המשתמש, המדינה שמקימה תשתית, ויצרני הרכב.

ואגב, עובדים במרץ על טעינה מהירה באמת- פחות מ 10 דקות.

אז הנעה חשמלית תהיה סטנדרטית יום אחד, אני מקוה מאוד, אך בספק ענק שזה יהיה בשיטה של החלפת סוללות.

לדעתי כדי להחזיר את השקעה האדירה, השיטה של החלפת סוללות חייבת לתפוס גם בארצות פי כמה גדולות מישראל, ושם כבר ייבחנו חלופות שבוודאי כבר יבשילו יותר.

 

אגב גם לגבי הצלחה בישראל בלבד, הרגולטור יכול להחליט שנגמרות הטבות המס לרכב חשמלי (על חשבון שאר הציבור מן הסתם), ויום לאחר מכן המכירות יעצרו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכמה שקלים שלי בנושא.

ראשית, המון תודה לכל מי שאירגן את האירוע והאירוח, משני צדדי המתרס- מקארספורום ומב"פ. היה מאורגן היטב, ללא תקלות והפתעות, חוויתי מאד ופשוט יום כיפי. אחלה דרך לסגור שבוע! אז תודה רבה.

 

ולעניין.

שי אגאסי, עליו בהחלט ניתן לומר "האיש והאגדה". איש שיווק משכמו ומעלה, אני לא מתבייש להגיד גאון, ואני התרשמתי שהוא מאמין ברעיון שלו ברמה בלתי נתפסת ונלחם כל הדרך מהתחלה וימשיך להילחם עבורו, בכל חזית אפשרית. הוא איש חזון, ומנסה להיות הראשון שיוביל מהפכה אמיתית.

אני שואל: למה?... מדוע הוא היחיד שהתייחס לעניין הזה בכובד ראש כל כך רציני? לחברות רבות יש רכבי הדגמה חשמליים, אבל לשי יש מערך שירות שלם מסביבם, ומערכת מוכנה (כבר פועלת!) לשימוש מיידי. האם באמת ייתכן שהישראלים הם החכמים היחידים? זהו קונספט נהדר, שלא תטעו, אבל- רק ברגע שהוא יבשיל לחלוטין...

 

שאלה ראשונה, וצר לי שחשבתי עליה רק אחרי שעזבתי את המקום ולא העליתי אותה לאגאסי.

שמענו הרי על תכנית של הממשלה לתת מיסוי על פי ק"מ נסועה. כל החזון של ב"פ מתבסס על תשלום לפי... ק"מ נסועה. המיסוי כרגע בתנאי בידוק שיימשכו (פעם אחרונה ששמעתי) כשלוש שנים, שזה בערך טווח הזמנים של הכנסת מערך חשמליות ל"לקוח הפרטי" בכמויות נאות. האם יש קשר כלשהו? ברכבי דלק, אתה קונה ליטר בנזין, ויכול לנסוע או לא לנסוע, אתה מחליט. עלות הליטר משפיעה כמובן. בתכנית הכלכלית של ב"פ, אתה קונה ק"מ שאתה צריך לנסוע אותם, ולהבנתי- נקודה וסוף פסוק. אז כן, הוא דיבר על "עודפים שיקוזזו" ברמה של 7K ק"מ הבדל (מהתחייבות של 40K). מה יקרה אם לא הערכתי נכון, ויש לי 12K הבדל? 15K? אם אני לא אוהב לנהוג הרבה, האם הרכב עדיין מתאים לי? אם אני טיפוס של בית-עבודה (והעבודה קרובה), נניח 12 ק"מ ליום (נתון אמיתי שלי בעבר), מה אני אמור לעשות עם התחייבות של 40K?! החזקתי רכב 3 שנים שעשיתי עליו... פחות מ-12K. אז תגידו לי, "שלם וסע" ב-65 אג' לק"מ. במחיר הזה לא משתלם לעבור מבנזין לחשמלי, סליחה. אני יצאתי עם תחושת החמצה מפה.

 

שאלה שנייה: התרשמתי מסגנון השיווק וההתנהגות מאד לטובה. הלקוח במרכז, והכל מקרקר מסביבו. אני בהחלט מבין את הראש הזה, אני נוהג כך בעצמי בעסק הפרטי שלי, וזה עובד היטב. אני רק מודאג מדבר אחד:

לפני מספר לא רב כל כך של שנים, חברת הסלולר אורנג' פרסמה ומיתגה את עצמה כחברה לתקשורת הוגנת. כמה מכם יעידו שהם השתנו "קצת" בזמן שעבר מאז?... אז עכשיו הם אחלה, ועל הכיפאק, ומרשימים מאד, ומפנקים ולא חוסכים בהוצאות (אני נזכר בסרט פארק היורה, גם שם האמונד אמר כל הזמן שהוא לא חסך בשום הוצאה. כולנו יודעים איך הסרט הזה נגמר...), אבל מה יקרה כשיהיו להם פתאום עוד הרבה לקוחות? עד כמה סביר או לא סביר שמשהו ישתנה?

אני לא מכיר בארץ עוד מקום אחד שאתה בא לתחנת דלק ונותנים לך בקבוק שתייה קרה (תודה לעובדים הנחמדים של תחנת יבנה על המיץ! העליתם לי חיוך על השפתיים היבשות מהחום. מאור, תמסור להם בבקשה...)

 

שאלה שלישית. נטען שכל 18 חודשים, הרכב מקבל שיפור של כ-15% סוללה. הדור שיקנה ממך את הרכב, ירוויח עוד נסועה. הכל טוב ויפה, אבל מכל מה שתואר, אני לא מבין למה שיהיה את הדור הראשון שיקנה רכב לא משתלם, רק כדי שיוכל למכור אותו אחרי שהוא בדיוק הבשיל?! את הרכב הזה צריך לקנות רק בעוד כמה שנים טובות, כשכל המערך מסביבו יהיה אבסולוטי, ההבטחות יקוימו לאורך זמן, הק"מ שניתן להוציא ממנו יהיה גבוה, זמן הטעינה (בשאיפה, לא יודע אם בר השגה) יתקצר מהחשמל בבית ובעבודה, בקיצור, יש עוד הרבה דברים שצריך לעשות לפני שהרכב יהיה ראוי למאכל. כמו הצבע הירקרק של הרנו שקיבלנו- הוא עדיין בוסר וטרם הבשיל סופית.

 

נקודה להבהרה: להבנתי, ב"פ מספקת שירות, יותר מאשר מוכרת רכב. משמעות דבריי תובן בהמשך.

 

ונעבור לחלק האמנותי של הערב.

 

הרכב-מבפנים ומבחוץ: אם נעזוב את הגב הדואב שלי מהנהיגה (אני כנראה חריג, לא נשמעו תלונות דומות מאף אחד אחר), התאכזבתי מאד מהרכב. הפלסטיקה זולה ברמה שהיפנומטית-לשעבר-ליסינג שלי מרגישה יותר איכותית ופחות "עלולה להתפרק". נקודות אור קטנות היו אוסקר, מעין מיני-עמוס-השרת שמגיע כסטנדארט בכל הרכבים. מחשב דרך איכותי, כולל GPS, מזגן מפוצל, הרבה פינוקים נחמדים, כבר בגירסת הליסינג. אני תוהה, גם אם נאמין בכל מאת האחוזים על כך שאין מה שיתקלקל במנוע, מה לגבי מיני-עמוס? מערכת האוסקר פותחה במקור (כך לפי שי) להתמודד עם קביעת עדיפות להטענה. כולנו יודעים שממחשבים נוטים להתקלקל, ולעיתים בדיוק כשצריך אותם הכי הרבה. אם אוסקר מתחיל לזייף, זה אומר שלא תניע או שלא יהיה לך "דלק" בבוקר. ובכל זאת, זה רכב צרפתי, שמבוסס על מערכת הפעלה חשמלית... הייתי חייב להכניס את זה, אבל הדאגה שלי לאוסקר היא כנה. האם החלפת האוסקר נמצאת באחריות כלשהיא?

עוד מילה על האוסקר: האם ב"פ לא יכלה למצוא ממשק שליטה יותר גרוע? אני מניח שאולי אם הם היו מרכיבים מכונת-כתיבה כממשק שליטה, המצב היה אפילו משתפר. מנגנון הגלגל במקום צג מגע פשוט, היה אדיוטי להחריד, מסורבל, איטי ומעצבן מאד. גם המיקום לא היה הכי נחמד, אם כי מתרגלים למיקומו מהר מאד. דבר נוסף בעניינו, אישית כבחור קצת מגודל, הג'ויסטיקים הללו של לחיצה על הכפתור, הם דבר מחור*ן מאד. אין אצלי לחיצה... זה כמעט תמיד מלווה בהטייה ימינה, שמאלה או עילרוד... לפחות פה זה היה יותר גדול (הכפתור) מאשר בסלולארי למשל, שם באמת יש לי בעייה קשה.

 

מבחוץ, אין הרבה מה לומר. נפח תא המטען הינו לא יעיל לחלוטין עבורי, לשימוש כרכב שאני גם עובד איתו. אין מקום לציוד ההכרחי. לשימוש פרטי בלבד, עוד סביר בהחלט.

מה שהכי אהבתי הוא פיית (שקע?) הטענה כפולה, משני צידי הרכב. נוח וחוסך זמן והתברברות. שאפו.

 

הרכב- נהיגה: התרשמתי מאד לטובה מההתנהגות. להזכירכם, אני רגיל ללא יותר מיפנומטית-ליסינג-1600-סמ"ק. מאד אהבתי את התגובה של הגז, כח בכל רגע, האצה נהדרת, חבל שההגה מת מזמן לפי הרגש שלו. למי שמעוניין לעבור מיפנומטית ליסינג 1600 לחשמלית, זו חווייה נהדרת, ובהחלט ייתכן שיבחר ב-ב"פ.

החסרונות שמאפילים על היתרונות: אני לא רואה אפשרות שלפחות בשבועיים הראשונים תצליחו להוציא יותר מ-80 ק"מ מהרכב הזה. הוא מצריך התרגלות לדפוסי נהיגה אחרים, כולל להפוך להיות אלו שאתה מנסה מאד לעקוף על הכביש כי הם צבים ולא מהסוג שחי בביוב בניו-יורק ונושא נשקי נינג'ה. אתה תגדיל את הטווח, אבל מה-זה תתבאס מהנהיגה האיטית הזו... כמו כן, זמינות תחנות ההחלפה. אני גר בחיפה. יש 2 תחנות: חוצות המפרץ והצד השני של העיר, ליד מת"מ (אם הבנתי נכון). שניהם מרוחקים ממני באותה מידה בדיוק, כך שאם אני צריך להחליף סוללה, אני צריך או להיות באיזור או לתכנן את היום שלי לפי התחנות הללו. לעומת רכב בנזין שיש לו תחנת דלק כל 7 ק"מ בממוצע שאני עובר, מכל מקום-לכל מקום.

בשביל להיות אקטואלי עבורי, ב"פ יצטרכו להקים עוד מספר גדול של תחנות בכל עיר. מה שייתכן בהחלט שיעלה את מחיר החבילה... כמו כן, הרכב לא ממש סגור על עצמו. אחד מ-3 הנהגים (לא ננקוב בשמות), הוכיח לי שהרכב גם מקבל בהבנה אנדר-סטיר וגם אובר-סטיר. נשלט, כיפי, אבל לא אבסולוטי. כמו מפלגת-מרכז, רק הרבה יותר כיף.

 

זה מה שאני מסוגל לזכור ולהעלות כרגע על הכתוב. אם אזכר בעוד אנקדוטות, אעלה אותן כאן.

רשמים סופיים: פתרון נהדר ברגע שיבשיל. לא ממליץ להיות שפני הניסוי הראשונים שיקנו את הרכב הזה, אבל אולי בעוד 2 דורות, כבר יהיה על מה לדבר, ברגע שהכל כבר יפעל היטב ונדע יותר מול איזה כח טבע אנו עומדים. סך הכל לא רע, אפילו לא רע בכלל, אבל עוד מוקדם מדיי בשביל להפוך את כיוון העדר...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס היא ספקית שירות, המטרה של החברה היא לא לקדם מכירות של קרסו. מחר היבואנים יחליטו להביא ארצה רכבי פלאג אין - אדרבא, גם אז תהיה מוזמן לרכוש חבילת שירות מבטר פלייס שתכלול הטענה בכל העמדות אך ללא החלפת סוללה (מאחר והם רכבים עם סוללה קבועה)

יתרה מכך, שי במילותיו תיאר מצב היפוטתי שבו יצרניות הרכב מחליטות על תקן מסוים לסוללה מתחלפת cross-platform (אם נקח למובנים שתצליח להבין- האנדרואיד של הסוללות). מבחינת בטר פלייס זה מצב אידיאלי, הלקוח יוכל לבחור מבין מבחר רכבים ולהתחבר לשירות הטעינה והחלפת הסוללה לאחר מכן.

ממש לא מבין את הגישה הזו. לכבוד מה אני אמור לרכוש חבילת שירות מבטר פלייס לרכב פלאג אין שרכשתי עצמאית? לטעינה? לא תודה, אני אעקוף את המתווך ואגש ליצרן (ח"ח) ואחסוך את התשלום המיותר של "חבילת שירות". כל שאר השירותים המוצעים כיום בחבילה לשימוש יום-יומי ניתנים להשגה מיצרנים אחרים (טעינה בדרך, גרירה וכו') ללא כל התחייבות.

 

רכב חשמלי עם סוללה ניתנת להחלפה הוא "לא חלב לא בשר" (כפי שאבי אומר) בזמן/טכנולוגייה נוכחיים. כרכב משפחתי בין עירוני אין שום שיפור מול רכב בנזין/סולר מקביל (כלכלית ואחר) והוא סובל מהחסרונות המובנים של טווח מוגבל, כרכב עירוני הוא יקר יותר מהמקבילות החשמליות ללא סוללה ניתנת להחלפה. ועכשיו בואו נמשיך מפה ונעשה קצת חשבון.

שסובל מבלאי זו הסוללה. לא רק שהיא לא חלק מהרכב - היא גם משתדרגת במשך השנים, אגסי טוען לשיפור של 15% בקיבולת

פר נפח/משקל נתון, כך שעוד 3 שנים בעצם הקונה יקבל רכב עם יכולת יותר גבוהה ממה שיש היום בכ-30%.

תחזית מעניינת.

בפועל אנחנו עשינו 24KWH/100KM, או 90 ק"מ בערך על סוללה מלאה.

אחרים השיגו סביב 20KWH/100KM. אז טווח סביר נראה לי יותר משהו כמו 120 ק"מ בלי להתגרזו יותר מדי,

אבל גם בלי לנהוג כמו זקנה.

נתוני אמת.

ממה שנאמר עולה כי עוד 3 שנים נוכל לרכוש רכב דומה לרכב הנוכחי עם טווח של 160 ק"מ ללא צורך בהחלפת סוללה. עם טווח כזה (ומדובר בנסיעה נמרצת) השימוש והצורך בעמדות ההחלפה יפחת ואפילו יהיה סביר יותר לרכוש רכב כזה עם סוללה קבועה במקום לרכוש "חבילה". אם נמשיך את התחזית לעתיד אז אולי עוד 6 שנים יהיה מדובר בטווח של 200+ ק"מ שלמעט יוצאי דופן יגרום להחלפת הסוללה להיות מיותרת.

 

מי שרוכש את רכב הנוכחי כיום צריך לאמוד את שווי הרכב עוד 3 שנים כאשר רכבים חשמליים בעלי סוללה קבועה יחלו להיות מקובלים, רוכש הרכב המשומש יתקל בבעיה 3 שנים לאחר מכן כאשר ישאר עם רכב בעל טכנולוגיית החלפת סוללה שאינה נדרשת ברכבים מודרניים. מהתחזית הזאת אני מסיק כי עוד 6 שנים היתרונות של BP יתבטאו בנסיעה לחרמון/אילת ולא בשימוש יום-יומי.

 

דרך אגב, קיבלתם תשובות על השאלות שהעלתי?

 

עריכה: ברווז, הקדמת אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לתת קצת תשובות מזכרוני הדלוח לשאלות שעלו כאן :

 

 

 

• למה מונופול ולא טעינה משקעים מתאימים שיתקין כל אחד בביתו, כמו במכוניות חשמליות מקבילות? הטיעונים הטכניים של בטר פלייס די הופרכו במגה שרשור...

יש 3 תקנים עולמיים לטעינת רכב :

מוד 1- רגיל, חיבור סטנדרטי כמו כל מכשיר חשמלי לשקע רגיל.

מוד 2- עמדה חצי חכמה - חוט חשמל רגיל מהקיר לעמדה. העמדה מנהלת תקשורת מול הרכב ודואגת לטעינה תקינה.

מוד 3 - עמדה חכמה - טעינה מנוהלת שגם מנהלת תקשורת מול הרשת, יודעת לווסת עומסים וכו'.

התקן שאושר בארץ הוא מוד 3, שהוא מצד אחד הכי יקר ומגביל, אבל גם הכי בטיחותי וחכם.

• תמחור דומה מדי לקיים ולא תחרותי מספיק כדי ליזום שנוי בהרגלי השימוש של הישראלים.

כתבתי כבר על התמחור קודם. בגדול העלות לק"מ בהתחשב בדלק בלבד דומה לרכב מאד חסכוני בבנזין (1 ל-14 בערך במחיר

של היום). העלות הנוספת נחסכת בתחזוקה, שכמעט לא קיימת ברכב החשמלי, מכלולי ההנעה לא דורשים טיפול שוטף,

הבלאי היחיד הוא של בלמים/צמיגים וכו'. גם תקלות הרבה פחות סבירות, ואם יש כאלה - יש אחריות מלאה של 4 שנים.

הם גם מבטיחים לך מחיר גג לק"מ ל-4 שנים, וזה הקלף שלהם. אם העלות לק"מ תרד במשך הזמן - תשלם פחות.

 

 

• חוזי שירות שדומים מדי לחוזים השנואים של עולם הסלולר וכוללים סעיפים קטנים (למשל, כמה גרירות עקב סוללה גמורה נכללות בשירות?)

נראה שב"פ באים מאד לקראת הלקוח, עד הסוף. הם לא רוצים לראות לקוח לא מרוצה. לצורך העניין מבחינת גרירה -

אין הגבלה למספר גרירות, זמן תגובה של שעה וחצי. אפשרות לגרירה או 'תדלוק' קצר עם בוסטר.

במקרה ובמשך הלילה הייתה תקלה בטעינה הביתית למשל, הם מקושרים לרכב ישירות, ויודיעו לך בשעה שתקבע מראש בבוקר שיש בעיה.

הם ישאלו מה אתה מעדיף לעשות בהתחשב ברמת הטעינה הקיימת באותו רגע. תוכל לבחור בגרר שייקח אותך לתחנת החלפה,

או אפילו מונית ספיישל ליעד שלך וחזרה על חשבונם אם אתה ממש לחוץ בזמן.

 

• האם המערכת ירוקה, כולל סוללות?

 

המערכת ירוקה, הם טוענים ש-80% מהסוללה ניתנת למחזור, ומבחינת נזק סביבתי היא ירוקה בסדרי גודל לעומת בנזין.

אני השתכנעתי...

• סוגי רכבים נוספים, מהם ומתי זמינים? בעיקר קטנים יותר...

יהיו בגדול ארבעה סוגי רכבים שונים ב-3 שנים הקרובות, אחד מהם מיני.

• מהן ההגבלות על סחירות ביד 2, מה כתוב בפועל בחוזי השירות?

 

אין הגבלה (מה שהיה בעבר בוטל).

 

• מה יעשו הרוכשים אם בטר פלייס תפשוט רגל או תסגר? ישארו עם ערימות מתכת?

אין ערבויות נגד פשיטת רגל. אבל המיזם הזה כל כך גדול ומבוסס, ונמצא בשלב בוגר יחסית, שהסבירות שזה יקרה היא קלושה מאד.

הם יצליחו, זה נראה די בטוח - השאלה רק כמה זמן זה ייקח. שתבינו - הם מחוייבים לרכוש 120K רכבי פלואנס מרנו ב-6 שנים הקרובות...

 

shayy

מתמטיקה. רק מתמטיקה מעניינת אותי. או במילה קצרה יותר "כסף". (בהקשר של השירשור!):

 

בנתונים נוכחיים - מה עלות האחזקה של החשמלית במונחים שנתיים לנהג שנוסע X קילומטראג' לשנה לעומת מכונית בנזין מקבילה.

לא תדלוק, אלא אחזקה כוללת. וברור שיש נעלמים כמו שווי המכונית במימוש.

מכיוון ששוק הליסינג ענק ולמעסיקים יש כוח מול העובדים בבחירה, הרי שהשוואה של עלות הרכב בעסקת ליסינג/שווי השימוש/עלות מקור האנרגיה הם הפרמטרים שיצליחו לשנות את המפה.

 

מסתבר שאת רוב העם לא מעניינות תכונות אחרות. (אותי כן)

 

ראה תשובה למעלה.

Haim_gds

 

אי אלו שאלות (שלי ושל אחרים) שלמיטב זיכרוני טרם נענו בפורום. (אם מתנצל אם ישנן שאלות שנענו כבר במגה שירשור או באתר של BP אך לאחר כל כך הרבה דפים יכול להיות כי הן נישכחו ממני)

 

1. מבצעים: "מבצע" של 65 אג' לק"מ.

-לאחר שה"מבצע" מסתיים, האם יהיה קיזוז/החזר כספי לבעלי ק"מ עודפים?

כן, תוכל במקרה של מכירה לבטל את החוזה, ולקבל חזרה בכסף את הק"מ היחסי, או להעביר את היתרה לקונה.

-לאיזו תקופה "נאגרים" הק"מ העודפים?

לתקופת החוזה (4 שנים לצורך העניין). מה שלא כתוב בחוזה ונאמר בע"פ, שיתרת ק"מ תעבור גם לחוזה החדש אחרי 4 שנים.

-האם יוקמו עמדות טעינה במקום העבודה?

כן, כל רוכש זכאי ל-2 עמדות טעינה ללא עלות.

-האם הלקוח יכול לסיים/להעביר חוזה כרצונו?

כן, אין התחייבות מצד הלקוח, רק מצד ב"פ

-האם הלקוח יכול להעביר את הק"מ העודפים ללקוח אחר בתוכנית כרצונו?

כן

-האם ה"מבצע" פתוח גם לעצמאים המשתמשים ברכב לצרכי עבודה?

לא שאלנו, אבל לא מבין מה זה משנה מה אתה עושה עם הרכב, בעיה שלך.

2. ביטוח:

-מה מכילה "תוכנית ביטוח ייחודית למכוניות חשמליות"?

-האם ההצטרפות למבצע/ים אינה דורשת ביטוח כלשהו או דורשת את "תוכנית ביטוח ייחודית" שלכם בלבד או מאפשרת שימוש ביטוח רגיל? (מבצע כגון ה- 1000 ק"מ לחודש ב 650 ש"ח)

לא הגענו לנושא הביטוח, לדעתי אין מגבלה או חובה לקחת את הביטוח שלהם או ביטוח כלשהו.

3. כללי:

-האם לרוכש שאינו בעל חנייה פרטית (שלו או של הבניין) תותקן עמדת טעינה?

לא, איפה בדיוק את רוצה שיתקינו אם אין לך זכות על החניה ?

-האם ישנה התחייבות לטעינה ביתית מלאה ע"י עמדת טעינה יום יום ללא סייגים?

בגדול כן, ראה פירוט למעלה במקרה שזה לא מתאפשר.

windsurfer

המצב היום הוא שמי שמתאימה לו מכונית חשמלית, הוא כזה שנוסע מעט: בית-עבודה-בית (ורצוי גם בית פרטי).

בפועל כדאיות מתקבלת רק עבור מי שנוסע הרבה.

איך בטר פלייס מתייחסת לקונפליקט הנ"ל.

זה מתאים למי שנוסע מעל 12K בשנה, שזה לא הרבה סה"כ.

מתאים גם למי שנוסע הרבה אבל בין מקומות קבועים בעיקר. גם מי שנוסע 75 או 100 ק"מ לכל כיוון לעבודה למשל, שזה הרבה יחסית,

לא ייתקל בבעיה, יש לו עמדת טעינה בבית ובעבודה, והוא לא צריך להגיע לתחנת החלפה ביום יום.

 

Night Driver

 

1. עם כל הכבוד לקונספט החלפת הסוללות, מכונית חשמלית אמורה להיכנס ל"תדלוק" בערך פי 3 ממכונית רגילה כלאמר שכשיגיעו לנפח שוק של 10% יצטרכו כמות של תחנות החלפה של כ 30% מכמות משאבות התדלוק (משאבות ולא תחנות) שזה אומר יותר מכל תחנות הדלק הפרוסות היום בארץ (אם בתחנה ממוצעת יש 6 משאבות אז עדיין יצטרכו פי שתיים תחנות החלפה לעומת תחנות דלק רגילות וגם זה בהנחה שזמן התדלוק זהה). איך מתכוננים לעומס האדיר הזה.

אתה שוכח דבר אחד פשוט - כל רכב כזה מקבל 'תחנת דלק' פרטית בבית ובעבודה. מה שאומר שברוב רובו של הזמן הוא בכלל לא מגיע לתחנת החלפה.

 

יגאל

1. מה עושה בנאדם שמחליט לרדת לאילת? הרי אין לו תחנות טעינה בין באר שבע לאילת.

נכון להיום אין אפשרות לרדת לאילת, החל מספטמבר יהיה כיסוי מלא ממטולה עד אילת.

2. האם הם יכולים לפרסם קצת מספרים לגבי זיהום האויר שנפלט כתוצאה מטעינת הסוללות ולהשוות לזיהום האויר הנפלט מרכב בנזין מקביל?

הוא טוען שאין מה להשוות בכלל, וגם ייצור החשמל יעבור למקורות יותר נקיים בקרוב מאד כמו גז טבעי ופוטו וולטאי.

3. האם ואם כן אז מתי צפויים להכנס לשירות רכבים נוספים מלבד הרנו? - עם דגש על מכוניות קטנות וקטנטנות.

ראה למעלה

Eowyn

יותר מעניין אותי מחזור החיים של הסוללה עצמה - מתהליך הייצור המלא שלה והשלכותיו על הסביבה, עד לגמר חייה של הסוללה ותהליך ההשמדה \ הטמנה שלה.

המטרה של השאלה היא כמובן לראות כמה הייצור של הסוללות באמת ירוק ביחס למיתוג הכללי.

סוללה מחזיקה סדר גודל של 300K ק"מ, ואחרי זה 80% ממנה ממוחזר. מבחינת נפח 'פסולת' זה זניח יחסית לכמות מיכלי הדלק

שהיה צריך לשרוף בשביל 300K ק"מ.

 

Herman

1.כיום ישנו מחסור של חשמל במדינה - במיוחד בימים חמים כאלו - האם חברת חשמל מעדיפה את בטר פלייס על פני צרכנים אחרים מבחינת ניתוקי חשמל

2. אני מניח שישנם ניתוחים עתידיים לגבי צפי מכירות - כיצד נושא זה מתממשק עם כושר ייצור החשמל במדינת ישראל

מדובר בפיקים של ימים בודדים בשנה, עמדות הטעינה הן חכמות והטעינה מנוהלת בצורה מיטבית. לא סביר שיגיעו

למצב של חוסר בחשמל לטעינה, כשנפח המכירות יגדל משמעותית, גם כושר הייצור יגדל, זה לא נושא קריטי.

 

3. אילו דגמים עתידיים להיות מפותחים ע"י בטר פלייס (חוץ מניסן קשקאי)

 

ענו קודם

 

4. מה עוצמת השדה החשמלי/מגנטי שקיים ברכב בזמן הנסיעה בו (נראה אותם עונים על זה )

 

לא דיברנו על זה...

__________________

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי ביום של בטר פלייס אבל באופן אישי אני מרגיש שכל הפרוייקט הזה הוא פלופ אחד גדול.

מגיעה חברה פרטית שמתכננת להשתלט באופן כזה או אחר על שוק הרכב בישראל שגם ככה הוא נגוע בקרטל אחד גדול.

לא רחוק היום לדעתי שבו נקנה רכב חשמלי ונהיה מחוייבים לרכוש חבילת שירות מנותן שירות "מורשה" ע"י המדינה.. אפשר יהיה לספור על אצבע אחת כמה כאלו יהיו בארץ.

 

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא מבין את הגישה הזו. לכבוד מה אני אמור לרכוש חבילת שירות מבטר פלייס לרכב פלאג אין שרכשתי עצמאית? לטעינה? לא תודה, אני אעקוף את המתווך ואגש ליצרן (ח"ח) ואחסוך את התשלום המיותר של "חבילת שירות". כל שאר השירותים המוצעים כיום בחבילה לשימוש יום-יומי ניתנים להשגה מיצרנים אחרים (טעינה בדרך, גרירה וכו') ללא כל התחייבות.

 

חיים,

ברשותך אני אפנה את הבמה לשאר חברי הפורום שנכחו באירוע, אחרי הכל זאת הייתה המטרה של היום הזה- להעשיר גרעין מסוים מחברי הפורום שיעבירו את המידע הלאה ויצרו שיח בניהם ולא עוד שרשור "מאור השגריר החשמלי נגד העולם".

אחרי היום אני יכול להגיד לך שאני מרגיש שהנוכחים יוכלו להגיב לעמדתך ולשאלותיך בצורה נכונה, שקולה ואובייקטיבית.

אמנם אני רחוק מלהיות איש שיווק או מכירות ואין לי שום תמריץ חוץ מאמונה ורצון טוב, במידה ובסוף הדיון לא תסופק שגר לי ה"פ ואני מתיצב לאסוף אותך ליום העשרה במרכז המבקרים.

 

אהה... יאלה, ברווז, תפוס'תו!

 

 

עריכה:

עכשיו אני רואה שבזמן ניסוח התגובה שלומי העלה תשובות לשאלות מתחילת השרשור.

אז לא עברתי על הכל כי באמת שהיה יום מעייף והשרשור הזה כבר הוציא לי את העיניים, אבל תודה רבה לשלומי (ולכל השאר) על הטרחה.

אולי תמצא את התשובות שלך שם... אם לא, ההצעה שלי עדיין תקפה.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שכל מדינה שחושבת באיזה דרך לעבור להנעה חשמלית, תבחן את החלופה של טעינה מהירה.

יש לטעינה מהירה כמה יתרונות מהותיים ביותר על החלפת סוללות.

הן מבחינת המשתמש, המדינה שמקימה תשתית, ויצרני הרכב.

ואגב, עובדים במרץ על טעינה מהירה באמת- פחות מ 10 דקות.

אז הנעה חשמלית תהיה סטנדרטית יום אחד, אני מקוה מאוד, אך בספק ענק שזה יהיה בשיטה של החלפת סוללות.

 

כרגע הטכנולוגיה של טעינה מהירה מאוד עדיין לא בשלה.

בעיקר מבחינת סוג הסוללות - סוללת Li-Ion כמו של מחשב נייד או פלואנס ZE אי אפשר לטעון בקצב כזה. היא תימס.

 

אם וכאשר (ותחום הסוללות הוא עניין של כימיה. לא מחשבים והייטק. התקדמות של 30% ב3 שנים זה לדעתי מדע בדיוני.) תהיה מערכת בשלה במחיר הגיוני עם טעינה ב10-15 דקות - זה יקבור את כל הסיפור של החלפת הסוללות אחת ולתמיד.

 

במקום תחנת החלפה שמבלים בה 14 דקות (הזמן שלוקח לרכב שלפניך בתור + לך להחליף סוללה. בכל תחנה מסלול אחד, זה מיכשור מיוחד ויקר.) אתה תטען בתחנת טעינה מהירה בפרק זמן דומה.

וגם זה כמובן רק במקרים של נסיעות ארוכות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המסלולים בתחנות - לחלק מהתחנות יש כבר הכנה למסלול החלפה נוסף, אם יהיה צורך בעתיד.

אבל שוב - ככל שטווח הנסיעה יעלה, וכל 15% זה משמעותי, הסבירות שתזדקק להחלפה תרד.

יש להם כבר ניסיון של מעל חצי שנה עם הרכבים בשטח, ומספר ההחלפות שבוצעו כי היה צריך (ולא לשם הרצה של המערכת),

היו זניחות לטענתם (משהו כמו פעמיים-שלוש בחודש). אבל שוב - זה תלוי כמובן בפרופיל הנסיעות שלך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...