Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס מארחת את נבחרת קארספורום ליום חשמלי.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האמת מצטער שלא יכלתי להצטרף היום... בא לי על הקרואסון שם :lol:

 

תהנו ותשכילו! אני אחזור לעבוד, ברשותכם.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 525
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתחנת ההחלפה שליד מחלף ענבה, מחליפים סוללה.

DSC_0637.JPG

DSC_0639.JPG

DSC_0646.JPG

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרנו לא מזמן הביתה לאחר יום שהתחיל ב-9:00 במרכז המבקרים של בטר פלייס, המשיך בכשעתיים של נהיגה בכ-10 מכוניות חשמליות (כולל החלפת סוללות), ארוחת צהרים בליווי בכירי החברה וגולת הכותרת - כמעט 3 שעות שלמות של שיחה אינטימית עם שי אגסי.

 

חזרתי הביתה קצת מעורער וגם קצת מואר. עם הרבה מאוד תובנות, מסקנות ותהיות לעתיד. אני משוכנע שרבים מחברי הפורום שהצטרפו ליום החוויתי חזרו עם הרגשה דומה ומעודד אותם לכתוב כאן את רשמיהם וליצור דיון. אני מבטיח שארשום את רשמיי במוקדם או במאוחר.

 

תודה לכל חברי הקבוצה שהשתתפו. יאללה - ספרו לנו איך היה!

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להודות לצוות קארספורום על ארגון האירוע ולבטר-פלייס על האירוח, הזמן, התשובות ובעיקר על הסבלנות הרבה. אנחנו קבוצה של tough cookies ללא ספק.

היום היה מעניין, מהנה ומעורר מחשבות רבות לגבי הנושאים שהועלו. שי אגסי בן אדם מרשים מאוד כצפוי, נראה שהוא מאמין באופן מוחלט בפתרון שהוא מציע ויש לו תשובה לכל שאלה.

נראה שהם בונים כרגע על קהל של מאמצים מקדימים ולא של כלל אוכלוסיית משתמשי המכוניות. לפי מה שהם אומרים, לא חסרים להם לקוחות, בעיקר בציי הרכב בחברות בארץ.

אני אכתוב בהמשך לגבי הדברים שנאמרו, אבל בשורה התחתונה אני חייב להגיד שהם הצליחו לערער לי את הספקות שהיו לי לגביהם.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל ממה שחשוב - יקר זה לא!

גם אני הופתעתי לטובה, ושי אגסי יודר להסביר את עצמו מצויין, ומדבר מאד לעניין. לא הרגשתי שמושכים אותי באף.

מה שכן - יש כאן סוג של הימור, שאגסי בטוח בו מאד ויודע להסביר את ההגיון שמאחוריו בצורה מעולה ומובנת!

מבחינת הרכב, הפלואנס עצמה היא לא להיט גדול, עיצוב פנים קצת מיושן ובסיסי, הוסיפה לה את אוסקר, שזה סוג של IDRIVE עם אפליקציות וקישוריות אוןליין.

המנוע מצויין בשיוט וגם בעיר, בנס הרים הוא היה קצת איטי - כך לפי רשמים של חברים אחרים שבטח יגיבו פה בהמשך.

אני משווה אותו למשפחתית 2 ליטר בערך.

המרווח מאחור ברכב הוא עצום, אך החסרון הגדול ביותר שלו הוא תא מטען קטן מאד ביחס למה שמצפים מרכב בגודל כזה.

אני אעצור כאן ואשאיר את הבמה לשאר החבורה (סתם...אני חייב לצאת.. :))

דני

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק, הוארתי.

אם היתה אלפא חשמלית אני חושב שהייתי מזמין:-)

סתאם, אני עוד לא יודע אם שוכנעתי או לא כי שי אגסי הוא אדם בעל כושר שכנוע וסחיפה כזה שצריך עוד זמן לעבד את המידע ולהפריד את השווק מהאמת.

רשמים נוספים בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם רוב מה שכתבת, אבל שתי נקודות שרציתי לחדד -

 

מה שכן - יש כאן סוג של הימור, שאגסי בטוח בו מאד ויודע להסביר את ההגיון שמאחוריו בצורה מעולה ומובנת!

ההימור היחיד שיש כאן הוא רק לגבי הזמן.

לכולם ברור שבסופו של דבר המכוניות יהיו חשמליות. בין אם מדובר במכונית עם בטריה, בין אם מדובר במכונית עם תא דלק שמייצר חשמל שמניע את המכונית ובין אם מדובר ברכב סולארי. בסוף, מה שיסובב את הגלגלים יהיה מנוע חשמלי ולא מנוע בנזין.

ההימור כאן הוא רק לגבי המתי זה יקרה. אגסי מאמין שעד 2020 זה יקרה. אני באופן אישי מאמין שזה יקח קצת יותר זמן, וב-2020 מכונית חשמלית אולי תראה לנו כמו משהו הגיוני אבל עדיין רחוק מלהיות סטנדרט.

 

אם הוא צודק, המיזם הזה הולך להיות משהו ענק. ענק! בקנה מידה שיחסל את תעשיית הרכב כפי שאנחנו מכירים אותה.

אם הוא טועה, המעבר יהיה איטי יותר אבל יקרה בסופו של דבר.

 

המרווח מאחור ברכב הוא עצום, אך החסרון הגדול ביותר שלו הוא תא מטען קטן מאד ביחס למה שמצפים מרכב בגודל כזה.

אני אעצור כאן ואשאיר את הבמה לשאר החבורה (סתם...אני חייב לצאת.. :smile:)

תא המטען מספיק גדול בשביל לאכסן אותו:

attachment.php?attachmentid=297443&stc=1&d=1342718637

photo.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש לאגסי שדה-עיוות-מציאות בדומה לגורו המקורי, סטיב ג'ובס ?

האם הוא הדביק אתכם באמונה ובהתלהבות לגבי הפוטנציאל העצום של המיזם ?

האם חשתם מוארים?

האם זכרתם את הספקות שלכם אך לפתע הם נראו לא מהותיים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לקפוץ לפני הפירוט אך לא מובן לי הקטע של "נתחיל ממה שחשוב - יקר זה לא!".

שלייקס, הלינק שלך שולח לחבילה המוכרת של 650 ש"ח ל 1K ק"מ לחודש שדנו בה רבות. יש משהו נוסף בנוגע לתימחור שלא מופיע שם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי לפני 5 דקות, לכן תיאור מפורט אתן בהמשך וכמובן אענה לשאלות.

 

ב"פ אירחו אותנו בנדיבות ולא חסכו בזמן מנהלים, ובעיקר זה של שי אגסי. אין ספק שהגורם להשקעה הרבה הזו היא כוחו הגדול והשפעתו של קארספורום וכוחם של 90 אלף החברים בו, ולא בהכרח בגלל העניים היפות של חברי קבוצת מובילי הדיעה. לא הספקנו לשאול את כל השאלות שהכנו אך שבנו עם מידע נוסף ומשמעותי. בהמשך אנסה לענות לאנשים ספציפיים.

 

שורה תחתונה: אין ספק שזה העתיד. זה לא אומר שהוא מוצא חן בעיני ושאני חייב כרגע לקחת בו חלק.

 

לגבי הרכב, למרות שזה הדבר הפחות חשוב בחזון של ב"פ - אני מאד לא אוהב את הפלואנס ZE, היא מרגישה לי זולה ורופפת ואני חושב שהיא לא הבחירה המוצלחת והראויה לרכב שאמור להשיק את הדור הבא בהנעת כלי תחבורה יבשתיים המוניים. לגבי ביצועים - 90 אחוז מהאוכלוסיה ימצאו את החבילה מספיקה (כל מי שאהב את הפוקוס דור ב' 1600 לא תהיה לו בעיה עם הפלואנס ZE).

 

לגבי קונספט הצריכה של הפתרון - כיום הטווח הריאלי לנסיעה מנהלתית סבירה, לפי תנאי היום למשל (חם מאד, נסיעה מישורית לרוב) הוא 80 ק"מ מקסימום ולא יותר לסוללה. אני אישית לא מוכן לעצור לפחות פעם ביום להחלפת סוללה, ולרוב יותר, או לתכנן את הנתיבים שלי ללא גמישות, כל עוד התמורה הכספית שאני מקבל לא טובה משמעותית מהקיים היום. אני לא נוסע כל יום עם הרכב אבל כל יום בדרכים אצלי זה 200 ק"מ. למה הדגשתי את המילה היום? כי לפי ב"פ עוד כמה שנים לא תהיה לכם ברירה וזו תהיה האופציה הגרועה פחות - מחירי הדלק והגפ"מ יאמירו, וצורת האנרגיה הזולה תהיה חשמל.

 

אני חייב לאכול משהו אז נמשיך אח"כ.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1960_Henney_Kilowatt_Batteries_Rear_1.jpg

הפלואנס היא לא הרנו החשמלית הראשונה.

בתחילת שנות ה 60' הוצגה הדופין קילווואט שהיתה מכונית חשמלית שהשתמשה במצברים סטנדרטיים.

הבעייה העיקרית היתה כמובן המשקל הרב של מצברי העופרת, הביצועים החלשים וטווח הנסיעה הקצר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לקודמיי - קודם כל היה באמת יום מאד מושקע, ממש התייחסו אלינו כVIP לאורך כל הדרך, שאפו.

הופתעתי שקיבלנו את הרכבים לנהיגה ללא סוכן מלווה, הייתי בטוח שיישב לנו סוכן שיחפור לנו כל הדרך.

אז במקום סוכן - קיבלתי את ישה התותח כבן זוג :)

חילקו אותנו לכמה מסלולים שונים עם יעד להגיע לארוחת צהריים בבן שמן אחרי החלפת סוללה אחת.

עודדו אותנו לנסות לסחוט כמה שיותר ק"מ מהסוללה בקטע של 'תחרות', אני החלטתי שאני מנסה לראות

כמה מהר אפשר לסחוט את הסוללה...

אז החלפנו סוללה ביבנה אליה הגענו עם 68% סוללה אחרי כ-35 ק"מ של נהיגה על 130 קמ"ש בערך.

מיבנה היינו אמורים להמשיך דרך לטרון לבן שמן, החלטנו לעשות עיקוף קטן ולתת גיחה לעלייה מצומת אשתאול ל-395.

שיהיה קצת מעניין...

אז זהו - שמעניין זה היה רק בקטע של 'האם נצליח להגיע לבן שמן?'. המערכת OSCAR שמשולבת עם IGO מעריכה באופן

רציף את אחוזי הסוללה איתם תגיע ליעד, כשהתחלנו את העלייה מצומת אשתאול ההערכה הייתה 15%, בסוף העלייה

זה היה כבר על 5%. בסופו של דבר נאלצנו לעצור בעוד תחנה להחלפת סוללה במחלף ענבה, לשם הגענו 'על אדים' עם כ-5%.

אגב - אנשי בטר פלייס אומרים שגם כשמגיעים ל-0 יש עוד כ-10 עד 15 ק"מ נסיעה.

בקיצור - כשהם אומרים טווח של 150 ק"מ - זה בנהיגה מאד מודעת. קיבולת הסוללה היא 22KWH.

זה דורש ממוצע של 14KWH/100KM (זו אמת המידה שהמחשב מציג).

בפועל אנחנו עשינו 24KWH/100KM, או 90 ק"מ בערך על סוללה מלאה.

אחרים השיגו סביב 20KWH/100KM. אז טווח סביר נראה לי יותר משהו כמו 120 ק"מ בלי להתגרזו יותר מדי,

אבל גם בלי לנהוג כמו זקנה.

 

אז איך היה באשתאול ? בהתחלה נתקענו אחרי קליאו ישנה עמוסה באנשים שנסעה ממש ממש לאט.

אז חיכינו קצת, ואז נתתי בגז...לא היה הרבה הבדל. האוטו פשוט עגלה בעליות, וזה רק עם נוסע ונהג, בלי מטען.

לא רוצה לחשוב מה קורה עם שלושה נוסעים נוספים ומטען. בקטע הזה - אכזבה. זה אחרי שטחנו לנו כמה האוטו חזק

ומגיב עם 22 קג"מ ועקומת מומנט שטוחה לגמרי.

הרכב מאיץ יפה יחסית ל-1.6 במהירויות נמוכות יחסית, ובמישור. יש תחושת תאוצה לא רעה מתחת 80 קמ"ש.

מעל זה - אנמי למדי. משהו כמו פוקוס 1.6 דור קודם. או פלואנס 1.6. בעליות קשות להערכתי היא יותר איטית מהם.

מבחינת התנהגות - מרגישים את ה-300 ק"ג של הסוללה מאחורה, האוטו כבד על המתלים, נוטה לתת היגוי, אבל סה"כ

מרגיש די בטוח ויציב על הכביש. לא משהו לחובבי נהיגה כמובן, לא מרגש בשום צורה, אבל 'עושה את העבודה'.

המהירות מוגבלת ל-135 קמ"ש ע"י המחשב (טוענים שאפשר לעקוף את זה..).

 

תהליך ההחלפה לוקח כ-7 דקות מכניסה ליציאה. רוב התחנות לא נמצאות על הדרך בכבישים ראשיים ודורשים איזשהו עיקוף

שמוסיף לזמן המבוזבז. וזה בהנחה שאין אף אחד בתור, אין תקלות וכו'.

בעיה זמנית שהייתה מאד מעיקה היום - בזמן ההחלפה הרכב כמובן כבוי, מה שאומר שאין מזגן. ב-37 מעלות חום, זה אומר

שאתה מתחיל להזיע הרבה לפני שהסוללה מוחלפת. אנשי בטר פלייס אמרו שהבעיה ידועה ותפתר ע"י הצבת צ'ילרים במבנה של התחנה. כמה זה יעזור ? לא יודע. טעון בדיקה.

 

תא המטען מאד מאד קטן..מספיק לעגלה ותיק קטן בערך. ראו הדגמה ע"י ישה :) לא לבנות על הסתרת גופות בתא מטען..

 

אחרי ארוחת צהריים ושיחה עם זהר באלי (מנהל המכירות המאד משכנע) הגענו חזרה לגלילות לשיחה עם שי אגסי.

כל השמועות נכונות - האיש אמן ורבלי ללא ספק. הוא ישכנע גם את הספקנים הגדולים ביותר.

 

בשורה התחתונה - השתכנעתי בנכונות הרעיון, אבל הפתרון המוצע כרגע בוסרי מדי לדעתי ומתאים לפרופיל שימוש מאד מסויים.

ההפרש הלא גדול במחיר מול רכב בנזין לא מצדיק כרגע את החסרונות של טווח קצר מדי, רכב איטי ולא איכותי במיוחד,

חוסר בתא מטען מעשי.

מבחינה כלכלית - יש את הטיעון שאפשר לקנות רכב בנזין חסכוני שבו עלות ק"מ דומה לעלות שלהם.

אבל הם באים עם הטיעון שהמחיר שלהם מובטח לך ל-4 שנים (או יותר אם תרצה), בזמן שמחיר הדלק יעלה בסיכוי גבוה מאד.

מול הטיעון הזה - אני אומר שכל עוד המחיר פחות או יותר שווה - אני נשאר בבנזין, תמיד אני יכול לעבור לחשמלי בבוא היום

שבו המאזן ישתנה לטובת החשמלי. כשזה יקרה כנראה שהכל יהיה יותר בשל מבחינת התשתית, היכולת הטכנולוגית, הרכבים וכו'.

 

עניין ירידת הערך נראה פחות קריטי ממה שחשבנו קודם - קודם כל יש התחייבות לטרייד אין במחיר מחירון (לא BUY BACK).

מעבר לזה - ירידת הערך תהיה כנראה נמוכה יחסית מכמה סיבות :

- בשנה שנתיים הקרובות הרעיון יהיה הרבה יותר מקובל ונפוץ על כל מה שכרוך בזה. מי שירצה מכונית חשמלית ולא יהיה לו 120K

לשים - יחפש יד שניה.

- המכלולים שלרוב מהווים בעיה - גיר ומנוע, לא מהווים פקטור פה, והמכלול היקר ביותר ברכב

שסובל מבלאי זו הסוללה. לא רק שהיא לא חלק מהרכב - היא גם משתדרגת במשך השנים, אגסי טוען לשיפור של 15% בקיבולת

פר נפח/משקל נתון, כך שעוד 3 שנים בעצם הקונה יקבל רכב עם יכולת יותר גבוהה ממה שיש היום בכ-30%.

- יש אחריות מלאה של 4 שנים או 120K ק"מ.

 

התרשמתי שהחבר'ה שם באמת מונעים מחזון אמיתי ומבוסס, הם עברו מכשולים מטורפים בדרך ולמרות הכל הצליחו להרים את הדבר הזה עם סיכון של 750 מיליון דולר. האינטרס שלהם זה שימכרו מכוניות חשמליות, נקודה. לאו דווקא פלואנס או רכבים שהם מוכרים. הם רוצים למכור תשתית טעינה, לא רכבים. כרגע הם מוכרים רכבים כי זה חסם בדרך.

 

השירותיות שהם מטמיעים היא בסטנדרטים שלא מוכרים בארץ, רק שאנשים יבואו ושהדבר הזה יוטמע.

הם לא רוצים כרגע התנפלות של הציבור על הרכבים, הם בהחלט רוצים לבנות בהדרגה את מספר הרכבים שינועו על הכביש,

כדי להקטין סיכונים ולעשות התאמות של המערכות בדרך.

 

לגבי כמה העניין הזה באמת ירוק - הוא נתן תשובות מאד משכנעות, אני אתן לאחרים להוסיף (אלה בינינו שגם כתבו..)

photo 3.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...