Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס מארחת את נבחרת קארספורום ליום חשמלי.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

אהה... יאלה, ברווז, תפוס'תו!

 

גרררררררר...:twisted:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 525
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממש לא מבין את הגישה הזו. לכבוד מה אני אמור לרכוש חבילת שירות מבטר פלייס לרכב פלאג אין שרכשתי עצמאית? לטעינה? לא תודה, אני אעקוף את המתווך ואגש ליצרן (ח"ח) ואחסוך את התשלום המיותר של "חבילת שירות". כל שאר השירותים המוצעים כיום בחבילה לשימוש יום-יומי ניתנים להשגה מיצרנים אחרים (טעינה בדרך, גרירה וכו') ללא כל התחייבות.

 

עבור רכב פלאג אין אכן לבטר פלייס אין שום יתרון מובהק.

נכון, יש להם רשת של עמדות טעינה בקניונים.

אם יציעו (לרכב פלאג אין סוללה קבועה) חבילה לפי שימוש (70 אגורות לקווט"ש או לא יודע מה) אז נהדר.

אם לא אז בטוח שיהיו עוד ספקי טעינה שיקימו עמדות טעינה בקניונים, זה לא מדע טילים.

יהיה מצויין אם המדינה תחייב את כל ספקי הטעינה לשרת כל לקוח מזדמן בעל רכב פלאג אין (ע"י גיהוץ כרטיס אשראי), ותקבע גם תעריף מירבי ללקוח מזדמן שכזה. (נניח 1 ש"ח לקווט"ש, במחירים של היום)

חברה שתרצה לתת מחיר עדיף ללקוחות רשומים או מבצעי חבילות כאלו ואחרים - סבבה.

 

ואתה צודק לגבי כל השירותים הנוספים (גרירה שירותי דרך וכו') - יש מספיק חברות בארץ שמספקות אותם, אין בזה שום ייחודיות.

 

כל הייחודיות של BP מתחילה ונגמרת במנגנון החלפות הסוללה.

אם נגיע לעולם האוטופי בו כל היצרנים משתמשים באותה טכנולוגיית החלפת סוללה, עם תקן מחייב למימדי וממשק הסוללה (נניח בשלושה גדלים פיזיים - קטן בינוני גדול, שיתאימו לפיקנטו/פלואנס/לנד קרוזר נגיד) וכל בעל רכב יכול להתקשר בחוזה עם רשת תחנות החלפה כרצונו - זו יכולה להיות הצלחה אדירה.

אבל יש כל כך הרבה מכשולים בדרך לשם...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם בהחלט מציעים שירותי טעינה לרכבי פלאג אין, לא זוכר את התמחור, אבל יש כזה (אני זוכר 500 ש"ח, אבל לא זוכר מה

זה כולל :)).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המסלולים בתחנות - לחלק מהתחנות יש כבר הכנה למסלול החלפה נוסף, אם יהיה צורך בעתיד.

אבל שוב - ככל שטווח הנסיעה יעלה, וכל 15% זה משמעותי, הסבירות שתזדקק להחלפה תרד.

יש להם כבר ניסיון של מעל חצי שנה עם הרכבים בשטח, ומספר ההחלפות שבוצעו כי היה צריך (ולא לשם הרצה של המערכת),

היו זניחות לטענתם (משהו כמו פעמיים-שלוש בחודש). אבל שוב - זה תלוי כמובן בפרופיל הנסיעות שלך.

 

בוא נעשה חשבון

נניח 50 תחנות החלפה (יותר ממה שמתוכנן כרגע)

נניח 120 אלף מכוניות (זה מה שהם התחייבו לקנות ב6 שנים, לא?)

נניח 2 החלפות למכונית בחודש

זה 240 אלף החלפות לחודש בסך הכל

או כמעט 5000 החלפות לחודש לכל תחנה

בהנחה שחצי מההחלפות יהיו בסופ"שים (בהם נוסעים לטיולים) אז 2500 על 8 ימי סופ"ש לכל תחנה.

כלומר 300 החלפות ביום שישי או שבת ממוצע פר תחנה ממוצעת (וכמובן שחלק מהתחנות יותר אטרקטיביות מבחינת לוקיישן).

זה החלפה כל 4.8 דקות. בהנחה שהתפלגות העומס רציפה כל היממה (לא סביר בעליל - מי יבוא ב4 בבוקר?)

 

כלומר כנראה שעבור 120000 מכוניות יהיה צריך הרבה יותר מ50 תחנות החלפה.

 

ועוד לא דיברנו על ימי שיא מבחינת נסיעות (חישבתי פה ממוצע בלבד!) - בהצלחה בהמתנה בתור להחלפה בצפון הארץ בחוה"מ סוכות כשכל עם ישראל נוסע לטייל.

יהיה תור של שעות אם יהיו 120000 פלואנסים על הכביש.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן חברים, היום פגשתי את העתיד, לפחות הקרוב - ואני לא יכול לומר שראיתי את האור.

 

מה ראיתי? מכונית לא מבריקה וצורת הנעה שעדיין לא התגבשה לרמה משכנעת.

 

המכונית לא מבריקה, כי היא;

א.פלואנס

ב.מכוערת ומגושמת יותר מפלואנס

ג.בעלת יכולת דינמית נמוכה יותר מפלואנס

ד.פחות שימושית מפלואנס

ה.כל התשובות נכונות

 

והתשובה הנכונה היא, כצפוי, ה'.

 

יחידת ההנעה לא הבריקה בשל הטווח, שבנהיגה עם רגל כבדה הופך למגוחך(כאילו שבין מקבלי הפלואנס ZE ממקום העבודה לא יהיו מספר חובבי הגה שיצאו לטיולי נהיגה בסוף השבוע וימצאו את עצמם מתכננים מסלולים בהתאם לתחנות ההחלפה :oops:...).

היא גם לא הבריקה בשל הכוח, או יותר נכון המחסור בו. בעליות ארוכות הביצועים מזכירים פיאט פנדה ועקיפות מוטב שתשקלנה היטב. התאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש לוקחת כ-10 שניות; קצת מאכזב לאחר שמפמפמים לך בגאוה על 22 קג"מ ומשווים זאת די בזלזול למנוע 1.6 מקובל. אם אמת המידה שלכם היא פלואנס 1.6, מצבכם סביר. אך מול משפחתית 2 ליטר גדולה, מולה ששים אנשי ב"פ להשוות את החשמלית שלהם, הקרב אבוד.

והיא עוד יותר לא מבריקה בשל ההתעסקות הבלתי פוסקת. לזכור להטעין, לזכור לנתק - ועוד לא ראינו מה קורה כשארבע מכוניות עומדות בתור לתחנת ההחלפה בבוקר לחוץ טיפוסי, אחרי שהורדנו את הילדים בגן ולפני העבודה. לפחות 20 דקות תחכה שם המכונית הרביעית, לפני שתמשיך לדרכה.

 

שי אגסי, איש מרשים ורהוט לכל הדעות, לא אהב את ההערה שלי על חוסר הכח בעליות - וחזר אליה מספר פעמים. עולם המושגים שלו נטוע עמוק בתחום הסלולר - והוא משלב זאת ביד אמן בהתיחסויות לנושאים גלובליים. הדוגמה החביבה עליו היא אותם "חלוצים" שבחרו בדור הראשון של אייפון למרות מגבלותיו. המכונית לא מבריקה? לא סוחבת? אתם קטנוניים, תנו צ'אנס, חכו דור או שניים, העתיד כבר כאן. ובעתיד הזה מדברים על תשלום לק"מ ואינטרנט ברכב ומחשב קצת מסורבל לתפעול בשם אוסקר. הפאשן(passion) האמיתי של שי ושל זוהר באלי יצא כשהם תיארו את חבילות השירות שלהם וכמה זה כדאי לנו. איכות הסביבה? אם לא היינו שואלים על מיחזור, ספק אם הנושא היה עולה.

 

הרהיטות של שי מרשימה, אבל לא משכנעת אתי, בעיקר באותם שלבים בהם הוא הופך מאיש החזון לאיש מכירות נלהב. הרטוריקה של אנשי ב"פ הופכת למוגזמת בשלב כלשהו, נעולים באמת שלהם והודפים כל דעה אחרת. בשלב מסוים, נראה היה לי שהם כל כך נעולים באג'נדה שלהם, עד שלא הבינו כי עיקר הביקורת מרובנו התייחס למכונית וליחידת הכח שלה ולא לחבילות שלהם.

 

כששאלתי את שי מדוע אינם מייבאים את דגמי טסלה השונים, דווקא ענה לי בכנות רבה על הנסיון הבעייתי שהיה להם עם המכונית. הקסם של אגסי ברור. הוא איש שיחה משכמו ומעלה. מעניק לכל אחד מהיושבים את התחושה שהוא משוחח עמו ועם כולם בבת אחת. פעם הוא מנצח, בפעם אחרת אנדרדוג. ברמה האישית, הייתי שמח לראות אותו בתפקיד שר חוץ או לפחות שגריר באו"ם. ענייני, חביב, סמכותי כשצריך ושובר קרח מקצועי.

 

בטר פלייס? אין לי בעיה עם המודל, המחירים קצת יקרים.

 

המכונית? תודה ולא תודה, אפילו אם המיסוי עליה היה מתבטל ומחירה היה מקביל לסוזוקי אלטו מצ'וקמקת. נחכה לזואי.

 

אני חוזר לפוקוס הידנית שלי, זו שאגסי חוזה לה ולשכמותה עוד שנים ספורות. שומע מנוע, לוחץ קלאץ' ומבסוט שהעתיד עוד לא כאן. לפחות לגבי.

 

בכל מקרה, תודה לרוני שטרן על הארגון ולאנשי ב"פ על אירוח והתיחסות ראויים לציון.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש. ה-120K רכבים זה סה"כ רכישה מרנו, לכל העולם. ההשקה נעשית גם בדנמרק במקביל, והשוק שם קצת יותר גדול.

בוא ניקח בחשבון קצב מכירות הגיוני יותר, בשנה הראשונה היעד שלהם 4K רכבים על הכביש.

נאמר ב-6 שנים 50K נראה סביר (הערכה שלי, לא קיבלנו מספר כזה).

הסימולציות האלה קצת יותר מורכבות מהחישוב שאתה מציג, והם בהחלט אמרו שהם עשו את החישובים האלה וערוכים לזה.

אתה לא תעמוד בתור יותר ממה שאתה עומד בתחנת דלק בסופ"ש עמוס.

תן להם קצת קרדיט, באמת שנראה שעשו פה עבודה מאד יסודית בניגוד לפרטצ' הישראלי הרגיל.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת?

הופתעתי.

אני חייבת לציין שהגישה שלי בנושא הייתה שלילית לאורך הרבה שנים, אבל היא השתנתה.

כרגע לבטר פלייס אין מה להציע לי, הרכב ממש לא מה שאני צריכה\רוצה ואין לי חניה פרטית בבית או בעבודה.

אבל אני כן רואה אותי חושבת על הנושא באופן רציני כאשר תהיה לי חנייה פרטית ולבטר פלייס יהיו דגמים יותר מעניינים להציע.

הנושא עצמו כבר לא נראה מופרך או מיותר כפי שראיתי אותו בעבר והמחשבה על מכונית קטנה עם זמינות כוח ושקט נשמע מאוד מפתה.

אני הגעתי ל80 וקצת קילומטר על בטריה.

לשימוש שלי זה מעל ומעבר, ישתפר בעתיד? מעולה.

אני בהחלט מאמינה שבעתיד הלא כל כך רחוק תהיה לי איזו (פאביה?) חשמלית בחניה העתידית שלי.

הפאביה נמכרה.:-(

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגדירי בבקשה "עתיד לא כל כך רחוק".

אני בהחלט חושב שמה ששי אמר בנוגע ללוח הזמנים של החלפת מכוניות הבנזין אכן תואם לנקודת הזמן בו הפרוייקט שלו יהפוך לאטרקטיבי עקב הבשלה מוחלטת, סביב 2018 עד 2020- אבל לא מהסיבות שהוא ציין, אלא כי אז המוצר והשירות שלו יהיו מנוסים מאד, מתורגלים מאד, ובעלי יכולת מענה טובה מאד לבעיות ולכל תרחיש כמעט. בשנים הקרובות אני לא רואה את החזון שלו מתממש.

אגב, לגבי הטענות על החום בתחנה. אני לא חושב שצ'ילרים זה הדבר הנכון. אני בכלל לא חושב שלהישאר ברכב זה חכם, תמיד יהיו את החכמולוגים שיזרקו מהחלון סיגרייה, עטיפה, מסטיק, בקבוק, 2 ק"ג חשיש, בובה, משהו. בינתיים, אין שום הבדל מלצאת מהאוטו בתחנת דלק, שגם שם הרכב צריך להיות מכובה (=אין מזגן), ולעמוד לידו בזמן המילוי. אבל...

חוויה? אפשר לייצר בצורה אחרת.

קצת להרחיב את שטח התחנה, כך שברגע שהגעת לשער, צא מהרכב, ותיכנס לביתן ממוזג היטב בשביל מקורה. בביתן ישנו מסוע ומספר צגים בהתאם לשלבים של הדרך. המסוע מזיז את האנשים בהתאם לעמדה של הרכב, והם יכולים להביט על הפלא הטכנולוגי הזה. ההחלפה נגמרת, חוזרים לרכב, מניעים ונוסעים. FIN. גם חוויה, גם מזגן, וגם לראות איך הרנו מתרוממת...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה חשבון

נניח 50 תחנות החלפה (יותר ממה שמתוכנן כרגע)

נניח 120 אלף מכוניות (זה מה שהם התחייבו לקנות ב6 שנים, לא?)

נניח 2 החלפות למכונית בחודש

זה 240 אלף החלפות לחודש בסך הכל

או כמעט 5000 החלפות לחודש לכל תחנה

בהנחה שחצי מההחלפות יהיו בסופ"שים (בהם נוסעים לטיולים) אז 2500 על 8 ימי סופ"ש לכל תחנה.

כלומר 300 החלפות ביום שישי או שבת ממוצע פר תחנה ממוצעת (וכמובן שחלק מהתחנות יותר אטרקטיביות מבחינת לוקיישן).

זה החלפה כל 4.8 דקות. בהנחה שהתפלגות העומס רציפה כל היממה (לא סביר בעליל - מי יבוא ב4 בבוקר?)

 

כלומר כנראה שעבור 120000 מכוניות יהיה צריך הרבה יותר מ50 תחנות החלפה.

 

ועוד לא דיברנו על ימי שיא מבחינת נסיעות (חישבתי פה ממוצע בלבד!) - בהצלחה בהמתנה בתור להחלפה בצפון הארץ בחוה"מ סוכות כשכל עם ישראל נוסע לטייל.

יהיה תור של שעות אם יהיו 120000 פלואנסים על הכביש.

 

למרות שה-120,000 הן לישראל ולדנמרק, אם בישראל יהיו 120,000 רכבים חשמליים ברשת בטר פלייס, בטר פלייס תשמח להקים עוד 50 תחנות חדשות לצד התחנות הקיימות כשאר כל תחנה תוכל לטפל בו זמנית בלפחות שני רכבים.

 

מה שחשוב בפריסה של התחנות זה לא מספר הרכבים היכולים לקבל שירות בו זמנית (להוסיף עמדות זה כסף קטן יחסית), אלא המיקום הגיאוגרפי שלהן המבטיח סוג של כיסוי המבטיח שהנהג לא ייתקע בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן חברים, היום פגשתי את העתיד, לפחות הקרוב - ואני לא יכול לומר שראיתי את האור.

 

מה ראיתי? מכונית לא מבריקה וצורת הנעה שעדיין לא התגבשה לרמה משכנעת.

 

המכונית לא מבריקה, כי היא;

א.פלואנס

ב.מכוערת ומגושמת יותר מפלואנס

ג.בעלת יכולת דינמית נמוכה יותר מפלואנס

ד.פחות שימושית מפלואנס

ה.כל התשובות נכונות

 

והתשובה הנכונה היא, כצפוי, ה'.

 

זו הסתכלות קצת צרה ולכן נשאל שאלה, האם מקבלי רכב ליסינג הנוהגים היום בקורולה יסתדרו עם הפלואנס? קיה פורטה? פלואנס בנזין או דיזל? מיצובישי לאנסר? או בכלל כאלו מקטגוריה נמוכה יותר כגון יונדאי i20? יונדאי i25, מאזדה 2? קיה ריו?, שעבורם זה בכלל שדרוג של ממש למעט תא המטען. יש מספיק אנשים שיסתדרו עם מכונית שכזו בלי קשר לטווח כרגע. שים לב שכ-50 אלף כלי רכב כאלו נמכרים כאן בשנה ולא הכנסתי את המכוניות האיכותיות יותר בכוונה. בהנחה שהמדינה תתן לרכב חשמלי את אותן הטבות הליסינג של רכב היברידי, אפשר למצוא 10% שישמחו לרכב חשמלי שכזה?

 

 

הפלואנס היא לא הבחירה המושלמת עבור בטר פלייס, במיוחד עבור הצרכן הפרטי, אבל עבורם זה מה יש ויש יבואנים שמכרו היטב עם מכוניות נחותות בהרבה מהפלואנס. עבור התנעת התהליך של החדרת ההנעה החשמלית מבוססת סוללה, היא בהחלט מספיקה לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן חברים, היום פגשתי את העתיד, לפחות הקרוב - ואני לא יכול לומר שראיתי את האור.

 

מה ראיתי? מכונית לא מבריקה וצורת הנעה שעדיין לא התגבשה לרמה משכנעת.

 

המכונית לא מבריקה, כי היא;

א.פלואנס

ב.מכוערת ומגושמת יותר מפלואנס

ג.בעלת יכולת דינמית נמוכה יותר מפלואנס

ד.פחות שימושית מפלואנס

ה.כל התשובות נכונות

 

והתשובה הנכונה היא, כצפוי, ה'.

 

יחידת ההנעה לא הבריקה בשל הטווח, שבנהיגה עם רגל כבדה הופך למגוחך(כאילו שבין מקבלי הפלואנס ZE ממקום העבודה לא יהיו מספר חובבי הגה שיצאו לטיולי נהיגה בסוף השבוע וימצאו את עצמם מתכננים מסלולים בהתאם לתחנות ההחלפה :oops:...).

היא גם לא הבריקה בשל הכוח, או יותר נכון המחסור בו. בעליות ארוכות הביצועים מזכירים פיאט פנדה ועקיפות מוטב שתשקלנה היטב. התאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש לוקחת כ-10 שניות; קצת מאכזב לאחר שמפמפמים לך בגאוה על 22 קג"מ ומשווים זאת די בזלזול למנוע 1.6 מקובל. אם אמת המידה שלכם היא פלואנס 1.6, מצבכם סביר. אך מול משפחתית 2 ליטר גדולה, מולה ששים אנשי ב"פ להשוות את החשמלית שלהם, הקרב אבוד.

והיא עוד יותר לא מבריקה בשל ההתעסקות הבלתי פוסקת. לזכור להטעין, לזכור לנתק - ועוד לא ראינו מה קורה כשארבע מכוניות עומדות בתור לתחנת ההחלפה בבוקר לחוץ טיפוסי, אחרי שהורדנו את הילדים בגן ולפני העבודה. לפחות 20 דקות תחכה שם המכונית הרביעית, לפני שתמשיך לדרכה.

 

שי אגסי, איש מרשים ורהוט לכל הדעות, לא אהב את ההערה שלי על חוסר הכח בעליות - וחזר אליה מספר פעמים. עולם המושגים שלו נטוע עמוק בתחום הסלולר - והוא משלב זאת ביד אמן בהתיחסויות לנושאים גלובליים. הדוגמה החביבה עליו היא אותם "חלוצים" שבחרו בדור הראשון של אייפון למרות מגבלותיו. המכונית לא מבריקה? לא סוחבת? אתם קטנוניים, תנו צ'אנס, חכו דור או שניים, העתיד כבר כאן. ובעתיד הזה מדברים על תשלום לק"מ ואינטרנט ברכב ומחשב קצת מסורבל לתפעול בשם אוסקר. הפאשן(passion) האמיתי של שי ושל זוהר באלי יצא כשהם תיארו את חבילות השירות שלהם וכמה זה כדאי לנו. איכות הסביבה? אם לא היינו שואלים על מיחזור, ספק אם הנושא היה עולה.

 

הרהיטות של שי מרשימה, אבל לא משכנעת אתי, בעיקר באותם שלבים בהם הוא הופך מאיש החזון לאיש מכירות נלהב. הרטוריקה של אנשי ב"פ הופכת למוגזמת בשלב כלשהו, נעולים באמת שלהם והודפים כל דעה אחרת. בשלב מסוים, נראה היה לי שהם כל כך נעולים באג'נדה שלהם, עד שלא הבינו כי עיקר הביקורת מרובנו התייחס למכונית וליחידת הכח שלה ולא לחבילות שלהם.

 

כששאלתי את שי מדוע אינם מייבאים את דגמי טסלה השונים, דווקא ענה לי בכנות רבה על הנסיון הבעייתי שהיה להם עם המכונית. הקסם של אגסי ברור. הוא איש שיחה משכמו ומעלה. מעניק לכל אחד מהיושבים את התחושה שהוא משוחח עמו ועם כולם בבת אחת. פעם הוא מנצח, בפעם אחרת אנדרדוג. ברמה האישית, הייתי שמח לראות אותו בתפקיד שר חוץ או לפחות שגריר באו"ם. ענייני, חביב, סמכותי כשצריך ושובר קרח מקצועי.

 

בטר פלייס? אין לי בעיה עם המודל, המחירים קצת יקרים.

 

המכונית? תודה ולא תודה, אפילו אם המיסוי עליה היה מתבטל ומחירה היה מקביל לסוזוקי אלטו מצ'וקמקת. נחכה לזואי.

 

אני חוזר לפוקוס הידנית שלי, זו שאגסי חוזה לה ולשכמותה עוד שנים ספורות. שומע מנוע, לוחץ קלאץ' ומבסוט שהעתיד עוד לא כאן. לפחות לגבי.

 

בכל מקרה, תודה לרוני שטרן על הארגון ולאנשי ב"פ על אירוח והתיחסות ראויים לציון.

 

תגובה כלבבי.

 

שמח שלפחות חלק מהאנשים שהלכו לפגישה לא הסתנוורו מפגישה עם איש כריזמתי ומרשים.

לדעתי האישית כתבת בדיוק את מה שחושבים רוב חברי הפורום שלא נכחו בפגישה, וזה נדיר כי שי אגסי באמת יכול לשנות דעות של אנשים (ורואים את זה אצל חברים אחרים שנכחו בפגישה).

 

בכל אופן, לליסינג זה אולי מתאים כי הם בטוח מקבלים תמחור שונה לגמרי ממה שהצרכן הפרטי מקבל - It's all about the money!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזבו את הפלואנס, היא לא ממש רלוונטית כאן, אבל היא מספיק טובה לרוב נהגי הליסינג היום ומספיק טובה כדי שהפרוייקט יתחיל להתגלגל.

שימו לב שמילות המפתח הן "מספיק טובה". הדור הבא יהיה טוב יותר וזה שאחריו עוד יותר טוב. מצד אחד הוא אומר שזה יהפוך למוצר דמוי טלפון סלולארי והערך אחרי כמה שנים לא משנה ומצד שני הוא אומר שהערך של הרכב יעלה כי טווח הסוללה יגדל. מאוד יכול להיות שאנשים שקונים רכב חדש יקנו כל הזמן את האייפון החדש ביותר ואלו שקונים יד2, יקנו את הדור הקודם. הבעיה היא שטלפון הרבה יותר זול מרכב ולא בטוח שהדברים יעבדו אותו דבר.

אנחנו לא יצאנו מסונוורים. לא באנו לשם כדי להעלות את שי אגסי על המוקד. היו לנו המון תשובות, הוא ישב איתנו 3 שעות והתייחס לכולן (לא על כולן הוא ענה, אבל קיבלנו התייחסות). מן הסתם יש לנו עכשיו הרבה פחות שאלה פתוחות.

לגבי הנבואות שעולם הרכב יהיה כולו חשמלי ב 2020, קצת קשה לי להאמין, אבל לא נשאר לנו כ"כ הרבה זמן לחכות אז נראה.

אני חושב שאם אכן יש להם את הכמות שהם מדברים עליה של הזמנות בליסינג, לא רחוק היום שרוב מכוניות הליסינג בארץ יהיו חשמליות. אפילו עצם העובדה שהעלות ידועה ל 4 שנים הבאות, מאוד מקלה לניהול החשבונאי של חברות והן יעדיפו לתת את זה לעובדים שלהם. מצד העובד, אם זה זול מספיק הוא יקח. בנוסף, ברגע שיתחילו להסתובב מלא פלואנס ליסינג של בטר פלייס, יבוא הגל השני של המאמצים המקדימים.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלכס, הטווח לא יגדל משמעותית ברכבים הבאים כי מדובר על אותה הסוללה (לפחות חיצונית כי תחנות ההחלפה מותאמות לסוללה מסויימת ומיקום מסויים). שדרוג הסוללה יחול מן הסתם על כל הרכבים מכל הדורות אלא אם יחליפו את תחנות ההחלפה ואז האוטו שלך הולך לפח כי הוא לא מתאיפ לתחנה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האריזה החיצונית של הסוללה היא רק אריזה. בתוכה אפשר לשים כמעט איזו סוללה שרוצים כך שאם תופיע בעוד שנה סוללת חייזרית עם טווח מוגדל כנראה שיהיה אפשר להכניס אותה פנימה לאריזה הקיימת. זה שהיא נראית אותו הדבר, לא אומר שהיא אפשר להחליף את מה שיש בתוכה.

זאת ועוד, בבטר-פלייס מודעים לעובדה שייתכן שבעתיד יגיעו רכבים עם סוללות מסוג אחר ותחנות ההחלפה נבנו מראש עם אופציה להרחבה מבנק של 12 סוללות כיום לבנק של 36 סוללות בעתיד ועם אופציה להחזיק מלאי של יותר מסוג סוללה אחד.

 

מנהל תחנת ההחלפה בענבה, שפגש אותי ואת שני החברים שישבו איתי ברכב, התרשם מאוד מהשאלות שלנו והסכים להכניס אותנו לסיור "בלי תמונות" בקרביים של התחנה. אחרי שביקרתי במבנה של אחת, אני יכול לספר לך (אבל לצערי לא יכול להראות לך) שקל מאוד יהיה להרחיב אותה בעתיד ולהתקין בתוכה בנק של סוללה מסוג אחר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי אגסי, הקיבולת של הסוללה משתפרת ב 15% כל שנה. הסוללות החדשות יתאימו גם לרכבים שנמכרים עכשיו. זו תהיה סוללה באותו גודל פיסי עם אותו ממשק, רק בעלת קיבולת גבוהה יותר.

בכל אופן, הטווח הוא בעייתי בארץ בעיקר מבחינה פסיכולוגית. בשביל רוב הנסועה של רוב האנשים, לא צריך תחנות החלפה בכלל. איך הם יודעים שזה נכון? הם יכולים לאסוף את המידע בקלות מ OSCAR, המחשב ברכב. מהפיילוטים שהם הריצו עד עכשיו הם ראו שגם עם הטווח הנוכחי הפתרון שלהם עובד.

אני יודע שלפי פרופיל הנסועה שלי (של 30 ק"מ ביום), גם עם חצי טווח הייתי מסתדר.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...