Jump to content

qil

  • הודעות

    939
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי qil

  1. לגמרי זה נשמע שיקולים אחרים ממני וזה בסדר בגלל זה שוק הרכבים ככ מגוון והאופציות למימון ליס והשכרה ככ נרחבות. אגב הרעיון של השכירות מדהים לדעתי כיוון שגם אין בלאי, ירידת ערך, טיפולים ואתה תמיד ברכב חדש. מעניין כמה זה יוצא בקטגוריה יותר צנועה כחלופה לליסינג. Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. שמע אני מרגיש שאנחנו מדברים על חברות אחרות. איכות הרבה בסדר גמור, לא גרמניה אבל אין בעיות משמעותיות והרכב שלי בינתיים טפו טפו נוסע נהדר. לגבי השירות שהיא מקבלת סונטה אני מאוד מופתע, בפעמיים שהייתי אצל טסלה לדברים שונים קיבלתי טסלה אחרת חליפית זה הסטנדרט שלהם.. אולי בסוכנויות מסויימות שיש עומסים הם משכירים רכבים ללקוחות שלהם. אגב לגבי 300 מייל, אתה כמעט עושה את זה בטעינה אחת ואם אתה עושה 300 מייל, בד״כ תעצור לפיפי לאכול משהו בדרך אז יש את רשת הסופרצ׳ארג׳רים שלהם שזה סוג של תחנות דלק שטוענות את הרכב במהירות גבוהה מאוד. הרולס רויס שאתה מדבר עליו גם ישן ב9 שנים, וגם העלויות תפעול שלו יעלו הרבה יותר מהטסלה (אין טיפולים שמן מים ושטויות) ובטח ביטוח וכו׳. מה הסידור הזה שיש לך כרגע? השכרת רכב?
  3. לך על טסלה, מעבר לחשמל שיוזיל לך עלויות מטורפות אתה תקבל גם טעינה חינם ברשת סופרצ׳ארג׳רים כשאתה על הכביש בכלל יהיה מגוחך. ומבחינת ביצועים זה רכב כיפי, לא רכב מסלול אבל מהיר יותר מ99% מהרכבים סביבך ברמזור
  4. אגב הנושא של התראת רכבים ברוורס היא גם כן פיצר מרשים של המערכת, לפחות באווטבק 8/10 פעמים כשהמערכת מתריאה זה בהחלט סימן לנהג שצריך להתקדם בזהירות וזה לא סתם מצפצף לכתסחת Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. בחרת טוב.. הרכב השני בבית מזה כשנה וחצי בערך הוא אוטבק 2017 עם מערכת EYESIGHT. אני מאוד מבסוט מהבטיחות של המערכת, לא פעם ולא פעמיים הרכב הגיב בבלימת חירום עוד לפני שהספקתי להגיע לדוושה וגם מערכת שמירת הנתיב היא בסה״כ פיצ׳ר נחמד בנסיעות ארוכות (אם כי הוא לא מופעל בארץ, אני מקווה שיפעילו אותו עבורכם בקרוב).
  6. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    אכן, הם נותנים לך להטעין את הרכב בחינם לכל החיים של הרכב, יש עמדות טעינה שמאפשרות לך לנסוע לכמעט כל מקום בארה״ב באמצעות הרשת של הסופרצ׳ארג׳רים שלהם. מדובר בחשמל במתח גבוהה מאוד שמספק לסוללה DC ישירות כלומר אין צורך בהמרה של AC-DC בזמן הטעינה! הנה מפה של הרשת שלהם https://supercharge.info/ לגבי החימום של הטסלה זה נכון, אפילו ביום מסלול הטסלה לא כ״כ יעילה כיוון שאם תדרוך על הדוושה עד הסוף למשך כמה דק׳ הסוללה תתחמם מספיק כדי שהמודול ניהול סוללה יגביל את הכח שהיא מספקת כדי למנוע נזק בלתי הפיך.
  7. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    כבר היום טסלה מייצרת דגם עם סוללה גדולה יותר שמסוגת לרדת ל0-60 מייל ב2.275 שזה בגדול טריטוריה של מכוניות על/הייפר בודדות שמסוגלות להיות באיזור הזה. הרודסטאר שהוכרזה לייצור ב2020 הולכת לעשות 1.9 שניות ל60 מייל. Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    69 אלף דולר כשהרכב היה חדש הוא עלה בקונפיגורציה הזו 125 אלף דולר, בעיקר כיוון שזו גירסת הביצועים עם הנעה כפולה. Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    עשינו מיני טופגיר.. עוד חבר הצטרף רואים את הקצה של המרצדס (השכורה) בתמונה האחרונה ובגדול סתם נסענו לעשות שטויות בכביש נחמד פה באיזור. הבוס שלי קנה מראש מאמזון מסיכה עם הפנים של קלארקסון אבל לא היה של שאר המנחים לצערנו אז הסתפקנו בזה
  10. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    הרכב הגיע לפני קרוב לחודש עכשיו וכבר עבר בערך 1,000 מייל. המהירות והתגובת מצערת פשוט מדהימים זה חוויה אחרת לגמרי מנהיגה. בנוסף הגלגלים בקוטר 21 אינץ׳ יושבים על הרכב הזה כמו כפפה. בתמונה הרכב בעמדת טעינה של טסלה ביום הראשון לבעלות, החשמל אגב? בחינם לכל החיים. טיול קצר עם הבוס שלי שרכש Porsche Macan Turbo וקיבל אותה באותו השבוע
  11. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    לכל סוללה יש זמנים טיפה שונים, בגדול גם ככל שהסוללה ריקה יותר הטעינה מהירה יותר ולקראת ה80% הקצב מאט משמעותית. בגדול יקח בערך 50 דק לטעון את רוב הסוללה. לגבי הסוללה יש עליה אחריות ללא הגבלת קילומטרים ל8 שנים ויש לא מעט טסלות שחצו היטב את קו ה200 אלף קילומטר והן רואות אחוזים בודדים של איבוד מהמקור. אגב גם על המנועים אותה אחריות. ברגע שהסוללה תלך, החלפת סוללה תהיה תלויה במחיר שזה יעלה לטסלה. בגדול כרגע לפי הערכות מדברים על מחיר של בערך 12,000 לסוללה חדשה. אני אישית חושב שזה לא רע בהתחשב בזה שאתה בפועל לא משלם על חשמל בכלל בסופרצ׳ארג׳רים שלהם ובמדינות מסויימות כמו אצלנו היכן שיש המון אנרגיה טבעית והחשמל נמוך גם כשטוענים בבית זה מאוד זול. Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    אני בטוח שאתה אומר את זה עם חיוך, אבל ברצינות תחרות זה דבר נהדר אני חושב שמה שטסלה באמת צריכים זו תחרות אמיתית מיצרנים שמסוגלים בסגמנט הזה. לצערי אפשר לספור בערך על יד אחת את כמות החברות שבאמת מתחרות עם טסלה על שוק של רכבים חשמליים שבאמת אפשר לקנות היום (או אפילו נניח בשנה הקרובה). טכנולוגיית הסוללות של טסלה היא מרשימה כי בניגוד לכל אותן שאר חברות שמייצרות אבטיפוס או מוכרות רכבים בודדים בעלות מאוד גבוהה גם הפרקטיות של הרכבים שנמכרים על ידיהם הוא מאוד מרשים.. הדוגמא העיקרית לזה היא תשתית הסופרצ׳אג׳רים של טסלה, מטענים שמסוגלים במהירות מאוד גבוהה להטעין את הרכב בזמן שאתם בטיול מה שמאפשר בגדול לעשות Road trips כמעט בכל ארה״ב, ובחינם. הנה מפה של המטענים - https://www.tesla.com/supercharger
  13. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    המתח 240 וולט והמפסק בלוח 50 אמפר, כנראה שבילבלתי לפני כן בפוסט הקודם Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    אתה מעלה נקודה מצויינת, טסלה ידועה כחברה שמפרסמת את נתוני הביצועים שלהם על הצד הפסימי וזה נמדד לאורך כמעט כל הדגמים שלהם בעבר. ספציפית לגבי ה3 אני חושב שהם בכוונה לא מפרסמים ואפילו אנטי מפרסמים אותה כיוון שיש להם אתגר מאוד גדול לעמוד בדרישה העצומה (יש הערכות של 400-500 אלף איש ששמו 1,000$ וממתינים לקנות את ה3). ובאותו הזמן הם מנסים לדחוף אנשים לרכבים היקרים יותר איפה שהם יודעים לעשות רווח גדול יותר. מעבר לכך, יש להם את המשאיות שנראות מדהימות גם כן עם הרבה הזמנות, ואת הרודסטר החדשה ב2020 שעושה 0-100 ב1.9 שניות. המפתח לכל הסיפור הזה הוא טכנולוגיית הסוללות המתקמת שלהם וכמות ההשקעה שלהם ספציפית בייצור סוללות (ממגוון סוגים אגב), רכבים זה רק אמצעי לייצור תעשייה חדשה לדעתי.
  15. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    כן הרכב נמצא כרגע במרכז חידוש בשיקגו, שם הם עוברים על כל נקודה באוטו ומחליפים כל חלק שמראה בלאי וכשאני אקסל את הרכב הוא יהיה כמעט כמו חדש. בינתיים הסוכנת שלחה לי תמונות מעודכנות של הרכב לפני שהוא נכנס לתהליך השחזור, הנה אחת לטעימה Sent from my iPhone using Tapatalk
  16. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    כן, מוסיפים פקק של 50 אמפר ייעודי כשבפועל מטעינים ב40 אמפר אבל כיוון שזה משיכת זרם מתמשכת הדרישה היא להפחית 20% ממה שמהעגל מסוגל לתמוך מבחינת בטיחות. השקע עצמו הוא שקע NEMA 14-50 סטנדרטי שלרוב מיועד לחבר RV והוא מאוד נפוץ ברחבי ארהב במקומות לינה לRV. אגב יש גם מטען ייעודי שיכול לתמוך במעגלים של 100 וואט ולהטעין את הרכב מהר יותר אם אתה לדוגמא רופא או משהו כזה וצריך תמיד גישה לטעינה מהירה. Sent from my iPhone using Tapatalk
  17. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    היום היה פה החשמלאי והתקין שקע ייעודי לטעינת הרכב, מדובר במעגל נפרד 50 אמפר שיתן בערך 25 מייל לשעה מה שיאפשר טעינה מלאה של הרכב לאורך הלילה. Sent from my iPhone using Tapatalk
  18. qil

    מעבר לרכב חשמלי (Tesla Model S)

    אני פשוט עשיתי טעות בכך שקניתי את הרכב מלכתחילה לומר את האמת.. חיפשתי רכב שיהיה אפשר לקחת לעבודה יום יום (כ20 ק״מ לכיוון) ומצד שני יספק כיף בסופ״שים בטיולים וכו׳ בדגש משמעותי על התנהגות כביש וכח. בנוסף אף פעם לא היה לי רכב הנעה אחורית, היו לי רכבי ספורט אחרים אבל שום דבר לא בקליבר של 440 כ״ס עם שלדה ובלמים שמכוילים מהמפעל בדיעבד זו הייתה הטעות המרכזית שלי. במיוחד שיש לי את התוספת של חבילת הביצועים של הרכב. ספציפית ביום יום המתלים הרבה יותר מדי קשיחים, כשאני רוצה לצאת עם המשפחה שלי וזה קורה לפעמים כשבאים אלינו אורחים הרכב מאוד לא פרקטי להכניס מושב בטיחות מאחור (טעות מס׳ 2 שלי). הרכב אמנם חזק ומתנהג לא רע, אבל ברגע שמוסיפים קצת מים בקרת האחיזה לא ממש יודעת להתמודד עם זה היטב מה שהופך את הרכב ללונה פארק. צמיגי הקיץ שהגיעו איתו אגב לא מוסיפים לחוויה ובאופן כללי הרכב יכול להיות מסוכן למי שלא מבין מספיק על מה הוא נוהג בתנאים לא אידאליים. לבסוף צריכת הדלק אמנם הדלק מאוד מאוד זול פה, אבל בכ״ז הרכב שותה המון המון דלק וזה יכול להיות נחמד לתקופה מסויימת או כשהרכב הוא משני לנסיעות בסופ״ש אבל כיוון שאני מעדיף רכב אחד שיספק את כל העולמות יוצא לי לבזבז יותר מדי דלק ביחס למה שאני מרגיש נוח. אגב מבחינת ביצועים כמעט בכל אספקט הטסלה יותר טובה מהמוסטאנג כולל יציאה מהמקום (״קו ישר״).
  19. אז אחרי קרוב לשנה עם Mustang GT 5.0, הגעתי למסקנה שהרכב נחמד אבל לא ממש בשבילי. כיוון שאני גר בארה״ב שזה הבית של טסלה ויש תמיכה עצומה מבחינת תשתיות בטעינת רכבים חשמליים, החלטתי ללכת על זה ולעבור לרכב חשמלי! תמיד הייתי תומך נלהב של טסלה, הם מייצרים רכבים בעלי ביצועים מרשימים מאוד ולא מתפשרים על איכות הבנייה ועל הפרקטיות של הרכבים. אחרי הרבה זמן של מעקב אחרי ההיצע והביקוש בשוק והמון מחקר, החלטתי לרכוש רכב ״משומש״ ישירות מטסלה. הסיבה שאני אומר ״משומש״ היא כיוון שהם לוקחים רכבים בעלי קילומטרז׳ נמוך במצב מצויין מלקוחות שהחזירו אותו מליס או עשו טרייד, מחדשים אותם לחלוטין (מחליפים כמעט כל חלק שמראה בלאי) ומספקים אחריות לרכב כמעט באותה רמה כמו ביום שיצא מהמפעל. כמה חודשים של מעקב ובסופו של יום הגיע הרכב המושלם, דגם P85D עם שלדה Preformance Plus. המשמעות של זה : P = Performance 85 = סוללה של 85 קילוואט שעה D = Dual motors Performance Plus = כמה נגיעות שנותנים שלדה יותר ספורטיבית מבחינת ביצועים? 0-100 3.1 שניות טווח 407 ק״מ לטעינה מלאה אני יוסיף עוד מידע ברגע שאני יאסוף את הרכב בעוד כמה שבועות וגם לאורך חיי הבעלות של הרכב
  20. אני לא יודע אם זה אני שהתבגרתי ופחות מוצא זמן ועניין לפורום או שהפעילות דעכה.. אני גם זוכר ימים של פעילות שבהם הייתי יושב עד השעות הקטנות של הלילה ומכיר חברי פורום רבים ורואה אותם במפגשים, היום אני נכנס בעיקר לאוף טופיק לכמה דקות מדי כמה ימים וזהו פחות או יותר Sent from my iPhone using Tapatalk
  21. קאררה תוכל להרחיב על התהליך לפתוח חשבון בSchwab? פשוט הלכת לסניף שלהם או שעשית את זה אונליין? אני שואל כי אני גם מתעניין לגבי פתיחת חשבון ברוקר.
  22. qil

    טיול עם רכב בארה"ב

    גר בארה״ב מטיס רחפן באופן קבוע אין שום בעייה עם זה, יש כמה חוקים שצריך להיצמד אליהם מעבר לזה הכל נהדר. לא לעבור גובה של 120 מטר, ולבדוק באפליקציה לפני תחילת הטיסה שהאיזור ממנו אתה מטיס לא אסור לטיסה, מעבר לכך תמיד טוב להסתכל מסביב כיוון שיש מטוסים קלים שלפעמים יורדים לגבהים שמסוכנים גם להם וצריך להיות תמיד מודע לסביבה. תעשה חיים
  23. מברוק תתחדש! הגריל נחמד אבל אם אני כבר מחליף אז זה יהיה לגריל הזה Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  24. אצלי בסטייט יש לגליזציה כבר שלוש שנים בערך, יש לי חנויות שמוכרות מריחואנה לכל דורש מעל גיל 21 במרחק של חמש דקות מהבית. כל ההפחדות האלה על מה זה יגרום לנוער, התמכרויות עלייה בפשע זה קשקוש אחד גדול, הלגליזציה היא מאוד חיובית ומכניסה המון כסף ממיסים. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  25. qil

    מכוניות טסלה בישראל

    באיזור שאני גר יש טסלות פחות או יותר כמו טיוטה בארץ אז קצת קשה להתרגש מהמראה החיצוני שמתחיל להרגיש די מיושן (הג'יפ היה מכוער מהיום הראשון לדעתי). מה שכן הגרסאות הבכירות מאוד מרשימות מבחינת כח והתנהגות, יש בחור אחד שמתחרה בסופי שבוע באוטוקרוס כאן וזה מדהים לראות את הרכב זז כל כך מהר על המסלול ולשמוע בעיקר את הצמיגים ולא יותר Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
×
×
  • תוכן חדש...