Jump to content

qil

  • הודעות

    939
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי qil

  1. אני לא יודע כמה אתה צוחק, אבל בהנחה ואתה באמת תם, יש המון יתרונות לגרין קארד מעל ויזת עבודה אפילו, המשמעותית מביניהן זו היכולת להמיר אותו לאזרחות לאחר 5 שנים. גם דברים אחרים כמו היכולת לעבוד או לא לעבוד, לעבור בין מעסיקים או לעבוד במספר עבודות במקביל. כמו כן בהרבה מדינות אתה זכאי לשאת נשק. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  2. היתרון בא בעיקר בשלב של הperm כיוון שהמעסיק שלי מראיין מאות אנשים לתפקידי הנדסה דומים למעשה יש לו מאגר של משרות שעבורן הוא כבר פרסם בעיתון מודעות, ראיין אמריקאים וכו' אז ברגע שאני הגעתי היה ניתן לדלג על השלבים הללו וישר להגיש Perm שלוקח סביב החצי שנה עד שמונה חודשים. לגבי קטגוריות אין לזה שום משמעות אם נולדת בישראל כיוון שהמועד הוא current. הייתי מוודא עם העו"ד שהם לא סתם מבזבזים זמן בשביל שזו תהיה הקטגוריה השנייה בעקבות הארץ מולדת. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  3. התהליך לא נורא לקח לי בערך שנה וקצת מההתחלה עד הכרטיס ביד אבל מצד שני למעסיק שלי יש כבר את רוב התהליך גמור אז אם זו חברה קטנה יותר יכול לקחת עוד כחצי שנה שנה. מחכה לראות עדכון על האוטו, בינתיים הרצתי 450 מייל של תענוגות Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  4. qil

    מכונת פסטה - מי משתמש?

    אישתי בשלנית לא קטנה, היא מכינה אוכל 90% מהזמן מאפס. קנינו גם כן את התוספים לקיצ'נאיד והכנו בערך פעמיים. זה לא מעט עבודה, די איטי וגם צריך לנקות את התוספים אח"כ טוב מאוד. אישית אני מעדיף להיכנס לאוטו ולנסוע לקנות פסטה טרייה באותו הזמן במקום להכין:/ Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  5. 4 שנים ברצף ניסיתי ולא הצלחתי, לבסוף קיבלתי גרין קארד דרך מעסיק אבל אני מכיר לפחות שתי משפחות שזכו בהגרלות קודמות Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  6. מכרתי דירה בינואר, באיזור מאוד מבוקש שכונה חדשה שלא היה בה הרבה היצע ותיאורטית אמור היה להיות קלי קלות למכור. אבל בדירה היו שוכרים, אז צריך להתעסק עם תיאומים כל הזמן, במיוחד בהתחשב בזה שאני גר בחו״ל אבל גם אם נניח הייתי גר בארץ זה עדיין כאב ראש לא קטן. הדירה הייתה מפורסמת בערך 3 חודשים ובאו אנשים פרטיים כולם בלבלו את המוח ולא הציעו שום דבר שהיה נראה קרוב לסביר, מה שכן הסכמתי לעבוד עם מתווכים אבל לא לשלם להם עמלה והם דווקא כן הביאו הרבה לקוחות אבל אף לא קונה אחד. בשלב מסויים כשהשוכרים עמדו לעזוב ואני הייתי קרוב לעמוד עם נכס ריק הסכמתי לעבוד עם מתווך בבלעדיות אבל כיוון שהדירה הייתה באיזור עם ביקוש רב המתווך (שהוא לא פחות ממצויין לדעתי) הסכים לעבוד ללא עמלה מצדי. הוא מצא קונה תוך שבוע, ששילם במזומן את כל הכסף במחיר שהיה הגיוני לחלוטין ופחות או יותר מה שציפיתי לקבל כשהתחלתי את כל התהליך.
  7. קאררה - תתחדש, לא משנה מה הרכב מדהים על איזה צבע הלכת בסוף? בקרוב - אני עכשיו מתחיל לברר איזה ימי מסלול מתאימים לי כיוון שאני כנראה יצטרך יום עם מדריך, קסדה ושאר בירוקרטיות לפעם הראשונה, אם יש לך רישיון וניסיון שמאפשר לך להדריך באחד באיזור שלך ואתה כבר נעול על סופ״ש מסויים אולי אני יצטרף
  8. תודה! זה היה טרייד בין דילרים כיוון שלדילר ליד הבית שלי לא היה את הרכב אז זה לקח חצי יום בערך להשיג את הרכב ולהכין אותו למסירה, בזמן הזה נתנו לי לצאת לנהוג קצת על gt אחרת לשרוף קצת דלק אם אתה קונה עד ה3 לאפריל אני חושב רכב מהמגרש הדילר מקבל 2,000$ בחזרה מפורד אז זה מקל על המשא ומתן להוריד את המחיר. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  9. אספתי היום את הgt:) Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  10. הייתי בבראשית (פעמיים), לא הייתי בשאר המלונות אבל אני יכול להמליץ בחום על בראשית, הייתי חוזר לשם שוב ושוב על אף המחיר הגבוהה. בהחלט יש הרגשה של ניתוק ולא כ״כ שאתה בחופשה בארץ בגלל האופן שבו החדרים בנויים, ושזה לא מלון גדול ועמוס אתה מרגיש בהחלט שיש לך מרחב להנות משקט, אוכל טוב, קצת זמן בבריכה ולא הרבה מעבר.
  11. השרשור לא התרומם, ננסה להחיות בן 29, נשוי + 1 גר באיזור סיאטל וושינגטון כמעט שלוש שנים, עובד בפיתוח תוכנה. אנקדוטה נוספת אני אח של ליביו בתגובה מעליי (לא בצחוק, באמת!) כרגע נוהג על Outback 3.6R בעבר שלי היו: 106 ראלי דור שני סיאט לאון יחסית משופרת סיאט לאון (משעממת וסטנדרטית) גולף GTI דור 7 כרגע בתהליכים סופיים לרכוש רכב שני, כנראה Mustang GT Performance Package בקיץ שעבר לפני שהחלפתי את הרכב הייתי משתתף קבוע באוטוקרוס, השנה כנראה אעבור לימי מסלול. גולן אני אשמח לדעת יותר על הימי מסלול שאתה משתתף בהם ואיפה הם קורים, מקווה שלא רחוק מדי מפה, אולי יצא לנו להיפגש יום אחד
  12. פעמיים כבר הייתי סגור ב100% להזמין GT Performance package, ועכשיו שאני באמת חייב לקנות רכב שני יצא ההכרזה על המתיחת פנים ב2018 אבל אני לא בטוח שאני יכול להרשות לעצמי להמתין עד אז, כרגע מחפש בנואשות אקזמפלר של M3 E90 2008 נורמלי אחרת אני ״יאלץ״ ללכת על המוסטאנג גם כן. נהגתי עליה שנה שעברה - רכב מדהים לחלוטין בשביל מה שאתה משלם אני לא רואה שום דבר שמתקרב.
  13. אני גר בסיאטל מקום מדהים עם המון טבע, אם אתה מחפש טיולים רגועים של יום באיזור אני ממליץ על מעבורת ממוקליטו ל whidbey Island, נסיעה מאוד נחמדה, הר רייניר גם מאוד יפה פארק גדול שאפשר לבלות בו לא מעט בטיולים רגליים. יש את העירייה הגרמנית Leavenworth כשבדרך יש מפלים והייקים קצרים שאפשר לעשות בקלות ביום. לגבי פורטלנד והאיזור אנחנו מאוד נהננו דווקא מהצד המזרחי יש שם כביש היסטורי עם המון מפלים מאוד יפים אני חושב שקוראים לזה columbia gorge. אם יש לך שאלות ספציפיות אשמח לענות לגבי מסעדות לוגיסטיקה וכו Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  14. יש לי את השעון של Huawei קרוב לשנה, הבעיה העיקרית עם מד דופק הוא שהטכנולוגיה עצמה שהשעונים הללו משתמשים פשוט לא אמינה מעבר לזה השעון הזה נראה מצויין Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  15. בוא נהיה כנים לרגע, עבור רוב מהאמריקאים הגשת מיסים זה עניין של כמה לחיצות מקלדת ועכבר כדי להכניס את המספרים מטפסים סטנדרטים לחלוטין שהמעסיק מספק לך בתוספת עוד כמה מסמכים מהבנק שגם כן בפורמט סטנדרטי לחלוטין (לפי חוק אגב, ופה לא משחקים עם חוק). רוב האנשים שאני מכיר עושים הגשת מיסים בחצי שעה בפיג'מה בבית בערך ומקבלים החזר אלקטרוני לחשבון תוך מספר שבועות. אם אתה כן צריך לדבר עם מס הכנסה זה בהחלט מסתבך אבל עדיין לא ברורה לי הטענה שלך אתה אומר שבגלל בבירוקרטיה לא לעבור?! Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  16. לדבר בסיסמאות זה קל אבל בפועל הבירוקרטיה האמריקאית היא תוצאה של אוכלוסייה עצומה שצריך לטפל בה, כשיש לך קרוב ל320 מיליון תושבים אי אפשר לנהל מערכת מס הכנסה בבערך ויהיה בסדר ונסתדר, הבירוקרטיה לא רק שהיא נחוצה היא מבורכת כי אין לך מאות ואלפי חוקי מס שהם אפורים ובפועל אף אחד לא יודע איך הדברים עובדים. כשעברתי לארה״ב דיברתי עם מספר רואי חשבון בארץ, כל אחד אמר לי דעה אחרת, שאלות של כן לא נענו ב״תלוי״, ״אי אפשר לדעת עד ש..״ וכד׳. המקבילים שלהם בארה״ב היו מאוד ברורים, והיו יכולים לדקלם לי תוך שינה איך ומה אשלם. לפות״ש, אני לא יכול להמליץ לך לכאן או לכאן כי אני לא מכיר אותך מספיק לספק המלצה אבל רק יכול להגיד לך שמהניסיון שלי הייתי עושה את המעבר לכאן שוב ושוב בלי לחשוב פעמיים. מעבר לעלייה ברמת חיים לאורך זמן, הדבר העיקרי שאני שם לב שהשתנה הוא הגישה לגבי החיים, הרבה יותר רגוע ונעים לחיות בסביבה של אנשים שמכבדים את המרחב הפרטי שלך, שהם מנומסים (גם אם בצורה מזוייפת) ושמכבדים את הרקע שלך לא משנה מה הוא. גם כשאני מסתכל מסביב על המערכת חינוך לדוגמא, בתור מי שעבר את כל חייו במערכת החינוך בישראל ההבדלים הם פשוט שמיים וארץ אך יש לזה סייג, תלוי באיזה איזור מדובר. בהנחה ומדובר באיזור עם חינוך טוב (איזורים יקרים יותר) אתה באמת מדבר על המקסימום 20 ילדים בכיתה עם המון המון השקעה בתלמידים, באיזורים פחות טובים יכולה להיות הרבה אלימות, סמים ונשקים אבל כנ״ל גם בארץ וכנראה שאתה לא תלך בעקבות אותם איזורים בין כו׳ וכו׳. גם הדברים שאותם בנצי אומר אני יכול להבין ולהתחבר אליהם ברמה כזו או אחרת, היכולת לעבור חוויות שלא תיארת לעצמך כאן הן עצומות מדברים כמו להיכנס לאוטו ולנסוע שעתיים לאתר סקי ברמה בינלאומית, לטייל כל סוף שבוע באיזורים שאתה פשוט צובט את עצמך להאמין אם אתה באמת נמצא שם לסתם לקחת את הכלב שלך ולשבת על ספת האגם בסוף יום עבודה. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות מן הסתם המרחק מהחברים והמשפחה יכול להיות בור לא קטן לאנשים מסויימים, אני אישית מרגיש שמצאתי את החברים והקהילה שלי כאן והמרחק מה״בית״ הוא לא פקטור בשבילי כמעט מהיום הראשון.
  17. JFK שדה נוראי, באופן כללי. זה גם אחד משדות התעופה העמוסים בארה״ב מבחינת תורים לאימיגריישן, לפני שנתיים עשיתי את הטעות ועשיתי מסלול דומה ובקושי הספקתי (עם priority ושעתיים וחצי קונקשן). ההמלצה שלי זה לבדוק טיסות דרך אירופה להבא ולנחות ישירות ביעד בארה״ב.
  18. כמו שאמרו הטכנולוגיה קיימת, זה נטו עניין של תקינה. תסתכלו רגע ביוטיוב על טסלה שנוסעת עצמאית לחלוטין(אחת אף לקחה את הבעלים לבית חולים לדוגמא). בפיטסבורג אובר מריצים פיילוט שבו הרכב נוהג עצמאית לגמרי ומאחורי ההגה יש טכנאי למקרה חירום. אין לי ספק שבעוד 10-20 שנה אוכל להיכנס למונית שלא ינהג בה אף אחד. אגב אחד התחומים שאליהם אובר מכוונת מאוד זה משאיות ולוגיסטיקה. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  19. את נבואות הזעם של ה5$ לליטר בוא נשאיר לדיון אחר, בינתיים בישראל משלמים כמעט שני שליש מס? בתור מי שמכיר את התרבות האמריקאית לא רע, אני מבטיח לך שיש עוד זמן רב עד שזה יהיה פקטור. אם כבר יותר בכיוון של רכבים חשמליים. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  20. תמונות מרהיבות, בעוד כמה שבועות אני נוסע לקולוראדו לראות את קולד פליי, בהחלט מתכנן יום נסיעה ברוקיז Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  21. לא נהגתי במויבלאי אבל יש לי מערכת eyesight בסובארו של אשתי וזו מערכת מדהימה, בלימה אקטיבית לפני תאונה, זיהוי סטייה מנתיב ותיקון חזרה למרכז, קרוז קונטרול אדאפטיבי ועוד כל מני פיצ'רים שהכל עובד בהרמוניה מוחלטת בלי התראות שווא וקשקושים.. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  22. תקראו שוב את הכותרת, ״הגירה לקנדה - עצות מבעלי ניסיון״אם אתם נכנסים לדיון כדי לספר כמה מס הכנסה ידפוק אותכם, כמה ששמעתם שיש מלא מוסלמים בקנדה או כמה קשה זה להיות מהגר מבלי לעשות את זה בעצמכם אני מציע שתעצרו רגע, תכנסו לדיון שמתחבט לגבי ירידה מהארץ ותמשיכו לספר מחוסר ניסיון ולהתנגח בבנצי או בפוליטיקה הישראלית על למה לא לעשות את זה. לעומת זו, אם יש לכם משהו לתרום לדיון מניסיון שלכם כמהגר, יותר טוב אם אשכרה עשיתם את המעבר הזה אפילו אם אתם שם שבועיים כנראה שיש לכם משהו הרבה יותר מעניין בנושא. כמו שכתבתי בדיון השני, הצורך הזה להיכנס לחיים של הבאדם ולהעביר ביקורת על למה הוא עושה או לא עושה מה שאתם חושבים היא לא נחוצה בכל מקום.
  23. לא כ"כ מסכים, בערך כל אחת מהחברות הענקיות בארה"ב מחזיקה סניף בונקובר בגלל שזה אותו איזור זמן כמו החוף המערבי וגם מסיבות של ויזות לאנשים שלא עוברים את מערכת ההגירה האמריקאית בהצלחה. לגבי יוקר המחיה כל מי שציין את ונקובר עד כה ציין שהיא יקרה אז אין צורך לנסות לייצר ויכוח איפה שאין. למען הבהירות שכירות של דירת חדר שינה אחד סביב ה60 מטר תעלה החל מ1800 דולר אמריקאי בקלות. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  24. בהחלט ממליץ לך לבדוק את ונקובר כמו שכתבו לך, החורף שם הוא לא קרוב לצד המזרחי של קנדה, יש המון עבודה ואחד האיזורים הכי יפים בקנדה ובארה"ב, לדוגמה יש שם את אחד האתרי סקי הכי טובים בעולם במרחק של שעתיים נסיעה. אני מכיר כמה זוגות שעברו לוונקובר והם מאוד שמחים עם ההחלטה עד כה אבל כמו שאמרו הדיור יקר, מיסים לא זולים ולדעתי צריך למצוא עבודה לפני ההגעה. נ.ב אני גר בסיאטל מרחק שעתיים וחצי אז אני מכיר את ונקובר די טוב והאקלים זהה פחות או יותר. Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
  25. qil

    ירידה מהארץ

    למעשה אתה צודק, לי אין כח לרוץ לכנסת או להילחם בדברים שאין לי שום השפעה עליהם כי חצי מהעם ויותר בוחר נגד דעתי ולכן אני מעדיף ללכת למקום בו אני יכול לחיות בשקט לפי אמונתי Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
×
×
  • תוכן חדש...