-
הודעות
939 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי qil
-
אני צריך לבטל 4 כרטיסים חוץ בנקאיים ואחד פנים בנקאי. להתחיל לדבר עם כל אחת מהחברות הללו גם יקח המון זמן, וגם יבלבלו לי במוח בשימורי לקוחות וכו. יש איזה פיתרון סטייל נתק לחברה הללו? לגבי הפנים בנקאי, גם לא להיט להגיע לסניף ולבטל אבל כיוון שאני גם ככה צריך להיכנס לבצע פעולה אז אין ברירה.
-
זה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד תלוי מה השיפוץ כולל. ההורים שלי עשו שיפוץ מקיף לבית שכלל כמעט כל דבר שאתה יכול רק לחשוב עליו החל מהריסה של מטבח ובניית חדש, ועד לשבירת קירות ויצירת שירותים ומקלחון חדשים, זה עלה להערכתי כפול ממה שציינת בערך. באמצע כל סעיף כמו ארונות, ריצוף, תאורה, אלומיניום או חלונות, דלתות וכו׳ יכול להוסיף עשרות עד מאות אלפי שקלים. מה שאתה צריך לעשות זה להגדיר מה הדברים שדורשים טיפול לפי סדר עדיפויות, ואז לתמחר את העבודה לפי כל הסעיפים ולקבל החלטה מה עושים עכשיו ומה אח״כ, יש דברים שלא מחייבים במידי ויכולים להיות מטופלים גם אח״כ (בגדול כל דבר שלא מחובר לקיר או דורש הכנה בתוך הקירות או רצפות)
-
אני בעל נכס, ובעקבות הזדמנות מסויימת יוצא שאני צריך להשכיר את הדירה. מדובר על נכס חדש מקבלן, בשכונה חדשה שמכילה הרבה משפחות צעירות, דירת 4 חדרים. כחלק מחוזה השכירות אני דורש ערבות בנקאית בגובה שלושה חודשי שכירות, ואף מוכן להתפשר ולספוג את העלויות שנדרשות עבור הערבות. את החוזה ערך עו״ד שהמליץ לי בחום שלא לוותר על הערבות הבנקאית אבל חלק מהאנשים שעימם אנחנו במגעים מביעים התנגדות לערבות הבנקאית ורוצים פתרונות אחרים כמו שטרי חוב, ערבים וכו׳ במקום.. מה דעתכם בנושא? האם אתם כן משכירים או שוכרים דירה כרגע עם ערבות בנקאית, בעבר?
-
מרגיש לי קצת כמו האח הגדול עם מנחם בן לעיתים פה לגבי אל על, יש לי רגשות מאוד מעורבים, הרבה (מאוד) פעמים טסתי איתם, פעם השירות היה מצויין והאוכל נפלא, ולעיתים השירות היה מחפיר והאוכל היה עדיף שלא היה מוגש מלכתחילה.. לא יודע לשים את האצבע על הסיבה ובאיזה קווים זה קרה מכיוון שטסתי איתם כ״כ הרבה, בכל אירופה ולטיסות למרחקים ארוכים בסגנון ניו יורק (למזרח לא היה לי את העונג). אני בסה״כ לא חושב שהם שונים בצורה מהותית משאר החברות, רובן בינוניות ומטה וגם בלופטי ובחברות באותו קאליבר יצא לי לקבל ייחס או מטוס ברמה נמוכה מאוד.
-
בתור מי שבדיוק נמצא בתוך תהליך כזה, ומגיע לארה״ב בעוד כחודשיים (לעבודה, לימודים כבר השלמתי) אני יכול להגיד שהתהליך עצמו הוא לא פשוט בכל המובנים, זה מערב הרבה מאוד החלטות קטנות וגדולות, ויתורים וסימני שאלה. הלימודים עצמם בחו״ל בתור מי שאינו תושב לרוב יקרים בצורה מחרידה, נתנו לך כאן כל מני רפרנסים לגבי סכומים כאלו ואחרים אבל בהחלט מדובר בסקלה אחרת של סכומים מאצלנו. באותה נשימה שווה להזכיר שתואר ממוסד אמריקאי מוביל כזה או אחר יכול להעניק לך יתרון משמעותי, בעבודה הראשונה, לגבי המשך הקריירה כנראה שלא יהיה הבדל משמעותי. בהצלחה
-
לחברת אמזון יש מכשירים כאלה בארה״ב וממה שהבנתי מאנשים שהתנסו בזה, שהפתרון ממש נוח. מה שקורה אצלהם זה כשאתה בא להזמין הוא מציע לך אפשרות לאיסוף מיידי, כי למעשה הם כבר צופים מראש מה אנשים באיזור שלך מזמינים ומכינים באוטומטים האלו סחורות וכך במקום להתחיל תהליך של שינוע עד הלקוח, אתה מגיע ואוסף את המשלוח מיידית ללא זמן המתנה.
-
אני גם מחפש פילטרים.. יש רעיון מאיפה ניתן להשיג?
-
אצלי ה880 עובד בכל הבית (סלון, מטבח, 3 חדרי שינה) והוא מכסה את כל השטח, אמנם אני נעזר בשני מגדלורים שמסמנים לו פעם אחת את איזור הסלון והמטבח ביחד ואח"כ את איזור חדר שינה הורים כאיזור נוסף. כמו שכבר ציינתי אחרי שהוא עובד אין שום בעייה ללכת יחף בכיף כל יום.
-
עובר בין כולם
-
קניתי לפני שבוע את ה880, המכשיר מדהים, הוא מוצא כמויות אבק שלא חשבתי שקיימות בכלל בבית ובכל יום אני מופתע מחדש. נכון זה מעצבן שהוא עובד בצורה שנראית מטומטמת אבל בפועל בשורה התחתונה הוא פועל כשאני לא נמצא בבית וכשאני חוזר הבית נקי מאוד ואפשר ללכת יחף בכיף, בסופ"ש שטפתי קצת את הרצפה והמים יוצאים לבנים ולא שחורים כמו שהיו יוצאים בשטיפות קודמות בלי הרובוט. עוד דבר שעזר לי להתכוונן לכיוון של האירובוט הוא השירות והחלפים, זה מכשיר שעובד כל יום קשה מאוד אז היה חשוב לי לבחור במקסימום אמינות ובשירות מקומי ולא לייבא אותו מחו"ל או ללכת על רובוט זול יותר מלכתחילה.
-
זה מוצר מדהים, אנחנו משתמשים באקטיפרי של טפאל לעשות ציפס, לקלות בוטנים ושאר פיצוחים ואין ספור שימושים אחרים. הדבר הכי כיפי בשבילי זה לעשות תפוחי אדמה עם נקניקיות בתנור, 0 לכלוך רק צריך לחתוך את התפוח אדמה וזה אחלה ארוחה עם פחות מכפית שמן לשני אנשים! אצל המשפחה של ארוסתי כבר הספיקו להרוס אחד (עבד במשך שנתיים יום יום מספר פעמים) ולקנות עוד אחד חדש, ולא מדובר בצרכנים שזורקים כסף, להפך. אני יכול ממש להמליץ עליו ב״פה מלא״, אבל תזמין לטעימות
-
אני חולק עלייך חלקית, יצא לי לראות מספר לא מבוטל של חיילים לקראת שחרור (בעיקר מקבע) שהידע המקצועי והניסיון שצברו בצבא לא רלוונטי לשוק האזרחי, חלקם מתעסקים בראייה צרה ובחלק אחד של מוצר, אחרים תיכננו ועיצבו מערכות שבעולם האמיתי לא היו עומדים בעומסים הנתונים ואחרים פשוט המציאו את הגלגל כי התאפשר להם וכי לפעמים הם פשוט לא הכירו עולמות כמו קוד פתוח מספיק לעומק כדי לדעת לחבר 1+1. את היחידות ויותר ספציפי הצוותים שמהם הייתי מגייס בוודאות די גבוהה אני גם מכיר, אפשר לספור אותם על 10 אצבעות בערך, דעתי האישית. לגבי בוגרי אוניברסיטה, לדעתי כשהשקעה לטווח ארוך זו הזדמנות מדהימה לגייס את הכי הכי טובים ולבנות עובדים מצויינים לאורך זמן, ברור שהפרודוקטיביות שלהם תהה משמעותית יותר נמוכה וההשקעה בהכשרה תהיה גבוהה מאוד אבל לדעתי כל ארגון צריך תמהיל מסויים של עובדים וביניהם מספר בוגרים מאוד מוכשרים, זה בונה יופי של תרבות ארגונית שאחכ הם מביאים את החברים המצטיינים שלהם וממשיך להתגלגל ככה.
-
תלוי לאיזה פוזיציה אני מגייס, תלוי במי יש לי כבר בצוות וכו וכו, יש ככ הרבה משתנים, לפעמים תרצה מישהו שיש לו ניסיון בתחום צר והתעסק איתו בצבא קצת, לפעמים אתה רוצה מישהו שהוכיח יכולת ללמוד כלומר בעל תואר מסויים ויש לו פוטנציאל טכני גבוהה אין כאן כלל אצבע ויותר מזה אם כמעסיק אתה מקובע על איזו תבנית מסויימת אתה אבוד מראש בתחום הזה.
-
מכיוון שאתה כבר נמצא בתחום וצברת ניסיון מסויים בצבא, יהיה לך משמעותית יותר קל למצוא את העבודה הראשונה באזרחות, שזו עיקר הבעיה עבור אנשים שלמדו במכללות. גם ככה אחרי העבודה הראשונה הדבר העיקרי שיסתכלו ויבחנו מעסיקים זה הניסיון המקצועי שלך משמעותית יותר מאשר איפה למדת. אני אומר את הדברים בתור מי שגייס 2 עובדים ישירות מהצבא והכשרתי גם לא מעט עובדים ללא רקע ישיר במדעי המחשב, ואני מדבר על אחת מהחברות היותר מבוקשות בהייטק בישראל לא איזו חברת גולגולות כזו או אחרת. המלצתי היא ללכת ללמוד מדמ״ח במסלול ערב (אני אישית למדתי פעם בשבוע בערב ויום שישי לדוגמא) תוך שילוב של עבודה במשרה מלאה בתחום.
-
ההורים שלי היו שנים במצב דומה, בניין ישן בלי אפשרות לדוד שמש, ורק דוד חשמלי בתוך הדירה, סיוט שתופס מקום, בסופו של דבר במהלך השיפוץ לפני שנה הם החליפו למערכת גז, מאז החיים השתנו מהקצה על הקצה לדעתי, מדובר בשיפור משמעותי לאיכות חיים המחיר לא בטוח בכלל יותר יקר מדוד חשמלי, מומלץ!!
-
למדתי שלוש שנים במסלול ערב תו״כ עבודה במשרה מלאה, אני מבין אותך לשמור על ריכוז גבוהה אחרי יום עבודה זה מאוד קשה. היה לי פתרון יחסית פשוט אבל מאוד יעיל לבעייה, זה נקרא coffeine nap. הרעיון בגדול הוא שלקפה לוקח בסביבות ה30-60 דק להשפיע, ומחקרים הראו שלשתות קפה ומיד אחריו מנוחה של רבע שעה מאוד יעילה לשמור על הערנות והריכוז. ולכן, הייתי דואג להגיע בערך 20 דק לפני השיעור למכללה, שותה אספרסו כפול, מוריד קצת את הכסא באוטו ועוצם עיניים ל15 דק. התוצאה הייתה רמת עירנות מפתיעה מאוד לטובה, אני ממליץ לך לפחות לנסות את שה פעם פעמיים ולראות אם זה מתאים ועוזר לך.
-
לי יש את kindle paperwhite, מה שקנה אותי זה הכמעט אין סוף זמן סוללה, מכשיר שהוא הכי קרוב לנייר שהיה בזמנו ומאוד נוח להחזיק ביד. יצא לי לא פעם לעבור על ספרים של 500+ עמודים תוך סופש אחד עם המכשיר ולא לסבול משום עייפות וכו שהיו לי עם מכשירים אחרים.
-
מאוד מעניין, דווקא אני שמתי לב לתופעה ההפוכה שככל שרמת האוכלוסייה יורדת דווקא תרבות השופוני וההלוואות המטורפות לרכבים מחמירה. אני גם רואה שבשכונות חדשות ששווי הדירה הממוצע עומד על כ2 מיל׳ רוב הדיירים מסתפקים ברכבים קטנים ואו משפחתיים זולים לאחזקה ואמינים.
-
תשמע, שנה שעברה התמזל מזלי לבקר במלון הזה באמצעות שובר מתנה שקיבלנו מהעבודה לסופ״ש שם. אין בכלל ספק שזה ה-מלון הכי טוב בארץ, הוא חדש מאוד, הושקעו בו המון כספים ורואים את זה בכל פינה של המלון, החל מהחדרים המאוד מפוארים, מאובזרים ומפנקים ועד לבריכה המדהימה והפינות השונות שיש במלון פשוט לשבת ולהירגע מול הנוף המדהים הזה של המכתש. אגב יתרון משמעותי נוסף, המלון לחלוטין לא פונה למשפחות וכל מני סוגי אוכלוסיות בסגנון קלאב הוטל ובניו, אז תלוי גם מה מחפשים. השאלה העיקרית היא ״האם זה שווה את הכסף״? וזו שאלה קשה מאוד, אם לא הייתי מקבל את השובר לנופש קרוב לוודאי שמעולם לא הייתי חושב לבלות שם, עכשיו כשביקרתי ואני מכיר את התמורה ויודע כמה היא טובה זו שאלה הרבה יותר קשה.. לדעתי זה גבולי. אם יזדמן לך להגיע לשם, המסעדה במלון לא פחות ממעולה (250₪ לאדם אם אני זוכר נכון), בשבת מבשלים על פתיליות אז אני לא יודע להמליץ עליה כי אכלנו מחוץ למלון.
-
הציעו לך אחלה דרך לפתרון, אנחנו חיים במדינת היהיה בסדר אחרי הכל. נדיר מאוד ששני מתווכים לא מוכנים לעבוד בשיתוף פעולה ולהתחלק בעמלה.. אני חושב שבמידה ואתה באמת מצליח להגיע לעמק השווה עם המוכרת תפנה ישירות לשני המתווכים עם החלוקה של העמלה חצי חצי וכמובן שתוודא שאתה מחתים את המתווך שמולו אתה מחוייב לגבי הנכס שאין לו דרישות נוספות מעבר לחלקו בעמלה.
-
אל תלך לקולמבוס, זה נפילה ממש לא מה שהיו פעם!!! מיט אנד וויו מצויין אבל לאירוע המוני אני לא בטוח שבתקציב שלכם תצאו עם הרבה יותר מסטייק וכוס מים.
-
אגב מהגרסה החדשה היום באיפון הם יודעים לקבל כתובות ב45 שפות כולל עברית, פיצר חביב מאוד שכנראה מסתמך על אי אילו שירותים של גוגל(??)
-
אם כבר מכונה של נספרסו אז הקפה רק שלהם.. לדעתי הוא משמעותית יותר טוב מכל התחליפים שהגיעו אחרי שפג הפטנט. המכונות שלהם גם לא רעות, יש לנו כמה מכונות כאלו בעבודה תחת עומס והן מתפקדות ללא רבב, אצלי בבית היא עובדת הרבה פחות אבל זה שווה את זה לזמנים שרוצים להתפנק על קפה טוב בלי להתחיל ללכלך חצי מטבח ולחכות הרבה זמן.
-
חזרנו גם כן משוויץ לפני כחודשיים, זו בהחלט אחת המדינות היפות ביותר שיצא לי לבקר בעולם. אני לא אקלקל יותר מדי וארחיב על כמה יקר שם, אבל זה מקום לבקר בו פעם פעמיים כדי לקבל קצת פורפורציות לגבי איך מדינה מערבית באמת מתנהלת, מהניקיון ברחובות ועד להתנהגות של התושבים פשוט תענוג (לא מהגרים).
