Jump to content

qil

  • הודעות

    939
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי qil

  1. תחפש שרשור קודם שהגבתי בו בפירוט לגבי חימום על גז, בגדול אצלנו בדירה העפנו את כל סוגי הדודים ונשארנו עם גז בלבד. לדעתי זה הפתרון הכי טוב שקיים מבחינת נוחות, 24 שעות מים רותחים בלי הגבלה תתקלח כמה שבא לך, מתי שבא לך איך שבא לך. לי זה מאוד נוח כשאני חוזר הביתה בשעות מגוונות ולפעמים גם בימי שישי-שבת באמצע הלילה פשוט נכנס למקלחת פותח את המים והם רותחים. אפשר להתקלח שתי מקלחות במקביל אצלנו בלי בעייה של ירידה בזרם בכלל, העלות של הגז אצלנו היא בסביבות ה50 ש"ח לחודש לאדם שמתקלח פעם ביום. לדעתי הנוחות מאוד שווה את זה, אבל אם הייתי הולך על פתרון אולטימטיבי הייתי הולך על דוד עם קולטים שביציאה שלו יושב חימום על גז ונכנס רק כשהמים קרים או שהם לא מספיק חמים לפי ההגדרה שלך.. מקלחת נעימה
  2. בגדול אני יכול להגיד לך שזה נורא תלוי בשוכר, היו לי זוג חברים שברחו מבניין שעבר תמ"א כמו מאש אע"פ שידעו זאת מראש ואף הוצעה להם הנחה משמעותית אבל יש גם זוגות שיעדיפו לשלם הרבה פחות ולשכור דירה באיזור איכותי על אף הלכלוך והבלאגן שנגרם מהשיפוץ. ספציפית לגבי העורך דין, תקראו לי פריאר או איך שבא לכם, אני לעסקאות בסדרי גודל כאלה לא מגיע ללא ייצוג מקצועי, גם כשקניתי דירה אמר לי הקבלן עזוב אותך משטויות אני יביא לך טיוטת חוזה ותחסוך חצי אחוז מה אתה צריך את זה? בקיצור, תעשו לעצמכם טובה, תקחו כל הבניין עורך דין מטעמכם שייצג אך ורק את האינטרסים שלכם מול העו"ד של קבלן התמ"א או "היזם". במידה וזה לא מסתדר, הייתי בכל זאת מתייעץ עם עו"ד מטעמך בנוגע לחוזה ועיזים אפשריים. בהצלחה
  3. משחק מצויין ולעניין אני לאחרונה חזרתי לשחק אחרי הפסקה של מעל ל10 שנים.. חזרתי בעקבות זה שחברה שלי הציעה שנרשם למסגרת ספורט כלשהיא ומכיוון שחדר כושר ניסיתי בעבר ולא התחברתי המקום הטבעי היה ללכת על ספורט שאני אשכרה נהנה לעשות. אנחנו ספציפית משחקים פעמיים בשבוע בשעה מאוחרת מאוד מה שמאפשר לנו גמישות מוחלטת מבחינת עבודה, ואנחנו מתאמנים בקבוצה קטנה עם מדריך.. בסופי שבוע יוצא לנו לשחק מדי פעם וגם עם זוגות אחרים, ספורט מאוד מהנה לטעמי.. בנוגע ללהתחיל זה קצת תלוי ברמה שלך, אם אתה ממש לא זוכר כלום ובקושי עובר את הרשת הייתי מתחיל בכמה אימונים פרטיים ואח"כ משתלב לתוך קבוצה פחות או יותר ברמה שלך.. תהנה!
  4. בפנים, נושא מרתק. אבי
  5. אני שאלתי גם לגבי NAS כי יש לי חברה בעבודה שקנו synology ותכלס הוא נראה מרשים מאוד מבחינת התוכנה אבל הוא עולה איזה 4200 בשביל 5 דיסקים לכן התחילה להעלות האופציה של לבנות חמחשב לבד, אבל אני לא יודע אם זה יצא יעיל באותה צורה הן מבחינת התוכנה, הגודל של המחשב שיצא בסוף ואני מניח שהצריכת חשמל גם תהיה גבוהה יותר לא? אבי
  6. באיזה NAS אתה משתמש? ובאיזה ענן? כל המידע בענן?
  7. התשובה היא לא, לא ולא! יועצי משכנתאות הם אחלה דבר במידה ואתה מרוויח ביליארד דולר בשנייה ולכן הזמן שיקח לך ללמוד את הנושא הוא יקר יותר מאשר לשלם למישהו שיעשה את זה במקומך (הרבה פעמים משמעותית פחות טוב) ואני אסביר. קודם כל הנושא הוא לא באמת כזה מורכב, יש כמה מסלולים פופולארים (בערך 4), יש המון חומר באינטרנט שאתה יכול לקרוא לבד, יש פורומים מ-צ-ו-י-י-נ-י-ם כגון פורום משכנתאות בתפוז ועוד. בסופו של דבר, יועץ משכנתא עולה לך כמה אלפים לכיוון עשרות בודדות של אלפים תלוי אצל מי נפלת, הכשרה פורמלית היא לא חלק מדרישות התפקיד והרבה מהם הם כל מני חלטוריסטים שבונים תמהילים מאוד פרובוקטייבים שמתחילים בהחזרים נמוכים על מנת לשכנע אנשים שהם מסוגלים לעמוד בהחזרים הללו ובסופו של דבר לשלם להם את העמלה השמנמנה. אתה הולך בסופו של דבר לחיות עם החוב הזה 15,20 אולי 25 שנה, אתה מדבר על סכום שהוא קרוב לוודאי כשליש מההכנסה החודשית שלך, אתה לא חושב שכדאי (במילים עדינות) ללמוד למה אתה נכנס? האם לא שווה לקחת נניח כמה ערבים חופשיים ככה לאורך חודש נניח שבסופם ללא עלות אתה תהיה מספיק בעניינים כדי לקבל החלטה מושכלת ומודעת למה אתה נכנס? הנושא הזה תמיד חוזר ומאוד משגע אותי, על ג'ינס אנשים משקיעים יותר השקעה מאשר לפני שהם לוקחים חוב של מיליון ש"ח. אני כשלקחתי משכנתא לפני כחצי שנה ישבתי במשך חודש ולמדתי את התחום, ובסופו של דבר בניתי תמהיל יציב, לא צמוד מדד ברובו ובסה"כ מאוד מותאם לצרכים שלי! לא התייעצתי עם אף יועץ משכנתאות אלא הרבה בפורומים ועשיתי בעצמי סקר אצל כל הבנקים והריביות והמסלולים שקיבלתי בסופו של דבר היו מעולים בכל קנה מידה. בהצלחה!
  8. אגב הזכירו פה BBB, אני זמן רב זלזלתי בחברה האלו, אבל בפארק המדע ברחובות מבחר רחב - אין, לזכותם יאמר שיש להם תפריט מאוד משתלם, האוכל תמיד מגיע מצויין כמצופה השירות הוא מעל ומעבר לבסדר, אף פעם אין עיקובים או שטויות כאלו, פעמים רבות אפילו אם המסעדה הייתה חצי ריקה והמטבח לא עומד בעומס הודיעו לנו על זה עוד בכניסה והעדיפו להכניס אותנו כמה דקות בדיליי ולא לגרום לנו להתאכזב.. אין מה להגיד בתור מסעדת צהריים היא מצויינת וממש value for money, כמובן שזה בסייג שזה רלוונטי רק לסניף הזה מכיוון שאני אוכל בו פעמיים בשבוע אני ממליץ עליהם בפה מלא סניפים אחרים אין לי מושג.
  9. אחת הקציצות הטובות יותר מוגשת ברמת החייל במסעדת הדסון, חובה חובה חובה, לא זול! אבי
  10. טרי מהבוקר, לא ראיתי מה קרה לפני אבל נהג הקורולה עקף מימין על מקום שמיועד לחניות, טיפס על גזם של עצים ויצא לאיים עם אגרופים וקללות על נהג היונדאי גטס. ybdlBrsCLa0 דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
  11. מסכים מאוד, אני שמעתי היום בבוקר את יאיר לפיד ברדיו, לא הייתה פסקה אחת שלא הסכמתי איתה! מעבר לזה יש אצלו רשימה מאוד מעניינת, ואנשים שאני מאוד מאמין במה שהם עשו עד היום!
  12. What the..?! בתור חובב המבורגרים ענק, אם יש המבורגר אחד שאני לא מצליח לפצח זה את ההמבורגר של בלאק, מדובר בחתיכת בשר מזעזעת, אכלתי בסניף בגלילות בפתיחה, הזדעזעתי מהכל, מהתפריט הבומבסטי WANNABE המבורגרייה אמריקאים, לאיכות הבשר הנוראית ולצ'יפס התעשייתי. אחרי כמה נסיונות שם, הזדמן לי להגיע לארוחת צהריים ברמת החייל, כזה ביזיון עוד לא פגשתי שבו האוכל הוגש לי עם הקינוח של עמיתיי, אגב זה קרה לי פעמיים מתוך פעמיים שאכלתי בסניף הזה. אח"כ שיכנעו אותי שוב לנסות בג'י בכפר סבא, הבשר היה מתחת לכל ביקורת, ולאחרונה "זכיתי" לטעום גם מהסניף ברחובות, בוא נגיד שההמבורגר, הקפוא, שמגישים פה במרכז העיר ב15 ש"ח טעים לי יותר. לגבי אגאדיר אני מסכים, אם יש מקום אחד ששומר על רמה גבוהה לאורך זמן רב זה אגאדיר, הטיפ שלי אגב זה לבקש צ'יפס "עבה כמו של המשלוחים" כשיושבים במסעדה, הרבה יותר טעים מהצ'יפס הדק. וולפנייטס יצא לי לטעום לפני משהו כמו שנה וחצי אני חושב, סה"כ היה סביר אבל לאור האזהרות אני אשמור מרחק.
  13. כל הזמן בדיונים עולה העניין שיאיר לפיד מגיע בלי קבלות, אין לו ניסיון בפוליטיקה וכו' וכו'.. אבל אני לא מבין אם כך אתם רוצים שרק ישאר אותו הדור שסרח שקיבל מדינה במצב מסויים והצליח רק לדרדר אותה במשך 4 שנים, לפעמים פחות? אם לא נכניס דם חדש ואנשים חדשים לפוליטיקה נמשיך באותו מתווה שאנחנו מתגלגלים בו כבר יותר מעשור שבו העשיר נעשה עשיר יותר, החלש חלש יותר והאמצע זולג לאט לאט החוצה..
  14. מתעלק קצת, איציק לחדר בגודל דומה (14 מ"ר) גם כן בקומה אמצעית אבל עם קיר מסך גדול של כ1.2 מטר לכיוון מערב וחצי מטר לכיוון צפון מה היית ממליץ? אני מודאג רק מכיוון שהחלון ממש גדול ומגיע מהרצפה עד התקרה ולכן אני מניח שהבידוד הוא לא כמו בידוד של חדר רגיל אע"פ שמדובר בכיוונים יחסית לא חמים כ"כ. תודה!
  15. נותר לי רק לחזק כל מילה של משה, אין ספק שהמקצוע מאוד מתגמל אבל אולי הדבר הכי חשוב שהוזכר כאן זה שצריך לאהוב את זה.. בלי זה אתה פשוט תמצא את עצמך נפלט מהשוק תוך מס' שנים מועטות אבי
  16. קמתי ב7, השתעשעתי לראות שאיילון דרום חסום, את הדרך שלי מהרצליה לרחובות הבנתי שיקח לי לפחות שעתיים לעשות, אימייל קצר ליידע, דוחף קפסולה של נספרסו ומחליק לכפכפים.. מתיישב ליד הלפטופ ודואג לבטל את כל הפגישות, סוף סוף הגעתי למשרד
  17. שתי אופציות: מטעינים בשיטת ה-"יהיה בסיידר", "עלי" וכו' מטעינים במטען מסודר שפותח על ידי חברת החומרה הכי גדולה בארצות הברית, שפיתחה קצת יותר מטענים מהסיני שממנו אתם רוכשים בdx. עכשיו תכלס, ליביו רשם פה קצת לגבי ההטענה מתוך לפטופים, אתם מוזמנים גם לקרוא כאן שלקחו ופרקו את המטען של הiPhone ומסבירים למה הוא כ"כ מיוחד.. תעשו אתם את הבחירה שלכם באיזה מטען ובאיזה אופן אתם מעוניינים להשתמש, אני מעדיף לשלם עוד 25$ ולהיות בראש שקט. אבי
  18. האמת שהייתי גם בסניף של לאומי סד"ג של 10 שנים, באיזשהוא שלב פשוט קיבלתי עצבים, לאומי פריום שמימיום פשוט לא הצלחתי לדבר עם הבנקאי שלי, מערכת לניתוב שיחות, לאומי קול הפניות מפה עד הודעה חדשה העיקר לא לדבר עם הבנקאי. כשהייתי צריך לקחת משכנתא התחלתי לעשות קצת סבב בין הבנקים, והגעתי למסקנה שהדבר הכי חשוב זה לבחור סניף קטן בלי הרבה תנועה, עם יחס אישי וטלפון ישיר לבנקאי, מכיוון שכבר הייתי בלאומי המעבר הטבעי היה לעבור לסניף של יואב, מהרגע הראשון הוא נתן לי את המספר טלפון האישי שלו, נפגש איתי דיבר איתי בגובה העיניים והבנתי שעשיתי בחירה נכונה. הפעמים היחידות שאני מגיע לסניף זה אם אני צריך להפקיד סכום מזומן או לשלם על שוברים לקבלן שניתן לבצע רק בבנק, מעבר לכך הכל נעשה באינטרנט ובטלפון, ללאומי יש כלים מצויינים לניהול החשבון מרחוק. אבי
  19. 100-150 ש"ח בחודש יותר ל2.5 אנשים, מקלחת כל יום. אני אומר 2.5 כי חצי מהשבוע אני לא פה ורק ההורים עושים שימוש בזה. זה ההפרש כשאנחנו עושים שימוש אך ורק בחימום על גז, אין לנו לא דוד חשמלי ולא דוד שמש כרגע.
  20. אני מסכים, זה ממש לא הפתרון הזול ביותר שים לב שההשוואה שלי הייתה מול ההשוואה של להחזיק מים חמים 24\7 במחזורי חימום של שעה כל שלוש שעות, שם אין ספק שהחימום על גז יהיה זול יותר. כמו שאמרת על נוחות משלמים, ומשלמים יפה, אני מוכן לשלם את המחיר ואני יעשה זאת שוב ושוב בכל דירה שאני אקנה אבי
  21. מידע לא מדוייק בלשון המעטה, הסכנה לחנק מדברת על יונקרס שמותקנים בתוך המבנה לרוב הכוונה היא כשעושים שימוש בנ"ל לחימום בית כמו ארובה נניח, ואז קיימים שני סוגים האחד אטמוספרי שפשוט יונק את האוויר מהחלל והגזים מהשריפה עולים בארובה ואז באמת קיימת הוראה להשאיר פתח אוויר ע"מ לשנע אוויר פנימה, הפתרון השני מדבר על ארובה כפולה שבה נכנס אוויר מבחוץ ובמקרה הנ"ל אין שימוש באוויר מתוך החלל.. אף אחד מאלו לא רלוונטי לחימום על גז שמותקן מחוץ לדירה. אבי
  22. היה לך פעם חימום על גז ? בשבילי זה שיפר משמעותית את איכות החיים כי כמו שאמרתי אני חוזר בשעות מאוחרות הבייתה, ולפעמים זה ב8 בערב, לפעמים ב10 ולפעמים ב2, ולכן אני לא יכול מראש להדליק את הדוד באמצעות הטיימר, ולכן תצטרך פשוט להאמין לי שהדבר האחרון שבא לי אחרי יום עבודה שאני חוזר ב10 בלילה, זה לשבת מול המנורה האדומה ולהמתין 20 דקות עד שיהיו מים חמים. 10 ש"ח ביום זה 300 ש"ח בחודש, ובשנה בקלות העלות של הדוד על גז, מיד תבוא ותגיד לי אבל אפפפפ רגע גם לגז יש עלות, נכון אבל החשמל לא מבוזבז כדי לשמור על המים חמים בדוד במשך 24 שעות אלא רק בזמן הצריכה עצמה, ולכן אין כאן ספק בכלל שכלכלית הפתרון של הגז עדיף מאשר הנ"ל. אבי
  23. צריך? לא באמת.. זה בעיקר עניין של נוחות. ספציפית עבורי אני גם ככה מקבל מהקבלן בדירה החדשה דוד שמש + חשמלי, מבחינת נוחות אני מעדיף להשקיע עוד 3-4 א"ש ולקבל גם את הנוחות בגיבוי על גז. בשבילי אישית הדוד שמש הוא נחמד, אבל אני גם ככה מגיע הבייתה בשעות מאוחרות מאוד, וכפועל יוצא כמעט חצי מהשנה הדוד שמש בכלל לא רלוונטי בשבילי, חימום על חשמל הוא נחמד, אבל יש לו בעיקר את המגרעות שלו כמו הספק מסויים וכו', ואם הייתי מתלבט בין חשמל בלבד לגז בלבד הייתי בוחר שוב ושוב בפתרון הגז. אבי
  24. ליביו אני מדבר על הפתרון האולטימטיבי, מתחילים מדוד שמש\חשמלי ומוסיפים את החימום בגז על היציאה של הדוד הנ"ל. מה שאמור לקרות זה שאתה תנצל את כל המים החמים שבדוד ואוטומטית ברגע שהטמפרטורה תתחיל להיות מתחת למה שאתה מגדיר, אצלנו בבית זה 45 מעלות, החימום בגז ידלק בצורה יחסית כדי לווסת את הטמפרטורה למה שאתה מבקש, ככה אתה מנצל את הקולטי שמש, במידה ותכננת מקלחת מראש זה יצא קצת יותר זול אם הדלקת את החשמלי, ובמידה וחסר לך כי אתה רוצה מקלחות רצופות או מקלחת ספונטנית באמצע הלילה עדיין יהיה לך את הנוחות של מים רותחים. מבחינת עלויות, אצלנו זה מחובר ל2 מקלחות במקביל כשזה הפתרון חימום היחיד וזה "מחזיק מים" בכיף שני אנשים מתקלחים בו"ז מים רותחים, מעל ל2 מקלחות צריך לבדוק אולי ההספק לא מתאים. צריך לקחת בחשבון שיש לפרוס נק' גז שתהיה מחוץ לדירה, ונקודת חשמל מחוץ לדירה וכמובן הצנרת עצמה.. זה עלות מסויימת. המחמם עצמו, אל תתפסו אותי במילה אמור לעלות סד"ג של כ2-3 א"ש, פחות או יותר כמו דוד סטנדרטי.
  25. אנחנו שיפצנו את הדירה לא מזמן, וחיינו 11 שנה במצב של דוד חשמלי, זה די מבאס צריך להדליק דוד מראש חצי שעה ואז הוא מספיק רק לכמה מקלחות ובחורף הדוד מתקרר מהר בקיצור על הפנים. העפנו את הדוד ובמקומו הנחנו חימום על גז, מה אני יגיד לך ההחלטה הכי טובה שעשינו בחיים.. תמיד יש מים חמים, לא צריך לתכנן מראש, כמה שאתה רוצה ורותח כל הזמן.. פשוט פתרון מדהים. בדירה החדשה שרכשתי מקבלן אני מקבל דוד שמש וחשמלי ועדיין הוספתי הכנה לחימום על גז במידה ומאלו לא תבוא הישועה.. לא זול אבל שווה כל שקל לדעתי, במיוחד אם יש לך ילדים קטנים. אבי
×
×
  • תוכן חדש...