Jump to content

qil

  • הודעות

    939
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי qil

  1. בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים. אני במקרה מכיר את התחומים היטב, גם אני בגיל 14 הרמתי בוטנטים של אלפי מחשבים וכתבתי אקספלויטים ורוטקיטים, אני מכיר את הנושא היטב ודעתי היא שעל מנת לעבור את שלב השרלטנות שאגב כוללת מאות חיילים שרק השתחררו צריך גם בסיס אקדמאי.
  2. בלאק היא רשת מזוויעה לטעמי, לפחות 3 פעמים היה לי תאקלים רציניים עם המלצרים.. בתאקלים הכוונה שכל השולחן קיבל מנות ואני לא. הבשר שלהם מההתחלה היה גרוע, ושאר המנות הן מאכזבות במקרה הטוב. תנסו את השניצל ותספרו לי אם זה לא זוגלובג עם חצי טון שמן. בקיצור לא לא לא. מסעדה שהפתיעה לטובה מאוד בראשון היא הדיקסי החדש(?), יש להם גם עסקיות צהריים מצוינות ותוספות אלוהיות לטעמי. בתאבון
  3. שלום רב, בבדיקה השגרתית גיליתי שמפלס נוזל הקירור מעט נמוך מהמינימום הנדרש.. ברצוני למלא באופן עצמאי נוזל קירור אדום כמו המקורי שנמצא כעת ברכב. מהו הנוזל שאני צריך לרכוש ? תודה מראש! אבי
  4. אתה בפירוש טועה ומטעה!! התחום של הצפנה הוא תחום שגדל מתוך האקדמיה, יש לו מעט נגיעה בהמון תחומי הנדסה והמימושים של 99% מאלגוריתמי ההצפנה המקובלים בשוק מתבססים על מאמרים ועבודות אקדמאיות טהורות, ואני בכלל לא אגזים ואומר שבלעדיהן לא היה אפשרי ליישמם. יישום הוא רק רבע עבודה, ואני מבטיח לך שבתחום של אבטחת מידע במיוחד יש הרבה מאוד שרלטנים בארץ, מעטים מומחים אמיתיים ואל תתרשם מכל ילד בן 20 שנוסע לכנס ומציג מוצר שהוא עבד עליו שבועיים מהבית. תלך לחברות שמוכרות firewall או load balancers או ips שמעבדים גיגות של מידע בשנייה ותגיד לי שלא צריך שם בסיס אקדמאי חזק. זה ספציפית כי רצית לגעת בתחום של אבטחת מידע, ולא לעשות pen testing או להגן מפני 10 owasp זה לא באמת מבטיח לך עבודה עוד כמה שנים.
  5. בתור מי שהוא גם אוטודידקט ולמד לבד את מרבית התחום, ועסקתי בפיתוח גם בצבא וגם אח"כ באזרחות עוד לפני שהתחלתי ללמוד אני יכול להעיד ש90% מהחברה שלמדו איתי לא היו מגיעים לתחום בלי התואר. אני יכולתי, והגעתי לתחום עוד לפני הלימודים בגלל האהבה שלי למקצוע, אבל אין קיצורי דרך ומרבית האנשים קרי 99% מהאנשים שכן מצהירים שהם רוצים להכנס לתחום צריכים את ההכוונה הזו, צריכים לשבת ללמוד 3-4 שנים מתמטיקה כדי להכנס לראש הזה וצריכים ללמוד בסיס איכותי וטוב ולדעת מה זה רשימה מקושרת, איך ממשים אותה, מה זה תכנות מקבילי אמיתי ולא להיות עוד מפתח-חרטא-ישראלי שכותב שתי שורות בשפה שנמצאת קילומטר מאסמבלי וחושב שהוא מבין מה הוא עשה. האחוז הבודד הזה שלא צריך, לרוב בכלל לא יגיע להתייעץ ולכן אני לא מוצא בכלל טעם לא להמליץ לו ללמוד את התואר. עכשיו נקודת קטנה, דיברת על כך שחלק גדול מהתעשייה הוא מפתחים, אבל צריך להבין שגם חלק גדול מהמפתחים האלו הם לא בדיוק העפרון הכי מחודד במגירה, במיוחד בארץ. לדעת לכתוב שני מסכים בhtml5 או אפליקציה שעושה כמה שטויות זה לא באמת הנדסה, זה די מקניט אפילו את המושג. בארץ התופעה גרועה הרבה יותר, יש הרבה מאוד מפתחים שיוצאים מהצבא ללא השכלה פורמלית, מפתחים בשפות עיליות כגון java/.net ואין להם מושג באמת איך הדברים עובדים מתחת, המפתחים האלו אמנם מהווים את מרבית השוק אבל כשתסתכל קדימה לאנשים שבגיל 40-45-50 נמצאים בפוזיציות טכנולוגיות לא תמצא אחד בודד כזה שרמת ההבנה הטכנולוגית אצלו לא כוללת את הבסיס האקדמאי הנדרש. אגב, ציין פה ליביו מקודם, זה שאתה מכיר api מסויים היטב היום, לא הופך אותך למומחה בשום אופן ומפתח טוב יוכל להכנס לפוזיציה הזו תוך שבוע-חודש ימים. שורה תחתונה, אם אתה באמת רוצה להתעסק בתחום לך תלמד. אבי.
  6. qil

    גלידריות מומלצות

    אכלתי ברוב הגלידריות שהוזכרו עד כה, הסיציליאנית הייתה בהחלט הפייבוריטית שלי. אם אתם אוהבים שוקולד מריר, ובמקרה עוברים באיזור אז מאוד מומלץ לטעום כי זה באמת גלידה ברמה משל עצמה.. מה שכן היא נמסה מאוד מהר ומומלץ לא להכניס אותה לפריזר שיהרוס לה את כל המרקם
  7. qil

    איזו משכנתא לקחת?

    אין שחור או לבן, בסופו של דבר הדבר הכי מומלץ זה לא לקחת הלוואה בכלל, מכיוון שאנחנו רובנו לא בסיטואציה הזו אז עושים את המקסימום ע"מ לקצר את תקופת ההלוואה ולהיות כמה שפחות חשופים לשינויי מדד וסיכונים מיותרים. יש סיטואציות בהן ניתן להמליץ להעלות את ההחזר החודשי אל מעל השליש לתקופה מסויימת ע"מ להשיג מטרות כאלו ואחרות. המלחמה על הריביות באמת לא כזו משנה בשורה התחתונה..
  8. qil

    איזו משכנתא לקחת?

    תשובה מדוייקת, ישנם גם בלוגים שעוזרים בנושא, אל תקרא אותם הם לרוב לא שווים כמעט כלום מלבד אחד שניים בודדים שהם גם כן מאוד אינטרסנטים בנושא. פורום משכנתאות בתפוז, המקור היחידי בערך שבו תוכל להתייעץ בגורמים מביני עניין שאין להם אינטרס ויוכלו לייעץ לך ולחסוך לך לא פחות ממאות אלפי שקלים(!!) בהצלחה.
  9. סה"כ לא מגמתי לדעתי, הדברים שנאמרו בכתבה די מדוייקים. http://www.mako.co.il/news-channel2/Economy-Newcast/Article-d131efe572b2931017.htm
  10. שלום רב, לפני כחצי שנה הייתי מעורב בתאונה שבה ביצעתי פניית פרסה, כשבנתיב הנגדי הגיח רכב במהירות רבה ונכנס בי טרם סיימתי לבצע פניית הפרסה. שני הרכבים שלי ושל הנהגת השנייה נפגעו, הנהגת יצאה ללא פגיעה מהתאונה אבל בהמשך כנראה בשביל הביטוח היא הגישה תלונה במשטרה שהיא כן נפגעה בתאונה מה שגרר שלפני כמה חודשים הוזמנתי למתן עדות במשטרה ומסרתי את גירסתי לחוקר. כעת קיבלתי זימון למשפט בינואר ואני מואשם בסעיפים: 1. ביצוע פניית פרסה שלא בזהירות 2. אי זהירות בנהיגה היה לי לפני כשלוש שנים דו"ח על מעבר באור אדום שלא היה מוצדק, אבל מכיוון שלא היו לי ראיות מתאימות פשוט שילמתי את הדו"ח שזה כמו הודאה בעבירה אני מניח.. זוהי הרשאתי היחידה בתעבורה מזה 7 שנים שיש לי רישיון. מה העונש הצפוי במידה ואורשע בסעיפים הנ"ל? האם יש סיכוי לצאת מהברוך הזה ללא שלילת רישיון? תודה מראש על העזרה!
  11. חבל על הזמן שלך בשיא הכנות, אתה משלם לעו"ד כסף טוב כדי שיעשה את רוב הבירורים הללו.. ספציפית אם אתה רוצה תשובות לגבי חוקיות החריגות צריך לבדוק את תיק הבניין באגף ההנדסה של העירייה ולראות האם קיימים היתרים עבור כל היחידות בבניין ומהו הייעוד ע"פ התב"ע ושאכן התנאים בשטח מתקיימים לפיה.. זה שיש כניסה נוספת נניח לא אומר שהיא לא רשומה כמחסן והיא הוסבה ליח"ד במידה ותרצה אני יוכל לקשר אותך עם העו"ד שטיפל ברכישת הדירה שלי, הוא עזר לי לפסול כמה דירות בעייתיות כולל בירור על כל אחד מהדיירים בבניין. לדוגמא באחת הדירות שהייתי מאוד מעוניין בה היה מוצמד שטח בגג בנוסח הטאבו אך שטח זה נמצא בחכירה לדורות עבור אחת הדיירות מהקומות הגבוהות, אותה גב' ביצעה חריגת בנייה, ספק על השטח המוחכר ומהסיבה הזו הייתה סכנה ממשית לבעיית רישום במידה והייתי רוכש את הדירה. כל זה מעבר לעובדה שהעו"ד מטעמי הזהיר אותי לגבי כמה תביעות שבוצעו נגד אותו גב'. באופן כללי, מה שאני למדתי מכל נושא רכישות הנדל"ן זה כשיש ספק, אז יורדים מהעסקה, אני לא הולך לסכן עשרות שנות עבודה שלי על חסכון של כמה אלפי שקלים, ואני בחרתי לעבוד עם העו"ד הטוב ביותר שיכלתי ועל כך אני שמח מאוד, שמעתי על סיפורי זוועה גם עם עורכי דין. בהצלחה!
  12. אין לי דעה פוליטית לכאן או לכאן, לא מעניין אותי לא נתניהו ולא אף ליצן אחר בכנסת, אני נחבט בהעלאות המיסים הללו כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל, אין לי בעייה עם זה שנעשים צעדים כלכלים הכרחיים ע"מ להקטין את הגרעון, בסופו של דבר עדיף לשלם אי אלו מאות שקלים בחודש מאשר להיות מובטל כמו חלק נכבד מהגוש האירופי. הבעייה העיקרית היא לטעמי בצורת הממשל שגורמת לכך שכל שנתיים מגיע מנהיג חדש בעל אג'נדות פוליטיות ואפס הבנה כלכלית ומבצע קיצוצים על קיצוצים בלי חשיבה קדימה, בלי מעוף ובלי תוכנית ארוכת טווח. אין מנוס משינוי השיטה. אבי
  13. הדרך הכי יעילה שאני מצאתי ללמוד היא בספרייה יש את החדרי שקט האלה, אותי אישית זה פשוט הכניס לאווירה שהייתי מסוגל לשבת במשך כמה שעות.. כל דרך אחרת שניסיתי הייתי מוצא את עצמי מתפזר לכיוונים לא קשורים. בכל אופן, אני מתפלא כל יום מחדש איך סיימתי תואר בהנדסת תוכנה בלי ריטלין מכיוון שיש לי הפרעות קשב וריכוז קשות. בהצלחה!
  14. אין לי מושג אם בראשית על הפרק, אבל קיבלנו סופ"ש שם במתנה מהעבודה ואני חייב לציין שזה בית מלון ברמה אחרת לחלוטין מכל דבר שהייתי בו בארץ.. השירות מצויין, האוכל גם כן והמלון פשוט מדהים מבחינת ארכיטקטורה ושילוב בשמורת הטבע. הנופים זה גם לגמרי משהו אחר, ולהיות בתוך הבריכה האינסופית שלהם עם הנוף לכל המכתש זו חוויה שאין שניה לה בארץ.. אגב הייתי בכל המלונות שציינתם לעי"ל.. אין לי מניות במלון, אחוזים ושום דבר. אבי
  15. עובד בהייטק, מגיע עם מכנסיים עד הברך, אם זה לא מתאים למקום העבודה שלי אני אחליף מקום עבודה. בחורף לעיתים קרובות חם לי עם ג'ינס אז בקיץ? תמיד בתחילת הקיץ כל הבנות באות עם כל מני יציאות עוקצניות על גברים שעברו לקצר, אחרי שאני עונה להן לרוב הן חוזרות לכוך שלהן בבושה.. ביזיון להעיר למישהו שהוא מגיע עם מכנס קצר בזמן שאת מתהלכת לך עם ספק שמלה ספק חתיכת בד בגודל של בלטה. אבי
  16. אני מאוד מתחבר למה שחלקכם כתב כאן, זה נורא תלוי מה המטרות שלך ומה הציפיות שלך מהאקדמיה באופן כללי, עוד לפני שאתה נכנס לתחום ספציפי.. אני אישית עשיתי תואר בהנדסת תוכנה, למרות שכבר הייתי בתחום אני מרגיש שהלימודים העניקו לי 2 נקודות בעיקר: 1. יכולת למידה חזקה לדוגמא לקחת תחום עצום שיש לי אפס ידיעה עליו, להתחיל לנבור בו ולהתמחות בו בתקופת זמן מאוד קצרה. נניח שמחר בבוקר אחליט שאני מעוניין ללמוד אסטרופיזיקה, אני יהיה מסוגל ללמוד את התחום הן באקדמיה והן בצורה עצמאית, זו אגב לטעמי התרומה הגדולה ביותר שקיבלתי. 2. קשרים בתעשייה, זה אחד התחומים שאני לא יודע כמה באמת צריך תואר שלם בשביל זה אבל אין לי ספק בכלל שעוד אי אלו שנים, כמה מהחברה שישבתי איתם במשך 3 שנים ימים כלילות יהיו מנהלים בכירים בתעשייה והדבר הזה בהחלט נותן כלים בעיקר בשווקים קטנים כמו בישראל. במידה ויש לך את היכולת ללמוד במסגרת עצמאית, הייתי ממליץ לך להתמקד יותר בנושאים שחשובים לך. אבי.
  17. אדייק, 735 ש"ח למטר כולל מע"מ כולל קנט חזית 4 ס"מ חיתוך כיור וחיתוך כיריים. וזה לא הדגם הכי זול שיש.. אבי
  18. 1500 זה בפרוש לא המחירים, 700 ש"ח למטר אבן קיסר זה מה שאני משלם.
  19. Klipsh S4i עולות 100$ הערך אם אני לא טועה האוזניות הכי טובות לטעמי בטווח מחיר הזה.
  20. לא הייתי ביום של בטר פלייס אבל באופן אישי אני מרגיש שכל הפרוייקט הזה הוא פלופ אחד גדול. מגיעה חברה פרטית שמתכננת להשתלט באופן כזה או אחר על שוק הרכב בישראל שגם ככה הוא נגוע בקרטל אחד גדול. לא רחוק היום לדעתי שבו נקנה רכב חשמלי ונהיה מחוייבים לרכוש חבילת שירות מנותן שירות "מורשה" ע"י המדינה.. אפשר יהיה לספור על אצבע אחת כמה כאלו יהיו בארץ. אבי
  21. בתור מעשן לשעבר, הנוזל הזה, מה יש בו בדיוק? יש בזה טבק או כימיקלים אחרים מזיקים? למה אתם בכלל משתמשים בזה ע"פ סיגריות? אבי.
  22. כל פעם שאני רואה אנשים מדברים על פוליטיקה בא לי לבכות מהאטימות הטיפשות והבורות. אני לא ימני ולא שמאלני, לא מעניין אותי ביבי או שייטניץ דבר אחד כן מעניין אותי וזה שאם אדם עובד משלם מיסים, תורם למדינה בכל האמצעים כולל שירות צבאי ומילואים, מצא את עצמו בסיטואציה שבה הוא נקלע לחובות כספיים, המדינה תמצא דרך לגבות את החוב בצורה שלא תרסק אותו לקרקע ותעשה את זה בצורה הכי הגונה על מנת שיוכל להתקיים בכבוד שזו זכות בסיסית. לא חסרים סיפורים על המוסדות הללו ועל דרכי הגבייה שלהם, הם עובדים בשיטות של קודם תשלם, אח"כ נתחשבן. אבי
  23. מה, מה?? בקליפורניה מותר לקנות ולעשות שימוש במריחואנה? זה לא מיועד רק לכל מני מחלות כאלו ואחרות ומותנה במרשם רופא? מה הן ההגבלות שחלות על נטילת סמים קלים בקליפורניה?
  24. פארק המדע זה המקום הכי מחורבן עלי אדמות להגיע אליו אם אתה בעלים של רכב פרטי. אני כל יום נאבק בתופעה מחדש, יש שם המון רכבי ליסינג בצפיפות מטורפת תודות לעיריית נס ציונה המקסימה שדאגה שתקן החנייה באיזור לא יהיה אפילו בקירוב ריאלי אל מול כמות האנשים שמגיעים לעבודה בכל יום. תכלס, אין באמת חנייה שבה אני שם את הרכב בראש שקט בפארק המדע, מלבד לפעמים שאני מצליח להשתחל אצלנו בחניון בין שני עמודים. אבי
  25. אני גם כן מאוד מתעניין בנושא, אשמח אם למישהו יש הארות..
×
×
  • תוכן חדש...