-
הודעות
939 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי qil
-
רן לוי מדבר על זה באחד הפודקסטים האחרונים שלו, פרק מאוד מעניין למי שיש קצת זמן לשרוף בנסיעה לדעתי. פרק 108: להתיש את הקודו- על ריצה למרחקים ארוכים הוא מדבר שם בעיקר על למה האדם מותאם לריצה למרחקים ארוכים ולא קצרים, על שיטות ציד בהתשה, ועוד כל הנקודות שעלו פה בדיון. אבי
-
זה מאוד ספציפי עבור האתר המדובר אבל נניח לרגע שהיינו רוצים לעשות את אותו הסיפור עבור carsforum. תוכל לשים לב שעמוד הבית של הפורום הוא http://www.carsforum.co.il/vb/ נניח ואני רוצה לשמר את התוכן והכח של הדף הנ"ל אבל להעביר אותו במיקום מעט ע"מ שדף הבית יהיה באנגלית נניח, מה שאני יעשה זה יגרום להפנייה מסוג 301 (הפנייה קבועה) כך שנניח http://www.carsforum.co.il/vb/ -=> http://www.carsforum.co.il/he/vb וכעת אני יכול להפנות גם את כל הדפים בכתובות הישנות של מה שהיה מוגש מתוך ספריית הvb אל /he/vb ומכאן והלאה ניתן להתחיל להגיש דברים בכל דבר שהוא לא /vb או /he/vb תו"כ שימור יחסי מאוד של הכח בדפים הנ"ל. זה רק דוגמא אחת, יש המון טריקים וקווים מנחים שצריך לעבוד לפיהם כשעושים דברים כאלה.. שוב מאוד תלוי באתר ובמבנה הנוכחי שלו.. כמובן שבשביל אתר שמכניס נניח 100 דולר בשנה לא הייתי טורח אבל אם מדובר על סכום רציני יותר שווה להתייעץ עם מישהו אני לא מומחה SEO גדול, אבל יצא לי להתעסק מעט באופטימיזציות לאתרי אינטרנט כאלו ואחרים. אבי
-
ישה קלע פה בול, בכ"א חשוב לציין שגם כמה שתהיה יותר טירון ככה יותר יטחנו אותך במשכנתא. אני מאוד ממליץ ללכת לפורום משכנתאות תפוז גם כן, לקרוא את ההיסטוריה שלו ולהכנס קצת לעניינים. בלי שום קשר, צריך להבין שמשכנתא בונים בצעדים. 1. חילוץ ההחזר החודשי המקסימלי ע"מ לשמור על רמת חיים רצויה. 2. בניית תמהיל מתאים שלוקח בחשבון כספים עתידיים צפויים, הוצאות וכו'. 3. מכרז בין הבנקים השונים לכיסוח הריביות בתמהיל הנבחר. בהצלחה! אבי
-
אני מאוד ממליץ לך, במידה והאתר שמכניס כסף ע"י תנועה שנובעת ממנועי חיפוש לעצור, להתייעץ עם מומחה SEO ולהבין את המשמעויות של מה שאתה עומד לעשות. צריך להבין שהכח האמיתי של דף והחיבור שלו למילות מפתח תלוי בהרבה מאוד משתנים, ביניהם לדוגמא לינקים נכנסים קרי כמה אתרים אחרים מפנים אל הדף הספציפי הזה ועוד מיליון ואחד פרמטרים, אבל במידה והתוכן פשוט לא יהיה שם יותר הדף יאבד את "כוחו" ותוך כמה ימים-שבועות ימצא את עצמו מחוץ לתוצאות החיפוש הראשונות. אני הייתי בוחן היטב, שנית את הסיבה להחלפת הדומיין שמכניס כסף, ושוקל למצוא פתרונות יצירתיים אחרים שלא יערבו הסרת התוכן המכניס מהדומיין המדובר כ"כ מהר.
-
יש לי מכשיר דומה (http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=718477) המכשיר אצלנו סביבות השנתיים, זה דבר פשוט מדהים! אנחנו עושים צ'יפס עם כפית (!!!) שמן למשהו כמו 7-8 תפוחי אדמה בינוניים כמו"כ אנחנו עושים כנפיים, שניצלונים ועוד.. אמא של חברה שלי קולה במכשיר פיצוחים וכו.. שווה כל אגורה שהושקעה במכשיר. אצלנו אגב לפני כשבועיים נשבר החלק שמסובב את המזון, אבל הוא עבר חיים מאוד לא קלים המכשיר עד כה ועבד בערך פעמיים שלוש ביום. בסה"כ שוב אני מאוד ממליץ על המכשיר, באמת שזה יוצא טעים מאוד וכמעט אין בזה שמן בכלל שזה תמיד נהדר. המכשירים האחרים אגב של פיליפס וכו' ממש לא נראים באותה רמה לטעמי, אבל אני לא התנסתי איתם בעבודה לכן אינני יכול להביע דיעה מעבר לכך. נ.ב צריך לשים לב לכך שזמני הבישול הם יחסית ארוכים, בערך 25 דקות לצ'יפס אם כל המחבת מלא.. בכמויות קטנות יותר מדובר בהרבה פחות. אבי.
-
גם בDSG יש את המערכת הזו, הרכב עומד במקום כ2 שניות מרגע עזיבת הברקס, ואז משלב הילוך ומתחיל בנסיעה איטית כמו רכב אוטומט. אבי.
-
אתה טועה ומטעה, אנחנו נמצאים בתקופת שפל מוחלטת של הריביות אין ואסור להסתמך על הריביות הנוכחיות ע"מ לחשב את המחיר לאורך כל חיי ההלוואה(!!!) עבור הלוואות צמודות. אם אתה רוצה משהו ריאלי ויציב בלי קפיצות מטורפות והגדלת החוב במהלך חיי המשכנתא אתה צריך להסתכל על הלוואות קבועות לא צמודות, ששם ריאלי לקבל 4.5-5.5 אחוז בהתאם לתקופת ההלוואה כמובן, וגם זה בתקופה שבה הקל"צ מציעה תמורה מעולה למי שלא מחפש סיכונים מיותרים. אבי.
-
החישובים הכלכלים כאן הם לא נכונים בלשון המועטה :shock: ישה צודק, משכנתאות לוקחים למקסימום 20 שנה ובטח ובטח מרכיב הריבית המשתנה צריך להיות נמוך ככל האפשר! מי שמצמיד את מרבית המשכנתא שלו למדד או לריביות משתנות כאלו ואחרות שלא יבוא ויתלונן אחרי 5 שנים שהוא משלם רק ריביות לבנק והקרן שלו גדולה(!!!!!!!!!) יותר ממה שהוא לווה במקור!!! מדובר בתרגילים מאוד מלוכלכים שהבנק מייצר ע"י מצג שווא של החזר ראשוני נמוך שעלול ואף יקפוץ באלפי(!!!!!!!) שקלים תוך חודשים ספורים. עדיף בצורה משמעותית מאוד לקחת משכנתא כמה שיותר קצרה בעלת החזר גבוהה כמה שניתן ולחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים בריביות שישולמו בסופו של דבר לבנק, זה הרבה יותר חשוב מאשר לנסות לגלח לבנק עוד עשירית אחוז! צריך ללמוד את התחום, אני בימים האלה נמצא במהלך הרכבת התמהיל הנכון, וזה פשוט מטריף לי את השכל שאנשים באמת הולכים לפקיד בבנק ומולו מתחילים עכשיו להחליט איך הם גוזרים על עצמם חוב של מיליוני שקלים! בנוגע לאותם אמירות שחיים בפחד וכו', תמיד קיימת האופצייה לפנות את הנכס בדיוק כמו שתעשו בשכירות ולהשכיר את הנכס שישלם את עצמו, נכון יכול להיות שיהיה פער והדירה לא "תשלם את עצמה" ותצטרכו להוסיף אי אלו מאות שקלים בחודש אבל לא מדובר בקטסטרופה עם כל הכבוד.. קיימת גמישות, ואם רכשתה דירה באיזור טוב אז אין שום בעייה למצוא שוכר ולהשכיר נכס אחר או אפילו להגר לחו"ל. אבי
-
אם קיימת השקעה שמניבה 7% בצורה סולידית אני עכשיו מפסיק לחפש דירה ומשקיע את כל ההון באותה ההשקעה, המציאות היא שלא קיימות כאלו השקעות, אם הן היו קיימות כל העולם היה מתנהל אחרת לחלוטין. אבי.
-
ואם כבר על draw something מדובר, הנה לך מאמר קצר שכתב בחור מוכשר שעבד אצלנו בעבר בנוגע ללמה האפליקצייה הזו הצליחה. http://www.atguy.com/2012/03/why-draw-something-works.html כמו שכתבתי לך כבר בעבר בעניין, התנאים המדוייקים להצלחת האפליקציה הספציפית הזו היו בשלים ולכן היא פרצה ככה, ייתכן מאוד שללא אחד האלמנטים הללו, או שילוב של אלמנט אחר או לחלופין תזמון לא נכון ועוד מיליון ואחד דברים אחרים שום דבר לא היה עובד והיה מדובר בעוד אפליקציה שמקבלת כמה מאות הורדות במקרה הטוב.
-
אני באמת מנסה להיות עדין, ולא לרסק אותך למציאות אבל במסגרת תפקידי אני מכיר עשרות יזמים בתחום המוביל, מדובר בעסק משמעותית יותר מסובך ממה שאתה מדמיין לעצמך, כבר ציינו פה שיש ה-מ-ו-ן עבודת שיווק שצריך לעשות בשביל לראות בכלל התקנה אחת בודדת(!!), שלא נדבר על לתפוס כמו כל אחד מהשמות שהזכרת כאן. אנגרי בירדז היה המשחק ה50 ומשהו של חברת ROVIO שהייתה בקשיים כלכלים קשים בגלל בזבוז כספים מטורף על משחקים שלא הלכו, אגב זה היה מין בדיחה כזו של המתכנתים שלהם המשחק הזה. draw something גם כן, מדובר בחברה שלא הצליחה לגייס עוד כסף וכמעט נסגרה, אבל באמצעות שילוב של כמה אלמנטים בצורה מאוד יצירתית ביחד הצליחו לייצר משחק ויראלי מטורף, זה הרבה (!!) יותר מ"סתם" לחשוב על המשחק הזה, תאמין לי. באופן כללי שוב, יש מאות אלפי אפליקציות שלא מגרדות את מה שאתה חושב, ביניהן באמת קיימות אולי 1% בודד של אפליקציות שהן מאוד מצליחות, וזה רחוק מלהיות חודש עד שלושה חודשי עבודה של מתכנת אחד, אל תזלזל באינטיליגנציה של מיליוני משתמשים אחד הציטוטים האהובים עליי ד"א של מנכ"ל טוויטר ביז סטון: "Timing, perseverance, and ten years of trying will eventually make you look like an overnight success"
-
מה שהוא אומר, זה שבאותה מידה כמו של"יזם" יש רעיונות טובים בראש, גם לאנשים שהרבה יותר נגישים לממש דברים כאלו. למה לי בתור מפתח להתחיל לעבוד בחינם על רעיון של מישהו אחר, שיקח לי נתח גדול מהרווחים אם יהיו קיימים אי פעם, אל מול האופצייה לממש משהו שאני חשבתי עליו מההתחלה, והזמן שאותו אני מבזבז הוא רק שלי? צריך גם לזכור, שמוצר הוא הרבה יותר מרק פיתוח כמובן, אחד האספקטים זה באמת לממש אותו, או אב טיפוס שלו ולכן במידה ויגיע "יזם" רציני שיציע דברים כמו שאמר אחי (האמיתי, באמא שלי) - כסף, קשרים עם משקיעים, שיווק או דברים אחרים שיכולים לקדם מוצר שאני מאמין בו ב100%, אני אשקול לספוג את ה"פגיעה" ברווח ולהצטרף אליו כמובן, אבל שוב צריך שיהיה לו ערך מוסף ברור מאוד כשהוא מגיע, סתם רעיונות יש מיליונים, בודדים בעלי פוטנציאל ומעטים אף יותר כאלו שיגיעו למיצוי. אבי
-
אתה מוזמן אליי, 10 פחיות מתנה
-
לא מדובר בסיפורי הווילה בקריית שמונה, או חדרה לצורך העניין, בסה"כ המרחק בין שני הנכסים הוא כ6 ק"מ.. ההורים שלי גרים בהרצליה ושל חברה שלי בכפ"ס ובכל אופן זה 10 דקות לכאן או לכאן.. את שיקולי העיר ביצעתי ולהרצליה יש יתרונות רבים אבל לא הייתי אומר שזה באמת יתרון מוחץ של שעות על גבי שעות של נסיעות או שכפ"ס היא עיר שלא משקיעה בתושביה.. בסה"כ מדובר ב2 ערים טובות אבל ההפרש הנוסף שמכניס את המשוואה לאיזון פה זה באמת הנכס החדש מול הנכס בן 36 שנה שפשוט אין לי מושג איך להעריך את הכדאיות של רכישה של חדש מול ישן כי מעולם לא הייתי בעלים של דירה כלשהיא לצורך העניין.
-
זה בדיוק השיקולים שרצים לי בראש, ישנם יתרונות וחסרונות כ"כ ברורים לכל אחד מהנכסים שפשוט אני לא מצליח להביא את עצמי לכדי החלטה וכל אדם שני שאני מעלה בפניו את הדילמה ממליץ אחרת.. הדירה החדשה קורצת לי מכל הכיוונים עקב היותה חדשה כמו שאתם אומרים, ומשמעותית גדולה יותר.. הבעייה העיקרית היא המיקום שאני פשוט מודה לא מספיק מבין כדי להעריך כמה ההבדל גדול מול הרצליה שאני יודע בבירור שמדובר במיקום נהדר. מקום העבודה שלי כרגע הוא אמנם רחובות, אבל אני לא בונה על כך לאורך שנים וברור לי שבשלב כלשהוא רוב העבודות נמצאות באיזור ת"א והשרון ולא בשפלה ולכן זה בהחלט חישוב מבחינת המיקום, כמו"כ חברה שלי עובדת כרגע בראש העין אבל גם על זה אי אפשר לבנות לאורך שנים.. אגב בנוגע לעניין העלויות הנוספות מקבלן, המטרה שלי היא להוציא את הדירה סטנדרטית כמה שאפשר ולשדרג בהמשך באופן פרטי במידה ויהיה צורך, ראיתי כבר אנשים "מפוצצים" סכומי עתק על שדרוגים אצל הקבלן כשבמחיר הזה היו יכולים להכנס ולבנות את כל הבית מחדש כאוות נפשם בסטנדרט משמעותית גבוהה יותר. כ"כ קשה שפשוט אני לא מצליח לחשוב על דרך שבה ההחלטה הזו תוכרע !
-
חלילה, כשאני אומר מיקום טוב בהרצליה אני מתכוון בהרצליה הירוקה באחד הרחובות היותר שקטים שיש, עם המון חנייה. בכפ"ס כבר מדובר אכן בשכונה הירוקה במתחם 60, בבניינים שמהווים "שורה ראשונה לכביש 4", כשלמעשה יש שם מרחק של כמה מאות מטרים בודדים, עם תכנון להפרדה אקוסטית שהיעילות שלה נמצאת בסימן שאלה. נקודה נוספת זה שבכפ"ס תהיה רק חנייה אחת ועם הרכב השני נצטרך "להסתדר" בשכונה שמצב החנייה עוד לא ברור לגביה.
-
מקום עבודתי הוא ברחובות, מה שאומר מרחק משני הערים בגדול דומה כשבהרצליה ישנם משמעותית פחות פקקים.. מטרת הדירה היא למגורים שלי, והבניין שופץ גם כן לפני מס שנים כשהוחלפה הצנרת בבניין, איטום חיצוני וצבע והדירה הספציפית שופצה מבפנים וגם בה הוחלפה הצנרת. כרגע אין תכנון לילדים אבל גם אם יהיו זה יהיה עוד כמה שנים.
-
טוב אני הרבה שנים כאן בפורום, ולא נוהג להתייעץ בנושאים כאלה אבל הדעות בראשי כ"כ חלוקות ואני יודע שיש כאן המון אנשים שיוכלו לתרום לי מהניסיון שלהם ולעזור לי להגיע להחלטה. בגדול ההתלבטות היא בין שני נכסים הראשון הוא בהרצליה שהיא מועדפת גדולה מאוד עליי, דירת 3 חד' בניין כבן 40 שנה משופץ, עם כ60-70 מ"ר משופצת ומתאימה לצרכים שלי היום בדיוק, כשכרגע אני בן 24, עוד לא נשוי אבל יש בת זוג הרבה שנים. ההתלבטות היא מול רכישה של דירה חדשה בכפ"ס בשכונה החדשה שם באותו כסף אוכל להרשות לעצמי דירת 4 חד' 100 מ"ר מקבלן עם מרפסת של 14 מ"ר. יתרונות וחסרונות לכל אחד מהנכסים כשבסופו זה מתנקז לשאלה ברורה מאוד, האם עדיף דירה קטנה וצנועה יותר, שמתאימה לצרכים שלי היום אבל נמצאת במיקום משמעותית טוב יותר או לקנות משהו בהסתכלות לעתיד שיהיה גם חדש וגם גדול יותר אבל באיזור משמעותית פחות טוב? (פחות טוב לצורך העניין זה קו אווירי של 250 מטר מכביש 4). שני הנכסים מהווים סכום זהה כרגע, כשפוטנציאל העלייה הוא מן הסתם של הדירה החדשה יותר, אבל אני פשוט לא מצליח לתקוף את ההתלבטות הזו משום כיוון ולקבל החלטה חדה לכאן או לכאן בגלל שאלת המיקומים והחדש מול ישן.. אני מאוד יעריך את דעתכם הכנה ומה הייתם ממליצים למישהו במצב הנ"ל.
-
אתה יכול לקנות בלב שקט מb&h, מדובר באחת החנויות הכי אמינות בארה"ב כולה.. כמובן שבלי שום קשר חובה לפתוח את המצלמה בתוך החנות, לוודא שכל החלקים ישנם ושאתה מקבל עותק טוב, שוב ללא הקשר להיכן תקנה את המצלמה בסופו של יום. בנוגע להמלצה לדגם ספציפי, אני פחות מכיר קומפקטיות אבל שיהיה בהצלחה.
-
אני פשוט לא מבין את ההזייה הזו שאנשים חיים בה, נראה לכם ב-א-מ-ת, שאם הקרקע מתוכננת להיות מופשרת ב20 שנה הקרובות, מישהו הולך למכור לכם כעת זכויות בקרקע ששוויה מיליונים תמורת נזיד עדשים?! כמו שנאמר כאן, המצב היחיד שהייתי משקיע בדבר כזה זה היה לו היה לי יכולת מראש להפשיר בעצמי את הקרקע בוודאות, וגם אז צריך לעשות הערכת סיכונים ולוודא שמשלמים מחיר מתאים לסיכונים הכרוכים. אבי
-
איך משיגים את אותם אופניים שעוברים את המהירות המעט בדיחתית הזו ? אשמח לה"פ במידה וזה בעייתי. אבי.
-
מכך שאתה מעלה לכאן את התמונות אני מסיק שאתה כן רוצה פידבק, לדעתי התמונות שהעליתה חלקן מחוץ לפוקוס, וכמו"כ יש כאן עניין של קומפוזיציה שלא מובנת לי כמו בעניין המראה שהיא עקומה ומשתקף בפנים הדברים זרוקים על הכביש שם קצת צורמים לי... אישית, אני הייתי הולך על עדשות שיתאימו לך יותר כרגע אם אתה לא צריך להתמודד עם בעיות של איזו גבוהה שחסר לך כרגע כמו שכתבתי, ועובד על קומפוזיציה בעיקר עם אותן עדשות שמתאימות לסגנון, אח"כ שתצטרך תמונות להגדלה וכו תוכל לשדרג גוף
-
שמע אני מצלם עם מצלמה פחות טובה משלך 450D וגם בזמנו כשהייתה לי את הבחירה בחרתי את הגוף הזול יותר מכיוון שמה שמגביל אותך לחלוטין זה לא הגוף לרוב זה יהיה יכולות הצילום שלך, אח"כ זאת תהיה הזכוכית ורק בסוף זה יהיה הגוף. אין ספק שההבדל בצילום עם גופים ישנים הוא היכולת צילום בלילה שהיא משמעותית פחותה יותר מגופים חדשים אבל כל עוד לא חסר לך ממש פיצ'רים כאלו וכמו מערכות זום מתקדמות אז הייתי ממשיך להשקיע בעדשות. אני מצלם לאחרונה עם 24-105L וזו עדשה לא פחות ממדהימה ליום יום לטעמי. אבי.
-
סוף סוף קנון הקשיבה ללקוחות שלה, לא התפרעה ב36 מ"פ, והקצב אש + מנוע פוקוס של המצלמה הזאת מקרב אותה לשלמות על הנייר. כ"כ שמח שחיכיתי ולא הלכתי על הmk2, אבל מצד שני אני יחכה עוד טיפה שהמחיר ירד כמה מאות דולרים ע"מ שיהיה אפשר לקנות אותה. אבי
-
צריך להבין שרוב האתרים לא מסוגלים באמת לספק 100 מגה לכל צרכן, ולכן מן הסתם שלא ניתן למצות את הקו עד תום. אמממה, ברגע שאתה משתמש במקורות איכותיים שמסוגלים להגיע למהירויות האלה בין אם זה מקור מבוזר או מקור עם שרתים וקווים חזקים אז אני מגיע בכיף ל9-11 מגה בלי שום בעייה בצורה יציבה. אגב בהרבה אתרים התוספת מהירות מורגשת מאוד, במיוחד באתרים שמזרימים סרטונים. אבי
