Jump to content

banji man

  • פרסום הודעות

    822
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

banji man שיחק אותה בתאריך מאי 10

התכנים של banji man היו האהובים ביותר!

מוניטין

51 נייטרלי

אודות banji man

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

3,677 צפו בפרופיל
  1. banji man

    שוקל לרכוש וולוו

    אני עם V40 T5. בנהיגה בקצב התנועה יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית אני מקבל באזור ה13 קמ לליטר. אם התנועה ממש זורמת ואין פקקים אז יכול לקבל גם למעלה מ14 קמ לליטר. ראה דוגמה. במידה ולוחץ יותר ועובר לנתיב השמאלי מקבל בין 10 ל 11 קמ לליטר.
  2. banji man

    שוקל לרכוש וולוו

    בלי להתייחס לכמות הקילומטרים וירידת הערך, רק לרכב עצמו. רכבי וולוו מהדור האחרון עם מנועי וולוו VEA T5 וגיר אייסין 8 הילוכים בנויים לכסות מרחקים גדולים מאוד בנוחות גבוהה (קרוזרים). הרכב מאוד שקט במהירויות כביש 6, הכיסאות נוחים מאוד ויש המון כוח לבצע עקיפות במהירות. אני נוסע כ22 אלף בשנה עם הוולוו שלי ואני מאוד מרוצה. אני מטפל במוסך מאיר בבאר שבע, השרות טוב. לא בטוח לגבי לקיחה והחזרה של הרכב. אני מניח שלא תהיה בעיה.
  3. banji man

    איך הרכב שלך הגיב בשרב?

    בזמנו עם האיביזה 1.2 לא הרגשתי ירידה בביצועים של המנוע או של המזגן בימי שרב קיצוניים יחסית לשאר ימי הקיץ. מצד שני, זכור לי שהרכב היה נמרץ יותר בימי החורף הקרים במיוחד.
  4. הקופרה נותנת תמורה גבוהה יותר מהגולף. לקופרה יש אס בשרוול - מנוע חזק יותר ובולמים נשלטים אלקטרונית. לדעתי האישית זה הבדל מספיק גדול שנותן עדיפות ברורה לקופרה. השאלה הגדולה היא האם אתה מתחבר לקופרה? כפי שנאמר, רכבים ספורטיביים קונים מהלב, לא קונים רכבים כאלה רק מהשוואה של דפי הנתונים. תחשוב טוב טוב איזה רכב יגרום לך לקום מוקדם בבוקר עם חיוך לסבוב של כיף בסופ"ש או כדי להגיע לעבודה יום-יום במהלך השבוע.
  5. לכל עובדי ההייטק שחברים בהייטק זון. מחיר מצוין והנחה אמיתית. המחיר הוא עד 21:00. https://www.htzone.co.il/item/51058/מכונת-שטיפה-עוצמתית-LAVOR/ * אין לי שום אינטרס במכירה. רק עוזר לחברי הפורום לחסוך.
  6. מדובר ברכב שהוא נישה בתוך נישה והסיכוי שלו להצליח באמת נמוך. ולגבי רכב חשמלי להמונים, אפשר לקחת דוגמה מהמהפכה שהתחילה סוזוקי אלטו. אם יתחילו למכור רכב מיני חשמלי הכולל: טעינה מהירה, טווח אמיתי של 250 ק"מ, אביזרי בטיחות מתקדמים, מזגן חזק, מקום ל4 נוסעים, יכולת מסויימת לצאת לשיוט נוח מחוץ לעיר, עיצוב מודרני, אחריות מורחבת לסוללה ומחיר של 60k שקל יהיה אפשר להתחיל לדבר על שינוי מגמה. מכשול נוסף שעדיין קיים הוא המחסור בעמדות טעינה מהירות ובירוקרטיה בהתקנת עמדת טעינה בבניין משותף.
  7. לי יש נסיון טוב עם מכון מונדיאל. בדיקות מעמיקות וצוות מקצועי.
  8. ממפעל שעובד באופן רציף (משמרות ) ישלם מחיר יקר כתוצאה מהשבתה בלתי מתוכננת של מכונה בשל הפגיעה בנפח הייצור וההתחייבויות ללקוחות. כאשר מתרחשת תקלה יש לתקנה במהירות המירבית.מנהלים חכמים מבינים שהמשאב החשוב ביותר שלהם הם אנשי התחזוקה שנמצאים סביב המכונות כל השעות. הם מתגמלים אותם בהתאם ודואגים להם לפיתוח מקצועי רציף. זמן התגובה של איש שרות שאינו עובד במפעל יהיה ארוך יותר. פתרון שהוא בד"כ זול בטווח הקצר ויקר בטווח הארוך.
  9. מעבר לאחזקה חזויה, תחום נוסף שמתפתח בתעשיה מהנתונים המגיעים מהחיישנים השונים הוא יצירת מערכות מתוחכמות של Process Control. מערכות אלו נועדו לוודא שהמוצר הסופי המתקבל מתאים לתקן הנדרש ובהתאם לציפיות הלקוח, אבל זה כבר נושא למאמר חדש.
  10. מהנסיון שלי בתעשיה המצב הוא הפוך. רמת המורכבות של המיכון התעשייתי עולה עם השנים. דרישות ההשכלה והנסיון של אנשי התחזוקה עולים בקצב מהיר.החיישנים שעליהם אני מדבר מספקים רק מידע אודות הסימפטומים השונים אבל הם אינם מצביעים על הגורם לתקלה. אנשי התחזוקה צריכים להכיר כלים בסיסיים מעולם עיבוד הנתונים והסטטיסטיקה, עליהם לדעת לקרוא מגמות ולבצע אינטרפולציה של נתונים. הם צריכים לבנות מודלים שונים לתיקון התקלה ולדרג אותם לפי סדרי עדיפויות בהתאם לנתונים השונים, זמן התיקון, העלות וכמובן הנסיון שלהם מתקלות העבר. כמובן שבסוף התהליך הם גם צריכים להפשיל שרוולים ולבצע את התיקון שנותן מענה למודל המוביל. בסיום התיקון עליהם לבצע ניתוח נוסף של הנתונים ולבדוק האם התיקון נתן מענה. במידה ולא ממשיכים למודל הבא. וזאת רק ההתחלה. אנשי תחזוקה מוכשרים מהדרג המוביל והמתוגמל יודעים להציע שידרוגים ושינויים במכונה כדי למנוע תקלות כרוניות ולהגדיל את תפוקת המכונה תוך כדי הוזלה של עלויות התחזוקה. לסיכום אנשי התחזוקה לא הולכים לשום מקום, הציפיות מהם עולות בהתאם לשינויים והמגמות בתעשיה. הדבר נכון גם בעולם הרכב וכל מוסך שמשרת רכבים מודרניים זקוק למוכנאי דיאגנוסטיקה ברמה גבוהה כדי להתמודד עם שלל הנתונים, ומערכות חדשות שלא היו קיימות מתחת למכסה המנוע לפני מספר שנים.
  11. פורסם במקור ב-20.9.2017. שלום וחג שמח לחברי הפורום, נושא שמאוד מעניין אותי, נכתב על סמך הנסיון שיש לי בתעשיה והציפיה לעתיד הקרוב בעולם הרכב בנושא האחזקה. רוב היצרנים מנחים אותנו להגיע לטיפול תקופתי אחת לשנה או 15K ק"מ כדי להחליף שמנים, פילטרים ורכיבים מתכלים אחרים במערכות הרכב. האמת היא שחלק גדול מהנהגים יכלו להמשיך לנסוע ק"מ רבים נוספים ולדחות את הטיפול מבלי לגרום שום נזק. אז מהיכן הגיע מספר הזהב "15K ק"מ" שכולם ממליצים עליו? כנראה ומדובר במספר המהווה את המכנה המשותף הנמוך ביותר למגוון סגנונות נהיגה , תנאי דרך, מזג אוויר ועמס. ניקח לדוגמא שני מצבי קיצון: שני נהגים שהגיעו לטיפול תקופתי לאחר 15K ק"מ. הנהג הראשון נוסע לבדו מרחק של 200 ק"מ כל יום בכביש שש וכמעט ולא עומד בפקקים. הנהג השני נוסע רבע מהמרחק בכל יום אבל מבלה זמן רב בפקקים, בנוסף הוא מרבה לקחת טרמפיסטים רבים (משקל) ומתוגרר בשטח הררי (עומס). האם מצב השמנים והפילטרים זהה בשני הרכבים? כמובן שלא. אפשר להניח שהנהג הראשון יכול היה להמשיך עוד מספר אלפי ק"מ ולדחות את הטיפול מבלי לגרום שום נזק ולגבי הנהג השני, מוטב היה אילו נכנס לטיפול מוקדם יותר. בלשון המקצועית מדיניות האחזקה הנ"ל נקראת "אחזקה מונעת" או Preventive Maintenance. זוהי בעצם קריאה לטיפול מונע ע"י החלפה יזומה של רכיבים מתכלים ובדיקה של רכיבים אחרים לפי ערך קבוע וידוע מראש, לרוב לפי: מספר ק"מ, זמן או שעות מנוע. קריאת הטיפול היזומה נקבעת ע"י יצרן הרכב לפי חישוב סטיטסטי המתבסס על ניסוים וכשלים שהתרחשו בעבר. ההיתרון בשיטה: פשוטה וזולה מאוד ליישום ומעקב, ניתן לצפות מראש את זמני התחזוקה חסרון: בזבוז אדיר של משאבים- חלקי חילוף וזמן השבתה מיותר של הרכב. ישנם מקרים בהם האחזקה המונעת לא באמת מצליחה למנוע כשל עתידי ולמרות האחזקה המונעת הרכב יסבול מהשבתה בלתי צפויה. חישוב סטיסטי לא נכון או שאינו מותאם לעומסים המקומיים בקביעת מרווחי הטיפולים יכול לגרום לכשלים חמורים. בעבר מספר יצרנים נתנו הנחיות שגויות לבצע טיפול מונע של החלפת שמן כל 30K ק"מ והדבר גרם לתקלות מנוע רבות כגון בוצה. הסוג השני של מדיניות האחזקה המקובלת נקרא "אחזקת שבר" או Breakdown Maintenance. התיקון והאחזקה יבוצע רק לאחר שהכשל כבר התרחש והרכב מושבת או שתיפקודו אינו מיטבי. הדוגמא הטובה ביותר לאחזקת שבר היא באחזקת המצבר. ישנה המלצה גורפת לא להחליף את המצבר באופן יזום גם אם מדובר במצבר ישן יחסית מעבר לגיל 3 ואפילו 4. הסיבות לכך מאוד הגיוניות: סטיית התקן של כשל במצברים מאוד גדולה, קשה להגיע לממוצע מסויים שיתאים לרוב המצברים. ישנם מצברים רבים שיאריכו חיים ומהצד השני כאלו שיכשלו לאחר זמן מאוד קצר עוד בשנה הראשונה. בנוסף, כאשר הכשל מתרחש לא יגרם נזק לשאר מערכות הרכב וזמן התיקון מאוד קצר וזול. יתרון השיטה: ניצול מקסימלי של תוחלת החיים של הרכיב המוחלף. חסרון: תזמון התחזוקה לא צפוי, במקרים מסוימים הכשל יכול לגרום נזק לרכיבים אחרים. לעיתים הכשל יכול לגורם לעוגמת נפש (פספוס של ארוע חשוב) והפסד כספי רב (נהג מונית) עד כאן הכל טוב וידוע. הצרכנים ויצרניות הרכב הגיעו לנקודת איזון מסויימת. בסה"כ הרכבים המודרניים לא נזקקים לאחזקה מונעת ואחזקת שבר רבה ויקרה בשנים הראשונות של חיי הרכב. אז איפה הפער? כדי להבין את הפער יש לחשוב באמת מידה גדולה הרבה יותר, אפשר לשם הדוגמא לקחת צי רכב ענק של מאות ואפילו אלפי רכבים כגון בחברות הליסינג וההשכרה. חברות ההשכרה משקיעות הון עתק בטיפולים מונעים ובנוסף מתמודדות עם מתן שרותי דרך רבים ללקוחות שסובלים מתקלות שבר בלתי צפויות. חברות ההשכרה שואפת מצד אחד לצמצם את עלויות האחזקה ובאותה המידה להעלות את רמת שביעות הרצון של לקוחותיה ע"י הקטנה של תקלות השבר לאפס. האם יש טכנולוגיה קיימת שיכולה לשפר את המצב? בענפי תעשיה רבים כולל בתעשיית התעופה, עוברים לסוג יחסית חדש של מדניות תחזוקה שנקראת אחזקה חזויה או Predictive Maintenance. לרוב התקלות יש סימפטומים מקדימים עוד לפני שהתקלה מתרחשת, חלקם לא מורגש ע"י משתמש הקצה והן לא משפיעות על תפקוד המערכת. מערכות האחזקה החזויה (pdm) משתמשות בסוגים רבים של חיישנים: רעידות, טמפ', לחץ, ספיקה, תאוצה, מוליכות ועוד רבים אחרים כדי לנטר את אותם הסימפטומים המקדימים כדי לנבא את התקלה הבאה. החיישנים השונים מסוגלים לדגום את המערכות המכאניות עשרות ואפילו מאות פעמים בשניה. מערכות הpdm משתמשות במערכת מחשוב חזקה ואלגוריטם מורכב שיודע לזהות שינוי בדפוס ההתנהגות הנורמלי ע"י זיהוי משוכלל של מגמות. בשיטת אחזקה זו ישנו מעקב על מצב הרכיבים בפועל. פעולת האחזקה תתבצע לפני ההתרחשות הצפויה של הכשל תוך כדי ניצול מיטבי של אורך החיים של הרכיבים השונים וזמינות המכונה. המערכות החכמות יודעות לתת תחזית מדויקת לצפי התקלה ואילו רכיבים יש להחליף או לכייל כדי להחזיר את המערכת לכשירות מלאה ובזמן מהיר. המערכת תיתן חלון זמן מספיק גדול כדי לאפשר תזמון מסודר של השבתת המערכת על מנת לבצע את התיקון. בנוסף, מערכות הpdm יכולות לעקב אחר האיכות של נוזלי השימון השונים ולהמליץ על הזמן האופטימלי להחלפתם. אם זה כבר עובד בתעשיות השונות מדוע לא רואים את המערכות הללו בתעשיית הרכב? החיישנים השונים ומערכות המחשוב כבר זמינות וניתן לבצע התאמה לעולם הרכב. ברכבים החדשים, חלק מהחיישנים כבר מותקנים (ניתן בקלות לקבל את הפלט שלהם בעזרת מכשיר OBD). כיום המחשב שמותקן ברכב לא יודע לבצע שום חיזוי בעזרת המידע שזורם אליו מהחיישנים השונים. האתגר הגדול הוא בניתוח נפחים גדולים של מידע בזמן מהיר ובפיתוח האלגוריטם שמהווה את בסיס החיזוי ובשביל זה דרושה השקעה רבה של זמן וכסף. כנראה שאין הצדקה כלכלית לפתח ולהתאים את המערכות הללו לתעשיית הרכב כל עוד עלות הטיפולים זולה יחסית וכמות תקלות השבר קטנה. אפשר להניח שדרישה מטעם הלקוחות הגדולים ורגולציות ממשלתיות בנושא איכות הסביבה והפחתת הזיהומים תביא להאצת תהליך הפיתוח. איך יראה העתיד? במידה ומערכות הpdm יגיעו לתעשיית הרכב אולי זה יראה כך: מערכת ה pdm ברכב תבצע חלק מעיבוד המידע בענן של יצרניות הרכב שהרי כל רכב בעתיד יהיה מחובר לרשתות התקשורת. במידת הצורך הנהג יקבל הודעה ברורה על הצג שעליו להגיע עוד X זמן ואו Y ק"מ לתחנת השרות של היצרן כדי לבצע פעולת תיקון או שרות לרכיבים מתכלים. צג המולטמדיה יספק מידע מפורט על התקלה הצפויה או פעולת האחזקה הדרושה ומה היא פעולת השרות או התיקון הדרושים. המידע הרלוונטי יחכה מראש במרכז השרות ויקצר באופן משמעותי את תהליך השרות, האבחנה והתיקון. סרטון קצר בנושא הpdm מעולם התעשייה : pdm בעולם התעופה: https://www.youtube.com/watch?v=oCsXOj_tu0Q
  12. Prime: הכנה של מכונת השטיפה לעבודה. 1.מחבר את צינור הגינה למכונה ופותח את המים. 2. בזמן שהמכונה עדיין בOff, לוחץ על הידית של מכונת השטיפה עד ליציאת מים כתוצאה מהלחץ של צינור הגינה. 3. תהליך ה prime הסתיים, המערכת מלאה במים. המנוע לא יעבוד על "יבש" בהפעלה ראשונית. 4. הפעלה של מכונת השטיפה ותחילת עבודה.
  13. תתחדש! קנית את ה The best של הסדרה הביתית. זה אומנם טריוויאלי אבל לא לשכוח לפתוח את ברז המים ולבצע פריים למכונה לפני ההפעלה כדי לשמור על המנוע.
  14. אני עם הדגם החדש והצג הדיגיטלי על הידית. הוא אטום למים ואין איתו שום בעיה גם כשהוא נרטב במים. מאוד נוח לשנות את עוצמת השטיפה מהידית עבור חלק מהמשטחים שרגישים לעוצמה גבוהה של שטיפה.
  15. +1 לקרשר. אני עם הK7 כבר יותר משנתיים. עוצמתי ועמיד למשימות קשות בגינה. החיסרון היחיד שלו שהוא גדול, מסורבל וכבד. זה המחיר שצריך לשלם עבור העוצמה. לשטיפת הרכב בלבד, יש לי בוש קליל וחלש יותר שעושה עבודה טובה.
×
×
  • Create New...