Jump to content

tzvipper

  • הודעות

    14,507
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    2

tzvipper שיחק אותה בתאריך אוגוסט 25

התכנים של tzvipper היו האהובים ביותר!

2 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    מתחת למושב
  • איזה רכב יש לך?
    4 גלגלים
  • תחביבים
    כל מה שנוסע
  • מקצוע
    לא נהג מונית

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של tzvipper

מגובב מוביל

מגובב מוביל (13/14)

56

מוניטין

  1. פריוס phev זו גירסא נטענת שיכולה לנסוע על חשמל בלבד. יש לך אפשרות לשים מטען בחנייה? אני מניח שפריוס שהיא זולה יותר היא משנתון נמוך יותר.
  2. מגבי סיליקון של בוש באים עם כל סוגי מתאמים לכל סוגי הרכב. יש באוטו דיפו טבלה עם סוגי רכבים ומידות מגבים. לפי זה אפשר להזמין/לקנות. אצלי בחנייה בשמש מגבים של בוש מחזיקים כ2-3 שנים.
  3. אם מוסך לא מזהה תקלה נסה מוסך אחר מומחה לדיאגנוסטיקה. בוצע במקרה החלפה של רצועת/שרשרת טיימינג לאחרונה ברכב או אולי ברכב זה שרשרת שהתארכה ו/או בעיית מותחן (לא מכיר מנוע הזה ספציפית)?
  4. תלוי כמה הרכב יקר. אם מספיק יקר, צריך לזכור שהקונה קודם כל קונה עם העיניים. אם הרכב ניראה טוב, סיכוי לעיסקה מוצלחת עולה, לאומת רכב מטונף ומוזנח. עבור רכבים יקרים יחסית, בסוכנויות רכב בדרך כלל עושים דיטיילינג כדי שהרכב יראה כמו חדש (לוקחים רכבים מטונפים ומוזנחים מעט חיצונית ונותנים להם מראה כמו חדש, לעיתים גם צובעים פגושים וחלקי פח אם יש שריטות). הבעייה לרוב בדיטיילינג כזה משתמשים בחומרים זולים ופוליש יחסית גס שפוגמים בצבע. אולי רק ברכבי יוקרה הסוכנויות שולחות לדיטיילרים פרמיום. סך הכל שאלה של עלות מול תועלת. אם עלות דיטיילינג + תיקוני פחחות פחות מהפרמייה במחיר שאפשר לקבל על הרכב - הרווחת.
  5. @קורן בן אשר בהייבריד יש לך מנוע חשמלי בנוסף למנוע בנזין חלש, כל עוד יש מספיק סוללה הוא לא יותר מידי "מנסר" בעליות, במיוחד לא בעליות שהן קשות במיוחד (במיוחד יש לזכור שעבור כל עלייה יש ירידה בה הייבריד מטעין את הסוללה, שלא לדבר על בלימה רגנרטיבית מועילה מאוד בירידה ורפידות שמחזיקות בהייבריד 120,000ק"מ+). הדיזל לפי דעתך לא "מנסר" כל הנסיעה? (התרשמות שלי שונה כי מנוע דיזל רועש יותר מבנזין בכל הרכבים שהיו לי עד היום יחסית לרכב בנזין מקביל ובעמידה הוא מחזיר עם ריבית על כל "ניסור" של בנזין בעלייה). כל עוד אפשר לחדש ביטוח על סוללה אצל טויוטה, היא עדיפה בהרבה מבחינת עלויות אחזקה על דיזל. וגם עיניין של פליטת מזהמים למי שזה חשוב. אוריס קרש גיהוץ? התרשמות שלי שונה ואני נותן ציון השיכוך שלה סביר+. פות"ש כמובן אין תחליף לנסיעת מבחן.
  6. טויוטה אוריס הייבריד, אפילו בגירסא סטיישין נשמעת כמו בחירה הכי מתאימה לדרישות: היברידית, חסכונית, תא מטען גדול, אמינות גבוהה אם הרכב שמור כראוי. יש אפשרות להאריך ביטוח לסוללה אצל היבואן עד גיל 12 שנים וקילומטרז', תקנון: https://www.toyota.co.il/service-and-accessories/service-and-maintenance/hybrid-service . אם תמצא אחת שמורה, הרווחת. לגבי סוכנויות, ממליץ להתרחק מכל סוכנויות פרטיות, אם כבר לבדוק, אז רק ברשתות גדולות וטרייד אין של היבואנים (למשל לטויוטה יש סלקט). לסוכנויות פרטיות לרוב הולכים רכבים שברשתות לא מוכנים לקחת.
  7. נכון. וגם כאשר מד חום נוזל קירור מגיע לחצי, חום שמן עדיין רחוק מאוד מטמפרטורת עבודה שהיא 90 מעלות וזה ממש לא 5 דקות. כמו כן נותן אינדיקצייה מתי צריך להרפות מדוושת הגז כאשר השמן מתחמם כי למעשה זה אומר שהמנוע מתחמם עוד לפני שמד חום נוזל קירור זז מהחצי. שמן מנוע שמתחמם יתר על המידה נשרף ומתחמצן. סליבים ורינגים במנוע יהיו הראשונים לסבול מזה.
  8. אם אתם שואלים אותי לגבי רכב חדש - בקצרה: ג'אז הייבריד החדשה. נימוקים שלי: אם לא חדש, אז הדגם הקודם לא הייבריד.
  9. אני גם חושב על קניית בוסטר בעוד שמצברים ברכבי משפחה לאט לאט מזדקנים. מוצר מעניין מאוד, אם כי כתוב טמפרטורת אחסון עד 50 מעלות, אני משאר שמשתמשים בסוללות ליטיום שאינן עמידות לחום: https://no.co/media/nocodownloads/format/g/b/gb20_sell_sheet_4.22.2020_1.pdf בתא מטען טמפרטורה יכולה להגיע ליותר מזה כאזר הרכב חונה בשמש (172 פרנהייט = 77 צלזיוס, 100 פרנהייט = 37 צלזיוס): https://homex.com/ask/how-hot-does-the-inside-of-a-car-trunk-get
  10. עדיף חנייה מקורה שתגן מפגעי מזגן האויר. 30 מעלות עדיף מ0-10 בגלל הנעה קרה. לשמן יקח יותר זמן להגיע לטמפרטורה שהוא יעיל ולכן יהיה יותר בלאי.
  11. אם זה סוללות ליטיום, ריקון לא עוזר. השיטה עבדה עם סוללות מסוג ניקל מטאל. בליטיום נגרם נזק עם מרוקנים עד הסוף ורצוי לאחסן מכשירים עם סוללות ליטיום טעונים לכ80% ולא להגיע למצב של ריקון מוחלט כי הסוללה מאבדת קיבולת במצב הזה. לאיחסון ממושך גם 100% פחות מומלץ (בלפטופים טובים עם סוללות ליטיום אפשר בהגדרות לקבוע טווח טעינה של סוללות - שימושי כדי לשמור עליהן אם רוב הזמן עובדים מחשמל). להבדיל מניקל מטאל, אי אפשר לעשות לסוללות ליטיום CONDITIONING ולהחזיר אותן לחיים. סוללות ליטיון פגומות משחררות גז דליק מאוד כאשר מטעינים אותן. גז זה נצבר בתוך שק אטום בו עטופה הסוללה. כאשר סוללת ליטיום מתנפחת היא סיימה את חייה. אסור לחורר את השק כדי שחלילה לא ישתחרר גז. בתנאים קיצוניים לפעמים כאשר הסוללה מתנפחת ומתעוותת, נוצר קצר במגעים הפנימיים של הסוללה והיא מתלקחת. סוללות ליטיון למכשירים ביתיים עשויים בתרכובת כימית לא עמידה לחום ואני לא יודע איזה סוג סוללות משתמשים בבוסטרים סיניים זולים, אבל חום ברכב עלול להיות מעבר למה שהן מיועדות לו. ברכבי הייבריד תרכובת סוללות ליטיום אחרת לגמרי מאשר במכשירים הביתיים.
  12. סונטה נוחה, שקטה וחסכונית מאוד יחסית לגודל, מגיבה די מהר יחסית למשקלה כאשר יש סוללה בחצי ויותר - בדוק אם המושבים מתאימים לך. בדגם המפואר מערכות בטיחות מהיצרן ולא מובילאיי, מושבי עור עם אוורור, גג זכוחית נפתח וכד'. מניסיון אישי הפגינה אמינות מוחלטת לאורך 115K ק"מ. B4 כמעט ואין למצוא דגם מפואר בשנתון שלך (מושבי עור, מערכות בטיחות מקוריות וכד'), מדובר על רכב נוח, אבל לא חסכוני ולא חזק עם גיר רציף (למרות שבתור רציף התנהגות שלו כמעט כמו בפלנטארי רגיל והוא לא מעצבן). בשנתונים מסויימים היה עיניין של צריכת שמן גבוהה בארץ (חפש כתבה בYNET) ובחו"ל עם תביעה ייצוגית (לא יודע מה עלה בגורלה), הגדלת אחריות לגיר עבור שנתונים מסויימים ל10 שנים וגם מנוע צמא 2.5 ורגיש מאוד להתחממות בצילינדר 4. שימש לב היה דגם לפני ואחרי מיחת פנים סביב השנתון הזה. אחרי מתיחת פנים נדיר מאוד ובגירסא המפוארת יותר מפואר ממה שהיה לפני (בלי מערכות בטיחות מקוריות ובלי מושבי עור, אלא רק טיפה יותר מאובזר מהבסיס). יש גם אוטבק, זה סטיישין מוגבהה עם אותם מכלולים (כבד יותר ובהתאם לכך פחות ביצועים). קורולה לא באותה ליגה, אם כבר קאמרי. זה דגם הייבריד הקודם. נוחות טובה, אבל אישית לא אהבתי ניהוג ובמיוחד בלימה. 3008 הגיעה עם מנועים שונים. 1.2 בשנתונים מסויימים יש לו בעיות עם רצועת תזמון (ראה שרשור בפורופ טכני). מנוע טורבו 1.6 בשנתונים מסויימים גם היה בעייתי - לפני שאתה רוכש, בדוק אם לא נפלת על שנתון הבעייתי.
  13. אם שמן ונוזל קירור לא חסר, זה סימן טוב (כמובן שצריך לעקוב אחרי מפלס הנוזלים בכל מקרה). אם קרטר היה נשבר היה יוצא מהר מאוד שמן מנוע, או לכל הפחות היית יכול להבחין בנזילה בתחתית הרכב. אם רדיאטור היה נשבר - כנ"ל. צריך גם לודא שהנוזל שיצא הוא לא שמן גיר (לא יודע אם ברכב שלך יש מדיד - תבדוק בספר רכב אם יש הוראות כיצד לבדוק מפלס שמן גיר). שעון חום מנוע לרוב לא אינדיקצייה לחום המנוע כאשר יש בעייה. אם אין נוזל קירור, בחלק מהרכבים הוא עלול להיות על חצי או פחות. כאשר הרכב בחנייה שלו, תבדוק שאין שלולית שמן או נוזל אחר מתחתיו. אי אפשר לפי התכתבות להעריך את הנזק, כי לא ברור עד כמה המדרכה הייתה גבוהה, אולי כל מה שנפגע זה מגן פלסטיק תחתון (שתפקידו להגן על המכלולים בדיוק במקרים כאלה - במידה וקיים ברכב שלך). בשביל השקט הנפשי, ממליץ לבדוק מה בדיוק נפגע בירידה מהמדרכה ולוודא שהמכלולים לא נפגעו. צריך להרים את הרכב על ליפט במוסך ולבדוק שלמות של כל המכלולים.
  14. פות"ש, לפני שאתה ממשיך בנסיעה, צריך לבדוק מה בדיוק נוזל לך - אני מקווה שהרכב חונה במקום בטוח ולא מונע. אם זה נוזל קירור או שמן- תזמין גרר. אם אתה לא יכול לזהות סוג נוזל, תבקש ממישהו שמבין להסתכל, אם אין אפשרות תזמין גרר. אני מאמין שאמור להיות לך ביטוח גרירה. לא לנסוע ללא שמן או נוזל קירור, אחרת עלול להגרם נזק גדול ויקר למנוע.
  15. @שביט, אחרי שמתרגלים לעזרים טכנולוגיים קשה להסתדר בלעדיהם. מערכת ניטור שטחים מתים שפועלת כשורה - כן עוזרת, גם עבור תנועה חוצה ברוורס. מה בנוגע לשאלות טכניות? יש לך המלצה על מתקין או לגבי איזה סוג חיישן עדיף?
×
×
  • תוכן חדש...