Jump to content

tzvipper

  • פרסום הודעות

    14,459
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

1 נייטרלי

2 עוקבים

אודות tzvipper

  • דירוג
    כותב הרבה. מאוד.

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    מתחת למושב
  • תחביבים
    כל מה שנוסע
  • מקצוע
    לא נהג מונית

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. שלום לך בוקי. אכן, אני לפעמים מבקר בפורום. דגם מקסים. אני זוכר כאלה רכבים עוד מתקופת הילדות. מה שמצחיק, עדיין מייצרים את הרכב הזה.
  2. לגמרי לא חייב NAS בשביל בית - מה שטוב בתעשייה לאו דווקא מתאים לבית ואין שום קשר בין פתרונות NAS תעשייתיים לבית NASים ביתיים (כמו רכבת לאומת קורקינט), אם אתה לא משתף קבצים ברשת בין מספר מחשבים אין לך צורך בNAS. גם צריך לקחת בחשבון ברמת אבטחת מידע בNASים ביתיים לעיתים ירודה מאוד (שיתוף קבצים מדיסק חיצוני USB3 דרך מחשב גם יתן לך יותר אבטחה וגם ביצועים הרבה יותר טובים לאומת NAS ביתי קטן - אתה הרי כניראה לא הולך לקנות התקן NAS שמיועד לעסקים קטנים). יש דיסקים RAID של WD מסדרה MY BOOK DUO. הוא מכילל דיסקים איכותיים מסדרה RED, שניתנים לשליפה במקרה הצורך. אפשר לקנפג כRAID 1 - אם דיסק אחד נופל, אתה לא מאבד חומר. יש גם קופסאות RAID גדולות יותר, של ORICO למשל ל4~5 דיסקים, אפשר לקנפג RAID5.
  3. הרעש מהגלגלים כבר לא מפריע לי. כניראה כבר התרגלתי, או אולי פשוט אין לי משהו טרי להשוות מולו.
  4. גם מיבוא מקביל נכוויתי - לא חוזר על זה.
  5. אחזיק גם מעבר לאחריות - בינתיים אין לי במה להחליף את הרכב וסך הכל סונטה עושה את העבודה לשביעות רצוני. סונטה חדשה לא מיבאים בגלל המיסוי, קאמרי חדשה כבר לא מיבאים (אולי יחזרו ליבא, אבל בטח זה יהיה יקר למדי ביחס לתמורה וגם לא אוהב גיר רציף). אין רכבים מענינים בקטגוריה הזאת חוץ מאיזו VAGית עם מנוע 2 ליטר בנזין או דיזל - רכבים האלו אומנם נוסעים טוב, לא רוצה קרוסובר והחלטתי להתנזר מרכבים אירופאיים בגלל שעוד לא היה בבעלותי רכב אירופאי אחד עם אמינות לשביעות רצוני. אם הייתי חייב להחליף את הרכב, הייתי חושב אולי בכיוון של טויוטה קורולה סטיישין למרות גיר רציף, לפחות היא פרקטית (דבר היחיד שבאמת חסר לי בסונטה זה תא מטען). אבל לא מיבאים את הגירסא עם מנוע 2.0 ומנוע הנוכחי ועוד שבילוב גיר רציף לא לטעמי. הצמיגים לא יבשים, הקדמיים די שחוקים, כבר על המרקר - לכן צריך להחליף. האחוריים במצב טוב מאוד. הרכב או בחנייה מקורה או עם כיסוי בקיץ, כניראה זה שומר על הצמיגים קצת.
  6. הגעתי ל90K ק"מ. הגיע זמן לעדכן. עוד 10K לסוף האחריות. בטיפול הוחלפו פלאגים. מעבר לזה לא השתנה הרבה. אותה חווית נהיגה וצמיגים מקוריים בכל הגלגלים. אבל הפעם באמת כבר הגיע זמן להחליף את הקדמיים. צריכת דלק גם לא השתנתה, הפעלת חימום מעלה מעט צריכת דלק בחורף. רפידות עדיין מקוריות גם הן ועם המון בשר. למי שמענין, מחירי חלפים מקוריים מקוריאה באיביי זולים לרכב זה, יש כמעט הכל במחירים X3-5 יותר זולים, כולל משלוח.
  7. tzvipper

    גיר אוטומטי מול ידני

    בוודאי שיש. בגירים מודרניים רבים ממיר מומנט ננעל כבר בהילוך שני. עיקר ההפסדים בגירים אוטומטיים הישנים הייתה כתוצאה משני דברים: ממיר מומנט שלא ננעל (או בכלל בלי נעילה - מכאן ההפסדים המשמעותיים ביותר) ובנוסף מעט הילוכים: 3-4. היום ברכבים עממיים לגירים אוטומטיים יש לפחות אותה כמות הילוכים כמו בידני, בד"כ 6 ו8 הילוכים וממיר ננעל בכל הילוך, אולי למעט תחילת הנסיעה/זחילה בראשון. ההפסדים של מערכות הידראוליות בגיר מודרני זניחים. לכן ההפרש בביצועים ו/או צריכת דלק יהיה קטן מאוד וכדי שיהיה יתרון כלשהו עם ידני ולקבל מה מה שכתוב בפרוספקט, צריך נהג סופר מיומן. מחשב הגיר עושה את העבודה הרבה יותר מדוייק ויעיל עם חיישנים רבים לאופטימיזצייה. היצרנים היום נלחמים על כל טיפת דלק וכל גרם של פליטת מזהמים, לכן רמת האופטימיזצייה תהיה גבוהה מאוד. בגלל זה יצרנים רבים עברו לגיר רציף, או פלנטרי עם הרבה הילוכים, או רובוטי כפול מצמד. יש עדיין פה ושם מקרים יוצאי דופן עם גיר 4 הילוכים - אבל רכבים כאלה יעלמו בקרוב, זו נחלת העבר. לדוגמא ראו את ZF8 המדהים.
  8. tzvipper

    פעם היה לנדרובר דיפנדר

    בגלל זה לא יוכלו לעבור מישן לחדש. אלא אם המציאו פטנט לתפור את היד חזרה. לפחות עדיין יש את רנגלר ובסוזוקי לא ויתרו על ג'ימני. כך מי שמחפש OLD SCHOOL בשטח, עדיין יש למצוא.
  9. אני לא בטוח שמישהו היה רוצה רכב ששחה במלח. אי אפשר לייבש ולשטוף את כל המלח שהצטבר במקומות לא נגישים. הכל יחליד, האלקטרוניקה תתקלקל. בדרך כלל היצרנים גורטים ובצדק מכוניות כאלו, כי זה פוגע להם במוניטין ומעלה מאוד עלויות של שירות במסגרת האחריות.
  10. כפי שאפשר לראות בכמה עשורים, המחירים רק עולים. אני בספק שהמגמה תשתנה. מקסימום לתקופה מסויימת עליית המחירים תבלם מעט מנסיקה חופשית, כמו שהיה בגלל מחיר למשתכן. לכן התשובה לשאלה המקורית, האם יש לאן לעלות - בווודאי. הבעייתיות היא בשיטה. קניית דירה זה הון עצמי + משתכנתא, עבור מרבית האנשים זה כבד למדי, עבור חלק בלתי אפשרי. ובגלל שאין כיום אלטרנטיבות אחרות, מי שיכול עושה את זה. שכירות ארוכת טווח מפוקחת צריכה להיות הפתרון. זה קיים בהרבה מדינות באירופה, ארה"ב, אנגליה וכד'. דרושה ועדה שהשוכרים והמשכירים יוכלו לפנות כדי לפתור בעיות, הנכס צריך להיות מנוהל על ידי חברת ניהול. צריך לבנות בתים שמיועדים להשכרה בלבד (כמו שכיום עם המשרדים), במחירים מפוקחים, חוזים ארוכי טווח. אפשר לתמרץ משקעים באמצעות פטור/הנחה על מיסי קניה לסוג כזה של נכס. כרגע מצב השכירות בלתי נסבל. לשוכרים אין זכויות. הבעלים מתקן אם בא לו, או לא מתקן בכלל. חלק מהדירות מוזנחות לחלוטין. מתי שבא לבעלים, הוא יכול לבקש מהשוכר לעזוב, למשל הבת התחתנה - ביי ביי לשוכר. מעבר דירה זה לא חוויה הכי נעימה: ילדים, בתי ספר חדשים, רישומים, שינויי כתובות, תשלומים, העברת התכולה וכד'.
  11. בוקי, תודה על הסקירה המעניינת. נהניתי לקרוא. איזה מקום מדהים!
  12. לא ביקרתי הרבה זמן בפורום בעקבות מחסור בזמן ועומס - עמכם סליחה. אבל הגעתי עם הסונטה שלי ל80K ק"מ בפחות מ3 שנים. הגיע זמן לעדכן. הצמיגים עדיין מקוריים על כל הגלגלים, בקדמיים נשאר עוד מעט עד למרקר. כניראה עוד 10K ק"מ יחזיקו ללא בעה. רפידות וצלחות מקוריות ועדיין במצב חדש. הצריכה לא השתנתה, בימי הקיץ החמים המזגן של יונדאי משמח. טיפול 80K עברתי לא מזמן (אני עדיין מבצע טיפולים כל 10K). ב100K האחריות תגמר. ומגיע לי מזל טוב על התקלה הראשונה. נתקע מנעול של תא מטען. מסתבר שזו תקלה נפוצה בדגם הזה והמנגנונים האלו מתקלקלים הרבה. תקלה מאוד מעצבנת, כי לא ניתן להגיע לתא מטען במקרה כזה. ידיות קיפול מושבים בתוך תא המטען, מפתח לא מצליח לשחרר את הנעילה, באופן חשמלי נשמעת רק חריקה ותא מטכן לא נפתח. זה עבודה די מטורפת כדי לשחרר את המנעול- צריך לפרק את המושבים האחוריים ברכב. במשך שעה וחצי עמלו כמה פחחים כדי לפרק את מה שצריך. אין פתח בין משענת יד לבגז'. על מה יונדאי חשבו - אני לא יודע. בחיים לא התקלקל לי מנגנון של פתיחה באף רכב, כולל רכבים ישנים. מעבר לזה, הרכב עדיין נוח וחסכוני, ולא מהנה לנהיגה - בדיוק מה שצריך לנסיעות מנהלתיות יומיות. יחד עם זאת זה הרכב הפרטי שהחזקתי למשך הכי הרבה ק"מ וזמן - לא טיפוסי בשבילי. אין רכבים במחיר סביר שמעניינים אותי כרגע, לכן לא רואה את עצמי מחליף את הרכב בזמן הקרוב.
  13. שמוליק, ברוך בואך לעפולה. שיהיה בהצלחה! לנסוע לירושלים מעפולה - וואו זה מטורף. זה גם קילומטרז' מטורף לרכב. לפי ניסיוני הנסיעות היומיות למרכז שוחקות. כל יום כמה שעות מהחיים על הכביש. אצלי למשל הנסיעות זה מעל שעתיים של חיים כל יום על הכביש. אני עושה מעל 30,000ק"מ בשנה. הרכב שלי עוד לא בן 3 וכבר 80K ק"מ. בשבילי רבע ל5 זה אמצע הלילה. מזל שלא כל יום אתה צריך לנסוע. החיסרון הגדול של עפולה, זה שאין הרבה עבודה באיזור וצריך לנסוע. כמו כן אין ממש מקומות בילוי, כמו למשל קולנוע שהזכרת. יחד עם זאת, לאומת מרכז/מישור החוף - האקלים נוח יותר כי יש פחות לחות. לא מעלה אדומים בכל זאת, אבל עדיין. רכבת זה אומנם נחמד, אבל היא נמצאת מחוץ לעיר ותדירות של פעם בשעה זה מעט. צריך לנסוע ברכב או אוטובוס במשך 10~15 דקות כדי להגיע לרכבת. רכבת נוסעת עד חיפה משהוא כמו 50 דקות. אין יתרון של זמן לאומת רכב וגם מתחנות חיפה צריך ללכת הרבה ברגל - לא כיף בחום הזה. כמו כן בניה, אני לא מבין על מה חשבו כאשר בנו שכונה על שפת כביש 60.
  14. tzvipper

    האם EBAY עדיין רלוונטית?

    באיביי יש מוצרים שאין להשיג במקומות אחרים. כולל מוצרים שהם לא תוצרת סינית, מוצרים תוצרת רוסיה, תרופות/ויטמינים, מוצרים משומשים - כל מיני ציוד נדיר, עודפי צבאות, מוצרי אספנות/וינטאז' (דגמים, מצלמות, וכד'). מי שצריך את הדברים המיוחדים האלו עם משלוח לארץ, אין אלטרנטיבות (אפשר לבקש ממוכרים לשלוח לארץ, הרוב מסכימים אם לקונה יש פידבק טוב). יש מכרזים לציוד נדיר, לפעמים אפשר לנצח ולקנות דברים במחירים מצחיקים. באמאזון יש בעיקר מוצרים חדשים, אין להם מבחר גדול של דברים משומשים מיוחדים כמו ציוד נדיר. חלק ממוצרים שהם תוצרת ארה"ב באמאזון יותר זולים מבאיביי, ספרים גם יותר זולים. אבל באמאזון לא תמיד יודעים אם שולחים לארץ, לפעמים רק בCHECKOUT זה אומר שלא שולחים. בALI יש כל מה שתוצרת סינית חדש. איפה לקנות? במקום שאותו מוצר עולה הכי זול והמשלוח אמין. זה טוב שיש אלטרנטיבות כדי לעשות סקר שוק.
  15. למי שעוד זוכר, בזמנו היה לי רכב כזה אמיתי. אותו צבע בדיוק, גם E320 - אותו בודי. רק שלי היה מודל 1996 וזה 2001. מרצדס בודי W210 בקנ"מ 1:18 יש רק לחברה SUN STAR. לאחרונה הם שוב ייצרו סדרה של דגמים האלו (אם אני מבין נכון ב2018 ). ניראה שדגמים בהוצאה המחודשת מעט יותר איכותיים מהמקוריים. הדגמים האלו שונים באיכות הרכבה מאקזמפלר לאקזמפלר, אני ביקשתי במיוחד שישלחו לי דגם עם מרווחים קטנים בין החלקים ושכל החלקים בהתאמה הגבוהה ביותר שניתן. לפיניכם התוצאה. יחסית לדגם הזה, אני מרוצה - המרווחים סבירים והתאמת החלקים בסדר. הוא די מפורט, אם כי חלק מהפרטים שלו לא מדוייקים. ברכב יש 4 דוושות. גז, ברקס וקלאץ'? + בלם חנייה. גיר ידני? גם כשהסתכלתי מלמטה, הגיר לא ניראה כמו אוטומט, אין לו את ה"מוח" (קרטר שטוח). הבעיה, ככל הידוע לי, לא היה E320 מהמפעל עם גיר ידני. בדגם שלי היה מנוע 6 טורי, אחריו בא V6. בדגם המנוע קצר כמו V6, אבל יש לו 4 כויילים לכל בנק ו8 צינורות אויר של סעפת יניקה. ככה ניראה M113 שהוא V8, רק האמיתי מותקן יותר לאחור - מאחורי סרן הקדמי. הדגם למעשה E500 עם גיר ידני כמקובל לדגמי AMG, המכונאי שמרכיב את המנוע חותם אליו, כדי שפעם הבאה שהבעלים יקנה רכב AMG, אם הוא אהב את המנוע, הוא יוכל להזמין מנוע מאותו מכונאי. כאן "חתמו" עם תביעת אצבע. כמו בדגמים "של פעם", הדלתות ומכסה מנוע ובגז' כוללים מנגנוני פתיחה פשוטים שלא תואמים למציאות על זרועות ארוכות. מעבר לזה, הדגם נחמד מאוד ורמת הגימור שלו די סבירה.
×
×
  • Create New...