Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מתמחה שמתאים לרכבים מודרניים , ולמה יתקשו מוסכים כלליים "...מטפלים בכל סוגי רכב..." לשרוד


קיורטוש אוטומוטיב

פוסטים מומלצים

בתאריך 27.5.2024 בשעה 11:01, נקודה טובה כתב:

תכלס גם אתה מודה שהמוסכים האלה לא יתקשו לשרוד -בניגוד לכותרת.

אכן, בפירוש ציינתי את זה, כי אני רואה אותם, רכבים של 200-400 אש"ח מחפשים טיפולים ב-500 ש"ח במוסכים כלליים שמטפלים בכל דבר שזז, וזה זכותם...עד התקלה הראשונה הרצינית, ומשם הדברים מסתבכים לרוב.

 

בתאריך 27.5.2024 בשעה 17:12, yairw כתב:

זאת כבר נקודה לזכותם, מקרב אותם למינוח "אמינים", כי לפחות מודים שאינם מסוגלים לבד.

לא בדיוק...עד שלא ידעו שקיימים אנשים כמוני, אפילו לא העיזו לקחת עבודות כאלו, והיו שולחים לדילר.

 

בתאריך 27.5.2024 בשעה 17:12, yairw כתב:

אני לומד את זה בדרך הקשה,

XC60 שנת 2010 שלי, מצריכה סורק להחלפת מגבים (למרות שיש טריק שאפשר לבצע בלי), מצריכה סורק להחלפת בלמים מאחור (בגלל בלם חשמלי), כדוגמא לפעולות יחסית פשוטות שמבוצעות יחסית הרבה.

יש מערכות בטיחות שמצריכות ציוד של היצרן בכדי לכייל מחדש, סורק דו כיווני עוזר מאוד, אבל לא יכול לבצע קסמים.

 

חבל שלא מצאת לעצמך מוסך מתמחה וולוו...מודע לפי דעתי אני חושב יש בודדים, כי גם כמות הרכבים בהתאם !
עד רכבי 2015-2016 אין שום בעיה, VOLVO VIDA תוכנת יצרן עובד מושלם באופליין, כולל מידע טכני/סירטוטים אדפטציות ותכנותים באופליין, מוסך מתמחה עובד איתם יום יום, אם אתה מסוגל ובאה לך להתעסק, תקנה בגרושים אצל דוד עלי.
מ-2016 זאת אופרה אחרת, הכל אונליין, וכן אחד היצרנים היקרים לכל מוסך, אין לפי שעה/VIN או יומי, רק ל-3 ימים או שנה..לפי זכרוני שנתי עולה 25,000 ש"ח ו-3 ימים 1500 ש"ח +-....וסיפור להירשם

 

בתאריך 27.5.2024 בשעה 20:36, yairw כתב:

לתקן/לאתר את מה שהמוסך לא מצליח/יכול,

לא מדוייק, אני לא מציע דיאגנוסטיקה מתקדמת (מאין ברירה יודע/לומד כל הזמן) כי אני לא מכונאי/חשמלאי, אכן מכוון אותם לבדיקות נדרשות, בהחלט גם עוזר להם עם ציוד שלי/וכל חומר טכני רפרנס, ובעזרתי יכולים לסיים עבודות שעד עכשיו לא פעם היה מצריך מכם לשלוח על גרר לעבודות חוץ אצל דילר או חלקים לכל מני מקומות...אני משלים את המכונאי/חשמלאי, ובשום צורה לא עובד עם אנשים פרטיים.

 

בתאריך 27.5.2024 בשעה 20:36, yairw כתב:

למרות שכמה לא "מתים" על הסגנון...

על הדרך הוא גם נביא זעם של התעשייה, והעתיד נראה עגום, אני מתחיל לבנות את התיבה (מפנטז על רכב אספנות שכל החשמל שלו מסתכם בפיוז)

ממש לא, פשוט נורא מציאותי ומבין את התעשיה הזאת מכל מני זוויות/גורמים/אינטרסים...ואחרי גיל 50 באופן טבעי אתה מפסיק להיות פנטזיונר/מהפכן שישנה את העולם, וכן אוהב את התכל"ס ואין סבלנות לבולשיט/דיבורי סרק ומשתדל לנמק דעות שלי, לרוב האנשים כרגיל מעבר להגיב לכמה אני לא תרבותי, עם אפס התייחסות לטיעון , כי אני עוסק בתכל"ס יכול/לא יכול והתוצאה מיידים...ולא מנסה "ללחוש" לאנשים או מכוניות :mm_cool:

 

כל הסאבטקסט של הדיון הזה:
אנשים, רכב מודרני, לא בטוח שכל מוסך כללי יהיה מסוגל לטפל אפילו ברמת נוזלים/פילטרים...וכדאי לכם למצוא אחד שמתמחה בדגם שלכם ובאמת ומנסה לעבוד כמו דילר, כי זה אפשרי, רק שהמוסך חייב לעשות את השינוי "מיינדסט" הזה, שאתם יכולים לסמוך אליו ומרגישים נוח עם תמחור שלו !

לפני שעתיים, DareDevil כתב:

תוכל לשתף מה בדיוק לחפש? איזה מילים השתמשת בחיפוש?

 

מה שמצאתי עד כה

https://www.nhtsa.gov/

 

אם יש לך רכב שקיים בשוק אמריקאי, מקור חופשי נהדר, אם לא אז יותר מסובך.
מה יצרן/דגם שלך ? 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מה יצרן/דגם שלך ? 

אני יותר בקטע של יפניות.. דייהטסו סיריון או מיצובישי אטראז'.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, DareDevil כתב:

אני יותר בקטע של יפניות.. דייהטסו סיריון או מיצובישי אטראז'.

 

אלו דגמים שאני אישית לא יודע אם בכלל יצטרכו אותי, אז אין לי/לא יהיה לי שום ניסיון אישי, בכלל אני עובד עם רכבים עממיים מעשור האחרון או יוקרתיים מ-2010-2011.
סיריון TSB לא ראיתי בשום מקום
2024-05-29_1-16-02.thumb.png.5f82a6526f21ae63e20f84a6282fa8ea.png

אטראז'....באתר אמריקאי יש לך TSB מעולה לתחזוקה של הגיר רציף

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10211535-0001.pdf

 

WORKSHOPS תמצא בלי בעיות, כי היפנים היחידים שעדיין ממשיכים/או עד לאחרונה מפיצים גרסת DVD לכל דגם, אז תמצא אותם בחינם או תמורת תשלום בכל מני אתרים דרך גוגל. 

 

זה המקום להבין את ההבדלים.
WORKSHOP - זה "ספר" רכב טכני של מוסכניק, שמתאר איך בנו את כל המערכות של הרכב עד הבורג האחרון, כולל הנחיות פירוק/הרכבה, בצורת קובץ בודד זה משהו שנעלם אצל יצרנים כבר הרבה זמן.
TSB - כמו שכתבתי, תחום האוטומוטיב זה "למידה תוך תנוע", מטפל בכל הצרות שמתגלות בחיים האמיתיים, ומנחים איך לפתור בעיות, וחומרים האלו פחות נגישים לציבור הכללי !

2024-05-29_1-22-43.png

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.5.2024 בשעה 18:11, yairw כתב:

אז מחמר שפחד לבדוק שמן (לא טיפלתי ברכבים מעולם), הרכב שלי בקרוב כבר 4 שנים לא רואה מוסך, עובר טסטים חלק ואפילו הצלחתי לתקן את הבעיה שבגינה קניתי את הרכב בהנחה.

יש לך שרשור תחזוקה על הרכב במקרה?

בתאריך 29.5.2024 בשעה 08:59, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אלו דגמים שאני אישית לא יודע אם בכלל יצטרכו אותי, אז אין לי/לא יהיה לי שום ניסיון אישי, בכלל אני עובד עם רכבים עממיים מעשור האחרון או יוקרתיים מ-2010-2011.
סיריון TSB לא ראיתי בשום מקום
2024-05-29_1-16-02.thumb.png.5f82a6526f21ae63e20f84a6282fa8ea.png

אטראז'....באתר אמריקאי יש לך TSB מעולה לתחזוקה של הגיר רציף

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10211535-0001.pdf

 

WORKSHOPS תמצא בלי בעיות, כי היפנים היחידים שעדיין ממשיכים/או עד לאחרונה מפיצים גרסת DVD לכל דגם, אז תמצא אותם בחינם או תמורת תשלום בכל מני אתרים דרך גוגל. 

 

זה המקום להבין את ההבדלים.
WORKSHOP - זה "ספר" רכב טכני של מוסכניק, שמתאר איך בנו את כל המערכות של הרכב עד הבורג האחרון, כולל הנחיות פירוק/הרכבה, בצורת קובץ בודד זה משהו שנעלם אצל יצרנים כבר הרבה זמן.
TSB - כמו שכתבתי, תחום האוטומוטיב זה "למידה תוך תנוע", מטפל בכל הצרות שמתגלות בחיים האמיתיים, ומנחים איך לפתור בעיות, וחומרים האלו פחות נגישים לציבור הכללי !

2024-05-29_1-22-43.png

תודה ומעניין מאוד.

בעייתי כל העניין של הCVT. עושה לי בעיות ואני מניח שאצלי לא הוחלף שמן בכלל בכל שנותיה על כבישי ישראל..

תוהה מה לעשות בעניין. כי וואלה לתת למוסך מורשה להחליף את השמן זה אחושלוקי הימור...

 

ואני גם די עצלן בנוגע לטיפולים ברכב, כבר עבר לי הקטע של לטפל לבד בבעיות/טיפולים ):

הכי הרבה אצלי זה להחליף אולי את הפילטר אוויר קבינה ומנוע..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, DareDevil כתב:

יש לך שרשור תחזוקה על הרכב במקרה?

לצערי לא,

בכל פעם הייתי נזכר מאוחר מדי ובמקרה הטוב יש כמה תמונות.

 

ניסיון מר מאוד עם מוסכים, לאורך כל השנים, רובם הגדול מורשים (יבואן), פשוט דחפו אותי להימנע מהם,

אם היה מוסך שאני סומך עליו ב100% הייתי נותן לו לטפל ברכב, אבל סחטו החוצה ממני כל טיפת אמון ויש בי חשש אמיתי שאתקל בבעיה שאני חייב מוסך, לא יודע מה אעשה.

 

אני עוקב אחרי דיאגנוסטיקן הולנדי ביוטיוב ומבין עד כמה רחוקה המקצועיות בארץ, 

מהסיפורים של קיורטוש אפשר להבין שהמצב הזה רק ילך ויחמיר,

משתדל לא לפספס מה שיש למומחה בתחום לומר.

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיון הזה נוצר , כדי להצביע על השינויים המהירים שמתרחשים בתחום הזה, פערי הידע/מידע הנפערים בין מוסך כללי טיפוסי של פעם, מול רכבים מודרניים שהם אמורים לטפל, ומפה תבינו עד כמה קשה עד בלתי אפשרי ל-90% + של הצרכנים להבין את המורכבות של ה"מוצר" היקר הזה, ולרוב בגלל עולם הדימויים שלהם/היגיון בריא שלא מתכתב עם המציאות, נוצר תסכול עמוק, אכזבה קשה מול ציפיות שלהם (כשל תמורה מבחינתם), עד לאיבוד אמון מוחלט במוסכניקים. לכן חלקם עברו לשיטת רכישת בלון או ל"ליסינג תפעולי פרטי" יקר רצח (אבל בשקלול שלהם שווה וגם יכולים לשלם עבור זה), כי לא רוצים כל אינטרקציה מול מוסכניק מעבר לאחריות, וכל 3-4 שנים מחליפים רכב, ולאחרונה בחסות CCP מצאו את הישוע ברכבי BEV "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג" שנותנים להם 7-8 שנים או 150-200 אק"מ אחריות.

ויש עוד דבר קטן שמבדיל את ה"רכב" מכל מוצר צריכה אחר, (משום מה אנשים בכח מנסים לעשות הגבלה אלייהם כמו פלאפונים/מוצר אלקטרוניקה, למשל בדיונים על איכות רכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"), גם אם מודעים או לא, עדיין יש חשיבות לערך שיורי עתידי של הרכב מכל מני סיבות, אפילו אם לא עושים חישובי TCO !


מנגד, לא מעט אנשים שלא מתאים להם להחליף רכב כל 3-4 או בכלל לרכוש רכב בסכומים של +-200 אש"ח, כן רוצים להנות מרכב מודרני עם ADAS ומכל מני שקלולים ופינוקים, ולנסות לתחזק ולהנות ממנו כמה שיותר. לאלו אני פונה. אני רכשתי 2 רכבים מניילון ב-2019 (PHEV) וב-2022 (BEV) כי פשוט אז לא היה מגוון/שוק יד 2 בטווח מחירים של עד 170 אש"ח, עם דברים שאני חשבתי ש-MUST:
שיוט אדפטיבי מלא/מזגן מפוצל/מרווח וזריז, וכמובן מחושמל כי זאת הדרך היחידה שלי להלחם נגד הממשלה !...וכן בדקתי אופציה של ייבוא אישי, לא הייתי חוסך כלום בסגמנט הזה, רק מוסיף כאב ראש.
עוד שנתיים/שלוש יהיו כמויות מטורפות של רכבים מודרניים במחירים מצחיקים מול עלות רכישה המקורית, ועם תשכילו להפנים על מה אני כותב, ותעשו שיעורי בית , תצליחו לדעת מה עלות של "יישור קו" ולהמנע מרכב עם מחיר מפתה אבל בור ללא תחתית אם אין לכם מוסך מתמחה או יכולת לימוד עצמי על דגם ספציפי שתשימו אליו עין.

 

בתאריך 29.5.2024 בשעה 18:11, yairw כתב:

מיד אחרי הרכישה שיטטתי בכמה פורומים בין לאומיים של וולוו ומהר מאוד ממקדים אותך לVIDA אם אתה רוצה לטפל לבד.

למזלי עוד לא נתקלתי בבעיה שהייתי חייב VIDA בכדי לפתור ומקווה מאוד שלא אתקל, לפחות לא בזמן הקרוב :)

.........

אני לא יודע אם אי פעם אקנה רכב צעיר יותר משנת 2010, בכלל פוזל על זקנות, חם על ראב4 שנת 2001 שרואה בשכונה ומתחזק חלום להחזיק אספנות שיכול לשרוד EMP בכלל

 

 

ממש לא מבין את הגישה הזאת במיוחד ש"עברת את הרוביקון" ומטפל לבד ברכב, מה זה העקשנות הזאת לא להצטייד ב-VIDA שעולה גרושים, ומה לך לחפש סורק דו-כיווני, או שאני מפספס משהו ואתה גם נהיית "איש דיאגנוסטיקה" של המשפחה/סביבה ואתה חייב יכולת סריקה לכל סוג רכב ? עם VIDA תתקדם לוולוו עד 2015 וגם תצליח לטפל לבד, אם לא יבוא לך לעשות אישור בלמים או טסט כל חצי שנה בעתיד הקרוב .
 

הרי מר"ן @איציק נ. שאני אומר לכם בתור אחד שמקום עבודה שלו זה כל סוגי מוסכים באזור שלי, ויש לי אינטרקציה עם מאות מכונאים/חשמלאיים כל שנה הוא בהחלט משהו מיוחד, למה מצליח לעשות פרוייקטים כאלו מדהימים, כי עובד עם DIAGBOX, ציוד וחומר רפרנס של היצרן, ונעזר  ב-@מלטבשי שיש לו גישה אונליין להשלים TSB/EPC, אוטודידקט מושלם, חופר עד לרמות הכי קטנות, ומבצע את העבודה בצורה יותר פדנטית אפילו ממוסך רשת ראשי !

 

בתאריך 31.5.2024 בשעה 00:12, DareDevil כתב:

ואני גם די עצלן בנוגע לטיפולים ברכב, כבר עבר לי הקטע של לטפל לבד בבעיות/טיפולים 😞

הכי הרבה אצלי זה להחליף אולי את הפילטר אוויר קבינה ומנוע..

 מתפרנס מהתחום ואף פעם לא היה לי את זה, אז בטח כבר עכשיו לא אגע בשום דבר חוץ ממילוי מים לווישרים, פילטר מזגן ויש זרוק מנורות ראשיות רק למקרה הצורך, אבל כן יכולת לאבחן ולמי לתת במקרה הצורך בעתיד אחרי שייצאו מאחריות (PHEV עובר כרגע "מימוש אחריות" של סוללות וגם נחשף על הדרך עד כמה מוסכי רשת מתקשים עם זה)

 

אחד הסיבות שאני כותב פה, זה שברגע שכתבת משהו, אחרי חצי שעה זה יישאר שם לנצח לטוב ולרע, ואז אפשר לחזור אחרי כמה שנים ולקבל פרספקטיבה!
אם לא היינו אופטימים, מין האנושי לא היה שורד אסונות, אז מובן לי הגישה של האנשים שמשוכנעים שעם הזמן הדברים יסתדרו .
זה מה שאמרו כאשר התחילו לצוץ רכבים PHEV  בסביבות 2016-2017 שנהנו מפירצת מיסוי מטורפת, עוד 5-6 שנים המחירים יירדו והמוסכים ידעו לטפל.

תקראו עד הסוף, מקרה של A3 מ-2017 חזר על עצמו לא פעם, רוב רכבי יוקרה עם בעיות סוללה ירדו מהכביש/נמכרו לחלקים והבודדים שאני מכיר שתוקנו היו בעלויות מאוד גבוהות מול שווי רכב, ולא לדבר שחלקם עברו לתיקון לשטחים כי "הם מזמינים חלקים בצורה אחרת" במיוחד בעיידן של מכשירי דולפין/גמבוי....המבין יבין!

 

DQ400/E כבר צצים במכוני גירים, אני אישית לא מכיר אחד שפותח ומסוגל לעשות תיקון ברמת רכיב, רובם פשוט מחליפים גיר קומפלט או פשוט מפחדים להתעסק עם זה,ושולחים לדילר, שכמובן נותן הצעות מחיר שאנשים "מאבדים צבע"....עוד מתקשים בדגמים עממים של DQ200 שהיו 3 רוויזיות ב-5/6 שנים האחרונות וכמובן DQ381. 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

או שאני מפספס משהו ואתה גם נהיית "איש דיאגנוסטיקה" של המשפחה/סביבה ואתה חייב יכולת סריקה לכל סוג רכב ?

אחת הדרכים בהם אני לומד הכי מהר, היא מלעזור לאחרים, בעיקר חברים מהעבודה.

אם אני זוכר נכון, VIDA מצריך מחשב, כבר תיכננתי למצוא לפטופ ישן עבור המשימה, אני אתעמק בזה שוב בקרוב, כרגע התקציב מתבזבז על כלים.

 

לפני 10 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מכשירי דולפין

FLIPPER?

אני מבין מספיק בכדי לדעת שאני לא מבין כלום, אולי רק קצת לגבי היכולות.

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

עוד שנתיים/שלוש יהיו כמויות מטורפות של רכבים מודרניים במחירים מצחיקים מול עלות רכישה המקורית, ועם תשכילו להפנים על מה אני כותב, ותעשו שיעורי בית , תצליחו לדעת מה עלות של "יישור קו" ולהמנע מרכב עם מחיר מפתה אבל בור ללא תחתית אם אין לכם מוסך מתמחה או יכולת לימוד עצמי על דגם ספציפי שתשימו אליו עין.

אלו דגמים, לדוגמא, אתה סבור שיהיו ברשימה הזו, ולא הבנתי למה והאם חשמלי או PHEV או כולם.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, tinoki כתב:

אלו דגמים, לדוגמא, אתה סבור שיהיו ברשימה הזו, ולא הבנתי למה והאם חשמלי או PHEV או כולם.

רכבים שמבוססים על סוללה, זה לא משנה חשמלי או היברידי או PHEV..

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא חברות סיניות או גם קוריאניות? 

טסלה בכלל סברתי שתשמור על ערכה יותר מקורולה...

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נביא, ובטח לא מנסה "ללחוש" כלום לא לכם ולא לרכבים, מה שכתבתי מבוסס על מה שאני רואה כבר עכשיו/איזה השמדות ערך יש לרכבים מסויימים שהם פחות מ-5-7 שנים על כביש וצצו בעיות קטנות והפכו לבעיות קשות והרכבים מסתובבים בין המוסכים ! (חוץ מטויוטה כמובן, אלו רכבים מגלקסיה אחרת מבחינת הישראלי המצוי, ויש עוד כמה דגמים בודדים מבוקשים)...וזה כולל כל רכבי ICE כמובן, ובמחושמלים או BEV יהיה עוד יותר קיצוני.
וכן, כדי למצוא אקזמפל טוב , אתה חייב שיהיה לך את הידע  וכלים להעריך כמה יעלה תיקון שבאמת ייתקן/יישור קו, ואז תרוויח בגדול !
בטח האמירה הזאת לא תקפה לאנשים הדיוטים בתחום הרכב, את הפנינות האלו לא תמצא ביד 2, או מגרשים (הם כן עושים טונות של כסף כי חיים את השוק ומקורבים לאספקות) הבעיה שבארץ כל אחד מחלטר גם בתור סוחר רכב (האופי של עם קקה ראינו כאשר היה מחסור, וכל אחד הריץ כמה הזמנות וספסר בזה, ורצו לשכנע ברשתות החברתיות עד כמה הגיוני לשלם מעל מחירון כי שנים יהיה מחסור, מול כשר ייצור ) , והעמך הפשוט עומד חסר אונים מול הצעות טרייד מעליבות ומזלזלות, לרובם אין כח נפשי למכור באופן פרטי בשוק החופשי במצב של היום, (אחרי טירלול של פוסט קורונה, היפוך כואב ל"שוק של קונים" ופשוט לאנשים אין כסף אז מחפשים בנרות גם מימון בכל מחיר) תוסיפו לזה את ההתייקרות המטורפת של הדגמים החדשים, אז רובם חותכים "הפסדים כבדים" לוקחים עוד הלוואה וקונים איזה רכב "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"...דופקים תמונה שלו בפרופיל, ובכל דיון פה משכנעים את עצמם שהסינים נתנו KO וממחר כל רכב שני שימכר יהיה סיני ואי אפשר לעצור את זה, TSB זה מיותר כי שום דבר לא יכול להתקלקל בפאר הטכנולוגי כזה, וחלילה אם יתגלו כשלים עוד שנה/שנתיים סטייל

CCP ירוץ לעשות ריקול יזום גורף, או מקסימום יתבעו אותם :silly:

 

בתאריך 2.6.2024 בשעה 22:32, tinoki כתב:

טסלה בכלל סברתי שתשמור על ערכה יותר מקורולה...

גם אני חושב שטסלה ישמור יותר (יהיה ה"טויוטה" של רכבי BEV), פה דווקה הגויים אכלו את הלקרדות, מודל 3 במיוחד היילנד, תוקנו הרבה דברים, יהיו מאוד אמינים, בשילוב עם OTA (שווה דיון נפרד או ארחיב אם יהיה לי זמן) לבן אדם פשוט שמתחבר לזה, ייתן תמורה טובה לטווח ארוך לפי דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

איזה השמדות ערך יש לרכבים מסויימים שהם פחות מ-5-7 שנים על כביש

יש איזה בחור חביב שיוטיוב שבדיוק לאחרונה הוציא את הסרטון מטה, מעלה את אותה הסוגיה

 

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת לא יודע איך יצחק לוי ישחק עם ירידת ערך, אבל אני משוכנע ש-BEV עם נסוע גבוה השוק ישחוט אותו, במיוחד שעלויות ייצור של הסוללה בקריסה.
וזה המלכוד 22 שרוב האנשים לא מסוגלים להבין, מבחינת TCO זה סופר משתלם, אם יש לך נסוע שנתי גבוה מעל 40 אק"מ אבל לך תמכור אותו אחרי שנתיים/שלוש....ומי שקפץ על עגלה בשנתיים האחרונות, עד 2026 שאמור להכנס מס נסוע,  בהוצאות חסך אפילו השמדת ערך טוטאלית של רכב, לכן רשמתי שחיפשתי רכב בעל תיקון, וזה לא מת יום אחד.
כתבתי על לקרדות שאכלו בחו"ל עם S מודל...מנגד זכו בפייס כזה

TeslaS_3.thumb.png.c1169b51418d487209e2f79a335fdd7c.png

TeslaS_2.png.e86e27bf8e4689b63a3f1fd05f3ff722.png

TeslaS_1.thumb.png.bd145927a9aa2cf6c4558efcc2137b3f.png

 

שום חברה אחרת לא היתה מחליפה סוללה כזאת בחינם !

 

לפני שיעלה לכם מחשבות, זה כבר לא רלוונטי גם בחו"ל לפי דעתי ובארץ זה לא יקרה

.thumb.png.7c931f4586e1159fc7f85f63c4a890e2.png

 

קצת בעייתי להשוות מול שווקי חו"ל, אבל ללא ספק ברוב העולם מתקשים להתמודד עם מה שקורה בשוק יד 2 של BEV
EVDepreciation.thumb.png.de8f8878b5609b8a396a9d6a90c155b1.png

UsedEVBloodbath.png.fcecfc113c8c9163f1ca1f4664df632b.png

 

בישראל כן ראיתי מקרים של "שחיטה" עם e-Tron, וכן מהר מאוד זה הופך לאובדן להלכה על כל תאונה קטנה ברכבי BEV או ביוקרתיים בכלל, כולל ICE.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...