Jump to content

Arik TG

  • פרסום הודעות

    444
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

13 נייטרלי

אודות Arik TG

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    על כנפי הכסף בהרים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. מצאתי בתא המטען את האשם- מיכל ספריי צבע שכנראה דלף. לא נזל הצבע, רק הוציא ריח.
  2. לפני יומיים, אחרי שהאוטו עמד בלילה, הופיע בתא הנוסעים ריח חזק מאוד שדומה לריח של טרפנטין, ומאז נשאר. הריח לא יוצא מפתחי האוורור, אין ריח מתא המנוע ולא מהבגאז'. לכאורה כאילו נשפך טרפנטין באוטו אבל אף אחד לא שפך ולא מצאנו כלום מתחת למושבים. גם אחרי נסיעה עם חלונות פתוחים הוא לא נעלם. ריח חזק מאוד. רעיונות?
  3. נו, תעדכן. אני מאוד אהבתי את ה CPC6 כצמיג ספורטיבי על אוטו משפחתי, ממש התאהבתי. המינוס היחיד שלהם מבחינתי היה עמידות. הערה כללית: ההבדל בין תוצאות במבחני צמיגים שונים יכולות להיות לא רק בגלל משקולות שונות לציונים, או סובייקטיביות של הבוחנים, אלא גם מההבדלים בין מכוניות המבחן. צמיגים שינצחו על רכב גדול וכבד (נגיד סדרה 5) יכולים להפסיד על הצ'בק (נגיד סדרה 1) אפילו במבחן של אותו מגזין (נגיד אוטובילד). אני התאהבתי ב CPC6 על מונדאו גדול וכבד.
  4. ביקורת אישית על כמה דגמי צמיגים אני אוכל הרבה צמיגים- גם נוסע חזק בפניות, גם נופל לבורות, דופק מדרכות, אוסף ברגים ובזנ"טים מהכביש, ומה לא. לכן בשנים האחרונות הצלחתי להחליף כמה דגמים של צמיגים על אותו האוטו, ואני יכול להשוות ביניהם. נלך מהפחות מוצלחים ליותר מוצלחים ונשווה את הפרמטרים הבאים- בלימה ביבש ורטוב, אחיזה ביבש ורטוב, נוחות, התנהגות כביש, רעש, שחיקה ומחיר. שימו לב שעל כל הצמיגים נסעתי בפורד מונדאו 2008 - אוטו גדול וכבד. יותר מסביר שהתוצאות ברכב קטן וקל יהיו שונות. פאלקן ZE914 הדגם הישן של פאלקן הוא צמיג בינוני. כמעט הכל בינוני אצלו- מרחק הבל
  5. קניתי מ EuroImpex פנס אחורי משומש למונדאו 2008. בארץ רצו על חלק משומש 400 ש"ח, והוא לא היה מתאים, את החלק המדויק לא מצאו לי משומש בארץ. בדיעבד בדקתי באתר של פורד (משום מה החיפוש לפי מק"ט לא הצליח, הצלחתי להתחכם לחיפוש המילולי ולמצוא. אפילו כשעשיתי העתק-הדבק מהמק"ט שמצאתי בחיפוש המילולי, החיפוש לפי מק"ט לא הצליח) ודווקא הפנס של הדגם הספציפי שלי עולה רק 437 ש"ח, והדגמים הדומים 800 ש"ח ומעלה. קניתי אונליין ביורואימפקס לפי מק"ט פורד. החלק עלה 27 יורו, והמשלוח 20 יורו. המחיר של החלק אצל ספקי חלפים משומשים באנגליה דומה, אבל המשלוח מאנגליה יקר, אם בכלל. שילמתי 47 יורו בכרטיס אשראי= 190
  6. קניתי לילדים לפני שנה קליאו 1.1 דור 3 ידנית 2013, עם ליסינג בעברו, ב 12 אלף ש"ח. הרכב כבד ולא חזק, אבל מתגבר על העליות של חיפה (עולה מנשר בהילוך שלישי) ונוסע בינעירוני לא מעט (אבל לרוב עם נהג בלי נוסעים). האוטו כבר עם 150 אלף ק"מ. אוכל קצת שמן. הוחלפה רצועת טיימינג ב 90 אלף. לאחרונה גמגם ונתקע והוחלף קויל. בסך הכל בסדר.
  7. קטגוריות של צמיגים בארצות הקרות נוהגים להחליף בין צמיגי קיץ לצמיגי חורף. הגרמנים, לדוגמה, נוהגים להחזיק סט שני של ג'נטים ולהחליף במעבר העונות. בארצנו אין צורך בצמיגי חורף, אלא אם אתם גרים במג'דל שמס, כי החורף שלנו דומה לקיץ שלהם. יש גם קטגוריית All season שאמורה לתת קצת מכל העולמות, ואם אתה רוצה להיות זה שמצליח לזוז ביום השלג הבודד בירושלים תוכל להשתמש בהם כל השנה. הקטגוריה הראשונה של צמיגים לביצועים (UHP- Ultra High Performance) מיועדת לרכבי ספורט. יש קטגוריות גבוהות יותר לצמיגי מרוץ אבל אני אשאיר אותן למקצוענים. צמיגי UHP מספקים אחיזה, בלימה והתנהגות כביש טובות משל צמיגי ה To
  8. לעניין חדשים קדימה או אחורה כמו שאמרתי, ההמלצה החד משמעית של כל המוסכים והפנצ'ריות היא חדשים אחורה. והסיבה לכך היא שתקלה בצמיג אחורי תגרום לנהג אבדן שליטה הרבה יותר חריף ברכב מאשר בצמיג קדמי. וזה נכון. אבל צמיג שמתפוצץ הוא עניין מאוד נדיר. מצבי החירום הנפוצים יותר דורשים מאיתנו בלימה חזקה, לעתים תוך תמרון, וכאן מרבית העומס הוא על הצמיגים הקדמיים. לכן אני חושב שאנחנו נרצה את הקדמיים כמה שיותר במצב אופטימלי. בנוסף, כמו שאמרנו, השחיקה של הקדמיים מהירה יותר, כך שאם שמתם את החדשים אחורה אחרי שנה יהיו לכם צמיגים כמעט חדשים מאחור, וצמיגים שחוקים מאוד מלפנים. לעומת זאת אם שמתם את החדשים קדי
  9. לעניין הדגמים שנמכרים בארץ: ברוב המקרים הדגמים שנמכרים בארץ הם לא הדגמים החדשים ביותר. דוגמאות פאלקן - הדגם הפופולרי בארץ הוא ה ZE914 למרות שהמחליף שלו ZE310 הושק בחו"ל באוקטובר 2017, ולפי הביקורות עולה עליו בהרבה. הנקוק - בארץ נמכר ה K117 שנקרא בחו"ל Ventus S1 evo2 (וכך גם מוטבע על הצמיג). המחליף שלו Ventus S1 evo3 הושק בחו"ל בספטמבר 2018 טויו - השיקו את ה T1 Sport plus כבר ב 2014, אבל בארץ נמכר עדיין הדגם הקודם T1 Sport, וגם הדגם שקדם לו T1R (הוחלף ב 2010 והיה נחות משמעותית) עדיין מככב בזאפ. ויש עוד דוגמאות רבות. יכול להיות שאם תזמין את הדגם החדש מהצמיגאי החביב עליך
  10. כשהזמרים שהערצת מתים, אבל לא ממנת יתר אלא מסרטן
  11. זו לא סתם שמועה. לפי ויקיפדיה מחקרים הראו שמי ששופך זרע לפחות 5 פעמים בשבוע מפחית משמעותית את הסיכון שלו לקבל סרטן הערמונית.
  12. ראה את שרשור הצמיגים החדש שפתחתי. השאלה מה התקציב? במידות דומות לשלך הגודייר EfficientGrip Performance החדש (לא לבלבל עם סתם EfficientGrip, אותו הוא החליף, שהיה משמעותית פחות טוב) מקבל ביקורות טובות מאוד, ועל פניו נראה שנמכר בארץ במחיר סביר.
  13. הצמיגים הם המגע היחיד של הרכב עם הכביש. ארבעה אזורי מגע בגודל כף יד צריכים להעביר את כל כח המנוע, וחשוב מכך- כל כח הבלימה- אל הכביש, ולהחזיק את הרכב כנגד הכח הצנטריפוגלי בפניות. חשיבותם של הצמיגים קריטית לבטיחות, להתנהגות הרכב ואף לנוחות. הם נשחקים ומתבלים ומאבדים מיכולתם, וחייבים להחליף אותם מדי כמה שנים, לפני שיהפכו למסוכנים. לכן מטריד עד כמה המידע על צמיגים בארץ הוא ירוד, גם בכמותו וגם באיכותו. המידע בחו"ל רב ואיכותי יותר, אבל לא כולו רלבנטי לארצנו. מגזינים בחו"ל עושים מבחני צמיגים, אבל לא תמיד לדגמים שנמכרים בארץ, ובכל מקרה מזג האוויר אצלנו הוא לא אירופאי ויש לכך חשיבות. עב
  14. באוטו שלי המצית פועל גם כשהסוויץ' (במקרה שלי כפתור התנעה) סגור. פשוט תנסה את שקע המצית (אם כבר אין לך מצית אז תבדוק הטענה לטלפון) עם סוויץ' סגור.
×
×
  • תוכן חדש...