Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוף סוף: חובת רישוי של אופניים וקורקינטים חשמליים


sperial

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, mottis כתב:

את הגזר, קיבלו רוכבי האופניים החשמליים מזמן, רבים מהם בוחרים שלא להשתמש בהם.... בשדרות רוטשילד ושדרות חן - חצי מרוחב השדרה הם מסלולי אופניים ורוכבים רבים נוסעים בחלק המיועד להליכה, כך המצב גם בפארק הירקון.

ברחוב הרכבת, שביל אופניים מסודר, ועדיין רוכבי אופניים נוסעים בכביש ומאטים את התנועה.

כבישים רבים הפכו לצרים יותר, מקומות חניה רבים הוקרבו ושטחי מדרכה רבים הוקרבו לטובת רוכבי אופניים. ועדיין הרוכבים מסכנים את הולכי הרגל, מסתכנים בזגזוג בין רכבים ונוסעים בניגוד לחוקי התנועה...

 

נ.ב. רוכבי אופניים = רוכבי כלים חשמליים: אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים וכמובן ריקשות חשמליות...

הבעיה מתחילה מכל הכלים משופרים למינהם שקימים על הכביש,

שמבחינתם נביעה בשביל אופנים היא איטית, אי אפשר לסוע על שביל אופנים במהירות של 50 קמ"ש,

אז הם חותכים לכל הכיונים,

אותם שומרי החוק שנוסעים בכלים תקנים נוסעים כמו בני אדם על השבילים,

אך מה לעשות שאין אכיפה וכמות מאוד גבוהה מהכלים על הכביש הם כלים משופרים.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חוק חשוב אבל בלי שיניים ואכיפה כי לגורם שצריך לאכוף לא אכפת.

יש אצלי בשכונה עשרות בני נוער מתחת לגיל 16 עם כלים חשמליים שנוסעים באדום, מרכיבים 3 בכלי אחד, בלי קסדות ושמים פס על העולם כולל ניידות שעוברות לידם ופשוט לא עושות כלום.

עריכה אחרונה על ידי TZR84
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, אברהם א כתב:

מישהו יודע איך מתמודדים עם זה בחו''ל?

לכל עיר חוקים משלה. חלק אסרו בכלל נסיעה בקורקינטים חשמליים, חלק אסרו השכרת קורקינטים וחלק כמו אצלנו. אבל, ברוב העולם לערים מרכזיות יש גם תח"צ נורמלי ומזג אוויר קר יותר שמאפשר נסיעה באופניים רגילים ללא צורך למות מחום ולהזיע.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, mottis כתב:

בשדרות רוטשילד ושדרות חן

לא יוצא לי לעבור שם הרבה (ברגל או אופניים), אבל ממה שראיתי, הבעיה היא דו״צ, הולכי רגל הולכים על החלק של האופניים בדיוק כמו שהרוכבים משתמשים בצד של הולכי הרגל.

 

אחת הבעיות היא העדר תרבות תעבורתית בארץ. יוצא לי כל הזמן להתקל בהולכי רגל על שבילים אופניים.

חלקם בהסח דעת כי כאמור, הענין לא מוטמע במשתמשי הדרך (כמעט ואין קמפיינים בנושא שמכוונים כלפי הולכי הרגל).

חלקם בגלל סימון לא ברור או תשתית ביוצרת חיכוך (שביל ומדרכה שמצטלבים ומחליפים צדדים).

חלקם בכוונה תחילה (כל מיני ג׳וגרים שמעדיפים לרוץ על האספלט של השביל ולא על האבנים המשולבות של המדרכה). 

 

אז אם מדובר בשני המקרים הראשונים אני אקרא באדיבות או אשתמש בפעמון ממרחק כדי לבקש שיפנו. חלקם יזוזו ויתנצלו, חלק יתעלמו וימשיכו. את אלה במקרה השלישי לא תזיז בשום מקרה.

 

תשתית היא לא רק ענין פיזי של בנית שבילים, היא חייבת לבוא יחד עם חינוך לתרבות של כיבוד האחר וזכותו. זכור לי קמפיין אחד בלבד שכוון להולכי רגל על שבילים אופניים, הוא רץ שבוע וירד. ואם כלפי רוכבים אין מספיק אכיפה (ואין), הרי שכלפי הולכי רגל אין בכלל.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Be roo כתב:

לא יוצא לי לעבור שם הרבה (ברגל או אופניים), אבל ממה שראיתי, הבעיה היא דו״צ, הולכי רגל הולכים על החלק של האופניים בדיוק כמו שהרוכבים משתמשים בצד של הולכי הרגל.

 

אחת הבעיות היא העדר תרבות תעבורתית בארץ. יוצא לי כל הזמן להתקל בהולכי רגל על שבילים אופניים.

חלקם בהסח דעת כי כאמור, הענין לא מוטמע במשתמשי הדרך (כמעט ואין קמפיינים בנושא שמכוונים כלפי הולכי הרגל).

חלקם בגלל סימון לא ברור או תשתית ביוצרת חיכוך (שביל ומדרכה שמצטלבים ומחליפים צדדים).

חלקם בכוונה תחילה (כל מיני ג׳וגרים שמעדיפים לרוץ על האספלט של השביל ולא על האבנים המשולבות של המדרכה). 

 

אז אם מדובר בשני המקרים הראשונים אני אקרא באדיבות או אשתמש בפעמון ממרחק כדי לבקש שיפנו. חלקם יזוזו ויתנצלו, חלק יתעלמו וימשיכו. את אלה במקרה השלישי לא תזיז בשום מקרה.

 

תשתית היא לא רק ענין פיזי של בנית שבילים, היא חייבת לבוא יחד עם חינוך לתרבות של כיבוד האחר וזכותו. זכור לי קמפיין אחד בלבד שכוון להולכי רגל על שבילים אופניים, הוא רץ שבוע וירד. ואם כלפי רוכבים אין מספיק אכיפה (ואין), הרי שכלפי הולכי רגל אין בכלל.

צודק לגמרי,

לדעתי הפתרון לזה להשים גדר ממש נמוכה עד גובה הברך בערך לאורך של מאה מאתיים מטר, ואז פתח, וכן הלאה,

אחרי שכמה רוכבי אופניים יצפרו למישהו הוא יבין שמקומו לא בשביל האופניים אלא במדרכה,

יש כאן באמת שלוש קטגוריות,

א, הולכי רגל בערך 5 קמ''ש,

ב, רוכבי חשמליים למיניהם 20 קמ''ש פלוס

ג, רכבים 50 קמ''ש,

וחובה להפריד ביניהם,

ומה שבעיקר חובה שלא קורה עד היום רק קצת זה לתת מקום ושבילים לרוכבי החשמליים ואז יהיה מוצדק והגיוני לקנוס אותם אם הם נוסעים על המדרכה והכביש,

זה הטמטום של המדינה תוקעים אנשים טכנית תחבורה דפוקה והפתרון לכל דבר זה קנסות ומיסים שאפילו לא הולכים ליעול התחבורה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בביקור הראשון שלי באמסטרדם בשנות ה-80 הלכתי בטעות על שביל אופניים,

תוך שתי דקות חטפתי מרפק בכתף מאיזה רוכב אופניים + ברכת חוטפורדומה...

אמרו לי שככה מקובל אצלם, וזה יעיל מאוד לעורר מודעות בצורה הזו.

אצלנו אני חושש שהתנהגות כזו תידרדר מהר מאוד לסכין או אקדח.

  • אהבתי 1
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את התלונות תעביר בבקשה לאנשים שבנו את מרכזי הערים לפני 80 שנה, ולא צפו את ריבוי האוכלוסיה וריבוי כלי הרכב. מה לעשות, מרכזי הערים שלנו צפופים מאוד, יש בעיה להפריד נתיבים לסוגי תנועה שונים, פשוט מחוסר מקום.

 

אבל, בכל זאת, יש מקום להתלונן ולטפל בשתי בעיות:

 

1. אי ציות לחוק וסתם נימוסי דרך - לנהוג במהירות סבירה ובהתחשבות בשאר עוברי דרך. וכמובן להקפיד על כלים העומדים בתקנים.

 

2. אכיפה. אכיפה. אכיפה. יצירת מחודשת קטגוריה של "אופניים עם מנוע עזר" שתדרש לרישוי וביטוח ככל רכב מנועי, השארת הקטגוריה של הכלים הקלים עם הגבלת מהירות ועם דרישות רישוי וביטוח מקלות, ומצד שני - אכיפה וענישה כבדה על העבריינים. כל הכלים הלא רשומים שאינם נכנסים לקטגוריות החוקיות יוחרמו ויועברו להשמדה.

 

אבל לך תעשה את זה כאשר יש ממשלה המקדשת עבריינות, ועוסקת כבר שנים בפירוק מנגנוני האכיפה של המדינה (וסליחה על הפלישה לתחום הפוליטי, פשוט אי אפשר להפרידו מהמציאות התעבורתית).

 

@אברהם א ההצעה שלך לגידור מסוכנת. צריך להדגיש את הנתיבים וייעודם וצריך לתת איזה סימני הרעדה שגם הרוכבים וגם הולכי הרגל יחושו כשהם חורגים מהמסלול המיועד להם, אבל חסימות פיזיות של יותר מסנטימטר יהיו מסוכנות - גם יגרמו תאונות וגם יקשו על כוחות ההצלה.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, ירון דורפמן כתב:

תסביר.

דו גלגלי רגיש מאוד למהמורה אורכית, אפילו צינור השקייה קשיח יכול להפיל אופניים .

לפני כמה שנים עשו הפרדה לנת"צ בכניסה לירושלים, ושמו פס בולט של 5-7 ס"מ

שגרם ללא מעט תאונות של דו גלגליים שהתחככו בפס, עד שהורידו אותו בגלל זה.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמבולנס צריך לפעמים לפרסס היכן שאסור כדי להגיע לאירוע,

או לעקוף פקק בנסיעה בנתיב הנגדי. גדר כזו תהיה בעייתית משהו...

 

בטיילת ת"א בין תל ברוך לשפך הירקון, יש שביל אופניים עמוס מאוד בד"כ,

ובמקביל שביל להולכי רגל, עמוס גם הוא, היו הרבה חיכוכים בגלל הזליגות מצד לצד.

לפני כמה חודשים הושלמה הפרדה שכוללת צבע ירוק לשביל הרוכבים,

ובין השביל הזה לצועדים סומן אי תנועה כפול פסים לבנים (זברה) ועליו עמודי פלסטיק גמישים,

כאלה שמאפשרים מעבר רכב עליהם בעת הצורך.

מאז שהושלמה ההפרדה הזו - מספר החיכוכים בין הצועדים לרוכבים ירד משמעותית,

ומן הסתם גם כמות התאונות והפצועים.

 

הפרדה כזו הרבה יותר הגיונית ממכשול פיזי, והרבה יותר סלחנית לטעויות מאשר גדר.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BoazB11 כתב:

אמבולנס צריך לפעמים לפרסס היכן שאסור כדי להגיע לאירוע,

או לעקוף פקק בנסיעה בנתיב הנגדי. גדר כזו תהיה בעייתית משהו...

 

 

 

הפרדה כזו הרבה יותר הגיונית ממכשול פיזי, והרבה יותר סלחנית לטעויות מאשר גדר.

אז שיורידו את העמודנים/גדרות בכל הרחובות כי אולי אמבולנס ירצה לפרסס
אבל אני מסכים שההפרדה שציינת יותר טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, עוזי ל כתב:

אז שיורידו את העמודנים/גדרות בכל הרחובות כי אולי אמבולנס ירצה לפרסס
אבל אני מסכים שההפרדה שציינת יותר טובה

עברתי שם בטיילת הערב, ושמע.... זה עובד מעולה.

ממש אפשר לראות שאין אף הולך רגל על השביל, ואף לא רוכב אחד בצד של הצועדים 🙃

 

Untitl56ed.jpg

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • מצחיק 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

חיפשתי תשרשור בנושא, נראה שהיום נפתחה ההרשמה לכלים חשמליים (קורקינט ואופניים) אותי זה די מבאס, אני בטוח שזה עוד כסף קל למדינה קנסות וכד׳ ולא באמת איזו דאגה בטיחותית וזה מוריד כדאיות בכלים האלו כבר, עכשיו לנסוע בחשש שמה איזה פקח יעצור אותי ויגיד לי משהו? שאיזו מצלמה תתפוס אותי ותשלח לי דו״ח? אני אישית לא משתמש באופניים החשמליות שלי לתחבורה אלא להנאה ספורט ורכיבות שטח, מה אני צריך תחרא הזה, אגב בטוח שתהיה איזו אגרה שנתית גם אם מדובר בכסף קטן זה עוד טרטור ועוד דאגה למשהו שאמור לשחרר אותנו מזה, מקומם בקיצור. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Mikelt89 כתב:

אותי זה די מבאס, אני בטוח שזה עוד כסף קל למדינה קנסות וכד׳ ולא באמת איזו דאגה בטיחותית וזה מוריד כדאיות בכלים האלו כבר, עכשיו לנסוע בחשש שמה איזה פקח יעצור אותי ויגיד לי משהו? שאיזו מצלמה תתפוס אותי ותשלח לי דו״ח?

אותי זה די מבאס שאני צריך לשלם אגרת רישוי וביטוח חובה על הרכב שלי, אני בטוח שזה עוד כסף קל למדינה לקנסות על נסיעה בניגוד לחוקי התנועה וסיכון משתמשי דרך אחרים... תשלום אגרת  רישוי מוריד את כדאיות השימוש ברכב שלי. מה אני  צריך לנסוע בחשש ששוטר או מצלמה יתפבו אותי וייתנו לי דו"ח?

רוכבי הכלים החשמליים צריכים לציית לחוקי התנועה ולהיות נתונים לאכיפה בדיוק כמונשאר משתמשי הדרך האחרים.

אנשים נהרגו ונפצעו מהנסיעה הפרועה של חלק מהן, אם הזיהוי ונאכיפה יימנעו פגיעה באדם אחד זה כבר שווה

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...