Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוף סוף: חובת רישוי של אופניים וקורקינטים חשמליים


sperial

פוסטים מומלצים

רק תזכיר לי כמה עולה הטיפול בפצוע שנפגע על ידי אופניים חשמליים?

 

קרובת שפלה עשתה לפני מספר שנים רוטציה במחלקת א.א.ג. באיכילוב. דובר שם על עליה גדולה מאוד במספר פצועי תאונות מאז שהכלים החשמליים הפכו נפוצים, ומדובר בלא מעט פציעות ֶראש. אתה פציעותֶשהטיפול בהן, הן בשלב החריף והן משך השנים (שיקום ונכות) עולה הרבה מאוד כסף.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת - עניתי. אפגע מתשלומי ביטוח חובה שייתכן ויהפכו את השימוש בכלי ללא כדאי, יגרמו לי לעבור לסוג תחבורה אחר ובסופו של דבר יפגעו באיכות החיים שלי.
ליבי עם נפגעי התאונות(אבל באמת). אבל כרגיל במקום להשקיע במניעתן ע״י חינוך, הקמת תשתיות רכיבה ראויות ואכיפה מחמירה של עבירות תנועה כנראה שיעדיפו את הדרך הקלה של להפיל את העלויות על ציבור הרוכבים. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, unreliablebazooka כתב:

אכיפה מחמירה של עבירות תנועה

איך בדיוק אתה אוכף עבירות תנועה אם אין לך אמצעי זיהוי? קרי לוחית זיהוי?

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, DareDevil כתב:

איך בדיוק אתה אוכף עבירות תנועה אם אין לך אמצעי זיהוי? קרי לוחית זיהוי?

 

מממ... לדוגמה שם כמה פקחים במקום אסטרטגי על המדרכה איפה שעוברים הרבה אנשים ורוכבים? בדיוק מה שעשו ליד עזריאלי שרונה כשעוד לא היה שם שביל אופניים. 

ואגב, הבעיה שלי היא פחות עם לוחיות זיהוי עצמן. מה גם  שכבר עכשיו יש אותן על קורקינטים שיתופיים, שהם הכי מועד לפורענות(מישהו שמע אי פעם שאשכרה אוכפים את זה?). אלא עם ההמשך של זה כמו כל מיני ביטוחים בעלות של כמה אלפים בשנה. אולי אפודים זוהרים שהזכירו פה, שבטח ישווקו רק ע״י זכיינים מקורבים מורשים. אולי גם רישוי שנתי במחיר ״סמלי״ של כמה מאות שקלים.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, DareDevil כתב:

איך בדיוק אתה אוכף עבירות תנועה אם אין לך אמצעי זיהוי? קרי לוחית זיהוי?

 

כשהם צריכים סרטונים הם יודעים טוב טוב לאכוף
זה לא שאני נגד לוחית זיהוי ואכיפה, אבל זה חסר סיכוי
אלא אם כן מישהו במשטרה פתאום בא לו אשכרה לעבוד

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, עוזי ל כתב:

כשהם צריכים סרטונים הם יודעים טוב טוב לאכוף
זה לא שאני נגד לוחית זיהוי ואכיפה, אבל זה חסר סיכוי
אלא אם כן מישהו במשטרה פתאום בא לו אשכרה לעבוד

אני מניח שרוב האכיפה תהיה עם מצלמות במקום שוטרים שיעמדו בנקודה מסוימת ויחפשו אנשים.

אפשר לקחת את אותה קבוצת שוטרים/פקחים ולהושיב אותה במשרד עם מחשבים ולהתחבר ישר לתוך המצלמות וככה יחסכו שעות עבודה.

רוב העבודה תהיה חצי אוטומטית כמו שיש עכשיו עם רכבים. פשוט הפקח יצטרך להתאים את העבירה ולשלוח מכתב בדואר.

כמובן שאנחנו די רותמים את העגלה לפני הסוס, לכן אני מציע שכעת ננשום עמוק ונחכה עד שתגיע התקופה של חובת לוחית זיהוי ושאר הנספחים שיבואו בעקבות כך.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, DareDevil כתב:

אני מניח שרוב האכיפה תהיה עם מצלמות במקום שוטרים שיעמדו בנקודה מסוימת ויחפשו אנשים.

אפשר לקחת את אותה קבוצת שוטרים/פקחים ולהושיב אותה במשרד עם מחשבים ולהתחבר ישר לתוך המצלמות וככה יחסכו שעות עבודה.

רוב העבודה תהיה חצי אוטומטית כמו שיש עכשיו עם רכבים. פשוט הפקח יצטרך להתאים את העבירה ולשלוח מכתב בדואר.

כמובן שאנחנו די רותמים את העגלה לפני הסוס, לכן אני מציע שכעת ננשום עמוק ונחכה עד שתגיע התקופה של חובת לוחית זיהוי ושאר הנספחים שיבואו בעקבות כך.

 

ומה יעשו לכלים ללא לוחית?
ונניח יש מצלמה איפשהו שאוכפת מהירות לאופניים איך היא תבדיל בין אופנוע לאופניים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@unreliablebazooka אני מבין שהנוחות שלך חשובה יותר מבריאותם של נפגעי התאונות. שאתה וחבריך הרוכבים תפגעו, תשאירו אנשים להתמודד עם נכות כל חייהם ותמשיכו בדרככם ובחייכם כאילו לא קרה דבר, ושאנחנו, שאר משלמי המיסים, נממן אתכם. חוצפה.

 

יש לנו בארץ בעיה קשה של משטרה חלשה שצריכה למתוח את אבריה להרבה משימות, אבל זה שייך לשרשור הפוליטי. כך גם חלק מנושא התשתיות. אבל זו לא סיבה לפטור אנשים מחובותיהם.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@sperial  אתה משתמש פה באיש קש ומשייך לי דברים שלעולם לא אמרתי. כיוון שהטענה הייתה לגבי ביטוח, אז מדובר בשיפוי של הנפגעים ולא במניעה של הפגיעה. אז כל הטענה על אנשים מדממים על הכביש - לא קשורה לזה, כי השיפוי מהפול הביטוחי יבוא בהמשך.

אז האם אני שם את הנוחות שלי מעל הבריאות של אנשים? אולי כן ואולי לא, אבל זה לא רלוונטי. האם אני מוכן לשלם מכיסי כמה אלפים בשנה כי המדינה לא מסוגלת לאכוף מכירה ושימוש בכלים חשמליים וילדים ארסים ושליחי וולט עושים מה שבא להם - בפירוש לא. 

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקמול. קישקוש בלבוש.

אז יהיה פיילוט של מספרי רישוי שיתמסמס לו אחרי כמה שבועות.

החוק הרי קיים, ואף אחד לא אוכף אותו כבר שנים.

אני מעריך שמעל 90% מהאופניים והקורקינטים החשמליים הפרטיים לא חוקיים.

משקל מעל 35 ק"ג, מהירות שאינה מוגבלת ל-25 קמ"ש, ומצערת יד במקום פידול שמפעיל את המנוע.

וזה עוד בלי לדבר על ערב רב של כלים לא מוסדרים כמו ריקשות, טרקטורונים, איזי-ריידרים למיניהם

ואפילו תלת-גלגליים חשמליים שהיו מרושיינים בעבר, ופשוט הורידו להם את הלוחית, ואין דין ואין דיין.

ממש מגוחכת המחשבה שבהינף תקנה ולוחית קטנה יפתרו בעייה שנוצרה מהזנחה של שנים

וזה לגמרי מזכיר כל מיני הזנחות ומחדלים אחרים מהעבר הלא רחוק, אבל לא זה המקום להרחיב בנושא.

 

לפחות באיזור המרכז רואים תופעה שהיא גרורה של ההזנחה הזו -

רוכבי קטנועים עם רישוי ולוחית זיהוי, בוגרי אופניים חשמליים

שמתנהגים באותה צורה גם כשהם על כלים ממונעי בנזין ומרושיינים.

ביטוח?! הצחקתם.

גם כיום המצב הוא שקרוב לחצי מהקטנועים במרחב העירוני לא משלמים ביטוח.

למה? כי הוא יקר באופן לא פרופורציונלי, ואין אכיפה משטרתית. רק בטסט ובמקרי תאונה.

אז להחיל את זה על אופניים וקורקינטים?! ממש יעבוד...

 

  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הידוע לי איזי ריידר יש רישוי של קלנועית וניתן לבטח אותו.

הלוואי שיסדירו את הטרקטורונים החשמליים ויהיה ניתן לבטח אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רישוי, זה תקנות ( אני לא משפטן ). הכלי מורשה בדרכים עירוניות מגיל 16 ומהירותו מוגבלת 12 קמ"ש. חברות ביטוח מבטחות אותו בביטוח חובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, BoazB11 כתב:

אקמול. קישקוש בלבוש.

אז יהיה פיילוט של מספרי רישוי שיתמסמס לו אחרי כמה שבועות.

החוק הרי קיים, ואף אחד לא אוכף אותו

אני מעריך שמעל 90% מהאופניים והקורקינטים החשמליים הפרטיים לא חוקיים.

בדיוק.

אנחנו כרגיל אלופי עולם בחקיקה ומקום אחרון באכיפה, בערך.

אין *שום בעיה* מבחינה חוקית להוריד כבר עכשיו 90 אחוז מהפרחחים, אבל אף אחד לא טורח עכשיו, אז למה שיטרחו מחר?

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, הרקוליטו כתב:

זה לא רישוי, זה תקנות ( אני לא משפטן ). הכלי מורשה בדרכים עירוניות מגיל 16 ומהירותו מוגבלת 12 קמ"ש. חברות ביטוח מבטחות אותו בביטוח חובה.

קלנועית אינה מוגדרת ככלי רכב מנועי, ואין חובת ביטוח. (מורשה אגב מגיל 18, לא 16)

אפשר לבטח בכל מיני ביטוחים פרטיים, כחלק מביטוח הדירה לפעמים, ואולי יש הרחבות,

אבל כיסוי של נזקי גוף לבעל הפוליסה ולצד ג' - זה רחוק מאוד מהכיסוי שביטוח החובה נותן.

 

אבל בפתח הזה של 'קלנועית' שנועדה במקור לקשישים ונכים,

נכנסו כל מיני כלים שאין להם שום קשר לקלנועית.  ריקשות, טרקטורונים ועוד.

החוק לא מכיר אותם, יותר נכון מתעלם מקיומם, אין אסדרה, אין אכיפה אין כלום. רק הפקרות.

שוטר רואה ריקשה עמוסה כמו טנדר, נוסעת נגד התנועה ונגד החוקים, ננהגת ע"י חסר רישיון נהיגה,

ומה הוא עושה?! מעיף מבט משועמם וחוזר למסך שלו בניידת...

לפני 32 דקות, הרקוליטו כתב:

הלוואי שיסדירו את הטרקטורונים החשמליים ויהיה ניתן לבטח אותם.

היום הטרקטורונים האלה מוגדרים כ.... צעצוע!

אני נתקל בהם לפעמים כשנוהג עליהם ילד בן 5

ואלה כלים חזקים, מהירים, כבדים... פחד אלוהים.

אני מנסה להיכנס לראש של הורים שמשחררים ילד קטן על כזה כלי ולא מצליח.

 

אם תהיה אסדרה אני משער שהכלים האלה יכחדו ולא ימכרו בכלל בגלל עלויות גבוהות של תקינה, מיסוי וכו'

וגם בגלל שיהיו חייבים להיות מושקעים יותר מבחינת בלמים, צמיגים, מתלים, שייקרו אותם מאוד ו/או יפסלו לשיווק ושימוש.

ושוב נחזור לביטוח... יודע כמה עולה ביטוח לטרקטורון רגיל?

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...