
unreliablebazooka
-
הודעות
98 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
צפיות אחרונות בפרופיל
הנקודות של unreliablebazooka
נהג חדש (2/14)
54
מוניטין
-
חסכון של אלפי שקלים בשנה באמצעות ייבוא חלקי חילוף עצמאית - השנקל שלי.
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של EliC25 בתוך רכב כללי
תמיד חששתי שהיבואן יערים קשיים במידה והחלפים לא נרכשו דרך הרשת שלו וארצה לממש את האחריות. ֶאבל אם אין את השיקול הנ״ל, להזמין את החלפים מחו״ל זה פשוט no brainer. -
רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של unreliablebazooka בתוך רכב כללי
אם אני זוכר נכון, לפני חמש שנים הרכב עלה כ-85 אלף. צבע מיוחד, הרחבת אחריות ל-5 שנים ואגרת רישוי הביאו את זה לאיזור ה-90. ממש מטורף שהיום רכב עם מפרט די זהה, מנוע מוחלש ותיבת הילוכים רציפה עולה 125 אלף. גם בליטר המזגן לגמרי סביר. זה התחיל ברגל שמאל והמזגן עשה בעיות, אבל אז החליפו לי את המדחס במסגרת האחריות והכל הסתדר. אחרי הטיפול האחרון אפילו הרגיש לי שהמזגן נהיה יותר מקפיא. -
פעם הייתי עושה את הטסט בדינמומטר ביד אליהו. תמיד הייתי מגיע בשישי בבוקר, ואף פעם כל האופרציה לא לקחה יותר משעה. בשנים האחרונות אני משלם למוסך שיעשו את הטסט בשבילי. לדעתי אחת ההוצאות היותר משתלמות.
-
רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של unreliablebazooka בתוך רכב כללי
בשעה טובה בשבוע שעבר בוצעה החלפת נוזל קירור. למרות שבמקור הרכב הגיע עם Type D, הוא הוחלף ל-Type E, שזה להבנתי התקן החדש של רנו ויש לו ״תמיכה לאחור״, כך שלא אמורה להיות בעיית תאימות. כמו שלא פעם ציינתי בשרשור, אני מאוד מרוצה מהרכב ולדעתי הוא נותן VFM מטורף. אני כנראה אמשיך איתו לעוד שנה, במיוחד לאור המחירים של הרכבים החדשים היום. מה שכן, עדיין בהתלבטות האם יש טעם להמשיך עם רשת המוסכים היבואן, או לעבור למוסך המתמחה בצרפתיות(אורן, גבע, אולי אחרים). -
רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של unreliablebazooka בתוך רכב כללי
כן, שאלתי בטיפול הקודם ונאמר לי שיבצעו את ההחלפה בטיפול הזה, בגלל זה הייתי רגוע. גם ראיתי איפשהו ש-5 שנים אמור להיות עדיין סבבה. אבל כשבאתי היום לאסוף את הרכב אחרי הטיפול ולא ראיתי את הסעיף של החלפת נוזל - ממש הופתעתי. הנציג שיווק את זה כמהלך שלכאורה אמור לחסוך לי כסף, אבל זאת לוגיקה ממש עקומה. גורם לי קצת לפקפק ביושרה של המוסך - לחסוך ללקוח כסף בטווח הקצר, רק בשביל להשחיל לו טיפול יקר בטווח הארוך. -
רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של unreliablebazooka בתוך רכב כללי
עברה לה עוד שנה ובוצע טיפול 60 חודשים. בשנה האחרונה הרכב עבר כ-8 אלף ולא עשה בעיות מיוחדות. כרגיל הבאתי לטיפול שמן משלי. מעבר לדברים הסטנדרטיים הוחלפו גם רפידות וצלחות קדמיות והרכב הועבר טסט. בסה״כ יצא כ-3300. עד כה הסיפור הרגיל. משהו שמדאיג אותי, זה שבהצעת מחיר המקורית הופיעה גם החלפת נוזל קירור, שלא בוצעה בפועל(וגם לא בוצעה מעולם). אומנם זה הוריד לי את מחיר של הטיפול, אבל מצד שני זה לא תואם את הוראות היצרן. ולמרות שהאחריות המורחבת תגמר בעוד כשבועיים, אני לא רואה שום סיבה לעגל פינות. כשהעליתי את הנושא מול המוסך, קיבלתי תשובה בסגנון ״סמוך עליי אני 20 שנה במקצוע, הרכב שלך לא צריך החלפה״. התעקשתי לקבוע תור להחלפת נוזל קירור, אז אצטרך להגיע למוסך גם בשבוע הבאה, שזה קצת מציק. יצאתי פולני? -
האם הסוף של מערכות stop&start מתקרב
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של unreliablebazooka בתוך רכב כללי
בתור בעלים של רכב ידני שיש בו את המערכת, היא מייצרת יותר תסכול מאשר תועלת - לא פעם קרה לי שבגלל התזמון האגרסיבי של דימום מנוע, נשארתי ברגע הקריטי של תחילת תנועה ברמזור עם רכב מת, כשהדרך היחידה להחזיר אותו לחיים הייתה לחיצה על כפטור ה-start. אני כ״כ מסכים עם רוב התגובה, אבל עדיין חושב ששווה לדייק קצת: 1. אני חושב שהמשוואה פה היא לא כמה ליטרים של דלק צריך לחסוך על מנת להפוך את הבלאי של המצבר והסטארטר לכדאיים, אלא האם ההשפעה הסביבתית השלילית שנחסכה שווה את העלות של הבלאי. כלומר, האם יש מקום שבו ניתן לתרום לאיכות הסביבה עם ROI יותר גבוהה. תחושת בטן שלי אומרת שבהחלט, אבל כנראה שהם דורשים עבודת מטה רצינית ולא מהליכים פופוליסטיים כמו שכולם כ״כ אוהבים. 3. לגמרי NIMBY, אבל האם לגמרי לא נכון למקבל את זה לחימום בתים מרכזי שכנראה הרבה פחות מזהם מהמקרה שבו כל משפחה תחזיק בבית מדורה קטנה לחימום? -
אז המשרד להגנת הסביבה(EPA) של ארה״ב רוצה ״לתקן״ את המערכת הארורה(לינק). במידה והמהלך אכן יתממש, האם אירופה תלך בעקבותיו? כי הרי סוף סוף יקבלו סולם לרדת מהעץ. לא חושב שעד עכשיו שמעתי אפילו על משתמש אחד שהיה מרוצה מהמערכת, למרות שהיא לכאורה עושה את העבודה כשלא מבטלים אותה, כמו שרוב האנשים עושים.
-
אז קודם כל שווה להסתכל על ההחלפות האלה על פני ציר הזמן. כמו שאמרו, אם התחלפו חמישה בעלים בשנתיים האחרונות, זה אמור להדליק נורה אדומה. אבל גם אם זה מפוזר באופן אחיד, כל האחד מהבעלים היה מעט מאוד זמן עם הרכב, מה שהרבה פעמים מייצר תמריצים לעגל פינות ולבצע תחזוקת שבר. אגב, ציינת שתת הדגם הוא מייבוא אישי, אז שווה להבין האם במוסכים בארץ יהיו חלפים לתחזוקה של המשפחתית-ספורט המזדקנת.
- 9 תגובות
-
- 1
-
-
האם מכוניות ותשתיות מודרניות בטוחות יתר על המידה?
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של TheTaxAvenger בתוך רכב כללי
סטטיסטיקות סופר מעניינות. בסופו של דבר נדרשת פה עבודה רצינית לפילוח וניתוח נתונים, ולאחר מכן עבודה מתודית על מנת לגבש מדיניות מתאימה כדי לתת מענה לבעיות הכי בולטות. לצערי קשה לי להאמין שנראה משהו כזה בתקופה הקרובה. ולגבי ההודעה הראשונה, אני חושב שלהגיד שמערכות בטיחות מגנות יותר מדי ולכן עדיף בלעדיהן כי אז האנשים יזהרו, זה כמו להגיד שהקסדה מגנה יותר מדי ולכן עדיף בלעדיה. לדעתי יש פה כשל לוגי די רציני. -
האם מכוניות ותשתיות מודרניות בטוחות יתר על המידה?
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של TheTaxAvenger בתוך רכב כללי
יש אולי כזה מנורמל לקילומטרים? כי מספרים אבסולוטיים דיי חסרי משמעות. -
אם מדברים על אובדן ערך, אז אכן נשמע שכלל אצבע של 15% בשנה יכול לתת עומדן סביר. במקרה שלך, נניח ותרצה להחליף את ה-ioniq שהייתה לך למשהו דומה, אז נקח את elantra, שהדגם הבסיסי עולה כ-165 אלף. אחרי שלוש שנים של בעלות תוכל למכור אותה בכ-100 אלף(165 * 0.85^3). 65 אלף ירידת ערך ב-3 שנים, שזה משהו כמו 1800 לחודש. אם תקח את אותה elantra של שנת 2022, שהמחירון שלה הוא כ110 אלף, ייצא שירידת ערך תהיה כ-1200 בחודש. כלומר, שווי התענוג הוא כ-600 שקל לחודש. האם זה הרבה? מעט? קשה לי להגיד. --- וכמובן שיש את נושא המימון, שהוא הרבה יותר מורכב ותלוי בהמון גורמים. יש הבדל תהומי בין מצב בו יש לך תיק השקעות של מיליון שקל העושה 10% בשנה(S&P500 לדוגמא) ואתה לוקח הלוואה של 100 אלף ב-5% ריבית לבין מקרה שאין לך שקל על תחת, אתה מוכר את הגרוטאה שלך כדי לשים את המקדמה הנמוכה ככל הניתן ולוקח הלוואת בלון כשרוב הסכום משולם בסוף התקופה. במקרה הראשון אתה נהנה מדחיית אירוע מס ומתשואה אלטרנטיבית ובמקרה השני אתה מוצא את עצמך בסיכון אדיר שעלול להתממש ביותר קלות ממה שאתה יכול לדמיין.
-
קרסו / פריסבי - מחירון חלפים להורדה זמין רק ב-PDF?!
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של elera בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יש המון תוכנות שמאפשרות לחבר כמה קבצי pdf לקובץ אחד. א״כ אפשר פשוט להריץ בו חיפוש של מה שאתה צריך. -
ושוב פעם... קרסו\פריזבי והמנוע המקולל, מאתר Thecar.co.il
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של ariel000 בתוך רכב כללי
לגיטימי לחלוטין. אבל גם לגיטימי מצד היבואן לא להסכים לממן ללקוח את החלפת המנוע. אלא אם כן בית המשפט יכריע בייצוגית ויחייב אותו. כל עוד זה לא קרה, אין ליבואן חובה חוקית לעשות את זה. -
ושוב פעם... קרסו\פריזבי והמנוע המקולל, מאתר Thecar.co.il
unreliablebazooka פרסם הודעה בנושא של ariel000 בתוך רכב כללי
אני מסכים לגבי הכלל(המנוע בעייתי והטיפול של היבואן בסוגייה לוקה בחסר). אבל אני חושב שגם אם הכלל הוא בעייתי, עדיין צריך להיות הוגן כשמציגים את המקרה הפרטי. ואני אישית לא השתכנעתי מהתיאור שבכתבה ועדיין חושב שישנם חורים בסיפור. אז אצטט מהכתבה: בוא נזכור שהרכב עבר רק 60 אלף, כלומר גם ככה לא היה יותר מדי חוץ משמן-ברקסים-פילטר. אז משתמע מהכתבה שמדובר ברכב בן 6, שכבר מזמן לא באחריות ושלרוב טופל מחוץ לרשת היבואן ושללקוח הייתה ציפיה לקבל הנחה בגלל הבעייתיות הידועה של המנוע(שטרם הוכרעה בבית המשפט?) במסגרת ״הרצון הטוב״ . הכתב מתלונן על זה שהלקוח לא זכה להנחה כפי שביקש, אבל כפי שכתבתי, ללקוח אשמה תורמת בזה שלא קיבל את ההנחה. כמובן שלא דיברתי על אמשה תורמת שהלך המנוע(פה באמת אין לי מושג, כי אין פירוט של שגרת טיפולים בכתבה).