Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 38 דקות, sperial כתב:

אני במערכת הציבורית

ואו לקח לך רק 4 חודשים של שרשור קורונה לכתוב את זה :)

 

שמע, באמת, אני לא מאלו שחושבים שצריך להפריט את הכל ושהעניים ימותו מרעב. אני מאמין בדמוקרטיה סוציאלית. 

אבל אתה טועה :)

אתה טועה כי אתה נחרד מעצם דיבורים על קיצוצים במגזר הציבורי. בוא נניח שמחר מגדילים את התקציב של כל מה שממומן מהמיסים שלי פי 100. בעוד שלושה חודשים מבקש שר האוצר להחזיר את הכל לרמה של היום. לפי הגישה שלך אסור, כי אתה מציג תפיסה שבה כל קיצוץ הוא אסון. לא משנה מה עושים. לא משנה מה היעילות. לא משנה מה התוצאה. זה או ארה"ב (רע) או המצב הקיים בישראל (טוב). כאילו אתה לא יודע שלפני חודש המציאו פה את המשרד לפיתוח קהילות של שותי מים מהכינרת או משהו כזה.

אתה טועה כי ישראל היא לא מקרה של מדינה סוציאל דמוקרטית חביבה מהסוג של דנמרק או פינלנד. זו היא מדינה בה מעט מאוד אנשים משלמים המון כסף כדי להחזיק הכל צף. ובניגוד למדינות סוציאל דמוקרטיות אחרות, יש לך אוכלוסיות שרוצות לקבל חלק מהעוגה כמוך, אבל לא רוצות לשלם מיסים כמוך (עוני זה אושר וכו').

אתה טועה כי המגזר הציבורי כולל גם אינסוף, בערך, קצינים, נגדים, יחידות שלמות בצהל (גלי צהל?! מי צריך לעזאזל תחנת רדיו צבאית?!), מוסדות תרבות שהם שום דבר חוץ סמל סטטוס (איך זה שפטרוני האומנות הגדולים היו כל מיני משפחת מדיצ'י למיניהן?), משרדי ממשלה, שרים, תפקידים ומה לא.

אתה טועה כי ישראל מצטיינת ביוקר המחייה שלה. והחיים לא מורכבים רק מתמותה מקורונה, שמצדיקה כל הוצאה ציבורית או אושר עילאי. והתמורה לאגרה פה ברב התחומים היא... לא משהו. לא בתחבצ, לא במערכת החינוך. לא במערכת הבריאות - אם אתה לא רוצה לחכות 4 חודשים לרופא, רוצה לפגוש רופא מצטיין בתחומו וכו'. על תודעת שירות של חלק מהפקידים - שבשוק הפרטי היו מקבלים בעיטה החוצה ללשכה מהמעסיק - אני אפילו כבר לא מדבר. אבל האמן לי - או לא - שאם הייתי מעז לדבר ללקוחות של החברה שאני עובד בה, כמו שדיברו אלי חלק מהרופאים שפגשתי - בבתי וקופות חולים - הייתי מחוסר עבודה כבר שנים. ואני מנחש שכשהם מסיימים את היום ועוברים לקליניקה הפרטית - גם האינטונציה משתנה.

 

בבוטומליין, השירותים שאנחנו מקבלים מהמדינה ילכו ויהפכו לפחות ופחות טובים משנה לשנה. זה לא יכול להיות שונה בהתחשב בחברה הישראלית ובשוני בה. והפתרון לזה הוא לא איסור נגיעה במגזר הציבור או הגדלת התקציבים של כל משרדי הממשלה לאינסוף.

 

ציטוט

תגדיל את החוב.. העשירים קונים אגח"ים של המדינה ומקבלים ריבית. 

אני לא כלכלן, אבל אני חושב שיש לא מעט שמתנגדים לגישה הזו.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

 

 

 

 

 

 

 

די לקשקש ! פעם זה היה נכון לגבי הדרישות הנמוכות.

 

 

אתה עובד בכ"א של משרד לבטחון פנים?

אם לא - אתה זה שמקשקש.

עוד לפני שנתיים היו מציעים לשוטרים פעילים מענק של 500₪ למי שמוצא ומביא מועמד שמתגייס בסופו של דבר.

צריך שירות צבאי מלא, ( עם פרופיל נורמלי ), 12 שנות לימוד ועבר פלילי נקי.

ולא באו מספיק ללשכת הגיוס בגלל תנאים, אפילו כדי להתחיל תהליך מיון.

משכורת נמוכה, פנסיה צוברת, עבודה קשה ומסוכנת, ציבור כפוי טובה. עד לפני קורונה שפע של משרות בטחון (למשל, רכבת ישראל הציעה תנאים עדיפים ליוצאי יחידות קרביות - בכל תחנה היו שלטי פרסום ).

אבל עכשיו זה הולך להשתנות - משכורת בראשון לחודש ( לא משנה מה ) יהיה מצרך מבוקש יותר מבעבר.

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

יבגני -  מה הפתרון שלך? מה התחליף שאה מציע למגזר הציבורי? לא לתת שירות לאזרח? בסופו של דבר אתה נובח על העץ הלא נכון. הבעיה אינה המגזר הציבורי. הבעיה היא הפוליטיקה וחוסר ההשתתפות בכוח הכלכלה (עבודה, מיסים וכו') של חלק נכבד מהאוכלוסיה. וגם חוסר נכונות של הממשלה להשקיע. איך אתה רוצה תחב"צ ראוי אם לוקח למדינה 40 שנה להחליט להשקיע בתחתית בגוש דן וברשת מסילות רכבת כמו שמקובל במדינות מתוקנות? איך אתה רוצה כוח שיטור ראוי אם מקצצים ומקצצים במשטרה? אם משהו, יש בעיה של חוסר בהשקעה בשירות לציבור. ואולי השקעת יתר בכמה שירותים ששנינו רואים כעודפים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 10 דקות, יבגניפ כתב:

ואו לקח לך רק 4 חודשים של שרשור קורונה לכתוב את זה :)

 

שמע, באמת, אני לא מאלו שחושבים שצריך להפריט את הכל ושהעניים ימותו מרעב. אני מאמין בדמוקרטיה סוציאלית. 

אבל אתה טועה :)

אתה טועה כי אתה נחרד מעצם דיבורים על קיצוצים במגזר הציבורי. בוא נניח שמחר מגדילים את התקציב של כל מה שממומן מהמיסים שלי פי 100. ב

 

 

מצחיק שהוא שרוב הציבור בארץ בטוח שהוא משלם המון מיסים.. בפועל רוב הציבור משלם הרבה פחות ממה שהוא צורך מבחינת תקציב המדינה.

תקציב המדינה הוא בערך 500 מילארד ש"ח לשנה.

יש במדינה 9 מיליון אזרחים  -  זה 55 אלף ש"ח לאזרח , זה עלות המנגנון. 

משפחה ממוצעת של 2 הורים ו 3 ילדים  -  5 נפשות  - זה מעל 250 אלף ש"ח , 20 אלף ש"ח לחודש.

לפעמים ההורים משלמים מסים רק 10 אלף בחודש , אבל פותחים פה כאילו כל המדינה עובדת רק על המיסים שלהם.

 

 

לפני 10 דקות, יבגניפ כתב:

 

אני לא כלכלן, אבל אני חושב שיש לא מעט שמתנגדים לגישה הזו.

 

נכון , בשיגרה זה רע להגדיל חוב.

במשבר רוב הכלכלים תומכים בהגדלת החוב והגדלת הוצאות הממשלה בתקופה כזאת. 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, korola כתב:

 

ומישהו אחר עובד מדינה ושומע שהולכים לדחוף לו יד לכיס ולהוציא 45 מילארד ש"ח ב-3 שנים הקרובות.  

 

image.png.84d4c470e7c0e91e902259eb3da8f127.png

 

 

image.png.3566d26cfdd0d2770a27ec33ea6b70e5.png

 

 

 

תשמ'ע, אנחנו אנשים בוגרים ויחסית מבינים דבר או חצי דבר ביציאות לעיתונות.

 

יפה שהוא בוחן קיצוץ של 45 מיליארד שקלים אבל בוא נהייה רצינים קצת. אם כץ יצליח לקצץ 10 מיליארד שקלים זו תהייה הצלחה בשבילו.

 

עובדי ציבור לא פרייארים והם מכירים את שיטות ההפחדה האלה והם יודעים שכץ יודע שהם יודעים שזה לא יעבוד.

 

סתם עוד הפלצה בסגנון 5000 מונשמים בתוך שבועיים.

 

 

  • מעניין 2

איזה כייף לי :)

פורסם

45 ל 3 שנים.

זה 15 מילארד כל שנה..  בגדול אפשר לעשות את זה .

האם זה יעשה?  גם לדעתי לא כדאי בכלל לעשות את הזה. 

זה יותר פופוליסטי מאשר כלכלי. 

 

אני הייתי מגדיל את ההוצאה הציבורית, פותח מלא משרות ציבוריות, אפילו אם הלפרין יגיד שהם סתם עציצים שלא יעשו כולם. 

מוציא מלא פרוייקטי השקעות.. תשתית , פיתוח .. רק להזרים כסף למשק בצורה של תשלומים על עבודה.

ולא מיליונים בתור מענקים לויזל וחבריו. 

 

 

 

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, sperial כתב:

יבגני -  מה הפתרון שלך? מה התחליף שאה מציע למגזר הציבורי? לא לתת שירות לאזרח? ב

קודם כל - להפסיק להקצין. לא ביקשתי לא לתת שירות לאזרח, לסגור את בתי החולים ולהפסיק לסבסד מחקר באוניבריסטאות.

על הבימה אפשר לוותר. וגם על גלי צהל. וגם על המשרד לפיתוח פתונות מתקדמים לפתיחת קופסאות שימורים (סורי, אני באמת לא מלציח לזכור מה המציאו בממשלה הזו), ובכלל על ממשלה עם 30 ומשהו שרים. וגם על שירותי דת. בטח יש עוד.

והמיסים כוללים עוד "שטויות", כמו הטבות שהמדינה מחלקת כדי לעודד ילודה - אלוהים יודע למה.

לפני 31 דקות, sperial כתב:

הבעיה אינה המגזר הציבורי. הבעיה היא הפוליטיקה וחוסר ההשתתפות בכוח הכלכלה (עבודה, מיסים וכו') של חלק נכבד מהאוכלוסיה

לא נכון. גם מגזר ציבורי מנופח הוא בעיה וגם השבטיות וחוסר ההשתתפות בכלכלה של חלק נכבד מהאוכלוסיה. הקו שחסר לך הוא שלאלו שלא משתתפים בכלכלכה, יש עניין רב לשמר מגזר ציבורי מנופח. כי מה איכפת להם שאני ואחרים מממנים להם את עץ הכסף? וזה שוב מתחבר לזה שאין לך סקלה לא בינארית. זה או 0 - אין שירות לאזרח. או 1 - הכל טוב. העולם לא בינארי.

לפני 31 דקות, sperial כתב:

וגם חוסר נכונות של הממשלה להשקיע.

האמת שביבז וחבריו הגדילו את תקציב משרד הבריאות בעקביות בערך בעשור האחרון. ריאלית, הם כנראה לא יכולים להדביק את הקצב בגלל החברים שרוצים להיות עניים ואחרים. מה אתה מציע? להתעלם מזה?

לפני 31 דקות, sperial כתב:

אתה רוצה תחב"צ ראוי אם לוקח למדינה 40 שנה להחליט להשקיע בתחתית בגוש דן וברשת מסילות רכבת כמו שמקובל במדינות מתוקנות?

אתה באמת לא שם לב לסתירה? המדינה לא מסוגלת להקים רכבת תחתית בגוש דן (וגם לא בהכרח צריכה). הרכבת הקלה באיחור של שנתיים לפחות כבר עכשיו. אחד מהקוים כבר בוטל. מי באמת היה מאמין שישראל לא מסוגלת להוציא פרויקט כזה לפועל?! ואיך מכל הסיבות בעולם דווקא תקצוב זו הבעיה שלך? מה, אתה באמת חושב שהפער בין יכולת לתכנן ולהוציא לפועל רכבת קלה או מטרו הוא כספי במקרה שלנו? מה עם אינטרסים? לך דבר עם בעל סטארטאפ ממוצע. אם הוא לא יצליח לעמוד בתוכניות העסקיות, לשכנע משקיעים שהוא בכיוון להנפקה או מכירה - הוא יהיה בחוץ. החברה שלו תסגר. מה יקרה ברכבת התחתית? מה קורה בקלה? שנינו יודעים את התשובה: עץ כסף.

...

הנה לך פתרון אחד אחר: ביפן הפריטו פחות או יותר את חברת הרכבות jr, אחרי שאלו הגיעו בערך לפשיטת רגל לפני כמה עשורים. הכסף הגדול בjr מגיע מנדלן. בעלות על נכסים סביב תחנות הרכבת, שהן עצומות ומעבירות כמויות אינסופוית של אנשים ביום. האמן לי ששירות כמו ב-jr, אפילו בתחנות הכי מצ'וקמקות בחור תחת ביפן, אתה לא תקבל בישראל בחיים, גם אם תגדיל את התקציב פי מיליון.

לפני 31 דקות, sperial כתב:

אם משהו, יש בעיה של חוסר בהשקעה בשירות לציבור.

לא. כשמשהו לא עובד לא תמיד עוד כסף - זה מה שיתקן אותו. 

 

אני מניח שיש לך פרקטיקה פרטית כלשהי, אבל כנראה שרוב חייך סובבים סביב המגזר הציבורי. אני מבין שאתה לא יכול לשנות את הפרספקטיבה שלך על המגזר הציבורי. ובסדר, אני מקבל את זה לגמרי. אבל המציאות היא לא, אבל ממש לא, ברמה של "אם מגדילים תקציב אזי הכל משתפר".

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

הבעיה עם התקציבים של המגזר הציבורי,צבא ומשטרה זה שאלו מערכות שמבקרות את עצמן.

 

המשטרה לא תודה במערך פקידותי מנופח אבל אם יגידו שמקצצים ישר ישימו את הנשים המוכות כקורבן.

 

ובצהל יש את המוכנות למלחמה הבאה כמובן.

 

עבדתי במפעל שהיה פעם ממשלתי ושמעתי סיפורים מעובדים על ימי עבודה שהיו מתחילים ב10 בבוקר עד שכולם היו מסיימים עם ארוחות בוקר.

 

מאז שהופרט יש במפעל הזה חצי מהעובדים ועד הקורונה היקף העבודה רק עלה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

נחזור לקורונה שלנו לפי worldometers שמשווה את הדיווח של אתמול ב 22:00  בערב להיום ב 22:00 בערב ..

הוספנו 1013 מאובחנים !! 

 

image.png.84e9ce5bafa0acc94eff95cf3ef3f238.png

 

אבל לפי הספירה של משרד הבריאות , אז מחצות ועד 22:15 יש 868 מאובחנים על 18,000 נבדקים  

וזה כבר 4.8% .  נראה שהם לא מצליחים להגדיל את מספר הבדיקות בקצב שמספר החולים עולה. 

 

נמתין למחר ב 10:00 לראות האם הסיכום היומי יעבור את ה 1000 או שנצטרך להמתין עוד יום (לדעתי לא יעבור את ה 1000)

 

image.png.16b306b6a6b0a94949f811117098dad3.png

 

 

 

image.png.f07b14ff9f25b68e7165461fe46bbf84.png

 

 

 

image.thumb.png.322432d8664c050128c633d91c573f70.png

 

 

  • אהבתי 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש כל מיני בעיות במגזר הציבורי, זה מצדיק שרשור בפני עצמו.

בהרבה גופים מערכת התמריצים לא מבוססת על יעילות ואיכות אלא בעיקר על וותק. לגופים כאלה גם אין מתחרים - אין להם שום סיבה שבעולם להציע שירות טוב יותר לאזרח או להשתפר.

אם אתה לא מרוצה מביטוח לאומי או מדואר ישראל אתה תקפוץ עד מחר ותמשיך לשלם.

בעיה נוספת זה קיום של גופים מיותרים. גוף ציבורי צריך לתת שירות לכלל הציבור, לא לציבור ספציפי. לדוגמא, רפואה וביטחון משרתים את כל הציבור אבל הצגות בבימה, אפליקציה למוזיקה ישראלית או תעודות כשרות למסעדות לא.

יש גם את כל העניין של מכסות ופיקוח מחירים, שהם בתכלס מנגנונים שניזונים מכספי מיסים אבל רק פוגעים באזרח שמשלם עבורם.

 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 1 דקה, SlowRide כתב:

אפליקציה למוזיקה ישראלית

אל תזכיר את "כאן" הבזיון הציבורי.

 

סתם מעצבן אותי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

"לא הגיוני שעובדים בחברות הממשלתיות ישתכרו יותר מפי שניים מהשכר הממוצע במשק וכמעט פי שלושה מעובדות סוציאליות וממורים לא ותיקים. לא הגיוני שאנשי קבע פורשים לגמלאות 25 שנים לפני כל העובדים במשק ומקבלים פנסיות כפולות."

 

להתחיל לקצץ בצבא ובפנסיות של אנשי קבע שמגיעות ל-50K בחודש.

 

כול הכבוד לכץ.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם

5efcf8ed29d0b0f3.jpg

 

חולים מאומתים (!!!) מתגנבים באמצע הלילה בשביל לבלות בחוץ.  )-:

@Transporter, זה הזמן להשתמש בכל ארסנל הקללות שעד כה היה שמור רק לפרופסורים

פורסם
לפני 2 שעות, korola כתב:

משפחה ממוצעת של 2 הורים ו 3 ילדים  -  5 נפשות  - זה מעל 250 אלף ש"ח , 20 אלף ש"ח לחודש.

לפעמים ההורים משלמים מסים רק 10 אלף בחודש , אבל פותחים פה כאילו כל המדינה עובדת רק על המיסים שלהם.


יש לך גם מיסים עקיפים. מע״מ, דלק, מכסים וכ״ו. כך שבהחלט ייתכן שאותם הורים שמשלמים 10 מיסים מהמשכורת, מוסיפים עוד 10 בכל המסביב...

פורסם
לפני 2 שעות, halperin96 כתב:

בצהל יש את המוכנות למלחמה הבאה כמובן.

 

ידידי הצעיר, חודש חודשיים לפני כול תקציב חדש הרמטכ"ל ושר הביטחון ושאר בעלי תפקידים מתחילים במנגינה החוזרת על עצמה  שאנחנו עלולים למצוא את עצמינו בקיץ/בחורף הקרוב במלחמה או לחילופין איראן מתכוונת להפציץ אותנו בעשרות אלפי טילים ואנחנו צריכים עוד כסף בכדי לפתח טיל הגנה חדש. ככה זה כבר 40 שנים ויותר.

 

הפעם כץ צריך ללכת איתם ראש בראש ולקצץ בבשר החי. לקצץ ברכבים, דלק, ביגוד, משכורות והכי חשוב פנסיות ענקיות.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...