Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 13 דקות, halperin96 כתב:

אתה תבחר לא להוציא קבלה מידי פעם

שלא ישמעו אותך מס הכנסה, כי הם יכניסו לך בלי שום חומר סיכה בכזאת מהירות שלא תספיק לשאול איך הם כאלה יעילים בתור משרד ממשלתי מיותר.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 16 שעות, khalil כתב:

מה WSJ היום, שני וירולוגים די בכירים ממליצים על חיסון ה OPV כזרז למערכת החיסון להתמודד עם הקורונ

IMG_20200701_182803.jpg

 

מה שמעניין פה זה שה-OPV ניתן בשגרה לתינוקות בישראל

 

לפני 15 שעות, borsood כתב:

לא בדיוק (אני לא אכנס לוויכוח על זה WHO יצא עם כמה הודעות סותרות), אבל הנה דוגמה שגם 'סופר חתול' בסופו של דבר גרם למונשמת אחת בלחץ. וכאן הייתה סקירה מקיפה ומיידית (המקרה היחידי שאני יודע של מקרה הדבקה שכל המעגלים נבדקו).

 

דווקא כן בדיוק, ואת ה-WHO כדאי לקחת בערבון מאוד מוגבל, זה גוף מאוד פוליטי וההתנהגות שלו היא בהתאם.

 

לפני 14 שעות, SlowRide כתב:

בישראל ה"חברתית" שזה בעצם סוציאליזם פופולרי, הסיכוי שזה יתממש או אפילו חלק מזה, במיוחד כחלופה להעלאת מיסים, יותר נמוך מהסיכוי לשכנע את טרנספורטר שכל הפרופסורים לא מטומטמים ושהוא לא מבין יותר מהם.

 

נכון, לצערנו, כץ פשוט מטעין את מצברי הלגיטימציה שלו כרגע. יורה לכל הכיוונים בידיעה שאין לו כדורים.

אח"כ כשהוא יעלה מיסים הוא יגיד שזה היה מוצא אחרון.

 

לפני 13 שעות, ChemGuy85 כתב:

בינתיים סגר עשה רק טוב לעולם שלי יותר ויותר מעילות מתגלות בעקבות יציאה כפויה של עובדים לחל"ת. להזכירכם המעילה בבנק למסחר (והתמוטטות שלו) התגלתה אחרי שאתי אלון יצאה לחופשה.

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3837110,00.html

 

לפני מספר ימים כתבו על מנהלת חשבונות שעקצה במשך שנים 3.6 מיליון שקל מחברה שהעסיקה אותה.

 

בקיצור קורונה מוציאה את כל השלדים מהארון לטוב ולרע. 

 

בגרמניה גילו ש-1.6 מיליארד יורו "נעלמו" פתאום ב-wirecard. מעניין אם גם זה התגלה בעקבות יציאה של עובדים לחל"ת קורונה. 

 

תשמע זה פסיכי, השמועות אצלנו מדברות שבחברה שמגלגלת דיי הרבה מעל 100 מיליון דולר (פעם אחרונה שאשכרה הקשבתי לסיכום רבעון), כל הוצאה כספית אמנם לא צריכה אישור מנכ"ל, אבל הוא עובר עליהן אחרי שבוע-שבועיים-שלושה.

כאילו רואה כל שקל שיוצא מהחברה, לאן ותחת איזה סעיף.

 

לפני 13 שעות, korola כתב:

פה יש לך טעות ענקית ....  

צעיר ישראלי בן 18 או 21 , יש לו סיכויים טובים ללמוד , להשיג תואר , לעבוד בחברת היי-טק.

להקים חברה.. לגייס אנשים .. ולהרוויח הרבה.. 

כל זה בזכות המנגנון שרץ ברקע... המנגנון הזה עולה כסף. אתה מחליט שהתפוקה שלו נמוכה.

אבל בלעדיו, אף אחד לא היה משקיע כסף בישראל , ומהטכניון היית יכול ללכת לתקן מכשירי רדיו ישנים 

 

באותה מידה צעיר ישראלי בן 18 או 21, יש לו סיכויים טובים ללמוד, להשיג תואר בחרטא ברטא, להכניס קצת מעל המינימום ועדיין מתחת לסף המס.

ואז אתה מחזיק עולם של אקדמיה מסובסד, עם כל השירותים החברתיים שעולים כסף, כל הביורוקרטיה הלא יעילה שעולה כסף ולא עוזרת בכלום, ובסוף מה קיבלת? מישהו שמרוויח לשעה שקל או שניים יותר מהמינימום.

ויש פקולטות שלמות שמלאות בכאלה.

 

צריך להפריד לפי העלות מול התועלת, בגדול תחום הרפואה הציבורית בארץ טוב עד מצוין (בתי חולים, לימודי רפואה וכו'), תחום האקדמיה של עולם המחשבים (תוכנה, חומרה, חשמל וכו') מצוין.

מעבר לזה יש הרבה חרא, הרבה סח'לה, והמון המון אוכלי חינם.

הנה פתאום גילו שוואלה, לא חייב את עמדה 1 בחולון (עובדי מדינה), אפשר להוציא את הביורוקרטיה הזו למכוני הרישוי, ורק לפקח עליהם, לא צריך שאנשים יתייצבו בשעה 04:00 בבוקר לתפוס תור, לא צריך שמאעכר ימכור לך את התור ב-400 שקל.

 

לפני 13 שעות, korola כתב:

- חלקם יקימו מערכת משפט על מנת שה30% שעובדים יוכלו לדעת שהקנין הרוחני שלהם מוגן והם יכולים לאכוף חוזים 

 

אם מדברים על מערכת שצריכה ניעור ורפורמה עמוקה מיידית

 

לפני 11 שעות, halperin96 כתב:

הבעיה עם התקציבים של המגזר הציבורי,צבא ומשטרה זה שאלו מערכות שמבקרות את עצמן.

 

המשטרה לא תודה במערך פקידותי מנופח אבל אם יגידו שמקצצים ישר ישימו את הנשים המוכות כקורבן.

 

ובצהל יש את המוכנות למלחמה הבאה כמובן.

 

עבדתי במפעל שהיה פעם ממשלתי ושמעתי סיפורים מעובדים על ימי עבודה שהיו מתחילים ב10 בבוקר עד שכולם היו מסיימים עם ארוחות בוקר.

 

מאז שהופרט יש במפעל הזה חצי מהעובדים ועד הקורונה היקף העבודה רק עלה.

 

אני מכיר רק צה"ל, והבעיה בצה"ל היא עודף כ"א במקומות מסוימים (ולא חשובים) וחוסר קיצוני בכ"א במקומות אחרים, דווקא החשובים ביותר, הטכנולוגיים ביותר, הנדרשים ביותר.

 

לפני 10 שעות, מרק10 כתב:

"לא הגיוני שעובדים בחברות הממשלתיות ישתכרו יותר מפי שניים מהשכר הממוצע במשק וכמעט פי שלושה מעובדות סוציאליות וממורים לא ותיקים. לא הגיוני שאנשי קבע פורשים לגמלאות 25 שנים לפני כל העובדים במשק ומקבלים פנסיות כפולות."

 

להתחיל לקצץ בצבא ובפנסיות של אנשי קבע שמגיעות ל-50K בחודש.

 

כול הכבוד לכץ.

 

אני אומר שאת כל הקצינים שחיים כרגע על פנסיות תקציביות יפרישו מהצבא 5 שנים לפני מועד הפרישה (לדעתי היום מדובר על גיל 50+-)

על הדרך זה גם יעיף כל מיני ותיקים מקומבנים ששמו תחתם 40-50-60 קצינים וחיילים רק בשביל הסמל סטטוס, לא כי יש להם עבודה לכל כך הרבה.

 

לפני 2 שעות, halperin96 כתב:

החוזה של החברים שלך בהייטק כנראה מכיל אותיות קטנות שמאפשרות "לפתוח" אותו או לפטר אותם.

כמו כן,אלו תנאים שנחתמו כשהיו יחסי עובד מעביד.

 

אצלי בחוזה אין אותיות קטנות כאלה.

גם העלאות הן לא חלק מהחוזה, הן נספח. גם הקיצוץ הוא קיצוץ בהסכמה, בנספח.

 

לפני 1 שעה, BloodFist כתב:

הלפרין אתה עוד קצת תמים...
המעסיק לו כופה עליך כלום ואין שום סעיפים קטנים...
מי שלא ״יזרום״ יאמר לו שיקח בחשבון שאולי יהיו השלכות למעשים שלו ושיקח את זה בחשבון וזה הכל. מי גבר לנסות לשחק משחקים בתקופה כזו ולמצוא את עצמו מחוסר עבודה כי ניסה ללכת ראש בראש עם המעסיק...

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

זה בדיוק מה שכתבתי כמה דפים אחורה, על ההוא שמקבל 6 אלף אבטלה ולא מוכן לעבוד ב-12.

בן אדם עם ראש על הכתפיים מבין שעדיף לו 90% משכורת ביד מאשר 100% או 110% על העץ.

 

לפני 1 שעה, BloodFist כתב:

הכל אפשר לתקן ;), פשוט כנראה שרוב החבר'ה "למעלה" נהנים מפנסיה תקציבית אז למה להם לנסות להביא לשינוי...

 

כמו למשל ראש ממשלה חלופי ושר ביטחון, שר חוץ, שר חינוך, שר ירושלים ומורשת ושרת תחבורה?

 

לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

 

סבלו לא סבלו אין כזה דבר הסכם שאי אפשר לפתוח. בשנות ה-80 בתקופת המשבר הכלכלי החמור בתולדות ישראל (עד אז) ידעו לקצץ במגזר הציבורי וגם בתחילת שנות ה-2000 קיצצו חזק. קרן המטבע העולמית אומרת שהמשבר הקרוב יהיה הקשה בתולדות ישראל.

 

אפשר לקצץ בפנסיה תקציבית. יהיו לכך השלכות וזה לא יהיה פשוט, אבל זה אפשרי. בוא, לא יתנו למיליון איש לחתום אבטלה בלי שהמגזר הציבורי ישתתף בנטל. זה לא יתאפשר. 

 

כמו שזה לא יקרה?

 

ציטוט

ואלו הנתונים שמעידים יותר מכול על אוכלוסיית הפראיירים של ישראל: שלושת העשירונים העליונים משלמים כ-95% (!) מהיקף מסי ההכנסה הכוללים בישראל. העשירון העשירי מעביר לקופת המדינה לבדו כ-68% מהיקף מסי ההכנסה. שלושת העשירונים העליונים משלמים כ-76% ממסי הבריאות והביטוח הלאומי הכוללים בישראל, והעשירון העשירי משלם לבדו כ-39% מהם. מבט על כלל המסים בישראל - מסי הכנסה, בריאות וביטוח לאומי - שלושת העשירונים העליונים משלמים כ-88% מסך המסים הישירים, והעשירון העשירי משלם לבדו כ-57% מהם.

 

אה, רגע, זה קרה.

האיש הרזה לוקח על גבו את האיש השמן וזה לא השתנה עד היום.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 4 דקות, David32 כתב:

שלא ישמעו אותך מס הכנסה, כי הם יכניסו לך בלי שום חומר סיכה בכזאת מהירות שלא תספיק לשאול איך הם כאלה יעילים בתור משרד ממשלתי מיותר.

 

להפעיל כאלה מאמצים על שטות שמישהו כתב כבדיחה באיזה פורום באינטרנט זה הכי בזבוז כספי ציבור וחוסר יעילות. 

אם רוצים שאנשים לא יתחמקו מתשלום מיסים, צריך לפשט את מערכת התשלום. צריך לפתח מערכת טפסים פשוטה יותר, שדו"ח השנתי יהיה קל וברור למילוי בלי לשלם לרואה חשבון, וגם לפתח מערכת שמאפשרת להגיש אותו אך ורק דרך האינטרנט ולא להסתכן בעמידה בתור לפקיד שומה ולוותר על יום עבודה. אה, אבל אז נצטרך לפטר חלק מהפקידים ואי אפשר, כי הצעירים שכן אפשר לפטר הם היחידים שעובדים פה ואת המבוגרים שלא יודעים לפתוח קובץ pdf אסור לפטר. אז שישאר ככה.

  • מצחיק 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

הלפרין, יש הבדל גדול בין צמצום מנגנונים לצמצום שירותים לאזרח. ניפוח מסויים של מנגנונים קיים בכל מקום, מה שקורה בממשלה הנוכחית שובר שיאים.

 

זה התחיל בבחירות החוזרות ונשנות ששרפו הרבה מיליארדי שקלים במטרה להגן על אדם אחד, ונמשך במנגנונים המנופחים. אם התעקשו על ממשלה נפוחה יכלו למנות "שרים בלי תיק" עם לשכה קטנה, שני עוזרים ושתי מזכירות ובלי מנגנון תפוח וכפול. גם זה היה בזבוז, אבל יחסית נסבל. 

 

אחת הבעיות הקשות של אנשים כמוך, שדבוקים לסיסמאות ועדיין לא השתפשפו בשטח, היא חוסר ההיכרות עם הדבר שלו אני קורא "עבודות שלא רואים". הרבה מאוד פעמים אתה רואה את העובד מקבל קהל 4 שעות ביום. מה שאתה לא יודע זה מ הוא עושה ב-4 השעות הבאות. בלא מעט מקרים זו עבודה לא פחות חשובה, פשוט היא נסתרת מעיניך. זה פקיד הבנק שמבצע הוראות טלפוניות, זה המורה שבודק מבחנים, זה הפקיד שמכין ובודק דוחות ומסמכים. 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
Just now, sperial כתב:

זה התחיל בבחירות החוזרות ונשנות ששרפו הרבה מיליארדי שקלים במטרה להגן על אדם אחד, ונמשך במנגנונים המנופחים. אם התעקשו על ממשלה נפוחה יכלו למנות "שרים בלי תיק" עם לשכה קטנה, שני עוזרים ושתי מזכירות ובלי מנגנון תפוח וכפול. גם זה היה בזבוז, אבל יחסית נסבל. 

 

אתה יודע שלא זו הסיבה לבחירות חוזרות ונשנות נכון?

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 19 דקות, sperial כתב:

הלפרין, יש הבדל גדול בין צמצום מנגנונים לצמצום שירותים לאזרח. ניפוח מסויים של מנגנונים קיים בכל מקום, מה שקורה בממשלה הנוכחית שובר שיאים.

לפחות על זה אנחנו מסכימים.

לפני 19 דקות, sperial כתב:

 

זה התחיל בבחירות החוזרות ונשנות ששרפו הרבה מיליארדי שקלים במטרה להגן על אדם אחד, ונמשך במנגנונים המנופחים. אם התעקשו על ממשלה נפוחה יכלו למנות "שרים בלי תיק" עם לשכה קטנה, שני עוזרים ושתי מזכירות ובלי מנגנון תפוח וכפול. גם זה היה בזבוז, אבל יחסית נסבל. 

לא יודע למה היו בחירות.

הנטיה שלי היא כי יאיר לפיד מטומטם.

לפני 19 דקות, sperial כתב:

 

אחת הבעיות הקשות של אנשים כמוך, שדבוקים לסיסמאות ועדיין לא השתפשפו בשטח, היא חוסר ההיכרות עם הדבר שלו אני קורא "עבודות שלא רואים". הרבה מאוד פעמים אתה רואה את העובד מקבל קהל 4 שעות ביום. מה שאתה לא יודע זה מ הוא עושה ב-4 השעות הבאות. בלא מעט מקרים זו עבודה לא פחות חשובה, פשוט היא נסתרת מעיניך. זה פקיד הבנק שמבצע הוראות טלפוניות, זה המורה שבודק מבחנים, זה הפקיד שמכין ובודק דוחות ומסמכים. 

בעיות קשות זה נכות או חובות בבנקים.

אין לי בעיות קשות ואין שום צורך לדחוף אותי לקבוצת הבעייתיים קשות 

 

שוב,אתה מתעלם לחלוטין ממה שרשמתי ודוחף את המנטרה שלך,אני אלך לדפוק את הראש בשולחן וזה ייתן את אותו אפקט כמו לכתוב לך משהו.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

 @SlowRideחולק עליך. קודם כל, אם לפני 20 שנה בני 60 לא הסתדרו עם ממשקים ממוחשבים היום בני 80 אוכלים אותם לארוחת בוקר. לא כולם, אבל מרביתם, לפחות לרמה הדרושה לצרכים שוטפים.

 

לגבי הגשת דוחות - מזמן לא צריך לגשת לפקיד השומה, דברים שגרתיים זורמים דרך המרשתת. הבעיה היא כאשר יש משהו לא שגרתי.

 

גם הטפסים עצמם לא מסובכים ואני צכיר אנשים שממלאים אותם בעצמם. הבעיה מתעוררת כיוון שלא כל אחד בקי בניואנסים, לעתים עדיף להעזר בבעל מקצוע כדי למנוע טעויות כואבות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

וחזרה רגע לנושא השירשור,

טראמפ שוב מקווה שהוירוס will just disappear

 

oh well

אין אפילו צורך לציין שארהב בשיא הדבקות יומיות...

  • מעניין 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

 @halperin96לא הלפרין , זה בסדר. אתה צעיר ואידיאליסט. כשתתנסה בשטח תבין שהמציאות קצת שונה. הדברים הרבה פחות שחורים ולבנים, יש ביניהם הרבה צבעים וגוונים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 5 דקות, sperial כתב:

 @halperin96לא הלפרין , זה בסדר. אתה צעיר ואידיאליסט. כשתתנסה בשטח תבין שהמציאות קצת שונה. הדברים הרבה פחות שחורים ולבנים, יש ביניהם הרבה צבעים וגוונים.

לא לא, הבנתי.

אני צעיר ולכן אני טיפש וכל הנסיון שצברת ב35 שנה שרשמת שאתה עובד באותו מקום על התעשיה והמגזר הציבורי הוא הנכון והאמת היחידה.

 

יש פה המון אנשים שמגיבים לי ולא מסכימים עם דעתי.

אבל כזו רמה של התנשאות לא ספגתי פה מאף אחד.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 11 דקות, sperial כתב:

לגבי הגשת דוחות - מזמן לא צריך לגשת לפקיד השומה, דברים שגרתיים זורמים דרך המרשתת. הבעיה היא כאשר יש משהו לא שגרתי.

ממש לא. אתה כנראה משתמש ברואה חשבון שעושה את זה בשבילך אבל מי שאין לו כרטיס חכם צריך למלא את הטופס באינטרנט, להדפיס אותו ב2 העתקים ולבוא עם זה + כל הקבלות והנספחים הרלוונטים לפקיד שומה, שם מגישים את זה ומקבלים חותמת בנוסף על הדיווח באינטרנט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
Just now, halperin96 כתב:

לא לא, הבנתי.

אני צעיר ולכן אני טיפש וכל הנסיון שצברת ב35 שנה שרשמת שאתה עובד באותו מקום על התעשיה והמגזר הציבורי הוא הנכון והאמת היחידה.

 

יש פה המון אנשים שמגיעים לי ולא מסכימים עם דעתי.

אבל כזו רמה של התנשאות לא ספגתי פה מאף אחד.

 

בדיוק הפוך.. למה ככה.

 

העולם שייך לצעירים, תמיד הצעירים בוחנים את המערכות שהדור הקודם ייסד ורוצים לשנות הכל , להמציא הכל מחדש.

בדר"כ זה מה שקורה, אחת לכמה שנים יש מהפכה בתחום מסויים , בדר"כ זה יהיה מנכ"ל צעיר של משרד ממשלתי שהופך את המשרד.

או צעיר שהוביל הפגנות ובעקבות כך משתנים דברים 

או אפילו סתם אפליקציה שמשמנה סדרי עולם.

 

הבוגרים (גיל 45 ומעלה ), בדר"כ כבר מתחילים להבין את המושג "עובד על תיגע", בדר"כ הם מוכנים לספוג חוסר יעילות של 10% , 20% ואפילו 30%.

העיקר , לא לשנות את מה שעובד.

 

ולכן , דווקא הפוך, אתה צעיר ולכן אתה שופט לחומרה את כל המערכות.

יכול להיות שאתה תהיה מבין הבודדים שזוכים להשפיע ולשנות מערכת כלשהי , או שתהפוך להיות קשיש שלומד לחיות עם חוסר היעילות של המערכות הציבוריות.

בכל מקרה, אתה בוחר את דרך החיים שלך, אין נכון ואין לא נכון. 

לפני 1 דקה, SlowRide כתב:

ממש לא. אתה כנראה משתמש ברואה חשבון שעושה את זה בשבילך אבל מי שאין לו כרטיס חכם צריך למלא את הטופס באינטרנט, להדפיס אותו ב2 העתקים ולבוא עם זה + כל הקבלות והנספחים הרלוונטים לפקיד שומה, שם מגישים את זה ומקבלים חותמת בנוסף על הדיווח באינטרנט.

 

כולם צריכים לבוא עם כל העתקים ונספחים לפקיד השומה. 

פשוט רואה החשבון שולח מתמחה להגיש את כולם .

 

עכשיו חדש חדש בגלל הקורונה, הם איפשרו להגיש סריקה של כל המסמכים. 

חוץ מקבלות ידניות על תרומות - בזה הם מתעקשים לקבל את הקבלה המקורית  (קבלה דיגיטלית ניתן להעביר) 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

להפעיל כאלה מאמצים על שטות שמישהו כתב כבדיחה באיזה פורום באינטרנט זה הכי בזבוז כספי ציבור וחוסר יעילות. 

אם רוצים שאנשים לא יתחמקו מתשלום מיסים, צריך לפשט את מערכת התשלום. צריך לפתח מערכת טפסים פשוטה יותר, שדו"ח השנתי יהיה קל וברור למילוי בלי לשלם לרואה חשבון, וגם לפתח מערכת שמאפשרת להגיש אותו אך ורק דרך האינטרנט ולא להסתכן בעמידה בתור לפקיד שומה ולוותר על יום עבודה. אה, אבל אז נצטרך לפטר חלק מהפקידים ואי אפשר, כי הצעירים שכן אפשר לפטר הם היחידים שעובדים פה ואת המבוגרים שלא יודעים לפתוח קובץ pdf אסור לפטר. אז שישאר ככה.

דווקא נושא התשלומים הוא מהפעולות הפשוטות יותר שיש לעשות מול הרשויות.

וגם עסק מסודר תמיד יעבוד עם רו"ח והוא איש הקשר מול הרשויות כשיש בעיה והקלות בה המשרד שאני עובד איתו משיג פקידים,

מאוד הרשימה אותי בתחילת דרכי.

הסיבה לאי תשלום מיסים היא לא זאת, אלא תרבותית ודווקאית.

  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

אין בינינו מחלוקת על בעיית ההשתתפות בכלכלה, בכח העבודה ובמיסוי. השאלה היא האם צמצום איוביטול שירותים מטעם המדינה יפתור את הבעיה. לטעמי הפתרון במקומות אחרים, בעיקר פוליטיים.

המציאות היא שאף אחד לא שואל אותנו ואנחנו ממשיכים להיות פרה חולבת. אבל אני היום לא אצביע יותר למישהו שהאג׳נדה שלו היא ״בואו נעלה מיסים! קפיטליזם חזירי!11״. כי זה עוורון. ובלי להכנס לפוליטיקה, לדעתי, זו הסיבה שבגללה מפלגת העבודה נמחקה. הבייס של השמאל - מעמד ביניים שמרוויח סביר ורוצה להנות מהכסף שלו - לא רוצה לממן יותר על אוטומט מנגנונים מנופחים, לא יעילים, שלא משרתים אותו בהמון מקרים. בטח לא כשחלק מאותם המנגנונים נועדים מלכתחילה לשרת קבוצות לחץ מצומצות יחסית. 

לפני כשעה, sperial כתב:

גבי השכר של אשתי: משתי סיבות. האחת היא היסטורית, עד לפני שנה השכר השעתי שלה היה כפול. השניה כבר נכתבה,  והיא עניין של היצע וביקוש: אנשים לא מוכנים לעבוד בשכר הזה, כל שנה מחליפים 80% מכח האדם. 

כנראה שזו לא באמת בעיה מבחינת המעסיק, אם זה מה שהוא משלם.

ואני אתן לך עוד תשובה צינית, שאני לא אוהב להשתמש בה ברמה העקרונית, אבל יש בה גרעין של אמת:

אם אתם חושבים שאתם יכולים גם להיות יותר חברתיים וגם להרוויח יורת כמעסיק - אתם יכולים לנסות להחליף את הקבלן.

ציטוט

אחת הבעיות הקשות של אנשים כמוך, שדבוקים לסיסמאות ועדיין לא השתפשפו בשטח, היא חוסר ההיכרות עם הדבר שלו אני קורא "עבודות שלא רואים". הרבה מאוד פעמים אתה רואה את העובד מקבל קהל 4 שעות ביום. מה שאתה לא יודע זה מ הוא עושה ב-4 השעות הבאות. 

גם אתה מדבר בסיסמאות.

עבדת בשנים האחרונות שלא במקצוע שלך?

דוגמא חביבה: פרויקט תוכנה שאמור היה לתת שירות טוב יותר לאזרח. הפרויקט התבסס על מכרז. הצלחת הפרויקט היתה תלויה בשיתוף פעולה של מנהלים ומהנדסים רלוונטיים מאותו המשרד ואינטגרציה ביניהם. הבעיה? מתוך 6 אנשים שהיו צריכים לקחת בזה חלק, 5 היו בטוחים שהפרויקט הזה הולך לחסל אותם ולכן התנגדו לו. ולשישי סתם לא היה כח לעבוד על זה. התוצאה? פרויקט תוכנה שאפשר לפתח בחודש נמרח על פני שנה, עם אינסוף ישיבות, שכנועים, ריבים, תחבולות שונות במטרה לעקב את הפיתוח. וזה לא בשאר הזמן החברים האלו עבדו קשה מדי, כן? ואני יודע את זה, כי ישבתי איתם ימים שלמים במשרד. אז מה הפתרון שלך לזה? 

 

וזה אירוני שאתה מתנשא על הלפרין, כי הגישה שלך מזכירה לי קצת אנשי קבע בני 25, שלא מבינים איך זה שיש אזרחים במדינה שמאמינים שצריך לקצץ את תקציב הבטחון. הרי הם כולם עובדים כ״כ קשה. ולא משנה שחלק ממה שהם עושים הוא ברמה נמוכה, לא נדרש או שאפשר לעשות אותו בחצי מהזמן. ואת זה מגלים, בדרך כלל, כשמשתחררים מהצבא. מי שבמערכת לא מסוגל לראות את זה ב99% מהמקרים. וזה די אותו הדבר כאן. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

 @halperin96שמעתי פעם פתגם שיוחס לצ'רצ'יל: מי שאינו קומוניסט עד גיל 25 לא נורמלי

 מי שנותר קןמוניסט אחרי גיל 25 - מסוכן.

 

הכוונה ברורה: צעירים רואים את העוולות שבעולם ורוצים לתקן אותן. ככל שמתבגרים מבינים שהאידיאלים (כמובן שהיה מדובר באלה של המחצית הראשונה של המאה הקודמת) אינם באמת כאלה, העולםציותר מורכב, ואין מקום למהפיכות אלא לאבולוציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...