Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מעניין, מעניין, אל תדאג, מעניין. אשמח לעדכון, וגם ללינק עבור העור בבקשה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 12 שעות, ברווז כתב:

ללינק עבור העור בבקשה.

האמת שהרצועת עור ממש לא מיוחדת, קניתי משהו מהלינק הזה, ב3.5 דולר. לגמרי באופן אקראי. 

https://a.aliexpress.com/_c37739GH

 

יש לי רצועה טובה של sharpal בבית שאני צריך להוריד ממנה את הדרעק הירוק שהשתמשתי עד עכשיו. הרצועה הזו קניתי סתם לניסויים

יום טוב גם לך

פורסם

תודה על הלינק. זו אחלה דרך למכור שאריות חומר. :lol:

לעצמי הכנתי משהו דומה עם שארית מהעור שאני עובד איתו (מכין לעצמי כל מיני דברים מעניינים). 

ובכנות, אני לא יודע אם אני מעדיף סטרופ עור או סתם קרש MDF עם משחה. לא מצאתי יתרון בולט לאחד מהם. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

האם יש עדכון בבקשה? 

הגיע? ניסית? תובנות? אשמח לשמוע. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הגיע, שמתי על רצועת עור טובה שהייתה לי אחרי שניקיתי אותה מהדרעק הירוק שהיה עליה קודם. 

כמובן ששמתי שיכבה עבה מידי, אבל ניחה, זה ירד עם הזמן. 

תובנות אין לי עדיין יותר מידי, יצא לי להשחיז סך הכל סכין מטבח אחת קטנה. לא יכול לומר שאני מרגיש בהבדל עם או בלי הסטרופינג. 

צריך לשים מתחת למקרוסקופ, לראות אם יש הבדל לפני ואחרי.

 

הרצועת עור שהגיעה מרגישה די זוועה. מודבקת על חומר רך, וגם הרצועה עצמה מרגישה כמו שעם יותר מאשר עור

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, Igalz כתב:

צריך לשים מתחת למקרוסקופ, לראות אם יש הבדל לפני ואחרי.

 

אני בזמנו ניסיתי עם מעונת השחזה והגעתי לתוצאות לא משהו בכלל בהשוואה להשחזה "ממפעל". יש כאן כמה תמונות תחת המיקרוסקופ:
 

 

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם
לפני 10 שעות, Igalz כתב:

תובנות אין לי עדיין יותר מידי, יצא לי להשחיז סך הכל סכין מטבח אחת קטנה. לא יכול לומר שאני מרגיש בהבדל עם או בלי הסטרופינג. 

צריך לשים מתחת למקרוסקופ, לראות אם יש הבדל לפני ואחרי.

כמו שחשבתי. 

מה התהליך שלך של ההשחזה עצמה? ציוד? 

מתחת למיקרוסקופ אתה תראה אני מניח הבדל, אבל לא גדול במיוחד. 

בגדול, מאד בגדול, ההשחזה עצמה משפיעה מאד. כל עוד אתה מקפיד על גריטים נכונים ולא קופץ יותר מדי למעלה אלא מקפיד "על הנהלים", מסיים עם גריט גבוה מאד, ומקבל פני שטח מבריקים, ההבדל בין הסטרופ לבין משחת יהלום לבין שילוב יהיה זניח. 

השחזות תחזוקה מבחינתי אפשר להתחיל עם גריט 1200 או 1500 ולסיים ב-3000. טכנית אפשר לסיים גם ב-1500 וזה יהיה סבבה כמו שעשיתי הרבה שנים עד שרכשתי את האבני יהלום. אין תלונות על החדות גם עם 1500 (וסטרופינג).

לפני 10 שעות, Igalz כתב:

הרצועת עור שהגיעה מרגישה די זוועה. מודבקת על חומר רך, וגם הרצועה עצמה מרגישה כמו שעם יותר מאשר עור

יש בפייס כמה קבוצות של יוצרי סכינים (וגם כמה אינדיבידואלים) שמוכרים אביזרי סטרופינג בין היתר. 

אישית, רכשתי עור לעבודות עור בעבר, אז היה לי ממה להכין רצועה שכזו. בעבר רכשתי איפה שהוא, מתי שהוא, מתקן סטרופינג יעודי (עם ידית למתיחת הרצועה).

Timor G&F 56J Adjustable Sharpening Strop. German Made.

ובסוף השתמשתי הכי הרבה בחתיכת קרש MDF עם משחה ירוקה עליו.

אם היינו קרובים גיאוגרפית (אני חיפאי, מזיכרוני אתה מהמרכז) הייתי מקפיץ לך אחד עם רצועת עור מתאימה.

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 16.6.2026 בשעה 09:05, ברווז כתב:

מה התהליך שלך של ההשחזה עצמה? ציוד? 

לנושא ציוד, מבחינתי בעולם של היום רק אבני יהלום. לא רואה זכות קיום לכל השאר. היפנים מוזמנים להמשיך לשפשף על האבני מים שלהם, אני לא משחק במזוכיזם הזה. 

אני משתמש באבן יהלום דו צדדית 325/1200 של sharpal בגודל 3" על 8". זו אבן שהמון יוטיוברים ממליצים עליה, מחיר שווה לכל כיס ואיכות מצויינת. grit contamination אפסי ועמידות טובה.

 

התהליך שלי פשוט מאוד, כפי שציווה אותנו המר"ן OUTDOORS55 שליטא לבית אתהצינור.

1. מתחיל עם כמה מעברים מכל צד על 325 בלחץ בינוני גבוה, עד שאני מרגיש שהגעתי לאפקס לכל אורך הסכין. 

2. מעברים מתחלפים בלחץ נמוך, מעבר או שניים מכל צד כפול 20 פעמים בערך, על מנת לצמצם כמה שיותר את הגראד באפקס (BURR). בסכין מפלדה רכה יותר ידרשו יותר מעברים.

3. עובר ל1200, ופחות או יותר חוזר על 1 ו2

בשלב הזה הסכין חדה, אפילו חדה מאוד לכל שימוש במטבח. מגלחת את השיערות ביד בקלות, עוברת מבחני נייר מדפסת, עגבניות וכו. 

 

למה בכלל אני צריך יותר מזה? אני לא. אבל יש רצון לראות עד לאן אני יכול להגיע, בראש כל מיני מטרות מפגרות דוגמת חיתוך נייר טואלט ופיצול שיערה. מיותר לחתולין.

בשביל זה צריך ללטש את הקצה היטב. אפשר עם אבנים בגריט גבוה, אפשר עם רצועות וחומר אברזיב.

אני לקחתי כרגע משחת יהלום 1מיקרון, שזה שווה ערך לגריט 14000, כמובן קפיצה גדולה מאוד. 

השלב הבא שלי יהיה להוסיף משחת יהלום 6 מיקרון בתור שלב ביניים.

 

בתאריך 16.6.2026 בשעה 09:05, ברווז כתב:

ההבדל בין הסטרופ לבין משחת יהלום לבין שילוב יהיה זניח

לא הבנתי את המשפט הזה, אפשר לעבוד עם סטרופ בלי משחת יהלום (או אברזיב אוקסידי לצורך הדיון)? מה הרעיון? הוא עושה משהו לפלדה?

 

בתאריך 16.6.2026 בשעה 09:05, ברווז כתב:

אם היינו קרובים גיאוגרפית (אני חיפאי, מזיכרוני אתה מהמרכז) הייתי מקפיץ לך אחד עם רצועת עור מתאימה

האמת שאני עובד במת"מ, אם יש לך חתיכת עור טובה שאתה לא צריך אני אשמח לאמץ אותה  

 

 

  • אהבתי 2

יום טוב גם לך

פורסם

אני אתך, אבני היהלום שברו מבחינתי את כל עולם הנוסטלגיה של אבני שמן/מים/חיות שעושות גורו גורו בירח מלא.

עדיין משתמש במשטחים שעלו 7 ש"ח בזמנו מעלי, נראה שהם לא יישחקו לעולם. 1000/3000 רוב הזמן, ומדי פעם כשצריך 400 או 6000. משחיז אזמלים לעץ בשביל עבודה, אני לא בקטע של פוליש.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 14 שעות, Igalz כתב:

3. עובר ל1200, ופחות או יותר חוזר על 1 ו2

 

אני לקחתי כרגע משחת יהלום 1מיקרון, שזה שווה ערך לגריט 14000, כמובן קפיצה גדולה מאוד. 

השלב הבא שלי יהיה להוסיף משחת יהלום 6 מיקרון בתור שלב ביניים.

הבנתי. אוקי. 

קודם כל, כן, זו קפיצה אסטרונומית. פני שטח טובים מתקבלים כששוחקים את החריצים שעשה הגריט הקודם. כשקופצים יותר מדי מהר למעלה, פני השטח לא נשחקים טוב ואחיד ואתה נשאר עם - בהיעדר מונח יותר טוב, micro serrations. 

גם להתחיל עם 325 ולקפוץ ל-1200 זה המון. ה conventional wisdom אומרת שלא קופצים יותר מ-2 גריטים במכה (325? אפשרי 600, 800, 1000, 1200 וכך הלאה).

התהליך שלי עוקב אחרי הגריטים. לא צריך הרבה עבודה (אלא אם הסכין במצב ממש גרוע)- מתחיל סביב 600 או 800 ועולה 200 כל פעם עד 3K, מסיים עם סטרופ. 

בתמונה- כלי המשחית שביצעתי עליו השחזה, נייר טואלט והתוצאה של ההשחזה.

image.thumb.png.99813cd0ca2eb97ea11332d8c24e8843.png

החיתוך בוצע "באוויר", בלי למתוח את הנייר. 

image.thumb.png.5960fef7051917a143a07faa36a6df08.png

לאותה רמה הגעתי עם סכין מתקפלת. FREE HAND. התהליך מוכיח את עצמו כל פעם מחדש. 

לפני 14 שעות, Igalz כתב:

לא הבנתי את המשפט הזה, אפשר לעבוד עם סטרופ בלי משחת יהלום (או אברזיב אוקסידי לצורך הדיון)? מה הרעיון? הוא עושה משהו לפלדה?

לא ניסיתי אף פעם סטרופ בלי משחה כלשהי. אין מידע. 

התכוונתי לסטרופ עם משחה ירוקה (או אחרת, יש עוד כמה סוגים) מול משחת יהלום או סטרופ עם המשחת יהלום במקום קומפאונד אחר. 

לפני 14 שעות, Igalz כתב:

האמת שאני עובד במת"מ, אם יש לך חתיכת עור טובה שאתה לא צריך אני אשמח לאמץ אותה  

בכיף, תקבל גם פיסת MDF חביבה מבחינתי. דבר איתי בשבוע הבא, אני שקוע עמוק בפרוייקט שאני מאד רוצה לסיים השבוע ואני בלחץ זמן איתו. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 14 שעות, Igalz כתב:

אני משתמש באבן יהלום דו צדדית 325/1200 של sharpal בגודל 3" על 8". זו אבן שהמון יוטיוברים ממליצים עליה, מחיר שווה לכל כיס ואיכות מצויינת. grit contamination אפסי ועמידות טובה.

 

נכנסתי לתחום מאז שהתחלתי לבשל בעצמי, כלומר ממש לבשל ואין כמו סכין חדה כמו שצריך  לחיתוך וקיצוץ (רצוי גם מאוזנת אבל זה משהו אחר). את האבן הזו יש לי והיא אכן טובה מאוד אבל לצערי אין את הסבלנות הנדרשת כדי להגיע להשחזה ידנית מספקת עבורי (יוצא לי לא יותר מסביר) כך שכיום אני משתמש בה רק בצד ה-1200 כאשר אני צריך תיקון קל ומהיר ללהב ואין לי סבלנות לפרוס את המשחיז זווית קבועה שרכשתי בעלי (S09) שלאחר קצת שפצורים ושיפורים מספק תוצאה מעולה שבחיים לא הייתי מגיע אליה בהשחזה ידנית. הבעיה עכשיו? אני רוכש יותר מדי סכיני מטבח שונים :-) 

  • אהבתי 1
פורסם

רכשתי בעבר ערכת השחזה של לנסקי, אני משתמש בה רק לתיקוני פאזות ולמצבים חמורים ביותר. 

וגם, עם הסט יהלום שיש לי עכשיו, אני כבר לא צריך אותה אפילו :lol:

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אחת הוותיקות בתחום, אבל דילגתי עליה כי בגלל המבנה שלה עדיין נדרש דיוק בעבודה ואני ודיוק זה פשוט לא זה, נאמר שאם הייתי מנתח, אנשים היו יוצאים מהניתוח עם כמה איברים חסרים :-) 

פורסם

דיוק זו לא המילה שהייתי משתמש בה. 

היא פשוט מאד עדינה, נגיד את זה ככה. וכן, לגמרי מהוותיקות, כשקניתי אותה לפני אי-אילו שנים (עשורים? יכול להיות) היא היתה חצי מחיר ממה שהיא היום. 

מאז יצאו לא מעט שיכלולים, שאולי הייתי שוקל לקנות אם לא הייתי כבר הבעלים הגאה של הלנסקי הזו שאני לא משתמש בה.

לא נורא. אני נהנה מלהשחיז ידנית. *

 

*כל עוד לא מדובר על הכלים של הנגרות. משום מה אני לא סובל את זה... לזה קניתי מוביל יעודי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

לאחרונה רכשתי מעלי גם ג'יג כזה, בעיקר מסקרנות

https://a.aliexpress.com/_c3AlPDzL

היתרון העיקרי שלו הוא שאני יכול להמשיך לעבוד עם האבן/רצועה שאני אוהב, אני לא מסונדל לאבנים שמגיעות איתו. 

החיסרון העיקרי שאני נתקלתי בו הוא שלא ניתן להפוך את הסכין מבלי להוציא אותה מהזרוע, די מתיש לעשות הרבה היפוכים תכופים. אבל בסך הכל זה עובד לא רע.. 

אני משתמש בזה רק כשבא לי ממש לדייק בהשחזה, לרוב מסתפק בfreehand

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...