Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ברור שמלא רכבים חשמליים נוסעים לאילת כל הזמן וזה לא משהו חדש... אבל עבורי זה כן :)

 

לפני הנסיעה לאילת הייתה התלבטות אם לקחת את הבנזין (פורד קוגה 2018) או את החשמלי (MG4 XPOWER)

הפורד יותר מרווח, נוח ואין בו חרדת טווח....

אבל נסיעה הלוך חזור עם רכב ששותה 1 ל10 בערך זה הרבה כסף בהשוואה לחשמלי... חסכון של כמה מאות שקלים טובים

וגם, כמובן, יש לו "רק" 180 כ"ס...

 

אז בדקתי שהמזוודות נכנסות לMG, הופתעתי שכל הסט של 3 המזוודות נכנסות לתא המטען.

וודאתי עם המלון שיש להם טיולון להשאלה לילד הקטן, אז גם לא צריך עגלה.... והוחלט ללכת על הMG

 

380 טווח מוצהר, אבל עם מזגן 5 נפשות (זוג + 3 ילדים) ונסיעה מצב רגיל בלי לפחד ללחוץ, מגיעים ל320 בערך - שזה לא מספיק לאילת

עצירה בדרך הלוך וחזור במצפה רמון סגרה את הפינה.

 

אני אציין שזו פעם ראשונה שאני מטעין בעמדה ציבורית וקצת הסתבכתי עם זה, אז העצירה הראשונה הייתה ארוכה יותר מהתכנון.. אבל ככה לומדים.

בחזור הטעינה הייתה קלה ופשוטה, גם בהלוך וגם בחוזר הייתה עמדת טעינה מהירה ריקה ולא היינו צריכים לחכות.

בפועל אחרי שלומדים איך זה עובד ובהתחשב בכמות עמדות הטעינה בדרך... אין סיבה לחשש, רק צריך לתכנן עצירה.

 

במלון היו להם כמה עמדות טעינה, מה שיפה זה שהעמדות היו בחניה בצד ורק רכבים חשמליים היו מורשים להיכנס.. אז גם הייתה לי חניית VIP בחינם.

למזלי לא היו הרבה אורחים עם רכבים חשמליים אז כל השהות במלון הרכב היה שם.. תענוג בהתחשב במצוקת חניה שהיו לאנשי הבנזין.

 

הנסיעה עצמה עברה כמובן כרגיל.. כמו כל רכב

רק שבשונה מרוב הרכבים יש פה 435 כ"ס שמגיעים מיד

אני רגיל כבר לכל הכוח הזה, אבל השימושיות שיש לזה בעקיפות זה מדהים.

עליה/מישור/ירידה.. בכל מהירות... יוצא לעקיפה, לחיצה על הדוושה.. ומיד אתה אחרי כולם... פשוט תענוג!

 

 

עכשיו שישאלו אותי את השאלה הכי נפוצה שיש בישראל - "זה מגיע לאילת?" אני סוף סוף יכול לענות.

מצרף תמונות לצורך ההקשר :)

 

 

 

3.thumb.png.c830bb7cdee82e97240be9870c7a0988.png

4.thumb.jpg.6635673ab0ff7d7cc82a492845a46884.jpg

 

  • אהבתי 6
  • לא הבנתי... 1
פורסם

כיף לשמוע על החוויה החיובית שלך. הבעיה בדרך כלל מתרחשת בחופשות, חגים, חול המועד וכו שאז כולם בדרכים והרבה עמדות טעינה בדרכים תפוסות ויש תורים בהמתנה לטעינה.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם

מניח שאתה צודק.

אני אמנם הגעתי למצפה רמון בשעות העומס, אבל זו לא שיא העונה.

 

חושב שאם מתכננים נכון זה אפשרי בלי לחכות בתור, נגיד יוצאים מאוד מוקדם או עושים עצירה במקום פחות ראשי.

גם רוב הרכבים יכולים להגיע מהמרכז לאילת על סוללה מלאה בלי טעינה... ואז באילת כבר יותר קל להסתדר.

 

אין ספק שבנזין זה פחות התעסקות וראש יותר שקט, מצד שני ההבדל בעלות מאוד משמעותי.

 

אני שיתפתי את החוויה שלי ובניגוד למה שחשבתי פעם,

לדעתי אפשר להסתדר עם רכב חשמלי בארץ כרכב ראשי בלי וויתור גדול מידי ובלי חרדות... גם עם נסיעה לאילת

 

 

 

פורסם
לפני כשעה, yuvalsa כתב:

לחיצה על הדוושה.. ומיד אתה אחרי כולם...

כנראה התכוונת לפני כולם.

 

והשאלה שלי, איזה מלון זה, שהיה לו טיולון להשאלה. שאפו.

  • אהבתי 2

פורסם
לפני 29 דקות, pasat04 כתב:

כנראה התכוונת לפני כולם.

 

והשאלה שלי, איזה מלון זה, שהיה לו טיולון להשאלה. שאפו.

אנחנו היינו בדן נפטון

 

אבל את ההמלצה לטריק הזה קיבלתי מחבר, שהיה במלון אחר.

 

כנראה שזה נפוץ יותר ממה שחושבים, אפילו הנציגים במלון לא הכירו את האופציה הזאת 😂

גם אחרי שהראתי להם את המייל מהמלון שאישרו שיש טיולון, הם לא הבינו מה לעשות....

עד שהגיעה איזה נציגה צדיקה שאמרה להם, מה אתם לא מכירים? יש בחדר מזוודות עגלות.....

 

 

  • מעניין 1
פורסם

מזכיר לי את החם שלי, שכשאישתי סיפרה לו שקנינו הליכון (treadmill) לא הבין בשביל מה אנחנו צריכים את זה. הוא חשב על המכשיר המסייע למתקשים בהליכה.

 

אישית לא נהגתי מעולם ברכב חשמלי, אבל בביקורים שלי באילת בשנים האחרונות - כולל כבר לפני הקורונה - בהחלט שמתי לב לדאגה למשתמשים בהן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 28 דקות, mcshmupi כתב:

כמה זמן לקח להטעין בדרך? לאיזה אחוז הטענת בהלוך ובחזור?

בדרך הלוך

הגענו למצפה רמון קצת פחות מ50%

אחרי חצי שעה של טעינה הסוללה הייתה על 90% אז עלינו לרכב ונסענו, אני לא לוקח בחשבון עוד 20ד' של עצבים עד שהצלחתי להטעין.

הגענו לאילת עם 50% סוללה - אז ברמת העיקרון אם לא הייתי מטעין הייתי מגיע לאילת, או לפחות רואה את העיר מרחוק :)

 

בדרך חזור

הגעתי למצפה רמון עם 50% בערך

פחות מרבע שעה של טעינה הביאו אותנו ל75% וזה הפסיק לנו... הגעתי הביתה עם קצת מעל 20%.

 

חשוב לציין שהעמדות היו עמוסות אז הטעינה לא הייתה במהירות המקסימלית האפשרית, לא של העמדה ולא של הרכב, אבל מניח שזה מצב מייצג כי זה מה שיהיה ברוב המקרים.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

נכתב ע"י פותח השרשור - 
 

"אז גם הייתה לי חניית VIP בחינם".

למזלי לא היו הרבה אורחים עם רכבים חשמליים אז כל השהות במלון הרכב היה שם..
תענוג בהתחשב במצוקת חניה שהיו לאנשי הבנזין".

עמדות התדלוק במלון אינם מיועדות לחניית ממתמשכת בזמן שהותם של אורחי המלון בעלי רכבים חשמליים,
החניה במקום מיועדת לשמש אך ורק בזמן טעינת הרכב ולא כמקום חניה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, eyalkar כתב:

נכתב ע"י פותח השרשור - 
 

"אז גם הייתה לי חניית VIP בחינם".

למזלי לא היו הרבה אורחים עם רכבים חשמליים אז כל השהות במלון הרכב היה שם..
תענוג בהתחשב במצוקת חניה שהיו לאנשי הבנזין".

עמדות התדלוק במלון אינם מיועדות לחניית ממתמשכת בזמן שהותם של אורחי המלון בעלי רכבים חשמליים,
החניה במקום מיועדת לשמש אך ורק בזמן טעינת הרכב ולא כמקום חניה.

 

חייב להבין משהו בנוגע להערה המתנשאת והמעצבנת הזאת.

אתה יוצא מנקודת הנחה שאני אגואיסט שהסביבה לא מעניינת אותו ותפסתי לאורחים אחרים עם רכב חשמלי את העמדה?

אם לא, אז אשמח שתסביר את עצמך.

 

לא יודע איך זה במלונות אחרים, אבל במלון הזה עמדות הטעינה הן מאחורי שער חשמלי שהשומר פותח.

כדי שתוכל להיכנס ולהטעין צריך למלא דף עם פרטים, כולל מספר טלפון, ולהניח צמוד לשימשה שיראו.... הוא מוודא את זה ויש לו רשימה אצלו של כל מי שנכנס.

מכיוון שהיו חניות פנויות אמרו לי מהמלון שאין בעיה להשאיר את הרכב גם לאחר סיום הטעינה, אם יצטרכו יתקשרו וארד להזיז.

תמיד הייתי זמין, אף אחד לא התקשר, ולא היה מצב שכל העמדות היו תפוסות.

 

"Thank you for your attention to this matter!"

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yuvalsa
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 4
פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

אישית לא נהגתי מעולם ברכב חשמלי, אבל בביקורים שלי באילת בשנים האחרונות - כולל כבר לפני הקורונה - בהחלט שמתי לב לדאגה למשתמשים בהן.

המצב השתפר לאין ערוך מלפני כמה שנים להיום, ברמה פסיכית. 

אם לפני 3 שנים הייתי מוטרד בנסיעות איפה אוכל להטעין את הרכב והאם יש עמדות טעינה לאורך הדרך, נכון להיום כמעט בכל תחנת דלק/קניון/איקאה ומה לא יש עמדות טעינה מהירות. (תבדוק בעיר שלך כמה נקודות טעינה מהירה יש וכמה תחנות דלק, תופתע...).

 

מצחיק אותי שלאנשים עם רכבי בנזין יש חרדת טווח גדולה יותר מאלו שיש להם רכבים חשמליים 🙂 

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם
לפני 3 שעות, yuvalsa כתב:

מניח שאתה צודק.

אני אמנם הגעתי למצפה רמון בשעות העומס, אבל זו לא שיא העונה.

 

חושב שאם מתכננים נכון זה אפשרי בלי לחכות בתור, נגיד יוצאים מאוד מוקדם או עושים עצירה במקום פחות ראשי.

גם רוב הרכבים יכולים להגיע מהמרכז לאילת על סוללה מלאה בלי טעינה... ואז באילת כבר יותר קל להסתדר.

 

אין ספק שבנזין זה פחות התעסקות וראש יותר שקט, מצד שני ההבדל בעלות מאוד משמעותי.

 

אני שיתפתי את החוויה שלי ובניגוד למה שחשבתי פעם,

לדעתי אפשר להסתדר עם רכב חשמלי בארץ כרכב ראשי בלי וויתור גדול מידי ובלי חרדות... גם עם נסיעה לאילת

 

 

 

הי

אכן באילת עצמה יש היום לא מעט עמדות טעינה ציבוריות (אבל ממש לא כולם מהירות),

אבל במצפה באוגוסט המצב קשה, בייחוד בימי חמישי וראשון ויש עומס כבד על העמדות ויש תורים (מנסיון), ממש לא כיף לעצור בדרך ולגלות שאתה צריך להמתין לא מעט בתור לטעינה.

 

בכל מקרה לאילת לדעתי היית מגיע מכיוון שהדרך ממצפה לאילת עם הרבה ירידות ארוכות ולכן הצריכה לא גבוהה יחסית,

בחזור יפה לך שהגעת עם 50% למצפה,

אני באוגוסט עם רכב מלא (ומזגן במקסימום) ביחד עם הכיף שלעוף בעליות הגעתי למצפה עם 38% (אם אני זוכר נכון).

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 12 דקות, llaavvii כתב:

הי

אכן באילת עצמה יש היום לא מעט עמדות טעינה ציבוריות (אבל ממש לא כולם מהירות),

אבל במצפה באוגוסט המצב קשה, בייחוד בימי חמישי וראשון ויש עומס כבד על העמדות ויש תורים (מנסיון), ממש לא כיף לעצור בדרך ולגלות שאתה צריך להמתין לא מעט בתור לטעינה.

 

בכל מקרה לאילת לדעתי היית מגיע מכיוון שהדרך ממצפה לאילת עם הרבה ירידות ארוכות ולכן הצריכה לא גבוהה יחסית,

בחזור יפה לך שהגעת עם 50% למצפה,

אני באוגוסט עם רכב מלא (ומזגן במקסימום) ביחד עם הכיף שלעוף בעליות הגעתי למצפה עם 38% (אם אני זוכר נכון).

 

עם XPOWER?

 

לא יודע מה המצב אצלך אבל אצלי הילדים קטנים.. שלושתם יחד זה משקל ממוצע של אישה :)

זה היה עכשיו לא באוגוסט אז המזגן היה בכיף שלו על 23-24 מעלות

נסעתי רוב הזמן עם בקרת שיוט בקצב רגיל לחלוטין (למעט העקיפות שלחצתי והמהירות... אממ... כן....)

 

מניח שמפה ההבדל

 

פורסם

קודם כל, סחתיין על האומץ בגלל שלא היית לבד. רכב חשמלי לאילת זה אתגר בפני עצמו, כשאתה לבד אפשר להסתדר, כשהמשפחה איתך זה קצת מלחיץ... עמדת יפה במשימה.

לגבי הטעינה במלון - זה היה בחינם או בתשלום? בפעם האחרונה שהייתי באילת, ראיתי שהאייס מול נותן כחלק מהשירות עמדות טעינה ללא תשלום! (לא בדקתי אם יש גם טעינה מהירה). מעניין איך זה בבתי המלון

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...