Jump to content

Yellow Engine

  • הודעות

    808
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי Yellow Engine

  1. קודם כל, סחתיין על האומץ בגלל שלא היית לבד. רכב חשמלי לאילת זה אתגר בפני עצמו, כשאתה לבד אפשר להסתדר, כשהמשפחה איתך זה קצת מלחיץ... עמדת יפה במשימה. לגבי הטעינה במלון - זה היה בחינם או בתשלום? בפעם האחרונה שהייתי באילת, ראיתי שהאייס מול נותן כחלק מהשירות עמדות טעינה ללא תשלום! (לא בדקתי אם יש גם טעינה מהירה). מעניין איך זה בבתי המלון
  2. בוקי, את כל הטיעונים פה בעד ונגד אני יכול להבין. אבל לא את זה. אל תהיה תמים, זו הכנסה נוספת גם למכון (תשלום עבור טסט חוזר) וגם למוסכים הסמוכים אליו שמשתפים איתו פעולה. אני מקפיד על טיפולים מאז שאני מחזיק ברכבים, שזה 25 שנה פלוס-מינוס, חלקם קצת מזדקנים, ובכל זאת הנה שני מקרים שהיו לי לדוגמה: פעם אחת הכשילו על כיוון אורות, במקרה היה מוסך מורשה ממש בסמוך אז קפצתי אליהם והם בדקו ולא הבינו מה הבוחן רוצה, עשו איזושהי הברגה החוצה ופנימה וחתמו על התיקון - זה כמובן הספיק; פעם אחרת הכשילו על זיהום אוויר, הלכתי למוסך ושם החליפו חיישן למדה ועוד כמה שטויות, חזרתי לטסט חוזר והם עשו בדיקה חפיפניקית מאוד, יותר הספיק להם טופס התיקון
  3. זה בדיוק העניין. גם כשיש והיו לי רכב ישנים, אני מטפל בהם. לא מגיע לטסט עם רכב מוזנח. ועדיין תמיד מגיע בהרגשה שאני תלוי בחשק של הבוחנים או מנהל המכון באותו יום. ברצותם יעבירו, ולא ברצותם - ימצאו זיהום אוויר, פנסים לא מכוונים ושאר דברים לא מחוייבי המציאות. דברים שייתכן שלמאכער או לעובד מוסך שהם מכירים, לא יציקו לגביו
  4. צודק לגמרי בנקודה הזו - יש לי רכב חדיש יותר שהוא בשימוש כמעט בלעדי שלי, וממילא יש בו אפס תקלות ולכן את הטסט עליו אני עושה בעצמי. הרכב המדובר ישן יותר, הוא בשימוש הבנות שלי וההתלבטות היא לגביו אתה צודק, והאמת היא שעד לא מזמן, תתפלא אבל הייתי נוכח במוסך במשך רוב זמן הטיפול. לוודא שאין חירטוטים או מריחות זמן. אבל עייפתי מזה כבר יש מצב שזה אכן יהיה הכיוון שיקול הזמן אינו כלכלי, אלא שיקול של נוחות. אני יכול לעשות טסט או ביום שישי שאני לא עובד, או ביום שאני עובד מהבית ואני יכול להקדיש לזה שעה-שעתיים, לקפוץ לאיזור התעשייה שרחוק ממני 5 דקות ולסיים את העניין (בשאיפה שאין תקלות). זה לא עניין של חלופות כספיות
  5. היי חברים, מתקרב מועד חידוש הטסט לרכב. מעולם לא השתמשתי בשירות העברת הטסט ע"י המוסך המטפל, שמעתי המלצות כן לעשות את זה, אז עשיתי רשימת בעד ונגד - מוזמנים לתקן אותי, להביע דעתכם או לשתף מנסיונכם. בעד: 1. כמובן, אלמנט הזמן. לאף אחד אין כוח וזמן מיותר להשתרך בתור הארוך למשרד הרישוי, לשלם בקופה, לעבור את התחנות ולחזור למשרד לקבל אישור. וזה במקרה שלא מצאו תקלות... משלמים למוסך ששולח נציג שעובר את כל זה במקומך 2. לרוב קיימת היכרות, שלא לומר קשרים, בין המוסך למכון הרישוי הקרוב אליו. שזה אומר שאם נציג המוסך מגיע עם הרכב ולא אני, הוא נכנס מהר יותר ועובר תחנות מהר יותר, וגם לא יפילו אותו על קטנות ושטויות נגד: 1. זה כרוך בתשלום. ברוב המקומות ששמעתי, תשלום לא גבוה 150-200 ש"ח, ועדיין... 2. אני חושש שהמוסך ייצור קשר ויגיד שהמכון הכשיל אותי בגלל X, ולכן צריך לתקן את זה כדי לעבור טסט. אין לי דרך לדעת אם זה נכון, והנה התווספו עוד כמה מאות ש"ח במקרה הטוב לחשבון. 3. החשש להשאיר את הרכב לשימוש המוסך. לא יודע מי ינהג בו ואיזה שימוש ייעשה בו, כבר שמעתי על מקרים שעובד המוסך השתמש ברכב ל"סידורים" ושימושים, לצרכי המוסך או לצרכים פרטיים מה אומרים?
  6. זה משנה, יש הפרש אבל לא בדקנו מספרים לעומק כי יותר חשוב לי שהיא תהיה מרוצה מהבחירה. והיא מרוצה 😊
  7. תודה. לא ידעתי וזה גם לא היה נתון לבחירתנו 🫢
  8. עדכון שרשור: הספורטאז' אכן נבחרה וגם נמסרה בשעה טובה 😀 שאלה לגבי הדגם - הגיע ספורטאז' אורבן לונג 1.6 היבריד, מה זה הגירסה הזו? לא ראיתי דגם כזה אצל היבואן, לדעתי גם לא בשנה שעברה
  9. תודה על ההסברים בנושא אינפלציה ועדכון מחירים - כן, אני מכיר. זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו, להראות מה היה מחיר מכונית מנהלים אי שם ב-2008 לעומת היום
  10. יפה, יפה. והנה לך אבולוציית המחירים - היום אפילו טויוטה קורולה לא תוכל לקבל במחיר הזה
  11. אוקיי, לשגרירים יש לוחית אחרת, אז אני יכול להבין. יש עוד סיטואציה של רישוי מחדש עם מספר חדש? כי מצבה הפיזי טוב מדי ואני חושש שהקימו אותה לתחייה מטוטאל לוסט 🤭
  12. האוונסיס שבתמונה אמורה להיות בת 20 פלוס-מינוס. איך יש לה מספר של רכב חדש?
  13. לא עושים אצלם נסיעת מבחן, יותר מזה - זה "כל הקודם זוכה", אם היא לא תבחר ומישהו יבחר לפניה, יכול להיות שלא יישאר לה לבחירה... אבל גם היא מעדיפה את הקיה (ממבט חיצוני בלבד 🙃) לא חושב שקנייה תהיה רלוונטית. האמת שגם היא די בכיוון של הקיה, יותר מצאה חן בעיניה, גם אחרי שאמרתי לה שהוא גדול ממה שהיא רגילה ועלול להיות קצת מאתגר, במיוחד בתוך העיר
  14. הגברת קיבלה הודעה על החלפת הרכב מהעבודה בקרוב. החלופות שהוצעו לה - קורולה קרוס או קיה ספורטאז' היברידית. אם אני מבין נכון - זו לא אותה קטגוריה בכלל, למיטב הבנתי אין פה מקום להתלבטות - הבחירה היא בקיה, בטח בהתחשב בזה שצריכת הדלק איננה פרמטר. אני מפספס משהו?
  15. לא הצלחתי להבין
  16. הגעתי לפרסום של החבר'ה הנ"ל. מדובר בטיול באירופה על גבי רכבי יוקרה, כולל מלונות בוטיק ומסעדות איכותיות. הטיול והחוויה מאוד מדברים אליי. הבעיה שהצצתי בתקנון, וכללי הביטול וההחזרים נראים לי דרקוניים. אנחנו בישראל למודי נסיון, הרי בקלות יכולות להתבטל טיסות או מלונות או חברות השכרה, ואז לפי הבנתי אתה סופג חלק ניכר מהעלויות. מישהו התנסה או מכיר, ויודע מה קורה במקרים כאלה?
  17. היה לי מקרה דומה לפני שנה, אולי יותר, ברכב של העבודה. סיפרתי לפנצ'ר מאכער שאני ממלא כל פעם ועדיין החיישן מציג בעיה בלחץ האוויר. הוא פירק את הגלגל, הסתכל קודם על הונטיל וזיהה שם ישר בעיה (לא ברור לי אם זה בקצה או בחיבור לצמיג). אני לא זוכר אפילו אם הוא הכניס לאמבט. תיקן את הונטיל והתקלה אכן נפתרה
  18. לא יודע לאיזו פנצ'ריה הלכת, אבל סורי - בדיקה במים זה לא מספיק. אם אתה מתעקש על בריחת אוויר, שיבדקו גם את הונטיל, לפעמים משם הבעיה. אגב, אין לך התראת לחץ אוויר בלוח המחוונים?
  19. שאלת הרבה, אענה רק על מה שאני כן יודע: - בוודאי שאפשר להגביל את אחוז הטעינה המקסימלי (ל- 80 אחוז או כל שיעור אחר שתבחר), ניתן לעשות זאת דרך מסך הרכב בהגדרות הטעינה. אם אתה מתכוון להטעין דרך תחנת טעינה פרטית (שלך או של העבודה, העיקר כזו שיש לך שליטה עליה) אז ניתן לכוון גם את קצב הטעינה וגם את זמן הטעינה הכולל (נניח, תפסיקי להטעין אחרי שעתיים). - לגבי מניין להזמין, מנסיון שלי דווקא הסוכנויות הראשיות קשוחות יותר, כשדווקא הזכיינים מצליחים להשיג הנחות או הטבות (אבזור או טיפולים) כדי לפתות אותך להזמין דרכם
  20. האמת שלא הגעתי בכלל לשלב המחיר, הסתכלתי באתר על כמה רכבים והם נראו לי לא רק דנדשים מדי, אלא שכולם ללא יוצא מן הכלל היו עם קילומטראז' מצחיק ביחס לשנתון. בקיצור, לא קיבלתי פה פידבקים אז ויתרתי
  21. זה גם בגלל המחיר - אבל בעיקר בגלל שימושיות. כל קטגוריית רכב נועדה לתת מענה לצרכים אחרים, זה לא רנדומלי. להעדיף פולקסווגן טיגואן 2012 על יונדאי I20 שנת 2023 זה לגיטימי, אבל לנסות להשוות ביניהן זה מגוחך כי חוץ מהיותם רכב ממונע, כמעט אין מכנה משותף. זה כמו להשוות מנת שווארמה ל- 5 ק"ג מנגו עסיסי כי שניהם מזון והמחיר שלהם דומה
  22. אבל אף אחד לא אמר או הגביל אותך לקטגוריות. העניין הוא שכשמשווים רכבים, משווים מאותה קטגוריה ואז מחליטים מה עדיף. אתה באותה מידה יכול לומר שעדיף בכלל אופנוע, ויכול להיות שאתה צודק, אבל עדיין אי אפשר להעמיד אותו מול יונדאי I20 ולהשוות כי אין קשר ביניהם
  23. לא! דואר רגיל. אבל רק שתדע שגם דואר רשום לא אומר כלום. לפני שנה ומשהו קיבלתי הודעה שנייה על קנס חנייה. את ההודעה הראשונה לא קיבלתי, ההודעה השנייה הגיעה כבר אחרי מועד התשלום, הגיעה בדואר רשום אבל לתיבת הדואר, כלומר תיאורטית יכלה להיעלם או שמישהו אחר ייקח. לא היה לי כוח לבלאגן על 100 ש"ח אז שילמתי, פלוס קנס שלא הגיע לי ולא באשמתי, וזהו
  24. זו הבעיה העיקרית שלי. הדו"ח הגיע לידיי פחות משבוע לפני מועד התשלום ללא קנס. זה ביזיון. שלחתי במייל בקשה לקבל את הסרטון, עד שאני אקבל אותו ואחליט אם לערער או לא אני כבר אהיה חייב לשלם את הקנס כדי להימנע מכפל
×
×
  • תוכן חדש...