Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רובוטי, מה הסיפור הגדול חוץ ממפח נפש?


Benni Haspel
שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

EliC25, ראית את השרשור הזה?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?637773-%D7%A1%D7%A7%D7%A8-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%A7%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A7-%D7%9E%D7%A6%D7%9E%D7%93-%D7%91%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA&highlight=%D7%9E%D7%A6%D7%9E%D7%93

 

כל גיר רובוטי כפול מצמד הוא בעצם גיר רגיל (יותר נכון שניים - אחד עבור ההילוכים האי-זוגיים והשני עבור הזוגיים) כאשר מחשב שולט על הלחיצה על המצמדים.

מחשב הגיר לומד את "נקודת הנשיקה", זו הנקודה בה מתחיל החיכוך בין הדיסק לפלטת הלחץ. שליטת הנהג על מיסב הלחץ מתבצעת באמצעות דוושת הבלם. מהירות "זריקת המצמד" נשלטת באמצעות דוושת התאוצה. שהנהג נע בתנועת זחילה, תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלם, זה שקול להתקדמות עם "חצי קלאץ'", כלומר התקדמות תוך כדי חיכוך בין הדיסק לפלטה ללא חיבור מלא. זחילה ממושכת תוך לחיצה עדינה על דוושת הבלם גורמת להתחממות המצמדים, היווצרות נקודת הקשייה על גבי המצמדים ומכאן לתופעת הרעידות המוכרת, בלאי גבוה וקיצור תוחלת חיי השירות של המצמדים - זאת לא תקלה, כמו שבשרשור שהוספתי מעלה, החלפת מצמד לגיר ידני אחרי 30K ק"מ היא לא תקלה אלא בלאי הנובע שימוש לא נכון.

 

הלקוחות מתנהגים לתיבה כתיבה אוטומאטית רגילה (והם צודקים לגמרי!), אך בפועל גיר רובוטי יבש דורש מהנהג הבנה בסיסית על עיקרון הפעולה שלו, וזאת הפשרה המהותית שבחרו בה חלק מהיצרנים.

 

מי שתוואי הנהיגה שלו כולל זחילות עירוניות כבדות המאלצות התקדמות איטית תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלם - תיבה רובוטי כפולת מצמד היא פשוט לא בשבילו!

 

אין שום בעיה עם זחילה ללא לחיצה על דושת הבלם, כי אז המצמדים מחוברים (זאת הסיבה שברב הגירים האלו, ההילוך הראשון הוא מאד קצר).

עריכה אחרונה על ידי menir1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא שמעתי על החלפת מצמד ברכב ידני מתחת ל50 אלף קמ, ואפילו לא מתחת ל100 אלף. בגירים רובוטים כמובן הבלאי מהיר יותר, אבל יש בלאי סביר ויש בלאי לא סביר, להחליף קלאצים אחרי 30 ו40 אלף כמו שראינו מתוצרת VAG זה לא סביר, מה שכן אני לא מסתייג מהתוצר, זוהי טכנולוגיה מתפתחת ויש לה את התקלות שלה, שיעברו עם הזמן.
כנראה אתה לא מכיר מספיק אנשים עם מנועי טורבו חזקים וגיר ידני. אם תתגרזן איתם מצמדים מקוריים לא מגיעים גם ל 30 אלף. מומנט פשוט גומר אותם ורוב גדול מחליף למצמד אפטרמרקט מחוזק.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה אתה לא מכיר מספיק אנשים עם מנועי טורבו חזקים וגיר ידני. אם תתגרזן איתם מצמדים מקוריים לא מגיעים גם ל 30 אלף. מומנט פשוט גומר אותם ורוב גדול מחליף למצמד אפטרמרקט מחוזק.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

כנראה, רק שאצלי יש רכב טורבו ידני (שהיה גם בלימוד נהיגה) עם מצמד מקורי 221 אלף קמ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יניב מסכם 7 שנים עם רכב משנת 2010 - שהיה מצוייד בגירסה הראשונה של הגיר, וכבר צינתי שהגיר לא חף מבעיות בטח לא אז, וגם לא עכשיו.

 

מעניין שכשנהגים שמתגזנים עם הרכב הידני שלהם ונאלצים להחליף מצמד - זה נתפס כבלאי, וכשמישהו מתגרזן עם הרכב עם הגיר הדו מצמדי שלו נאלץ להחליף מצמדים זה נחשב תקלה לא טבעית.

 

מצמדים זה הבעיה הקטנה יותר, למעשה זה בעיה בכל גיר דו מצמדי שאנשים חושבים שזה גיר פלנטרי וזה לא.

הבעיה במחשב הגיר שלאחר האחריות תלויים בחסדים של היבואן שלא תמיד מטה חסד, עדיין לא לשכוח שזה לדעתי גיר מעולה וכל העניין מולו זה רק תחזוקה שוטפת של מצמדים ומחשבי גיר מפעם לפעם, כל אחר לפי אופי נסיעתו ומזלו הטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה, רק שאצלי יש רכב טורבו ידני (שהיה גם בלימוד נהיגה) עם מצמד מקורי 221 אלף קמ...
כנראה פספסת מילה "להתגרזן".

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור ולעניין :) המסקנה הסופית שלי.

 

צריך לשים בכל המכוניות שקיימות בעולם את הגיר 5 הילוכים של מרצדס.

 

גיר ששורד הפצצה אטומית. (אם טופל כהלכה)

 

בC של אחי, כאמור עם למעלה מ400K ק"מ, אם הייתי מסתיר את הקילומטראז', לא היה ניתן לומר אם הרכב עשה 100K 200K או 400K. (לא רק מבחינת הגיר)

 

בסנגיונג מוסו היה לי את התיבה הזו עם 4 הילוכים, מכרתי אותו עם 370 אלף ק"מ ללא שום תקלה, תיקון אי פעם או סימן כל שהוא לתפקוד לא תקין.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם גיר ה-DSG 6 הילוכים הרטוב (דגם DQ250) שמותקן בדגמים החזקים של הקונצרן מגלה אמינות מופתית כל עוד מקפידים להחליף לו שמן כל 60,000 ק"מ.

הבעיה עם הגיר הזה (וכנראה זה שהזכרתם מתוצרת מרצדס) היא שהוא הרבה יותר יקר ויותר כבד מדגם ה-DQ200, כך שהמוצר הסופי ידרוש גם מנוע גדול יותר וגם יתייקר משמעותית בגלל עלות הגיר.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה פספסת מילה "להתגרזן".

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

 

נראה לי שקלאץ׳ של רכב בעל גיר ידני המשמש ללימודי נהיגה, קרי - עובר כמה תלמידים ביום - עובר משהו שדי קרוב ל״התגרזנות״ מבחינת הבלאי, גם אפ המורה מדי פעם עוזר עם הדוושות שלו.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסנגיונג מוסו היה לי את התיבה הזו עם 4 הילוכים, מכרתי אותו עם 370 אלף ק"מ ללא שום תקלה, תיקון אי פעם או סימן כל שהוא לתפקוד לא תקין.

תיבת ה 4G TRONIC של מרצדס הוצגה באמצע שנות ה 70' ושימשה בגילגוליה הרבים את כל דגמי מרצדס וסאניונג.

ברמת העקרון, זו תיבה נצחית בעליל.

התיבה הזו התבססה על פיקוד באמצעות וואקומים, ולא רק שהיתה אמינה להפליא, אלא היתה גם זריזה, חלקה ונעימה מאד לשימוש.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שקלאץ׳ של רכב בעל גיר ידני המשמש ללימודי נהיגה, קרי - עובר כמה תלמידים ביום - עובר משהו שדי קרוב ל״התגרזנות״ מבחינת הבלאי, גם אפ המורה מדי פעם עוזר עם הדוושות שלו.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

איך בדיוק עובר התעללות? האם יש הבדל כשאתה מנחית פצצה של 45 קגמ על קלאצ בהילוך 4-5 לבין מקסימום 5 קגמ שתלמיד מנסה להעביר בהחלקה?

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנו אותי אם אני טועה (וייתכן שכך הדבר), אבל זה שהמנוע יכול "לייצר" מומנט של 45 קג"מ, לא בהכרח אומר שזה העומס שיפעל על הקלאצ'.

 

העומס נובע מתנאי הדרך ומהמשקל הכללי של הרכב, הלא כך?

 

במידה והרכב הועמס כהוגן בשילוב עם עלייה קשה (לא יזיק :) ), ייתכן שהעומס אכן יהיה 45 קג"מ. אבל איך שאני מבין את זה לא תמיד.

 

ולכן גם אם מכים את דוושת הגז כהוגן, זה לא מעמיס יותר אלא גורם אולי לדפיקה רגעית יותר חזקה של המערכות.

 

 

אשמח אם מישהו ירחיב בנושא (יסתור או יחזק את מה שאמרתי), ייתכן שזה גיבוב של שטויות :)

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני,

האם זורמים לכווון רצון טוב אצל היבואן?

חיכיתי עד שהבת שלי תקבל תשובה.

והיא הגיעה אחרי שבוע:אכן כן.

מה שלא מנע מאבא-אמא-ארבעה ילדים וחתול להתקע כשבוע עד קבלת האישור של היצרן ולאלתר עם הקורדובה העתיקה והאמינה שלהם (2007 שנקנתה חדשה, עם למעלה מ 200K ק"מ וגיר ידני...). גם סבא בני נרתם ו"קפץ" מדי פעם על הבוקר מרעננה לצפון על מנת לעזור לפזר את הילדים למסגרות...

השבתת רכב שנקנה בשקלים "לא בודדים", לכעשרה ימים בגלל רכיב שהוא ידוע כבעייתי, היא מעבר לעניין הטכני. זה נכנס לסעיף של "מפח נפש". לא ברורה לי מה הקפיצה הזאת מעל הפופיק. שהיצרנים יפגינו קצת צניעות. גיר רציף או גיר אוטומטי רגיל זה ה-דבר. החסכון כביכול בדלק בטל בששים לעומת הנזקים שנגרמו, ישירים ועקיפים.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאלה רכבים שלא מתאימים לישראל, כי הם דורשים אחזקה קפדנית עם חומרים איכותיים ומערך שירות יעיל.

 

אולי באמת עדיף לספק לכאן רכבים שיותר קרובים למפרט אמריקאי, שיש בהם רכיבים ותיקים ואמינים יותר, שסובלים שמן מינרלי זול ומגעיל מתחנת דלק באמצע שום מקום, ודלק regular unleaded אוקטן 87.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...