Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רובוטי, מה הסיפור הגדול חוץ ממפח נפש?


Benni Haspel
שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברות מעסיקות מהנדסים, והמהנדסים שאר האנשים בתחום של התכנון, צריכים להצדיק את המשכורות שלהם, אז הם ממציאים כל מיני דברים, חלקם טובים יותר חלקם טובים פחות, בסופו של דבר זה סוג של "קידמה" טכנולוגיה,

 

לפי דעתי , גיר רובוטי זה המצאה גרועה שאיך שלא מסתכלים עליה זה פשוט יקר לאחזקה, לא אמין, וגם מעצבן מאוד לנהיגה, אבל מה העיקרון שלו זה גיר ידני לכל דבר... אבל עדיין משפרים ועושים גירים כפולי מצמדים, וכמובן שגיר כזה יש לו בלאי מאוד גבוה, ואז עלויות תיקון יקרות, ויש פרנסה למוסכים.

 

מניסיון שלי עם רכב רובוטי מלבד נסיעה מעצבנת , (מרגיש כאילו יש מישהו שהולך מכות מתחת לרכב) , והקטע הזה שבשניה וחצי האחרונות לפני רמזור הגיר נזכר ללחוץ על הקלאץ שלא יתכבה הרכב, ויש עוד הרבה ....

 

גם טרייד אין זה סיפור לעשות עליו. כי אין מגרש שמתלהב לקחת אותו,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Estk, מה שאתה מתאר זה רובוטי גרוע או תקול.

אין זכר להתנהגות כזאת באס מקס... כשהגיר תקין.

בנוגע לשאר - התרעומת של פות"ש מוצדקת, עד כה האמינות בקרשים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
י

איך דבר כזה יכול לקרות בחברות ענק כמו פורד, פולקסווגן ושות' וטויוטה?

כשזה קורה בתום האחריות, למי באמת אכפת. הלקוח שקנה את הרכב מהסוכנות יבוא שוב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אמרו את זה גם על הטורבו. למה צריך להוסיף את הסיבוך הזה ברכב רגיל לצרכן? מה רע במנוע אטמוספרי גדול, פשוט ומחזיק שנים... היום יש טורבו בכל כך הרבה רכבים שזה כבר לא פקטור. יש לי מנוע 3.5 ליטר שמוציא כ 270 כ"ס ובנסיעה רגועה עושה 1 ל 12. נאמר והייתי מחליף אותו למנוע 2 ליטר עם טורבו, אז מה הייתי מרוויח? אולי 50 קילו פחות במשקל הרכב וטיפה יותר נצילות עקב יחס דחיסה נמוך יותר.

ובמה השיכלול הזה היה עולה לי? יותר סיבוכיות ויותר חלקים שיכולים להקלקל.

שווה? ממש לא

 

יש מאחורי זה כמה דברים, והגדול שבהם הוא רגולציה בנושא פליטת מזהמים וצריכת דלק, כמו שכבר אמרו פה (נכון גם לגבי הגיר הרובוטי וגם לגבי מנועי טורבו בנזין מודרניים). הטכנולוגיות האלה מאפשרות להגיע לנתונים טובים יותר במבחן (אם כי בפועל זה תלוי מאוד בנהג, ושימוש "לא נכון" יוביל בכיף ללא מעט זיהום וצריכה). היכולת להציג נתונים מרשימים יותר, הן לרגולטור והן לצרכן (גם בתאוצה ותפוקה) ממנוע קטן יותר היא קלף חשוב בשיווק של רכבים היום.זאת הנקודה ולא אחרת

 

בתכלס, מה שמעניין אותי כצרכן לקבל את המקסימום ולשלם את המינימום. ברכבים החדשים העלות האמיתית גבוהה יותר אך היא מוסתרת בתחזוקה יקרה יותר ובאורך חיי רכב קצר בהרבה.

 

אוקצור, there is no replacement for displacement...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל רכב על של היום משתמש בדו מצמדי. זה עדיין גיר שמעביר הילוך מהר יותר מכל zf8. שהוא לעצמו מדהים. בעיה של דו-ים הם הגרסאות הזולות שלהם, היבשים. כל גיר רטוב בואג הוא סופר אמין וסופר נעים. אני רוצה להאמין שזו לא אופנה חולפת והם כן יגיעו לדגמים היותר פשוטים של היצרנים.כמו dq250 או dq500 גם גיר zf8 לא מגיע לדגמים פשוטים חוץ מסדרה 1 הנוכחית. סדרה 1 הבא כבר לא תקבל אותו אלא את אייסין 8 בגלל שעלות zf גבוה יותר. ואם כל הכבוד dq381 החדש של ואג שהולך להכנס לכל ליין הדגמים עדיף מאייסין. אז מוקדם עדיין לצאת לשיבה על דו.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו חוכמה גדולה להשוות ZF8 שמגיע ברכבים שרובם מעל 500 אש"ח לרובוטית חד מצמדית בת 10 מהקורולה\פונטו של פעם.

 

תיבות רובוטיות דו-מצמדיות עדכניות, כאלו שנמצאות כבר בשוק זמן מה ועברו את חלק ממחלות הילדות של טכנולוגיה חדשה, לכל הפחות מבחינת נהיגה ותחושה מעולות - שום בעיטות ומכות. אמינות? הזמן יעיד. שומעים היום כבר הרבה פחות על בעיות אמינות בתיבות האלה, כאן בפורום ובתקשורת ובכלל, ואני לא בטוח כלל שהן מורכבות בהרבה מתיבות פלנטריות או רציפות שיש ברכבים אחרים.

 

הפלנטרית 4 הילוכים של פעם מתה, וטוב שכך.

 

הבעיה היא שהצרכן הישראלי, וחלק מהכותבים כאן נכללים בסטריאוטיפ הזה, אם פעם אחת משהו לא לרוחו הוא יזכור את זה לנצח עם 0 פתיחות לקבל טכנולוגיה חדשה ו0 סבלנות ל"מחלות ילדות", בשונה מהצרכנים האמריקאיים והאירופיים. אז רכבים צרפתיים זה מוקצה (ולמהדרין כל מה שאינו יפני), ועכשיו גם תיבות רובוטיות, וטורבו, וכו'. תהנו מלנהוג בקורולה 1.6 שנת 2004 שלכם... אני ושאר העולם לא נחכה לכם לא ברמזור ולא בתחנת הדלק.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם תשלם על החלפת מכטרוניקס ואז תדבר על פתיחות לטכנולוגיה חדשה וסובלנות לתקלות.

 

יש מחיר ללהיות early adopter, ולא כולם מוכנים לשלם אותו, ואני יכול לגמרי להבין אותם, במיוחד כאשר מבחינת הצרכן הממוצע אין שום דבר רע בטכנולוגיה ותיקה שהוכיחה את עצמה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון האישי שלי באוקטביה 2017 ליטר. גיר הDSG7 (ברכב שנכון לעכשיו עבר 5K ק"מ) הוא אולי הגיר הכי נעים וטוב שחוויתי.

 

(ונסעתי על המון סוגי רכבים, אם כי ברור לי שיש גירים עדיפים ברכבים עדיפים).

 

עובד כמו חמאה, ואפילו התחלת הנסיעה מרגישה מעולה. מרגיש כאילו הנהג הכי טוב בעולם מטפל לך בקלאצ'. וההילוכים לא מורגשים בכלל.

 

אם VAG יצליחו (או יצרנית הגירים במידה ולא VAG) יצליחו לשפר את האמינות, זה יהיה מושלם. והלוואי וVAG יתעקשו עם הטכנולוגיה עד שיגיעו למצב שיש להם מוצר בשל ואמין.

 

 

מהצד השני, החוויה שהייתה לי עם גיר של פונטו גרנדה (חד מצמדי אני מניח) של חבר הייתה מאוד שלילית. הגיר שם נוראי לטעמי, שנתן חוויה כאילו הקלאצ' מנוהל ע"י תלמיד נהיגה בשיעור השני.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לכל המלעיזים - ברוב היישומים של גיר דו-מצמדי מדובר בגיר יעיל יותר הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת צריכת דלק.

 

כמות התקלות לא גדולה כמו שנראה (ואני שם את הגיר הדו-מצמדי של הפוקוס מחוץ לרוב) ולפחות בכל האמור ב-DSG של פולקסווגן יש כבר כ-200000 כלי רכב בארץ שנוסעים עם הדו מצמדי היבש, רובם ללא תקלות מיוחדות.

 

כמו"כ מתחילה להווצר מערכת של סדנאות המתמחות בשיפוץ הגיר הזה והחלפת מצמדים במחירים שווים לכל נפש.

 

לגבי הגיר הדו מצמדי הרטוב של פורד הגיר נמצא במונדיאו, S-Max, Galaxy, ודגמי וולוו S60 ו-S80 ו-S40 ו-V40 בחלק מהדגמים עד 2015, וברוב המקרים ללא תקלות יוצאות דופן.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לכל המלעיזים - ברוב היישומים של גיר דו-מצמדי מדובר בגיר יעיל יותר הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת צריכת דלק.

 

כמות התקלות לא גדולה כמו שנראה (ואני שם את הגיר הדו-מצמדי של הפוקוס מחוץ לרוב) ולפחות בכל האמור ב-DSG של פולקסווגן יש כבר כ-200000 כלי רכב בארץ שנוסעים עם הדו מצמדי היבש, רובם ללא תקלות מיוחדות.

 

כמו"כ מתחילה להווצר מערכת של סדנאות המתמחות בשיפוץ הגיר הזה והחלפת מצמדים במחירים שווים לכל נפש.

 

לגבי הגיר הדו מצמדי הרטוב של פורד הגיר נמצא במונדיאו, S-Max, Galaxy, ודגמי וולוו S60 ו-S80 ו-S40 ו-V40 בחלק מהדגמים עד 2015, וברוב המקרים ללא תקלות יוצאות דופן.

מאחר ואתה אוהב להעמיד את אנשים במקומם כאשר הם רושמים הודעה נחרצת כל כך ללא גב או "סימוכין" אז אני אמלא את תפקידך הפעם.

אשמח אם תוכל להראות לנו איזושהי סטטיסטיקה לגבי הגירים של VAG, או הרטובים של פורד/וולוו.

אומנם הרושם שאני מקבל הוא רק מביקורים במוסך ומשיחות בין חברים (שנפלו כולם כמעט עם הגירים הנ"ל) אך לכן גם אני לא יוצא בהצהרות שרוב הגירים תקולים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע הרוב או לא הרוב, מה שבטוח מדובר בתקלה הרבה יותר נפוצה ממה שבעל רכב חדש מעוניין לפגוש.

 

והמבאס הוא שזה שיקול כלכלי קר של היצרן (יכול להיות שהוא אפילו מרוויח מהתקלה הסידרתית הזו) כי אם באמת היה רוצה לפתור את הבעיה, היה עובר בכל קשת הדגמים ל DSG6 (מצמדים רטובים) שהיא אמינה בצורה יוצאת דופן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו חוכמה גדולה להשוות ZF8 שמגיע ברכבים שרובם מעל 500 אש"ח לרובוטית חד מצמדית בת 10 מהקורולה\פונטו של פעם.

 

תיבות רובוטיות דו-מצמדיות עדכניות, כאלו שנמצאות כבר בשוק זמן מה ועברו את חלק ממחלות הילדות של טכנולוגיה חדשה, לכל הפחות מבחינת נהיגה ותחושה מעולות - שום בעיטות ומכות. אמינות? הזמן יעיד. שומעים היום כבר הרבה פחות על בעיות אמינות בתיבות האלה, כאן בפורום ובתקשורת ובכלל, ואני לא בטוח כלל שהן מורכבות בהרבה מתיבות פלנטריות או רציפות שיש ברכבים אחרים.

 

הפלנטרית 4 הילוכים של פעם מתה, וטוב שכך.

 

הבעיה היא שהצרכן הישראלי, וחלק מהכותבים כאן נכללים בסטריאוטיפ הזה, אם פעם אחת משהו לא לרוחו הוא יזכור את זה לנצח עם 0 פתיחות לקבל טכנולוגיה חדשה ו0 סבלנות ל"מחלות ילדות", בשונה מהצרכנים האמריקאיים והאירופיים. אז רכבים צרפתיים זה מוקצה (ולמהדרין כל מה שאינו יפני), ועכשיו גם תיבות רובוטיות, וטורבו, וכו'. תהנו מלנהוג בקורולה 1.6 שנת 2004 שלכם... אני ושאר העולם לא נחכה לכם לא ברמזור ולא בתחנת הדלק.

 

תגיד לי אתה אמיתי?

אני נוסע רק בצרפתיות כבר המון זמן. אבל להגיע שאין תקלות בDSG כמעט? אין סיכוי שאני קונה רכב עם DSG שיש בו מצמדים יבשים. רק מהסביבה הקרובה שלי אני מכיר לפחות 10 מכוניות בחלקן הגדול ליסינג שנאלצו להחליף מצמדים וחלק כבר לא פעם אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוק הישראלי (ובמיוחד השוק המוסדי) רגיש מאד לתקלות לא פתורות - ולכן ברגע שיש תקלה סדרתית רואים את התגובה מצוין בשתי חזיתות:

השוק המוסדי, ושוק יד שניה.

 

נביא כמה דוגמאות:

 

פורד פוקוס MK3 הושקה בקול תרועה רמת במהלך שנת 2011. הרכב הציג רמת איבזור חסרת תקדים בקטגוריה, מנועים חזקים, והגיר גם עזר לדגם להיות חסכוני יחסית - בקיצור כל מה שהפוקוס הקודמת לא היתה. ההצלחה לא איחרה לבוא והמכירות גאו:

 

2011: 2756 יחידות

2012: 15539 יחידות

2013: 8285 יחידות

2014: 4895 יחידות

2015: 0 יחידות

2016: 20 יחידות ( ככל הנראה יובאו ע"א איילון מוטורס )

 

פיג'ו 5008 עם מנוע ה-Prince Turbo הידוע לשמצה:

 

2010: 96 יחידות

2011: 474 יחידות

2012: 533 יחידות

2013: 243 יחידות

2014: 136 יחידות

2015: 57 יחידות

2016: 5 יחידות

 

סיטרואן C4 פיקאסו (עם אותו מנוע למעט אם צויין אחרת)

 

2008: 1666 יחידות ( כולן מהמנוע נטול הטורבו )

2009: 364 יחידות ( רובן המוחלט נטולות טורבו - כנראה שהיה מחסור במלאי בגלל שינוי הדגם )

2010: 823 יחידות

2011: 937 יחידות

2012: 761 יחידות

2013: 511 יחידות

2014: 71 יחידות

 

 

הדוגמאות שהבאתי מראות שאשר יש תקלה נפוצה שאינה פוסחת כמעט על אף רכב השוק מגיב, ובצורה די חזקה ובוטה.

 

התופעה של ירידה חדה במכירות לא קיימת בכלל: בוולוו ובדגמי פורד הגדולים (שייבואם הופסק עקב הפסקת ייצור) ובדגמי צ'מפיון השונים כל אלה ממשיכים (או המשיכו) להמכר מצויין כחדשים ולהיות מבוקשים יחסית כמשומשים (בכפוף כמובן לסגמנט לו הן שייכות) לעומתן מגרשי חברות הליסינג ממשיכים להיות מלאים בפורד פוקוס רובוטיות, וה-C4 וה-5008 הרלוונטיות ממשיכות להמכר במחירים מגוחכים בשוק יד שניה.

 

לו הבעיות ב-DSG היו כאלה נפוצות ויקרות לתיקון, השוק היה מגיב בהתאם מזמן.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמבאס הוא שזה שיקול כלכלי קר של היצרן (יכול להיות שהוא אפילו מרוויח מהתקלה הסידרתית הזו) כי אם באמת היה רוצה לפתור את הבעיה, היה עובר בכל קשת הדגמים ל DSG6 (מצמדים רטובים) שהיא אמינה בצורה יוצאת דופן.

 

1. הוא לא מרווח ( המוסכים כנראה שכן )

2. DSG6 הרבה יותר יקר לייצור, ועוד יותר יקר לתחזוקה - יש להחליף נוזל גיר כל 60000 ק"מ בעלות של 1500 ש"ח(!) רק לנוזל ללא עבודה ושאר הדברים הכלולים בטיפול.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שהצרכן הישראלי, וחלק מהכותבים כאן נכללים בסטריאוטיפ הזה, אם פעם אחת משהו לא לרוחו הוא יזכור את זה לנצח עם 0 פתיחות לקבל טכנולוגיה חדשה ו0 סבלנות ל"מחלות ילדות", בשונה מהצרכנים האמריקאיים והאירופיים. אז רכבים צרפתיים זה מוקצה (ולמהדרין כל מה שאינו יפני), ועכשיו גם תיבות רובוטיות, וטורבו, וכו'. תהנו מלנהוג בקורולה 1.6 שנת 2004 שלכם... אני ושאר העולם לא נחכה לכם לא ברמזור ולא בתחנת הדלק.

 

ההמתנה לא ברמזור ולא בתחנת דלק, היא במוסך.

מדינת ישראל יקרה, וכנ"ל עלויות טיפולים ותיקונים. אם מישהו רוצה ללמוד על בשרו איך נראות מחלות ילדות, בבקשה. אני מעדיף את המוצר אפוי. רגוע יותר בארנק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...