Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רובוטי, מה הסיפור הגדול חוץ ממפח נפש?


Benni Haspel
שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם כל הכבוד לכל המלעיזים - ברוב היישומים של גיר דו-מצמדי מדובר בגיר יעיל יותר הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת צריכת דלק.

 

כמות התקלות לא גדולה כמו שנראה (ואני שם את הגיר הדו-מצמדי של הפוקוס מחוץ לרוב) ולפחות בכל האמור ב-DSG של פולקסווגן יש כבר כ-200000 כלי רכב בארץ שנוסעים עם הדו מצמדי היבש, רובם ללא תקלות מיוחדות.

 

כמו"כ מתחילה להווצר מערכת של סדנאות המתמחות בשיפוץ הגיר הזה והחלפת מצמדים במחירים שווים לכל נפש.

 

לגבי הגיר הדו מצמדי הרטוב של פורד הגיר נמצא במונדיאו, S-Max, Galaxy, ודגמי וולוו S60 ו-S80 ו-S40 ו-V40 בחלק מהדגמים עד 2015, וברוב המקרים ללא תקלות יוצאות דופן.

 

המידע שכתבת אינו נכון כ47% מהרכבים שיש להם DSG 7 בילו במוסף להחלפת מח גיר/מצמדים.

 

כמובן שהנתון שרשמתי לא נבדק ולא אומת בשום מקום אך גם המידע שאתה רשמת לא אומת ולא נבדק בשום מקום.

יש לי תחושה שכיון שאתה נוהג על DSG 6 המוצלח והאמין אתה לא "חי" את הרוח הנושבת ממי שיש לו את הגיר יבש והלא אמין.

מהמידע שאני מקבל (מ2 חברות ליסינג) אני שומע על מחשב הגיר שמוחלף בהרבה רכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם כל כך הרבה כלי רכב בליסינג היו מושבתים - חברות הליסינג כבר מזמן היו מפסיקות לרכוש כלי רכב עם DSG.

העובדה שהן ממשיכות לרכוש, וזמני ההמתנה לרכבי הקונצרן בליסינג הם הם מהיותר ארוכים - מעידה כאלף עדים - שהצדק כנראה איתי.

 

ציי הרכב יודעים טוב מאד להצביע ברגליים, כשיש להם סיבה לעשות את זה.

 

ולגבי DSG7 יש כמה לכי רכב עם הגיר הזה במעגל המשפחתי הקרוב, מעבר ל-recall שהיה ב-2013 - כלום.

ומדובר בכלי רכב שנוסעים נסיעות קצרות עירוניות - כך שהם נמצאים בקבוצת הסיכון הכי גבוהה לבעיות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

zvit,

הסקת המסקנות שלך לקויה ומבוססת על כלום ושום דבר.

הפוקוס ירדה במכירות לא רק בגלל התקלה בגיר, אלא בגלל שהיא הפסיקה להיות אטרקטיבית מבחינת מחיר ובעיקר בגלל שהיו אלטרנטיבות טובות יותר מבחינת מרווח/נוחות/אבזור/עיצוב ועוד.

ובכלל, אם לשפוט על פי טבלת המסירות אז כנראה שהגיר DSG באיביזה הוא האמין ביותר שקיים בשוק, מה לא?!

אולי יש לזה קשר לעובדה שאנשים מוכנים "לסבול" את התקלות בגיר בכדי "להרוויח" בתחומים אחרים ברכב (מרווח/ביצועים/אבזור..)

מה שבטוח הוא שאני אישית לא מכיר אחד שהיה לו רכב עם DSG7 (חדש או משומש) ולא נתקל בבעיות.

יש כאלו שמתעלמים מהן כל זמן שזה עדיין נוסע (קפיצות/רעידות) ויש כאלו שזה יציק להם והם לא יהיו מוכנים לסבול את זה.

 

אגב אני לא מאמין שהבעיה נפטרה כי גם באוקטביה 1.2 שיש לי בעבודה, בת שנתיים סה"כ, כבר יש סימנים לבעיות בגיר בהילוכים 1-2.

בנוסף הגיר DSG7 כבר לא מה שהיה פעם, תחת עומס העברות ההילוכים מאוד איטיות ובעליות זה עוד יותר מורגש ומטלטל את הנוסעים.

עדיף כבר גיר פלנטרי טוב (ולא רק ה-ZF8) מאשר ה-DSG7 של היום, וזה אני אומר לאחר ניסיון של עשרות אלפי ק"מ עם הגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח שיש היום היצע גדול של מכוניות אוטומטיות שאינן רובוטיות

בקבוצת פולסוואגן , עד כמה שידוע לי - אין.

רנו ושו"ת עובדים עם דו מצמדי או רציף בניסאן.

אפילו יונדאי קאיה עברו לדו מצמדי (והצרות הגיעו מהר מאוד ממודל 16 ומעלה).

מאחר ואני מכיר את ענף המוניות , אני לוקח דוגמא משם.

גם מרצדס התחילו לעבוד עם דו מצמדי ועד כמה שידוע לי רק אופל ניתן להשיג עם דיזל וגיר פלאנטרי. יצרני הרכב הגדולים מתכופפים תחת תקנות זיהום דרקוניות , ביחוד באירופה וכתוצאה מכך זונחים את הגיר הפלאנטרי הישן והטוב ולא בגלל שהרובוטי עדיף אלא כי פשוט אין להם ברירה.

גם היפנים זנחו את הגיר הפלאנטרי ועברו לגיר רציף (סובארו , טויוטה).

נראה לי שרק בארה"ב המצב עדיין שונה.

אם כל כך הרבה כלי רכב בליסינג היו מושבתים - חברות הליסינג כבר מזמן היו מפסיקות לרכוש כלי רכב עם DSG.

העובדה שהן ממשיכות לרכוש, וזמני ההמתנה לרכבי הקונצרן בליסינג הם הם מהיותר ארוכים - מעידה כאלף עדים - שהצדק כנראה איתי.

 

ציי הרכב יודעים טוב מאד להצביע ברגליים, כשיש להם סיבה לעשות את זה.

 

ולגבי DSG7 יש כמה לכי רכב עם הגיר הזה במעגל המשפחתי הקרוב, מעבר ל-recall שהיה ב-2013 - כלום.

ומדובר בכלי רכב שנוסעים נסיעות קצרות עירוניות - כך שהם נמצאים בקבוצת הסיכון הכי גבוהה לבעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל כך הרבה כלי רכב בליסינג היו מושבתים - חברות הליסינג כבר מזמן היו מפסיקות לרכוש כלי רכב עם DSG.

העובדה שהן ממשיכות לרכוש, וזמני ההמתנה לרכבי הקונצרן בליסינג הם הם מהיותר ארוכים - מעידה כאלף עדים - שהצדק כנראה איתי.

 

ציי הרכב יודעים טוב מאד להצביע ברגליים, כשיש להם סיבה לעשות את זה.

 

ולגבי DSG7 יש כמה לכי רכב עם הגיר הזה במעגל המשפחתי הקרוב, מעבר ל-recall שהיה ב-2013 - כלום.

ומדובר בכלי רכב שנוסעים נסיעות קצרות עירוניות - כך שהם נמצאים בקבוצת הסיכון הכי גבוהה לבעיות.

 

התשובה היא שרכבי VW מוצלחים בכל פרמטר, גיר DSG7 תורם לחיסכון בדלק ולכמעט כל האנשים גם נותן חווית נהיגה מעולה, זאת הסיבה שאנשים אוהבים את רכבי VW וקונים אותם בכמויות, לדוגמא: האיביזה, שנה אחרי שנה פשוט נותנת מחיר מעולה לרכב מוצלח מאוד, זאת גם הסיבה שחברות הליסינג קונות את הסחורה - הם קונים את מה שאנשים אוהבים.

 

אבל חברות הליסינג מגובים מפני כל תקלה מהיבואן וכל תקלה מסודרת מיידית ללא תשלום, אותו דבר גם הרוכשים ישירות מהיבואן, וכפי שרשמת גם בשנה השלישית הם לרוב מכוסים (רכב חדש כמעט תמיד מטופל אצל מוסך מורשה היבואן כך שמופעל "רצון טוב"), הבעיה מתחילה אצל הרוכשים לאחר מכן, הם נופלים על 2 בעיות:

א. רוב הבעיות מתחילות בשלב יותר מאוחר בחיי הרכב

ב. אין להם גיבוי מהיבואן ובטח שלא מחברת הליסינג (הם את שלהם הרוויחו ב3 שנים הראשונות של הרכב ויותר לא מעניין אותם), התוצאה היא שכשיש תקלה היא מאוד כואבת בכיס. אלו הם הסיפורים שאנחנו רואים כמעט כל יום בפורום.

 

לכן המלצתי היא לא לקנות רכב שמותקן בו גיר DSG7 לאחר אחריות היצרן אלא בחישוב מחיר התיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם המי יודע כמה.

התקלות ב DSG מתחלקות לשתיים - בלאי מצמדים, כתלות בשימוש.

בעיות במכטרוניקס, שהוא מוח הגיר.

ברגע שהמכוניות יתיישנו ויתקלו ביותר ויותר בעיות במכטרוניקס, יקומו בעלי מקצוע שישפצו אותם, וזו לא אמורה להיות בעיה, סה"כ מדובר ברכיבים אלקטרוניים ותו לא.

ואז גם מחירי השיפוץ יהיו בגבולות ההגיון.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם המי יודע כמה.

התקלות ב DSG מתחלקות לשתיים - בלאי מצמדים, כתלות בשימוש.

בעיות במכטרוניקס, שהוא מוח הגיר.

ברגע שהמכוניות יתיישנו ויתקלו ביותר ויותר בעיות במכטרוניקס, יקומו בעלי מקצוע שישפצו אותם, וזו לא אמורה להיות בעיה, סה"כ מדובר ברכיבים אלקטרוניים ותו לא.

ואז גם מחירי השיפוץ יהיו בגבולות ההגיון.

 

א. בלאי מצמדים לא אמור בכזה היקף

ב. אכן יש בעלי מקצוע (מקצועיים?) שעושים זאת במחיר נמוך יותר ולא צריך לפחד ממחיר מוסך מורשה אך לתמחר את זה בכל מצב, כל רכב עם הגיר המהולל נמצא בקבוצת הסיכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DCT של יונדאי / קיה אין תלונות על אמינות גיר, עושה רושם של גיר מוצלח

 

הוא הרבה פחות מהיר וכן מורגש הרובוט לעומת DSG7 שמחליף הילוכים כמו שד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזבו שטויות, רק גיר ידני 6 הילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לכל המלעיזים - ברוב היישומים של גיר דו-מצמדי מדובר בגיר יעיל יותר הן מבחינת ביצועים, והן מבחינת צריכת דלק.

 

כמות התקלות לא גדולה כמו שנראה (ואני שם את הגיר הדו-מצמדי של הפוקוס מחוץ לרוב) ולפחות בכל האמור ב-DSG של פולקסווגן יש כבר כ-200000 כלי רכב בארץ שנוסעים עם הדו מצמדי היבש, רובם ללא תקלות מיוחדות.

 

כמו"כ מתחילה להווצר מערכת של סדנאות המתמחות בשיפוץ הגיר הזה והחלפת מצמדים במחירים שווים לכל נפש.

נשמע לי קצת מצחיק. נשמע כמו "הגיר ג'יפה ומתקלקל אבל אין מה לדאוג, תיק תק מתקנים את זה ולא קורעים אותך...":wink: לטעמי, ברכב מודרני התה"ל אמור להחזיק לאורך כל חיי הרכב המתוכננים (בגדול, 8-10 שנים או 200K ק"מ) ולא להזדקק לתיקונים שעלותם גבוהה (יחסית) למחיר הרכב.

לגבי הגיר הדו מצמדי הרטוב של פורד הגיר נמצא במונדיאו, S-Max, Galaxy, ודגמי וולוו S60 ו-S80 ו-S40 ו-V40 בחלק מהדגמים עד 2015, וברוב המקרים ללא תקלות יוצאות דופן.

כפי שכתבתי, כל עוד אין יתרון יחודי לתיבות אלה (דו-מצמדי יבש) ע"פ פלאנטרי מודרני אין טעם לרכוש אותן. כל עוד עלות הטיפולים השוטפים לתיבות אלה (דו-מצמדי רטוב) דומה לעלות הטיפולים של תה"ל פלאנטרי מודרני אין טעם לרכוש אותן. לסבר את האוזן, אצלי עם תה"ל פלאנטרית של 7 הילוכים אני מחליף 6 ליטר נוזל גיר (מקורי של מרצדס) כל 60000 ק"מ בהתאם לדרישות בעלות של פחות מ 400 ש"ח.

ישבתי במושב הנוסע בפוקס ובקייה (מונית) מצוידות בגיר כזה ובפעם הראשונה שהרכב התחיל לרעוד חשבתי שהלך הגיר, עד שלא יפתרו את הבעיות האלה אחת ולתמיד אני לא עומד לרכוש רכב שמצויד בתה"ל כזה.

 

טכנית זה אפשרי ודיי טריוויאלי אם חושבים על ישום רכב היברידי, בזחילה איטית המנוע החשמלי יניע את גל ההינע לגלגלים והמצמד יחובר/ינותק רק שסל"ד שתי הפלטות (אחת של מנוע הבעירה הפנימית והשנייה של גל ההינע) יהיה זהה. בצורה דומה ניתן ליישם בקלות גם מערכת זינוק בעלייה ללא שימוש בבלמים שתיתן הרגשה של ממיר מומנט קלאסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לכך, אם בוחנים את יחס העלות-תועלת, הבעיה היא לא רק בצד של העלות אלא גם בצד של התועלת.

 

הגירים האלה אינם באמת "אוטומטיים" ואינם עובדים ב"שגר ושכח". בתנועה עירונית צריך כל הזמן לחשוב מה הגיר הולך לעשות, ולהגיב בהתאם כך שתמיד אקדים אותו ואאלץ אותו לעשות מה שרציתי מלכתחילה. לפעמים זה ממש מתיש ומרגיז, מה שגורם לי לחשוב - למה לכל הרוחות...? אם כבר צריך לעבוד, אז שימו דוושה שלישית וחסל. אני מודה שהטריוס הישן של אשתי הרבה יותר נעים וזריז לנהיגה בתנועה עירונית.

 

מצד שני, בתנועה בין עירונית הגיר עובד נהדר.

 

 

טכנית זה אפשרי ודיי טריוויאלי אם חושבים על ישום רכב היברידי, בזחילה איטית המנוע החשמלי יניע את גל ההינע לגלגלים והמצמד יחובר/ינותק רק שסל"ד שתי הפלטות (אחת של מנוע הבעירה הפנימית והשנייה של גל ההינע) יהיה זהה. בצורה דומה ניתן ליישם בקלות גם מערכת זינוק בעלייה ללא שימוש בבלמים שתיתן הרגשה של ממיר מומנט קלאסי.

 

אני חושב שבערך ככה העסק עובד באיוניק/נירו.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2108 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...