Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רובוטי, מה הסיפור הגדול חוץ ממפח נפש?


Benni Haspel
שימו לב! השרשור הזה בן 2109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה- בגיר רובוטי, כשהרכב נמצא בעמידה עם דוושת בלם לחוצה, כשעוזבים את דוושת הבלם ולא לוחצים על דוושת התאוצה, האם הרכב מתקדם קדימה כמו בגיר פלנטרי?

 

האם במצב כזה יש שחיקה מוגברת למצמדים?

 

האם לחיצה על דוושת התאוצה לאחר עזיבת דוושת הבלם מונעת את שחיקת המצמדים הנ״ל (הבנתי שלחיצה על דוושת התאוצה מפעילה מנגנון מיוחד להתקדמות הרכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

או קיי, אז כנראה שזאת סתם טכנולוגיה כושלת, שמתאימה לתפקוד בתנאי מעבדה, ולא מתאימה לעולם האמיתי.

 

זה לא טכנלוגיה כושלת,זה ביצוע כושל של VAG,הPDK של פורש עובד מצויין ואמין למדי,צריך להפנים שגיר רובוטי בחיים לא יהיה אמין כמו גיר אוטומטי פלאנטרי,על אף שכל מקרה לגופו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה- בגיר רובוטי, כשהרכב נמצא בעמידה עם דוושת בלם לחוצה, כשעוזבים את דוושת הבלם ולא לוחצים על דוושת התאוצה, האם הרכב מתקדם קדימה כמו בגיר פלנטרי? האם במצב כזה יש שחיקה מוגברת למצמדים?

 

אם הרכב מצוי בעליה ואתה עוזב את הברקס והרכב נשאר עומד במקום, אז מתרחשת השחיקה העוצמתית ביותר למצמדים ולפחות ביונדאי/קיה ממליצים להמנע ממצב שכזה ; או שמחזיקים את הרכב עם דוושת הבלם, או שמתחילים תזוזה באמצעות הגז. במישור זה פחות קריטי מאחר והרכב כן נמצא בתנועה.

עוד דבר עליו אני יכול להעיד מהנסיון עם האיוניק שברשותי (וכבר ציינתי זאת במספר שרשורים אחרים) הוא שלפעמים עם ההגעה לעצירה מלאה ועזיבת דוושת הבלם (מבלי לגעת כלל בגז), ישנה השהיה של שניה-שתיים עד שהחיבור מתרחש מחדש והרכב מתחיל לגלוש. אם נוגעים בגז בפרק הזמן הזה אז לפעמים החיבור מתבצע בצורה קצת יותר "אלימה" ומרגישים חבטה. לא מת על זה, אבל גם מנסה להמנע מהפעלת עומס מיותר על התיבה, אלא אם כן הזינוק ממש מתבקש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ואתה אוהב להעמיד את אנשים במקומם כאשר הם רושמים הודעה נחרצת כל כך ללא גב או "סימוכין" אז אני אמלא את תפקידך הפעם.

אשמח אם תוכל להראות לנו איזושהי סטטיסטיקה לגבי הגירים של VAG, או הרטובים של פורד/וולוו.

אומנם הרושם שאני מקבל הוא רק מביקורים במוסך ומשיחות בין חברים (שנפלו כולם כמעט עם הגירים הנ"ל) אך לכן גם אני לא יוצא בהצהרות שרוב הגירים תקולים..

 

פשוט מאוד, יש לנו קבוצת רכבי פורד עם כ 20-25 אנשים או כמה לא זוכר.

מרבית הרכבים שם נרכשו מחברות ליסינג - לחלקם היו בעיות עם הגיר.

בודדים אם בכלל היו הרכבים שם מיד פרטית (לדעתי אני בין הבודדים שם בקבוצה עם יד פרטית ועוד כמה שאפשר לספור על יד אחת).

מה הבעיות? פשוט מאוד, הגירים הללו דורשים החלפת נוזל גיר בתדירות גבוהה הרבה יותר ממה שהיצרן החליט (שוב, התיבה מיוצרת על ידי יצרן אחר ולא פורד כן... ומה שהיצרן מבקש לא תואם את מה שפורד מבקשת), החלפת הפילטר החיצוני גם כן וטיפולים מונעים שבחברות הליסינג לא עשו וגם אופי הנסיעה כנראה עם רכבים מוגדשים וחזקים כאלו (200-250 כ"ס) עשה לגירים האלו רק "טוב".

 

אתה רוצה סטטיסטיקה? תשאל את כל מי שראית עם GALAXY או MONDEO (אקו בוסט בכל הדגמים כמובן) וכו' מה הייתה הבעלות הקודמת של הרכב והאם הגיר טופל כראוי? תתפלא לדעת שיש בקבוצה אנשים שבחשבוניות שלהם לא ברור אם בוצע בכלל טיפול לגיר - בגלל מחיר הטיפול ועל הדרך, גם לא תמיד היה ברור אם עשו טיפול שמן בזמן ואם כן, באיזה שמן עשו שימוש - הופ גם הלכו להם טורבואים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר גם מונדיאו טורבו שטופלו במורשה, לפי יצרן... וגם שם הלכו גירים וטורבואים.

 

לדעתי פשוט אלו מליסינג הקדימו את הק"מ יותר מלקוחות פרטיים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב מצוי בעליה ואתה עוזב את הברקס והרכב נשאר עומד במקום, אז מתרחשת השחיקה העוצמתית ביותר למצמדים ולפחות ביונדאי/קיה ממליצים להמנע ממצב שכזה ; או שמחזיקים את הרכב עם דוושת הבלם, או שמתחילים תזוזה באמצעות הגז. במישור זה פחות קריטי מאחר והרכב כן נמצא בתנועה.

עוד דבר עליו אני יכול להעיד מהנסיון עם האיוניק שברשותי (וכבר ציינתי זאת במספר שרשורים אחרים) הוא שלפעמים עם ההגעה לעצירה מלאה ועזיבת דוושת הבלם (מבלי לגעת כלל בגז), ישנה השהיה של שניה-שתיים עד שהחיבור מתרחש מחדש והרכב מתחיל לגלוש. אם נוגעים בגז בפרק הזמן הזה אז לפעמים החיבור מתבצע בצורה קצת יותר "אלימה" ומרגישים חבטה. לא מת על זה, אבל גם מנסה להמנע מהפעלת עומס מיותר על התיבה, אלא אם כן הזינוק ממש מתבקש.

 

נראה לי שבאיוניק המנוע החשמלי מחובר בצורה שאיכשהו עוקפת את הגיר, או שהוא מחובר אחרי הגיר, ככה שהקלאצ׳ים משתלבים רק אם יש צורך להתניע את המנוע בנזין, והתחלת הנסיעה מתבצעת רק על מנוע חשמלי.

 

המכה זה כמו לדרדר רכב ידני, ואז לזרוק קלאץ׳ כדי להתניע. באוטו היברידי אין סטרטר נפרד, וההתנעה של מנוע בנזין מתבצעת רק בצורה כזאת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חשבתי כך בהתחלה, אך עם האקזמפלר שלי זה די וודאית לא המצב והגיר הוא היחיד שמניע את הגלגלים, גם בבנזינה וגם בחשמל. ניתן להרגיש ובחלק מהמקרים אפילו לשמוע את העברות ההילוכים (בעיקר בין ראשון לשני) גם כשמנוע הבנזין מושבת. המנוע החשמלי עצמו ממוקם בין הקראנק לגיר ומתחיל לסובב אותו ראשון. מנוע הבנזין מצטרף מיידית או בהמשך בהתאם לצורך. המכה שאני מדבר עליה שונה מזו שמורגשת מה jump start של מנוע הבנזין (שלפעמים מורגשת יותר או פחות ת"כ שהרכב כבר בתנועה).

 

Sent from my OnePlus 6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שנושא הגיר הרובוטי מסתכם כך לרוב:

מי שנהג בעיקר על גיר ידני בצורה רגועה (כמו אדון "אני") וחשוב לו היתרונות שלו, פשוט יסתדר גם עם גיר רובוטי חד מצמדי, בעיקר בגלל הפשטות, האמינות, החסכון, והדיליי המוכר, למרות שבידני הוא פחות מורגש, בסופו של דבר זה עניין של הרגל.

 

נהגי הגיר הפלנטרי, לרוב לא יסתדרו עם הגיר הזה, אולי קצת יותר עם הגיר הכפול מצמדים, יותר עם אלה האמינים ביניהם.

 

אולי לי יש מזל עם רכבים כאלה, אך בינתיים אני די מרוצה, ב3 הרכבים שהיו לי ויש לי עם גיר רובוטי חד מצמדי, אני נהנה מחסכון ואמינות מופתית, למרות שאחד מהם לא יצא לי לנסות אותו יותר מדיף שנמכר מהר מדי, אך אחד עבר כמעט 120K ק"מ עד החלפת מצמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...