Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך המחשב מנוע (?) / מוסך מפוקפק - הצילו


idom88

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, lei1989 כתב:

 

לא כל כך מהר...

בשביל לצמצם הוצאות, אולי כדאי לקנות את המחשב רכב לבד ולשלם רק על עבודה (אני תמיד עושה את זה, המוסך מחויב לפי חוק להרכיב לך), בטוח הוא אמר לך כבר כמה זה יעלה ואת האלטרנטור אולי שיפוץ (אם אפשר וכדאי לשפץ), יכול להיות שתצא בפחות מהמרכזי...

מקווה בשבילך שזה סוף פסוק (שיעבוד שלב שלב ככה יהיה פחות טעויות), יכול להיות שהמתח המשתנה פשוט שיגע את המשאבה חיישן כזה או אחר או ממיר שמונע סירקולציה תקינה במנוע (שגרם לתערובת עניה), מקווה בשבילך שלא...

בכל מקרה, כל דבר אקסטרה היה עולה לך פי 2 במרכזי...

הצעה נוראית בהתיחס לסיטואציה. המוסך יזרוק אותו מכל החורים אם הוא יציע הצעה כזו. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 שעות, lei1989 כתב:

 

לא כל כך מהר...

בשביל לצמצם הוצאות, אולי כדאי לקנות את המחשב רכב לבד ולשלם רק על עבודה (אני תמיד עושה את זה, המוסך מחויב לפי חוק להרכיב לך), בטוח הוא אמר לך כבר כמה זה יעלה ואת האלטרנטור אולי שיפוץ (אם אפשר וכדאי לשפץ), יכול להיות שתצא בפחות מהמרכזי...

מקווה בשבילך שזה סוף פסוק (שיעבוד שלב שלב ככה יהיה פחות טעויות), יכול להיות שהמתח המשתנה פשוט שיגע את המשאבה חיישן כזה או אחר או ממיר שמונע סירקולציה תקינה במנוע (שגרם לתערובת עניה), מקווה בשבילך שלא...

בכל מקרה, כל דבר אקסטרה היה עולה לך פי 2 במרכזי...

 

הלוואי שההתנהלות שהצעת תעבוד.

לפני הכול לא קונים מחשב רכב כמו שקונים אלטרנטור מפירוק אלא יש להתחבר עם סורק תקלות

ולחלץ את דגם המחשב+גרסת תוכנה או לחילופין לפרק את המחשב ולבדוק אם קיימת מדבקה עם כול המידע הרלוונטי.

קיימים מחשבי רכב (מחשב ניהול הצתה/הזרקה) הניתנים לצריבה מחדש עם ציוד שלא קיים בכול מוסך.

לפעמים רק במוסך מורשה הייבואן ניתן לצרוב גרסה מתאימה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, barak5915 כתב:

הצעה נוראית בהתיחס לסיטואציה. המוסך יזרוק אותו מכל החורים אם הוא יציע הצעה כזו. 

 

ככה אני מסדר דברים ברכבים שלי ועוד לא "נזרקתי" מאף מוסך (עוד הרבה פני שיצא החוק), גם לא מהמורשה ועוד של "צ'מפיון",

נכון הם לא אוהבים את זה כי הם מרוויחים פחות אבל זה מה שיש,

מודה שההצעה שהצעתי היא כבר ליותר מתקדמים ומנוסים...

ההצעה השנייה כבר יותר מתאימה לסיטואציה...

 

לפני 9 שעות, מרק10 כתב:

 

הלוואי שההתנהלות שהצעת תעבוד.

לפני הכול לא קונים מחשב רכב כמו שקונים אלטרנטור מפירוק אלא יש להתחבר עם סורק תקלות

ולחלץ את דגם המחשב+גרסת תוכנה או לחילופין לפרק את המחשב ולבדוק אם קיימת מדבקה עם כול המידע הרלוונטי.

קיימים מחשבי רכב (מחשב ניהול הצתה/הזרקה) הניתנים לצריבה מחדש עם ציוד שלא קיים בכול מוסך.

לפעמים רק במוסך מורשה הייבואן ניתן לצרוב גרסה מתאימה.

 

כן, כמו שכתבתי ההצעה כנראה מתאימה למתקדמים ומנוסים יותר (גם מצד הלקוח וגם מצד המוסך)...

יכול להיות שאם אין למוסך את היכולות האלה (וכנראה שאין, מומלץ ככל שיהיה), כל הפרוצדורה תבוצע אצל המעבדה שבדקה את המחשב...

 

נמתין לעדכון...

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב חזר מהמוסך, בינתיים נסיעה קצרה עברה בשלום.

סה"כ 3600 ש"ח תיקון + 1,200 כופר ש"ח + 1,200 ש"ח השכרת רכב = 6,000 ש"ח נזק.

 

אבל, קיבלתי בחזרה את המחשב ה"תקול" שיש בו "חור". פתחתי אותו, ואני לא רואה שום דבר.

אולי לא אמורים לראות את זה?

מישהו שבאמת מבין יכול לחוות את דעתו על זה?

 

WhatsApp Image 2024-04-11 at 21.05.24_3cd73c3d.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי רק החלפת האלטרנטור הייתה פותרת את הבעיה.

כי יותר הגיוני שהמתח הגבוה של 15.8V שיבש את פעולת המחשב.

הִנֵּה הַגֶּבֶר לֹא יָשִׂים אֱלֹהִים מָעוּזּוֹ וַיִּבְטַח בְּרֹב עָשְׁרוֹ יָעֹז בְּהַוָּתוֹ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Jabberwock כתב:

אולי רק החלפת האלטרנטור הייתה פותרת את הבעיה.

כי יותר הגיוני שהמתח הגבוה של 15.8V שיבש את פעולת המחשב.

במעבדה אמרו שהמחשב שרוף "ברמה שלא ראו", מקום עם מוניטין

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בדו"ח של המעבדה לא היה שום פירוט לגבי הבעיה שאיתרו, חוץ מאמירה מפוצצת של "המחשב שרוף ברמה שלא ראינו מעולם"? וזה מקום עם מוניטין? מה אני אגיד לך...

 

בתמונה שום דבר לא נראה שרוף. יכול להיות שאחד הרכיבים לא מתפקד טוב, אבל לבטח אין פה משהו שקופץ לעין (לכן אמירת המעבדה מוגזמת במקרה הטוב, ושקרית במקרה הרע). אולי יש רכיבים גם בצד השני של הלוח ושם רואים משהו שרוף, אין לדעת מהתמונה הזו.

 

קיים סיכוי שהחלפת האלטרנטור אכן הייתה מספיקה (אם כי אתה אומר שניסו במוסך הראשון ולא עזר - אלא אם לא באמת ניסו...). אבל זה לא באמת משנה עכשיו - אין מה לבכות על חלב שנשפך. המחיר מבאס, והתחושה שאולי נעקצת (ולכל הפחות היית יכול לחסוך את החלפת המוסך) גם לא נעימה, אני בטוח. אבל תסתכל על הצד החיובי. לפחות עכשיו הרכב במצב תקין, ואתה מיצית את האפשרויות שהיו פרוסות בפניך על מנת לתקן אותו נכון. לאחור תמיד רואים 6-6, אבל עם המידע שהיה לך אני חושב שפעלת נכון. הדרכים היחידות לחסוך כסף במצב דומה בעתיד זה או ללמוד לעומק איך דברים ברכב עובדים על מנת להיות מסוגל לאבחן דברים כאלה לבד, או למצוא מוסך שאתה סומך עליו בעיניים עצומות על סמך נסיון אישי ולא המלצות מהאינטרנט.

 

בכל אופן, בהצלחה בהחלפת הרכב, ובתקווה לא תיתקל בבעיות כאלה בעתיד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערך אני מבקר בקושי בפורום, אבל הנה כמה טיפים ל"קורבנות עתידיים" בעלי I25 שנתונים 2011-2013 .

בתור עוסק בתחום ומוזמן למוסכים שמבינים במחלות הידועות של הרכב הנ"ל עם מחשב ניהול מנוע MEG17.9.12

 

MEG17.9_12.thumb.jpeg.ea32bb95bc6c3600540f93e3235a9ba3.jpeg

 

אלו תופעות של מחשב "גוסס" מדגם הנ"ל שיכול לקרות מכל מני סיבות: 

Electrical Problems

Failure to Start

Fault/Trouble Codes

Intermittent Problems

Loss of Power

No Ignition Pulse

No Injector Pulse

Poor Fuel Economy

Shifting Problems

 

תופתעו, דווקה מכון גירים :mm_tongue אחד הלקוחות שקורא לי הכי הרבה להעביר נתונים למחשב אחר במקום קללת "סט התנעה" אחרי שהרכב מן הסתם הסתובב במלא מוסכים, וכל מני "מומחים" קבעו משפטים מטומטמים של "המחשב הלך בצורה קיצונית" צריך להחליף חצי רכב....בלה בלה

 

ואם כבר "חור" המחשב שקיבלת בחזרה היה פתוח או שאתה גרמת לנזק בחלק עליון בצד שמאל עם מברג ???

כי אם זה היה פתוח הנזק נגרם במעבדה אליו נשלח לבדיקה, עדיין זה לא אומר שהמחשב לא היה תקין, פשוט אולי בגלל זה דברו כל הזמן על חור ?

לי אישית אין צורך לפתוח מחשב לצורך העברת נתונים בדגם הנ"ל.

 

58745.png.4c5e155d727b55f3faa586f63b4efc74.png

 

תמשיכו להאמין לסיפורים "אורבניים" שמעבדות בארץ יודעים לבדוק תקלות של מחשבים על השולחן, כאשר באמת אין נזק פיזי/שרוף גלוי לעיניים.
לרכבים כאלו ישנים,  מוסכים מביני עיניין יודעים איך לשלול תקלות בלי להחליף חצי רכב, ואחרי כמה בדיקות בסיסיות !

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, idom88 כתב:

הרכב חזר מהמוסך, בינתיים נסיעה קצרה עברה בשלום.

סה"כ 3600 ש"ח תיקון + 1,200 כופר ש"ח + 1,200 ש"ח השכרת רכב = 6,000 ש"ח נזק.

 

אבל, קיבלתי בחזרה את המחשב ה"תקול" שיש בו "חור". פתחתי אותו, ואני לא רואה שום דבר.

אולי לא אמורים לראות את זה?

מישהו שבאמת מבין יכול לחוות את דעתו על זה?

 

WhatsApp Image 2024-04-11 at 21.05.24_3cd73c3d.jpg

 

על סמך התמונה שצירפת נראה שמישהו בעבר או המעבדה שלה נמסר המחשב מרחו המון סילי'קון לאטימה או סופר 7 שקוף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ואם כבר "חור" המחשב שקיבלת בחזרה היה פתוח או שאתה גרמת לנזק בחלק עליון בצד שמאל עם מברג ???

כי אם זה היה פתוח הנזק נגרם במעבדה אליו נשלח לבדיקה, עדיין זה לא אומר שהמחשב לא היה תקין, פשוט אולי בגלל זה דברו כל הזמן על חור ?

לי אישית אין צורך לפתוח מחשב לצורך העברת נתונים בדגם הנ"ל

 

כן, גם במעטפת החיצונית רואים בבירור שהיא עקומה כי מישהו הכניס מברג כדי לפתוח. 

מה הבעיה עם זה?

גם לא לגמרי הבנתי מה אתה מנסה להגיד.

זה לא הכרחי לפתוח כדי לראות אם משהו שרוף?

 

לפני 5 שעות, מרק10 כתב:

 

על סמך התמונה שצירפת נראה שמישהו בעבר או המעבדה שלה נמסר המחשב מרחו המון סילי'קון לאטימה או סופר 7 שקוף.

 

מה הבעיה עם זה?

 

אני בסה"כ מנסה להבין אם מישהו פה ממציא "מחשב שרוף". מהתמונה אני לא רואה שום דבר שרוף.

ואם זה נכון והמחשב תקין, אני לא מעוניין לוותר לכל מי ששיקר בדרך וגרם לי לבזבז אלפי שקלים בלי סיבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, idom88 כתב:

 

כן, גם במעטפת החיצונית רואים בבירור שהיא עקומה כי מישהו הכניס מברג כדי לפתוח. 

מה הבעיה עם זה?

גם לא לגמרי הבנתי מה אתה מנסה להגיד.

זה לא הכרחי לפתוח כדי לראות אם משהו שרוף?

 

 

מה הבעיה עם זה?

 

אני בסה"כ מנסה להבין אם מישהו פה ממציא "מחשב שרוף". מהתמונה אני לא רואה שום דבר שרוף.

ואם זה נכון והמחשב תקין, אני לא מעוניין לוותר לכל מי ששיקר בדרך וגרם לי לבזבז אלפי שקלים בלי סיבה

הכי פשוט אם אתה מוטרד, תלך למוסך שקבע מחשב שרוף, תלך אליו ישירות ותשאל אותו איפה הוא שרוף וכו, שיתנו לך תשובות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

לצערך אני מבקר בקושי בפורום, אבל הנה כמה טיפים ל"קורבנות עתידיים" בעלי I25 שנתונים 2011-2013 .

בתור עוסק בתחום ומוזמן למוסכים שמבינים במחלות הידועות של הרכב הנ"ל עם מחשב ניהול מנוע MEG17.9.12

 

MEG17.9_12.thumb.jpeg.ea32bb95bc6c3600540f93e3235a9ba3.jpeg

 

אלו תופעות של מחשב "גוסס" מדגם הנ"ל שיכול לקרות מכל מני סיבות: 

Electrical Problems

Failure to Start

Fault/Trouble Codes

Intermittent Problems

Loss of Power

No Ignition Pulse

No Injector Pulse

Poor Fuel Economy

Shifting Problems

 

תופתעו, דווקה מכון גירים :mm_tongue אחד הלקוחות שקורא לי הכי הרבה להעביר נתונים למחשב אחר במקום קללת "סט התנעה" אחרי שהרכב מן הסתם הסתובב במלא מוסכים, וכל מני "מומחים" קבעו משפטים מטומטמים של "המחשב הלך בצורה קיצונית" צריך להחליף חצי רכב....בלה בלה

 

ואם כבר "חור" המחשב שקיבלת בחזרה היה פתוח או שאתה גרמת לנזק בחלק עליון בצד שמאל עם מברג ???

כי אם זה היה פתוח הנזק נגרם במעבדה אליו נשלח לבדיקה, עדיין זה לא אומר שהמחשב לא היה תקין, פשוט אולי בגלל זה דברו כל הזמן על חור ?

לי אישית אין צורך לפתוח מחשב לצורך העברת נתונים בדגם הנ"ל.

 

58745.png.4c5e155d727b55f3faa586f63b4efc74.png

 

תמשיכו להאמין לסיפורים "אורבניים" שמעבדות בארץ יודעים לבדוק תקלות של מחשבים על השולחן, כאשר באמת אין נזק פיזי/שרוף גלוי לעיניים.
לרכבים כאלו ישנים,  מוסכים מביני עיניין יודעים איך לשלול תקלות בלי להחליף חצי רכב, ואחרי כמה בדיקות בסיסיות !

 

 

 

מסכים עם נושא הבדיקה.

כדי לבדוק רכיב אלקטרוני מסובך, צריך test bench מלא, כלומר סט שיודע להתחבר לרכיב הנבדק, ולדמות את מה שהוא מתחבר אליו ברכב לצורך העניין.

האם מחשב רכב זה דבר אוניברסלי יחסית? לא יודע.

האם אפשר "להעיר" אותו ולבדוק מתחים בקלות? כנראה שלא.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, idom88 כתב:

מה הבעיה עם זה?

 

ציינתי עובדה קרי מחשב הרכב המותקן ברכבך כבר נפתח בעבר.

 

לפני 4 שעות, idom88 כתב:

 

כן, גם במעטפת החיצונית רואים בבירור שהיא עקומה כי מישהו הכניס מברג כדי לפתוח. 

מה הבעיה עם זה?

גם לא לגמרי הבנתי מה אתה מנסה להגיד.

 

סתם ציין עובדה+רמיזות על רמת בעלי המקצוע בארץ כמו תמיד ללא שום מידע מעשי כיצד ואיך

לפעול.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה מאוד שהתקלה לא תחזור אחרי החלפת המחשב, קשה לי להאמין שזו באמת הייתה בעיה
אלטרנטור בדר"כ מספק 14.5V אם תקבל וולט אחד יותר, קשה לי מאוד להאמין שזה ישרוף מחשב, אולי לאחר תקופה ארוכה
תעדכן אותנו אם משהו השתנה , דרך צלחה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, idom88 כתב:

 

כן, גם במעטפת החיצונית רואים בבירור שהיא עקומה כי מישהו הכניס מברג כדי לפתוח. 

אז לפי מה שאתה כותב, לא אתה פתחת.
אז המעבדה עם "מוניטין" זאת בדיחה, לכן חירטטו אותך עם נושא של החור, זה נזק שנגרם בזמן הפתיחה, מה לעשות מצריך חימום של אזור ועבודה עדינה לפתיחה, ולא עבודה ברברית שנעשה בפתיחה של המחשב הנ"ל. מחשב שנפתח לעולם לא יהיה כמו מקורי , תמיד אפשר לזהות, והרבה פעמים גם לא אוטמים נכון אז אחרי X זמן כבר הלחות יגמור אותו.
מחשב הזה כאשר מקולקל לא תראה שום סימן ויזואלי, לכן כל הקישקושים/תיאורים בומבסטיים זה חירטוט של הלקוח, ודרך אגב בחו"ל כן יודעים לתקן P0562.
מי שמכיר את המחלות של המחשב הזה, בטוח לא חושב לשלוח לבדיקה במעבדה, פותח לבד לבדוק ויזואלי, ופשוט מביא משומש.

 

לפני 6 שעות, idom88 כתב:

גם לא לגמרי הבנתי מה אתה מנסה להגיד.

 

לך לא מנסה להגיד כלום (חוץ משאלה מי עשה את הנזק על הלוח !!) כמו שציינתי בתחילה של התגובה שלי זה לטובת "קורבנות עתידיים" בעלי רכב I25, לפני שתכנסו להוצאות של אלפי ש"ח, מוסך שמבין יודע מה לעשות, או אם רוצים לבד, תזמינו
https://maagar.co.il/products/מחשב-מנוע-391272b076-ליונדאי-i25-2011-2018

תבקשו ממוסך שעובדים עם אנשים כמוני להעביר נתונים, שלפעולה הזאת אין צורך לפתוח את המחשב הזה, ואם יתברר שזה לא מחשב מוסך רגיל גם לא יחייב אותכם על מחשב, תמיד צריכים למלאי, אני עושה להם  IMMO OFF שיהיה להם לבדיקה בשלוף PLUG&PLAY

 

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

כדי לבדוק רכיב אלקטרוני מסובך, צריך test bench מלא, כלומר סט שיודע להתחבר לרכיב הנבדק, ולדמות את מה שהוא מתחבר אליו ברכב לצורך העניין.

גם המעבדות הרציניות באמת עם מוניטין, עושים סט בדיקות בסיסיות לפי DTC ששלחת, לרוב מתמקדים בלבדוק נזקי לחות/מים (משקעים ירקרקים או לבנים סביב רכיבים או עקבות), מפרקי הלחמה, עקבות ומעגלי שרופים על PCB מתחת למיקרוסקופ, טרנזיסטורים למזרקים טובים וכו', ויש להם מאגר טכני עם תקלות נפוצות, לפי זה מחזיקים מלאים של קיטים מוכנים, ואם נראה להם בסדר שולחים בחזרה, והרבה פעמים ברכב התקלה ממשיכה.
כדי לעשות בדיקה מעמיקה זה עלויות שמתחיל מ- 2000-4000 ש"ח לפחות שמצריך ידע/מידע טכני/ציוד ייעודי וזה רלווטי רק במחשבים של משאיות/רכבי יוקרה שעלותם עשרות אלפי ש"ח, ואין כזה רכיב משומש....ובמחשבים מודרניים עם GATEWAY אתה ממש חייב לדמות על השולחן תפקוד מלא של כל סנסור ואקטואטור !
אם יש לכם רכב ישן עם מחשב דור ישן יכולים להשתעשעה אם באה לכם ללמוד משהו שלא יהיה רלוונטי בקרוב, עם ציוד סיני זול:

https://www.aliexpress.com/item/32748204096.html?spm=a2g0o.productlist.main.11.6a5164c3QBKCW3&algo_pvid=b228b05c-fd77-45ce-992c-6bcce383f700&algo_exp_id=b228b05c-fd77-45ce-992c-6bcce383f700-5&pdp_npi=4%40dis!USD!576.00!576.00!!!576.00!576.00!%40210384db17129523030437256e6c3a!65012919965!sea!IL!128377655!&curPageLogUid=omhqKiB9ZEfm&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

 

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

האם מחשב רכב זה דבר אוניברסלי יחסית? לא יודע.

ממש לא, צריך להיות איש אלקטרוניקה בחסד ועם ציוד מעבדה מטורף עם יכולת  לגעת בכל רכיב בטכנולוגיית BGA חידוש או החלפה בחדש (ריבולינג), גם אז הוא חייב להיות מגובה בחשמלאי רכב תותח שיכול לאבחן מה שקורה ברמת חשמל ותקשורת בתוך הרכב !

 

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

האם אפשר "להעיר" אותו ולבדוק מתחים בקלות? כנראה שלא.

 

במחשבים כמו זה של I25 עוד היה אפשר לגרום ע"י מחולל אותות, במחשבים מודרניים,זה סיפור לא פשוט ובטח לא זול !

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...