Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך המחשב מנוע (?) / מוסך מפוקפק - הצילו


idom88

פוסטים מומלצים

לפני 17 שעות, lei1989 כתב:

 

 מה רע בלקבל שירות באחריות (החלפת מצבר, בדיקת טעינה ומגעים) חינם אין כסף כדי לשלול שלא מדובר בזה?, רוב הסיכויים שהמקום שקנית ממנו יכולים להגיע עד אליך כדי לבדוק ולחליף (נקרא חילוץ), זה מה שהייתי עושה קודם כל,

אגב אם הרכב עמד שבועיים עם מצבר לא מנותק בכל מקרה תצטרך להחליף מצבר...

 

אחרי הבדיקת טעינה פות"ש ידע אם בכלל צריך להחליף אלטרנטור, אולי כדאי כבר להשאיר את הרכב במורשה ולהחליף שם אלטרנטור כדי לא לשלם את הבדיקות, לפי המחיר שהוא כתב (2300) אני מניח שמדובר באלטרנטור חדש(?), אפשר לשלוח לשיפוץ...

יכול להסביר לי את הקשר בין האחריות על המצבר לבדיקת האלטרנטור?

 

ואיך זה רלוונטי אם המוסך טוען שהם החליפו אלטרנטור כדי לבדוק אם זה פותר את הבעיה, וזה לא פתר?

איזה עוד דברים יכולים למצוא בעת בדיקת המצבר תחת האחריות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 8 שעות, idom88 כתב:

יכול להסביר לי את הקשר בין האחריות על המצבר לבדיקת האלטרנטור?

 

ואיך זה רלוונטי אם המוסך טוען שהם החליפו אלטרנטור כדי לבדוק אם זה פותר את הבעיה, וזה לא פתר?

איזה עוד דברים יכולים למצוא בעת בדיקת המצבר תחת האחריות?

 

בודקים טעינת אלטרנטור כדי לדעת אם הבעיה היא מצבר או אלטרנטור (יש מקרים מסויימים ששתיהם לא תקינים), זאת הבדיקה הכי בסיסית שיש, בודקים את זה בדרך כלל עם מולטימטר.

 

איזה עוד דברים אפשר לגלות? תלוי במומחיות של מי שבודק...

 

לדעתי המוסך לא ביצע את הבדיקת טעינה הבסיסית הזאת ופשוט קבעו שהוא תקול  והחליפו, כי המוסך הסתמך על קודי התקלה שנשלפו מהמחשב שנותנים כיוון כללי של התקלה (מה אכפת להם שתוציא עוד כסף סתם...), יכול להיות גם שהתקלה זה שילוב של כמה דברים, אם הבדיקת טעינה הבסיסית הזאת לא בוצעה אתה כנראה לא תדע בוודאות אם האלטרנטור או מצבר תקינים.

 

אני חושד שמדובר בחיישן שהוחלף לך, לדעתי לא שמו לך חיישן איכותי (עדיף מקורי), יכול להיות גם שלא עשו עבודה איכותית, יכול להיות גם שהבעיה החמירה מאז והממיר נסתם בגלל שהחיישן זייף או שמלכתחילה הממיר היה בדרך להסתם...

 

קיצר, תשאל אם עשו ואם לא, תדרוש מהם שיעשו בדיקת טעינה לאלטרנטור (המקורי שלך), כמו שצריך מול הפנים שלך או שתזמין שירות ואז תדע איך להתקדם...

 

יכול להיות שמלכתחילה היית צריך לעדכן אותם שהחליפו חיישן למבדה,

אני לא הייתי רוצה שיתעסקו בעבודה של מישהו אחר, במיוחד שיכול להיות שהוא לא עשה את העבודה כמו שצריך ושנמצאת עדיין באחריות...

 

בהצלחה.

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מעניין -

שילמתי את ה"כופר" כדי לשחרר את הרכב מהמרכזי.

עברתי למוסך אחר עם הרבה ביקורות טובות.

 

במקרה המוסכניק מכיר את המעבדה שבדקה לי את המחשב (אומר שהוא אמין) רכב והוא טוען שהמחשב הלך בצורה קיצונית.

אבל מה שמוזר זה שבדרך למוסך (ק"מ בודד) הרכב לא הפסיק לקרטע,

אבל כשהגעתי למוסך, עשיתי עם הבחור סיבוב של 10 ק"מ (!!) והרכב נסע חלק בלי שום בעיות.

 

המתחים באלטנרטור תקינים.

עדיין מחכה לשמוע מהמוסך על בדיקות נוספות שיעשה.

 

מה דעתכם על המצב המוזר הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "מחשב רכב הלך בצורה קיצונית"? זה משפט שאין בו הרבה הגיון בלי קשר, אבל בקונטקסט של רכב שמסוגל לנסוע בצורה תקינה (כפי שראית), זה נשמע עוד יותר הזוי.

 

כדאי לבדוק חיווט ומגעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, chrono כתב:

מה זה "מחשב רכב הלך בצורה קיצונית"? זה משפט שאין בו הרבה הגיון בלי קשר, אבל בקונטקסט של רכב שמסוגל לנסוע בצורה תקינה (כפי שראית), זה נשמע עוד יותר הזוי.

 

כדאי לבדוק חיווט ומגעים.

אני רק שמעתי מהצד הודעה קולית שיש במחשב "חור" (מניח שהכוונה לרכיב שנשרף?) ברמה שהם לא ראו כמוהו.

מדובר במעבדה צד שלישית והמוסכניק מכיר אותו ואומר שהוא אמין, לא רואה סיבה לשקר בסיטואציה הזו.

עדיין לא מבין איך זה שהרכב נסע 10 קמ לפחות בלי שום בעיה אם כך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, idom88 כתב:

מה שמוזר זה שבדרך למוסך (ק"מ בודד) הרכב לא הפסיק לקרטע,

אבל כשהגעתי למוסך, עשיתי עם הבחור סיבוב של 10 ק"מ (!!) והרכב נסע חלק בלי שום בעיות.

ידוע. זו אחת המוזרויות של הקוסמוס. לא קשור אליך ספציפית. כשיש לך דלקת ראות ואתה נכנס לרופא שום שיעול לא יצא לך.

והתשובה היא 42.

האם אפשר לחבר מחשב רכב משומש זמני ולבדוק את הבעיה נפתרת? יש פרוצדורה כזו? 

או שאין טעם לסכן רכיב יקר לפני שמגלים מה דפק אותו (אם נדפק). 

  • אהבתי 1

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, idom88 כתב:

אני רק שמעתי מהצד הודעה קולית שיש במחשב "חור" (מניח שהכוונה לרכיב שנשרף?) ברמה שהם לא ראו כמוהו.

מדובר במעבדה צד שלישית והמוסכניק מכיר אותו ואומר שהוא אמין, לא רואה סיבה לשקר בסיטואציה הזו.

עדיין לא מבין איך זה שהרכב נסע 10 קמ לפחות בלי שום בעיה אם כך

כנראה שבדיקת המעבדה לא כל כך מקצועית, אולי כדאי לבדק חיווט ומגעים
לא נשמע לי הגיוני מחשב שנשרף פתאום מתחיל לעבוד כרגיל.
ושוב למה שבעיית במתח נמוך תשרוף מחשב, מאוד מוזר
וגם במקרה והיה קצר ומשהו נשרף כנראה שהיו גם כמה פיוזים שרופים,
אני מהמר כי יש בעייה במגעים, משהו שקשה לאתר בדר"כ ואף אחד לא מעוניין באמת לחפש 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, idom88 כתב:

אני רק שמעתי מהצד הודעה קולית שיש במחשב "חור" (מניח שהכוונה לרכיב שנשרף?) ברמה שהם לא ראו כמוהו.

מדובר במעבדה צד שלישית והמוסכניק מכיר אותו ואומר שהוא אמין, לא רואה סיבה לשקר בסיטואציה הזו.

עדיין לא מבין איך זה שהרכב נסע 10 קמ לפחות בלי שום בעיה אם כך

חור זה חור ולא רכיב שרוף.

האם מותקנת כספת על מחשב ניהול המנוע ?

  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, idom88 כתב:

אני רק שמעתי מהצד הודעה קולית שיש במחשב "חור" (מניח שהכוונה לרכיב שנשרף?) ברמה שהם לא ראו כמוהו.

מדובר במעבדה צד שלישית והמוסכניק מכיר אותו ואומר שהוא אמין, לא רואה סיבה לשקר בסיטואציה הזו.

עדיין לא מבין איך זה שהרכב נסע 10 קמ לפחות בלי שום בעיה אם כך

 

אני עדיין חושד בחיישן חמצן (מקווה שעדכנת את המוסכניק שהחליפו לפני שהתחילה התקלה), יכול להיות גם שהוא עשה את הבעיה, אם אכן המחשב מנוע נשרף (או שהחיישן רק מזייף) ואם לא נגרם למחשב נזק פיזי איכשהו (התקנת כספת למשל)...

 

פחות סביר בעייני שהרכב נסע פיקס 8 שנים ופתאום יש בעיית מגעים ברכיבים שלא נגעו בהם (עדיין מצריך בדיקה כדי לשלול בוודאות)...

תבדוק אם שמו לך חיישן חמצן מקורי (עדיפות תמיד למקורי) או לפחות איכותי ולא זבל מעליאקספרס (אם תקול או לא איכותי אולי תחליף באחריות)...

 

עוד משהו שעלה בראשי הוא לבדוק את ההארכה של המחשב (והכללי של הרכב), לפי מה שזכור לי זה גם יכול לעשות בעיות...

 

אם כל זה לא עובד, מחשב משומש עולה בערך 700 שקל במאגר, אפשר לקנות, לבדוק אם עובד ואם לא, אפשר להחזיר (אולי כדאי לקנות עצמאית כדי לחסוך עלויות, ראיתי גם שיש 1 במלאי)... 

 

תעדכן...

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזר אליי עם אבחנה סופית שזהה בדיוק למה שאמרו לי במרכזי -

האלטנטור מוציא מתחים גבוהים (הוא בדק וראה 15.8+) וזה שרף את המחשב , צריך להחליף את שניהם.

שאלתי על חיווט והוא אומר שאין קשר כי ראה שהאלטרנטור מוציא מתח גבוה מדיי

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באסה. עדיין תמוה בעיניי שהרכב מתפקד ונוסע עם מחשב שרוף לכאורה. כנראה שנשרף קבל כלשהו בתוך המחשב (בעקבות המתח הגבוה), וזה גורם למחשב להתנהג בצורה לא יציבה - אבל איך הוא הצליח כן להגיע לעבודה יציבה כשהגעת למוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, chrono כתב:

באסה. עדיין תמוה בעיניי שהרכב מתפקד ונוסע עם מחשב שרוף לכאורה. כנראה שנשרף קבל כלשהו בתוך המחשב (בעקבות המתח הגבוה), וזה גורם למחשב להתנהג בצורה לא יציבה - אבל איך הוא הצליח כן להגיע לעבודה יציבה כשהגעת למוסך?

כן, גם למוסכניק אין תשובה.

ולא בזה נגמר הסיפור - התקלה של תערובת עניה בכלל לא קשורה לעניין, מקווה שניקוי של הממיר יפתור אותה.

 

הכי מבאס שבסוף כל האבחנה הזאת תואמת לזו של המוסך המרכזי, ויצאתי באותו מחיר בערך בגלל הכופר + זמן השכרת רכב.

ההבדל היחיד זה שבמרכזי לא רצו להתחייב שזה יפתור את הבעיות וזה היה בור ללא תחתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, idom88 כתב:

כן, גם למוסכניק אין תשובה.

ולא בזה נגמר הסיפור - התקלה של תערובת עניה בכלל לא קשורה לעניין, מקווה שניקוי של הממיר יפתור אותה.

 

הכי מבאס שבסוף כל האבחנה הזאת תואמת לזו של המוסך המרכזי, ויצאתי באותו מחיר בערך בגלל הכופר + זמן השכרת רכב.

ההבדל היחיד זה שבמרכזי לא רצו להתחייב שזה יפתור את הבעיות וזה היה בור ללא תחתית.

 

לא כל כך מהר...

בשביל לצמצם הוצאות, אולי כדאי לקנות את המחשב רכב לבד ולשלם רק על עבודה (אני תמיד עושה את זה, המוסך מחויב לפי חוק להרכיב לך), בטוח הוא אמר לך כבר כמה זה יעלה ואת האלטרנטור אולי שיפוץ (אם אפשר וכדאי לשפץ), יכול להיות שתצא בפחות מהמרכזי...

מקווה בשבילך שזה סוף פסוק (שיעבוד שלב שלב ככה יהיה פחות טעויות), יכול להיות שהמתח המשתנה פשוט שיגע את המשאבה חיישן כזה או אחר או ממיר שמונע סירקולציה תקינה במנוע (שגרם לתערובת עניה), מקווה בשבילך שלא...

בכל מקרה, כל דבר אקסטרה היה עולה לך פי 2 במרכזי...

עריכה אחרונה על ידי lei1989
  • רעיון טוב! 1
Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, lei1989 כתב:

 

לא כל כך מהר...

בשביל לצמצם הוצאות, אולי כדאי לקנות את המחשב רכב לבד ולשלם רק על עבודה (אני תמיד עושה את זה, המוסך מחויב לפי חוק להרכיב לך), בטוח הוא אמר לך כבר כמה זה יעלה ואת האלטרנטור אולי שיפוץ (אם אפשר וכדאי לשפץ), יכול להיות שתצא בפחות מהמרכזי...

מקווה בשבילך שזה סוף פסוק (שיעבוד שלב שלב ככה יהיה פחות טעויות), יכול להיות שהמתח המשתנה פשוט שיגע את המשאבה חיישן כזה או אחר או ממיר שמונע סירקולציה תקינה במנוע (שגרם לתערובת עניה), מקווה בשבילך שלא...

בכל מקרה, כל דבר אקסטרה היה עולה לך פי 2 במרכזי...

תודה, זה נשמע הגיוני אבל לא ריאלי:

1. מעדיף שהמוסך יספק את המחשב כדי שלא יאשים את החלק אם הבעיה לא נפתרה. גם רוצה לחסוך בזמן כי בינתיים אני משלם על רכב שכור 200 ש"ח ליום, ולא יכול בלעדיו.

2. מאותה סיבה מעדיף שיחליף את האלטרנטור מהר לעומת שיפוץ, גם שלא יכנס לסופ"ש ואז זה עוד 400 ש"ח על השכרה בכל מקרה.

3. בגלל שלוקח לנורה של התערובת עניה כמה ימים להדלק בחזרה, אין לי אפשרות לתקן רק חלק, ללכת, לחזור, שוב להיות בלי רכב (כי לנקות דורש לילה), וכו'..

 

אם הייתי יכול לחכות בלי רכב זה אכן היה יותר קל/משתלם, תודה על ההצעה!

 

עריכה אחרונה על ידי idom88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, idom88 כתב:

תודה, זה נשמע הגיוני אבל לא ריאלי:

1. מעדיף שהמוסך יספק את המחשב כדי שלא יאשים את החלק אם הבעיה לא נפתרה. גם רוצה לחסוך בזמן כי בינתיים אני משלם על רכב שכור 200 ש"ח ליום, ולא יכול בלעדיו.

2. מאותה סיבה מעדיף שיחליף את האלטרנטור מהר לעומת שיפוץ, גם שלא יכנס לסופ"ש ואז זה עוד 400 ש"ח על השכרה בכל מקרה.

3. בגלל שלוקח לנורה של התערובת עניה כמה ימים להדלק בחזרה, אין לי אפשרות לתקן רק חלק, ללכת, לחזור, שוב להיות בלי רכב (כי זה דורש לילה), וכו'..

 

אם הייתי יכול לחכות בלי רכב זה אכן היה יותר קל/משתלם, תודה על ההצעה!

 

 

כמעט בטוח שהוא יקח את המחשב מאיפה שהראיתי לך, לפחות תגיד לו שידע שאתה יודע מה המחיר שלו...

בהצלחה...

Detailer.gif
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...