Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 760 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אספר את סיפור הרכב ומאוד אשמח לעזרה דחופה.

 

יונדאי פרימיום i25, 2011, עם 180,000 ק"מ, אצלי 8 שנים בלי תאונות, מחירון 30,000 ש"ח, עומד להחליף רכב.

 

לפני 3 שנים נדלקה נורת צ'ק אנג'ן, בהתייעצות עם מוסכים שונים אמרו לי שלא ברור להם אם זה החיישן חמצן או הממיר הקטליטי, אבל בגלל שעברתי טסטים אחרי איפוס נורה - לא המליצו לי לתקן. אין לי את קוד התקלה.

לפני חודש לאחרונה החלטתי לתקן, הוחלף חיישן חמצן אצל מקום שמומחה בממירים קטליטים.

אחרי שבוע הנורה חזרה.

המשכתי לסוע חודש (חוסר זמן), ופתאום הרכב התחיל לקרטע - דוושת הגז הפסיקה להגיב באמצע נסיעה לכמה שניות בכל פעם, וזה הלך והחמיר.

התגלגלתי עם האוטו בשארית כוחותיו למוסך מרכזי כלמוביל בפ"ת, עלות בדיקה 750 ש"ח (מתקזזת מהתיקון).

 

במחשב התגלו קודי תקלה:

P2096 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1

P0562 - System Voltage Low

 

אחרי שלושה שבועות של מריחה, חזרו עם אבחנה ראשונית, במילותיהם:

יש בעיות של "מתח עולה ויורד" במחשב הרכב.

שלחו את המחשב לבדיקה במעבדה (400 ש"ח) והגיעו למסקנה שצריך להחליף את המחשב, וגם את האלטרנטור שהם החליטו שהוא גרם לו לנזק הזה.

מבקשים על כך 4,700 ש"ח כולל מע"מ, עבור מחשב מפירוק בלי אחריות! (מחשב 2,000,  אלטרנטור 2,400, בדיקת מעבדה 400)

 

והכי הזוי - הם לא מתחייבים שזה יפתור את הבעיה.

כרגע הם רוצים להתמקד בבעיות שהם כן מצאו, רק אחרי שיחליפו יוכלו להמשיך לבדוק את הרכב ולראות אם הבעיה נפתרה או אם יש בעיות נוספות.

בנוסף, התקלה של תערובת עניה כנראה לא תפתר מזה וצריך להמשיך לבדוק אותה.

כלומר מבקשים 4,700 ש"ח ולא בטוחים שזה יפתור את הקרטועים, ולאחר מכן להמשיך לבדיקת עניין התערובת.

 

מה לעשות?!

מצד אחד אם הבעיה כזו מסובכת זה המוסך היחיד שאני סומך עליו שימצא אותה ויפתור אותה, וגם כדי להחליף מוסך אני צריך גרר (מגיע אחד חינם) + לשלם על הבדיקות שעשו לי (1,150 ש"ח).

מצד שני זה מחיר הזוי, וגם לא מתחייבים שהתקלה תפתר, וגם אין אחריות. וגם צריך לקחת בחשבון שיהיה קשה למכור את האוטו עם תיקונים כאלו (עומד להחליף את הרכב בכל רגע)

 

מה אתם מציעים? ומה חושבים על התקלה? נשמע לך הגיוני?

יכול להיות שהבעיה הרבה יותר פשוטה מזה והם משקרים/טועים?

 

תודה

 

 

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני בדיוק אחרי כזאת תקלה ביונדאי אלנטרה ומכיר מקרים דומים, בעיה נפוצה ביונדאי זה הממיר הקטליטי שלא מאריך חיים.

הוא בנוי מכוורת שנסתמת ובשלב מסויים כאשר הגזים של המנוע דוחפים ונבנה לחץ היא מתפוררת וסותמת את הפליטה, הגזים חוזרים למנוע ולמעשה חונקים אותו.

נפתרה הבעיה אחרי פירוק של הממיר והחלפתו לחדש (חליפי ולא מקורי), פירוק כל צנרת האגזוז ושטיפתה (יצא מלא אבקה כסופה), הפעלת המנוע בלי אגזוז להיפטר מהאבקה, החלפת חיישן חמצן, פילטר אוויר ועל הדרך מצתים (כי כבר הייתי במוסך-לא חובה).

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, lior2321 כתב:

אני בדיוק אחרי כזאת תקלה ביונדאי אלנטרה ומכיר מקרים דומים, בעיה נפוצה ביונדאי זה הממיר הקטליטי שלא מאריך חיים.

הוא בנוי מכוורת שנסתמת ובשלב מסויים כאשר הגזים של המנוע דוחפים ונבנה לחץ היא מתפוררת וסותמת את הפליטה, הגזים חוזרים למנוע ולמעשה חונקים אותו.

נפתרה הבעיה אחרי פירוק של הממיר והחלפתו לחדש (חליפי ולא מקורי), פירוק כל צנרת האגזוז ושטיפתה (יצא מלא אבקה כסופה), הפעלת המנוע בלי אגזוז להיפטר מהאבקה, החלפת חיישן חמצן, פילטר אוויר ועל הדרך מצתים (כי כבר הייתי במוסך-לא חובה).

כמה עלה התענוג?

פורסם

הייתי חותך הפסדים ומאתר מוסך אחר, מקצועי יותר, שגם לוקח אחריות על הפעולות שלו

סביר להניח שהוא גם יוכל לעזור עם הגרירה. 

תכתוב מהיכן אתה ותוכל לקבל המלצות. 

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, Moshe c כתב:

הייתי חותך הפסדים ומאתר מוסך אחר, מקצועי יותר, שגם לוקח אחריות על הפעולות שלו

סביר להניח שהוא גם יוכל לעזור עם הגרירה. 

תכתוב מהיכן אתה ותוכל לקבל המלצות. 

אני מקרית אונו.

 

אבל בגלל שלא בטוחים מה מקור הבעיה, איך אפשר לדעת לאיזה מוסך מתמחה ללכת? זה יכול להיות חשמל, מכני, וכו'.

 

@lior2321 לפי מה שאתה אומר הם בעצם ממציאים תקלה במחשב ובאלטרנטור?

יכול להיות שמוסך מרכזי יעשה דבר כזה?

עריכה אחרונה על ידי idom88
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 דקות, idom88 כתב:

אני מקרית אונו.

 

אבל בגלל שלא בטוחים מה מקור הבעיה, איך אפשר לדעת לאיזה מוסך מתמחה ללכת? זה יכול להיות חשמל, מכני, וכו'.

 

@lior2321 לפי מה שאתה אומר הם בעצם ממציאים תקלה במחשב ובאלטרנטור?

יכול להיות שמוסך מרכזי יעשה דבר כזה?

לא טוען שהם "ממציאים תקלה" וגם לא זוכר את הקוד תקלה שהופיע אצלי - זה משבש הרבה דברים והסורק נדלק כמו עץ אשוח.

לא בטוח שזה גם אותו מקרה אך התסמינים נשמעים לי ממש דומים.

אני מהדרום ועלה לי כל החוויה המפוקפקת הזאת 3200 עם עוד כל מיני דברים שדחפתי לחבילה לעשות על הדרך (מצתים, פילטר אוויר, חיישן חמצן, שיטפה של מע' הפליטה והחלפת ממיר קטליטי לחלופי).

מוסך של חבר חייב לציין

פורסם

מה אתם מציעים?

לאיזה סוג של מוסך ללכת? 

ומה אם התקלה גדולה מדיי בשביל מוסך "רגיל" והוא בעצם לא יאתר אותה נכון?

בגלל שהרכב לא נייד אז יש לי צ'אנס אחד בעקרון..

 

פורסם
לפני 48 דקות, idom88 כתב:

אני מקרית אונו.

 

אבל בגלל שלא בטוחים מה מקור הבעיה, איך אפשר לדעת לאיזה מוסך מתמחה ללכת? זה יכול להיות חשמל, מכני, וכו'.

 

@lior2321 לפי מה שאתה אומר הם בעצם ממציאים תקלה במחשב ובאלטרנטור?

יכול להיות שמוסך מרכזי יעשה דבר כזה?

מוסך מקצועי אמור לדעת מה הבעיה ואם הוא טעה הוא אמור לקחת אחריות על התיקון הכושל. 

מוסך מקצועי מעביר את הרכב לעבודות שהוא לא מקצועי בהם לנותני שירות נוספים במידת הצורך ואם גם הם כשלו, גם על זה הוא נוטל אחריות כי התשלום כולו משולם לו.

מהנסיון האישי שלי מוסך חלילי ביפו  מקצועי ומהנסיון האישי שלי הוא לוקח אחריות אם הוא טעה. אני כמובן לא אחראי אם תקבל שירות אחר למרות שאני מאמין שתקבל את השירות שאני קיבלתי. 

מציע שתמתין להמלצות נוספות ותשקול לאן, אם בכלל, להעביר את הרכב. 

פורסם

הגיוני שהם חוששים שאחרי התקנת מחשב תקין הם יראו תקלות שהמחשב התקול לא הראה, אז הם לא רוצים להתחייב שאלו כל הבעיות.

מה שמוזר שלא נותנים אחריות כלל על מחשב משומש. אני חושב (יתכן ואני טועה) שהחוק מחייב אותם לתת שלושה חודשים.

תתעקש על זה, גם בגלל שאם הם למשל פספספו בעיה שמקצרת את המחשב, שזה לא יפול עליך.

 

  • רעיון טוב! 2

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

ישנה אחריות מינימלית למחשב של 3 חודשים או 6000 ק"מ על פי חוק, כך שלא מובן נושא ה"ללא אחריות". בנוגע לתקלות באופן כללי, הכל אפשרי גם לטובה וגם לרעה.

פורסם

ממליץ לך ללכת למוסך יוסי זיסו ברשלצ שיך לרשת מוסכי בוש גרמניה מוסך ותיק מאוד מתמחה ברכבי יונדאי איש מקצוע ישר ואמין יש לו מחשב מקצועי לאיתור תקלות מנסיוני כדאי טלפון 0526677411

פורסם

שכחתי לציין כי בעיני זה היה נקרא "ללא אחרית", הם כן נותנים 3 חודשים, זה נשמע לי יותר כמו התנערות מאחריות מאשר אחריות.

לא מצליח להבין מכם אם כדאי להמשיך בתיקון או ללכת למוסך אחר

פורסם (נערך)

מה זה אומר מחשב לא תקין ?
אין נורה ECM שאתה מסובב את הסוויטץ' על ON ?
איך בדקו ? יש 5V בקרה שמגיע לחישנים ?
הרכב לא מניע? הסטרטר מסתובב ?

מה בדקו ואיך החליטו, רשום בתקלות VOLTAGE LOW
אם היה מתח גבוה גם היה רשום HIGH VOLTAGE
מתח נמוך לא אמור לגרום לנזק.

לפי דעתי סתם מחפשים לעקוץ אותך
לך למוסך אחר, תראה להם את התקלות ותבקש שיבדקו את האלטרנטור
מתח נמוך לא בהכרח גם אלטרנטור לא טוב, אולי יש לך מגע לא טוב עם הערכה, משהו השתחרר או שיש קורוזיה באחד  המגעים.
2400 לאלטרנטור זה מחיר מאוד יקר, מקווה מאוד ששמים לך מקורי במחיר הזה.
 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • אהבתי 2

×
×
  • תוכן חדש...