Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גם מוסך מורשה היבואן ו/או מוסך מומחה לדגמי רכב מסוימים ושהנו מקצועי מאוד

חשוב שיהיה לו קשר אל עידכוני שירות טכניים (TSBTechnical Service Bulletin) של יצרן הרכב ושגם יקרא אותם ויפנים את מה שצריך.

נתקלתי במרים שבהם מידע זה פתר בעיות שמקצוען רגיל יהיה לו קשה לאתרן לבד וזאת כי יצרן הרכב מקבל 

מכל העולם מידע על תקלות (וביחוד מתביעות האחריות) וע"י מהנדסיו יכול למצוא את מקור הבעיה וגם להציג את הפתרון עבורה.

בברכה  -  רפי לין

 

  • אהבתי 1
  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בקיצור מה אתם מציעים לעשות?

חלק פה אומרים שמכירים את התקלה והיא לא פתירה, חלק אומרים שכן פתירה.

מה המלצתכם?

פורסם (נערך)

אין בשום רכב שום תקלה שאינה פתירה, הבעיה היא שבלא מעט מוסכים  הרגילו את הציבור לאכול חארטות מרות יקרות ולרוב מזיקות, שמבוססות בעיקר על אפס ידע. אם יצרן הרכב טרח ובנה מערכת דיווח שתרשום לנהג תקלה,  זה לא כי בא לו בחלום, זה משום שחובה לתקן  .

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, ד ו ד כתב:

אין בשום רכב שום תקלה שאינה פתירה, הבעיה היא שבלא מעט מוסכים  הרגילו את הציבור לאכול חארטות מרות יקרות ולרוב מזיקות, שמבוססות בעיקר על אפס ידע. אם יצרן הרכב טרח ובנה מערכת דיווח שתרשום לנהג תקלה,  זה לא כי בא לו בחלום, זה משום שחובה לתקן  .

ובאופן קונקרטי מה אני יכול לעשות?

גם במוסך המרכזי של יונדאי כשהגעתי עם התקלה הזאת בתחילת כל האירוע, מנהל העבודה אמר שזו תקלה מאוד מסובכת לפתירה.

פורסם

גם אני חושב שאין דבר כזה תקלה לא פתירה " מכירים את התקלה" ואין מה לעשות וכו הרי הרכב לא נולד כך ולא יצא עם תקלת תערובת ענייה מהמפעל נכון ב 2011 .

צריך להבין את התקלה כמו שקיריוטוש כתב שמגיעה ממפות הדלק הנלמדות אשר מגיבות לסיגנאל מחיישן חמצן עליון (שמשקר או לא ) ועל המאבחן להסיק זאת .

והכי חשוב להבין מתי התערובת ענייה? - אם בסרק זה ......1.2.3 ועם בסל"ד גבוה עומס גבוה זה ....4.5.6 כולל גם ממיר שאולי סתום חלקית  אבל בטח לא מחשב או תוכנה שצריך לשנות 

אבחון זה מקצוע שדורש גם משאבים אישיים וגם תוכן טכני רב מהמוסך

תנסה להתחבר לאחד כזה

 

חיים יוד.

  • אהבתי 1
פורסם

יכול היות שזו בעיה מסובכת, נראה לי שרמת הידע שלו ושל המאבחנים במוסך אמורה להספיק גם לפתרון בעיות קשות - זה יעודם.  לא רוצה להעלות צעדים שהייתי נוקט מול המוסך פשוט מצב מביש ומתסכל. מאידך קצת הזוי משום שחוסר הידע הצועק לשמים מצד אחד, ומצד שני התרומה והשפעה חיובית שכנראה לא מבוטלת על  תזרים המזומנים שלהם.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, idom88 כתב:

ובאופן קונקרטי מה אני יכול לעשות?

גם במוסך המרכזי של יונדאי כשהגעתי עם התקלה הזאת בתחילת כל האירוע, מנהל העבודה אמר שזו תקלה מאוד מסובכת לפתירה.

לחיות עם זה ולתת לרכב למות מוות ארוך ומייגע 
או לחפש איש שעוסק בתחום ומכיר את המערכת לעומק כדי לאבחן ולסדר את התקלה כראוי, יש כזה אחד איפה אי שם בארץ מאחל לך המון מזל למצוא אותו
וזה כנראה גם לא היה זול

או שתחפש ספרות מלאה של המערכת, ותחקור לעומק את הנושא 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
פורסם
לפני 3 שעות, idom88 כתב:

גם במוסך המרכזי של יונדאי כשהגעתי עם התקלה הזאת בתחילת כל האירוע, מנהל העבודה אמר שזו תקלה מאוד מסובכת לפתירה.

יופי של תשובה מצד המוסך המרכזי. אמור להיות להם קשר עם היצרן, אז למה מסובכת לפתירה? למה הם קיימים אם לא גם לדברים כאלו? נסה ליצור קשר עם היבואן ועם היצרן בקוריאה.

פורסם
לפני 5 שעות, idom88 כתב:

ובאופן קונקרטי מה אני יכול לעשות?

קיורטוש כתב לך במפורש - דבר איתנו בקודי תקלה,

אי אפשר לנחש בשלט רחוק

כבר חתמתי...

פורסם
לפני 6 דקות, yairw כתב:

קיורטוש כתב לך במפורש - דבר איתנו בקודי תקלה,

אי אפשר לנחש בשלט רחוק

P2096 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1

 

אותה תקלה כמו בפתיחת השרשור

פורסם
בתאריך 3.4.2024 בשעה 10:12, idom88 כתב:

אספר את סיפור הרכב ומאוד אשמח לעזרה דחופה.

 

יונדאי פרימיום i25, 2011, עם 180,000 ק"מ, אצלי 8 שנים בלי תאונות, מחירון 30,000 ש"ח, עומד להחליף רכב.

 

לפני 3 שנים נדלקה נורת צ'ק אנג'ן, בהתייעצות עם מוסכים שונים אמרו לי שלא ברור להם אם זה החיישן חמצן או הממיר הקטליטי, אבל בגלל שעברתי טסטים אחרי איפוס נורה - לא המליצו לי לתקן. אין לי את קוד התקלה.

לפני חודש לאחרונה החלטתי לתקן, הוחלף חיישן חמצן אצל מקום שמומחה בממירים קטליטים.

אחרי שבוע הנורה חזרה.

המשכתי לסוע חודש (חוסר זמן), ופתאום הרכב התחיל לקרטע - דוושת הגז הפסיקה להגיב באמצע נסיעה לכמה שניות בכל פעם, וזה הלך והחמיר.

התגלגלתי עם האוטו בשארית כוחותיו למוסך מרכזי כלמוביל בפ"ת, עלות בדיקה 750 ש"ח (מתקזזת מהתיקון).

 

במחשב התגלו קודי תקלה:

P2096 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1

P0562 - System Voltage Low

 

שלחו את המחשב לבדיקה במעבדה (400 ש"ח) והגיעו למסקנה שצריך להחליף את המחשב, וגם את האלטרנטור שהם החליטו שהוא גרם לו לנזק הזה.

מבקשים על כך 4,700 ש"ח כולל מע"מ, עבור מחשב מפירוק בלי אחריות! (מחשב 2,000,  אלטרנטור 2,400, בדיקת מעבדה 400)

 

והכי הזוי - הם לא מתחייבים שזה יפתור את הבעיה.

כרגע הם רוצים להתמקד בבעיות שהם כן מצאו, רק אחרי שיחליפו יוכלו להמשיך לבדוק את הרכב ולראות אם הבעיה נפתרה או אם יש בעיות נוספות.

בנוסף, התקלה של תערובת עניה כנראה לא תפתר מזה וצריך להמשיך לבדוק אותה.

כלומר מבקשים 4,700 ש"ח ולא בטוחים שזה יפתור את הקרטועים, ולאחר מכן להמשיך לבדיקת עניין התערובת.

 

 

אז שאני אסכם, עוד מעט חודשיים, ואתה (כמעט) באותו מקום, וכמו שאתה רואה ההמלצות/עזרה פה לא קידם אותך לשום מקום מעבר מה שקבעו במוסך מרכזי, אבל מה שצרם לך זה המחיר ושלא מוכנים לתת לך אחריות מעבר ל-3 חודשים ומראש גם אמרו לך ש-P2096 זה עוד תשלום נוסף.
אחד הבעיות בתחום של רכבים זה הניסיון לקשור דברים, ומה לעשות לפעמים אתה חוטף מכמה חזיתות בו זמנית, ללא קשר אחד לשני.
מה עם אחריות של "מומחה לממירים" ? אין לך קודים אז גם לא בטוח שזה מה שהיה, לפחות אתה יודע איזה חיישן החליפו מס' 1 או 2 ?
והמוסך האחרון התחייב שיפתור לך את כל התקלות ?

תעלה בבקשה את הדו"ח מה נעשה במרכזי ואתה רשמת שנתנו לך אחרי ששילמת את הכופר.
אחרי ארצה להוסיף משהו בקשר לקוד P0562.

 

מראש הגבתי בדיון הזה רק כאשר דובר על החלפת מחשב, שהרבה פעמים שיכפלתי אבל בגלל סיבות אחרות... 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 23.5.2024 בשעה 10:08, idom88 כתב:

בקיצור מה אתם מציעים לעשות?

חלק פה אומרים שמכירים את התקלה והיא לא פתירה, חלק אומרים שכן פתירה.

מה המלצתכם?

 

עדיין חושד בחיישן למבדה...

תבדוק אם שמו מקורי/איכותי ואם לא אז תשים מקורי/איכותי...

בהצלחה.

Detailer.gif

×
×
  • תוכן חדש...