Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 3.4.2024 בשעה 10:42, lior2321 כתב:

אני בדיוק אחרי כזאת תקלה ביונדאי אלנטרה ומכיר מקרים דומים, בעיה נפוצה ביונדאי זה הממיר הקטליטי שלא מאריך חיים.

הוא בנוי מכוורת שנסתמת ובשלב מסויים כאשר הגזים של המנוע דוחפים ונבנה לחץ היא מתפוררת וסותמת את הפליטה, הגזים חוזרים למנוע ולמעשה חונקים אותו.

 

חירטוט ישראלי (במיוחד מה שהדגשתי באדום), כי לא פותרים את שורש הבעיה, לכן אתה תמשיך להחליף את הממיר (אם זה תחליפי אז בכלל).

לפני 19 שעות, yairw כתב:

איך זה מגיע למצב כזה?

במקרה המצולם בגלל הקוד שרשמתי. צריך אבחון מדוייק במנועים האלו/תלוי סוג קוד ולצערי לפעמים צריך לעשות בדיקה יזומה כי אין קוד !

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 23 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

במקרה המצולם בגלל הקוד שרשמתי

להדיוט כמוני, זה נראה כאילו הכוורת הפנימית נמסה!

ראיתי כאלה שנשברו או התפוררו בחלקם, אבל כזה עוד לא ראיתי, נראה כמו גבינה מותכת

כבר חתמתי...

פורסם
לפני כשעה, topop כתב:

קיורטוש, מה המלצתך לפות"ש?

בלי קודים אין מה להמליץ, ולא נכחה ימים/שבועות לתגובה של פות"ש, אבל המלצה גורפת למצוא מוסך שבאמת מבין בדגמים האלו, כי כל מה שאתם מתארים זה רק לטפל בנזקים תוצאתיים, שורש הבעיה בכלל מתחיל ממקום אחר לרוב !

לפני 57 דקות, yairw כתב:

להדיוט כמוני, זה נראה כאילו הכוורת הפנימית נמסה!

ראיתי כאלה שנשברו או התפוררו בחלקם, אבל כזה עוד לא ראיתי, נראה כמו גבינה מותכת

רואה את זה על תקן שבועי, כל התחום של תחליפי/השתלות זה בכלל עוגמת נפש אחד גדול ללקוח לרוב לצערי, מעט אגזוזנים מקצועיים פגשתי לצערי (באופן עקיפי דרך מוסכים כי אני לא עובד מולם לרוב).

  • אהבתי 3
פורסם (נערך)

לצערי זה רק יחמיר, אבל הפורום הזה ובטח לא אני נשנה את זה, מצוקת כ"א בתחום הזה מאז 07.10 פשוט מזעזע, ושל מוכשרים בכלל (כי גם אין תמורה הולמת), ניחא לגבות כסף על לא לעשות כלום, הבעיה שהרבה פעמים ע"י פעולה לא נכוכה עקב איבחון שגוי מהיסוד עושים יותר נזק !!! 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

כל התחום של תחליפי/השתלות זה בכלל עוגמת נפש אחד גדול ללקוח לרוב לצערי, מעט אגזוזנים מקצועיים פגשתי לצערי

למזלי עוד לא סבלתי מבעיות בממיר(ים), אבל משום מה אתה לא מפתיע אותי כלל,

הפעם היחידה שלי אצל אגזוזן הייתה לפני 2 עשורים, נשלחתי ע"י המוסך המורשה אליו, רשת ידועה:

"יש לך דוד מקורי ב1000 שקל וחלופי ב500 שקל."

"מקורי." עניתי בלי להסס.

"אין מקורי, רק חליפי." ענה גם בלי להסס

אין ברירה.

 

הרכב חזר רועש ומעשן, התכופפתי לראות למה,

זה נראה כאילו הריתוך בוצע כאשר הרתך החזיק את הרתכת עם האצבעות של הרגליים ואמר יאללה ננסה,

הרכב המדובר היה רנו טווינגו, על הדוד ששונה לחלוטין בצורתו מהמקורי היה כתוב בטוש "רנו 5".

מצאתי באינטרנט תמונה שדומה לריתוך שהוא עשה, רק שאצלי היו גם חורים גדולים, נראים לעין, שהעשן יוצא מהם,

אה, וכשהגעתי הביתה, הריתוך נשבר והדוד נפל.

image.png.65d66e0741ff6aa9cbed76b9e00b46d7.png

 

בסוף הזמנתי אגזוז קומפלט (לא רק דוד אחורי) מאיביי גרמניה, 50+ יורו, המשלוח עלה יותר, התקנתי לבד ולמדתי לקח חשוב בחיים

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

פורסם
בתאריך 20.5.2024 בשעה 11:00, idom88 כתב:

עדכון -

נורת הצ'ק אנג'ן שוב מתריעה על תערובת עניה.

המוסכניק דיבר עם מישהו שעובד במוסך המרכזי והוא טוען שזו בעיה ידועה ביונדאי ואין שום דרך לתקן אותה, לא משנה מה מחליפים.

 

אני תוהה איך אוכל למכור ככה את הרכב ולשכנע את הקונה שהנורה באמת לא מצביעה על תקלה.

הצעות?

אמרתי את זה מספר פעמים, באמת שיש הרבה אנשים מוכשרים פה בארץ, אבל אני לא מכיר אחד שיודע לפתור את התקלת תערובת p2096, בלי לשחק במחשב ולעקוף את התקלה. זו תקלה בעייתית בארץ ובעולם, מופיעה על שלל דגמים גם מודלים חדשים 2019 צפונה. 

פורסם
לפני 12 שעות, yairw כתב:

הרכב של פותח השרשור הוא שנת 2011 אם אינני טועה

גם מודלים חדשים 2019 צפונה

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, barak5915 כתב:

באמת שיש הרבה אנשים מוכשרים פה בארץ, אבל אני לא מכיר אחד שיודע לפתור את התקלת תערובת , בלי לשחק במחשב ולעקוף את התקלה.

לא מסתדר לי החיבור שעשית בין מוכשרים ולשחק במחשב ולעקוף את התקלה p2096. מוכשר בתחום שישחרר רכב עם מעקף כל שהוא הוא איש-רע גונב דעת .  אין ספק ש"המוכשר" יודע ומבין שהפתרון שלו הוא אחיזת עינים ומתקון בדוק  לנזקים עתידיים - אבל  מי איכפת לו.  בהמשך, אחרי חודש חודשיים ואולי שנה, בסוף בסוף בעל הרכה יאלץ להתמודד עם השאלה הקשה מה עושים כאשר הצעות מחיר לתיקונים ואולי מידי אותו סוג של מוכשרים, תמיד גבוהות והזויות. שלא להזכיר עלויות בדיקה שברוב - רוב המקרים זו זריקת כסף מיותרת לחלוטין.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
  • אהבתי 2
פורסם
לפני 13 שעות, yairw כתב:

למזלי עוד לא סבלתי מבעיות בממיר(ים), אבל משום מה אתה לא מפתיע אותי כלל,

הפעם היחידה שלי אצל אגזוזן הייתה לפני 2 עשורים, נשלחתי ע"י המוסך המורשה אליו, רשת ידועה:

"יש לך דוד מקורי ב1000 שקל וחלופי ב500 שקל."

"מקורי." עניתי בלי להסס.

"אין מקורי, רק חליפי." ענה גם בלי להסס

אין ברירה.

 

הרכב חזר רועש ומעשן, התכופפתי לראות למה,

זה נראה כאילו הריתוך בוצע כאשר הרתך החזיק את הרתכת עם האצבעות של הרגליים ואמר יאללה ננסה,

הרכב המדובר היה רנו טווינגו, על הדוד ששונה לחלוטין בצורתו מהמקורי היה כתוב בטוש "רנו 5".

מצאתי באינטרנט תמונה שדומה לריתוך שהוא עשה, רק שאצלי היו גם חורים גדולים, נראים לעין, שהעשן יוצא מהם,

אה, וכשהגעתי הביתה, הריתוך נשבר והדוד נפל.

אתה מתאר מקרה קיצון, ועסקים כאלו נעלמים כל הזמן, כווווווולם רוצים רק לעשות טיפולים של פילטרים/שמנים, אבל רכב מודרני יורו 6, זה סיפור שונה, ולא יעזור 30-40 שנה ניסיון,אם לא התקדמו ולמדו, לא שווים כלום.
תוסיף לזה שכל מוסך כללי (שזה לעצמו טעות, אין ברירה אלא להתמחות ביצרן ספציפי) נהיה כולבויניק מאבחן גירים/אגזוזן/צמיגייה וכיוון פרונט, בלי להבין את העקרון תפקוד בסיסי של מנוע לפי יצרן ששונים באליל, כי מה לעשות לא כל ICE אותו דבר...תבין את התמונה.
אגזוזן תותח של היום חייב להיות בן אדם מלומד, כי העמיסו הרבהההה חיישנים/אקטואטורים ודחסו הכל לרכיב אחד, אתן לך דוגמה של מנוע דיזל עם תקן יורו 6.

של PSA

 

525.thumb.jpeg.4331727e2cc56bd942e7317fa5abea2a.jpeg

 

וזה של וואגיות

EA288Euro6.thumb.png.a9b132afb51bea35a9edc787a5fb9f72.png

 

ובמנוע בנזין החל מ-EURO 6D מסביבות 2018-2019 לרוב הוסיפו להם גם מסנן חלקיקים GPF/PPF/OPF (כל אחד קורא לו אחרת) .

 

 

לפני 13 שעות, barak5915 כתב:

אמרתי את זה מספר פעמים, באמת שיש הרבה אנשים מוכשרים פה בארץ, אבל אני לא מכיר אחד שיודע לפתור את התקלת תערובת p2096, בלי לשחק במחשב ולעקוף את התקלה. זו תקלה בעייתית בארץ ובעולם, מופיעה על שלל דגמים גם מודלים חדשים 2019 צפונה. 

זה שאתה תמשיך לחזור על זה בלי סוף , זה לא אומר שאתה צודק, וזה שאתה לא מכיר זה לא אומר שהם לא קיימים!
פה המקום להגיד (אחרי שלא פעם האשימו אותי שאני רק רק מקטר ויורד אלייהם), שיש כמה בארץ שהם בליגה בינלאומי !
זה לא פיזיקה גרעינית, פשוט ל-P2096 עם/בלי P0141 זה דבר אחד, P2188 P2191 ביחד או לחוד זאת אופרה אחרת..ויש עוד כמה קודים קשורים, פשוט צריך להבין את השורש של הבעיה, כי יש תגובת שרשרת קוד שמחולל קודים נוספים, ולא פעם מנסים לתקן את הקודים האלו, שהיו נעלמים ישר אחרי שתיקנתה את המהולל הראשי !
אני בצד של המחשבים, וממש לא משחק איתם, מבין את עיקרון העבודה שלו, ולעשות DECAT זה הדבר הכי מטומטם לעשות (ולגזור על רכב הזה לעבור טסט רק בקומבינה), לא לדבר שהרבה פעמים אתה מריח את הסירחון שלו ולא פעם צריכת דלק מוגזמת.

לפני 13 שעות, yairw כתב:

הרכב של פותח השרשור הוא שנת 2011 אם אינני טועה

זה תקף למנוע אטמוספרי 1.4-1.6 MPI שיצרו בין 2007-2018, ולצערי גם ב-1.25 G4LA שיצרו עד 2020

מנוע של פות"ש
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=18

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
פורסם
לפני 25 דקות, ד ו ד כתב:

לא מסתדר לי החיבור שעשית בין מוכשרים ולשחק במחשב ולעקוף את התקלה p2096. מוכשר בתחום שישחרר רכב עם מעקף כל שהוא הוא איש-רע גונב דעת .  אין ספק ש"המוכשר" יודע ומבין שהפתרון שלו הוא אחיזת עינים ומתקון בדוק  לנזקים עתידיים - אבל  מי איכפת לו.  בהמשך, אחרי חודש חודשיים ואולי שנה, בסוף בסוף בעל הרכה יאלץ להתמודד עם השאלה הקשה מה עושים כאשר הצעות מחיר לתיקונים ואולי מידי אותו סוג של מוכשרים, תמיד גבוהות והזויות. שלא להזכיר עלויות בדיקה שברוב - רוב המקרים זו זריקת כסף מיותרת לחלוטין.

כי מה לעשות, כדאי להבין את הבעיה צריך לעשות בדיקות מעמיקות, שזה לא מתכתב עם מה שקורא בשוק !
בדיקת FUEL TRIM , שעל סמך זה מחשב ניהול מנוע עושה התאמת תערובת (מנסה לשמור על יחס 14.7:1 תערובת סטוכיומטרית כל הזמן, תלוי כמובן מול תנאי עומס/מצערת) ובטח עד לרמה של לבדוק ולהבין את הערכים של STFT ו-LTFT, היא אחת המדידות החשובות ביותר בעת פתרון תקלות במנוע בנזין, בעומס חלקי במצערת מלאה.....שם קבור הכלב לרוב!
אבל לפעמים זה מצריך שני אנשים אחד נוהג והשני עם סורק נורמלי, או במקצועי לעשות הקלטה של לייב דטא.

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, Shaike.Zam כתב:

גם מודלים חדשים 2019 צפונה

תודה, אני יודע הבנת הנקרא (אבל אם אסתבך אקרא לך בפעם הבאה),

זאת הייתה הרמה להנחתה, כי כשאתה כותב את זה ככה - איך אני אמור להבין מה הטווח התחתון? גם מנוע של קיה משנות ה80 נכנס? 

 

לפני 8 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אתה מתאר מקרה קיצון, ועסקים כאלו נעלמים כל הזמן

בדקתי, לצערי עדיין העסק קיים, גם רואה את המדבקות שלו עם רכבים (הוא מדביק לך בלי לבקש)

 

לפני 8 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ביחד או לחוד זאת אופרה אחרת..ויש עוד כמה קודים קשורים, פשוט צריך להבין את השורש של הבעיה, כי יש תגובת שרשרת קוד שמחולל קודים נוספים

יש לי דוגמא מצויינת דומה לזה מיצרן אחר,

רכשתי XC60 T6 שנת 2010, אחרי כמה חודשים נדלקה נורת מנוע, סורק סיני זול אומר P0420

נוסע למוסך שחבר שלי עובד בו בתור מאבחן תקלות,

החבר (שגם מלמד איבחון רכבים במכללה) סורק את הרכב יחד עם מנהל העבודה שלו - "תראה, אין מה לעשות - זה ממיר." ומראה לי על הסורק המשוכלל שלו - P0420.

אני לא רוצה להאמין לזה רק בגלל המחיר שזה עולה לתקן, פונה למומחה לרכבים הנ"ל שהומלץ פה בפורום,

בלי היסוס הוא אומר לי בטלפון "אין לך בעיה בממיר ב99%, רוב הסיכויים שהטרמוסטט שלך נשבר פנימית."

זה עושה לי אפס הגיון מכני (זה רק תחביב עבורי, אני איש לוגיסטיקה), אז מבקש הסבר והוא הסביר לי כך:

 

לטרמוסטט בדגם הזה יש נטייה להישבר פנימית, ברוב המקרים הוא נשבר ונתקע על פתוח, כך שמרגע ההנעה המים זורמים ומקררים את המנוע,

המחשב מזהה שהרכב לא מתחמם ומוסיף דלק לתערובת בכדי לזרז תהליכים, ומוסיף ומוסיף ומוסיף עד שנדלקת נורה (בטח גם אחרי).

מזמין בית טרמוסטט חדש, הבחור מגיע, מפרקים והטרמוסטט קופץ החוצה, כי היה שבור בדיוק כמו שהוא אמר, 

שלוש שנים עברו מאז ואין זכר לP0420.

 

חבר שלח אותי להחליף ממיר, חבר שהוא מורה לדיאגנוסטיקה, חבר שעובד בתור דיאגנוסטיקן.

 

אז בדיוק כפי שאמר ידידי העוגה ההונגרית,

 

1. מי שבאמת רוצה לפתור את כל הבעיות - כמו שצריך - חובה להתמחות ביצרן רכב ולא להתפזר על הכל

2. התקלה האמיתית יכולה להיות עם קשר קלוש עד קלוש מאוד לקוד התקלה שמופיע בסורק

 

מאבחן רכב מודרני, בעיניי ולעומתי - הוא גאון אלקטרוניקה וחשמל בעל הגיון בריא ויכולת חשיבה גבוהה

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yairw
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, ד ו ד כתב:

לא מסתדר לי החיבור שעשית בין מוכשרים ולשחק במחשב ולעקוף את התקלה p2096. מוכשר בתחום שישחרר רכב עם מעקף כל שהוא הוא איש-רע גונב דעת .  אין ספק ש"המוכשר" יודע ומבין שהפתרון שלו הוא אחיזת עינים ומתקון בדוק  לנזקים עתידיים - אבל  מי איכפת לו.  בהמשך, אחרי חודש חודשיים ואולי שנה, בסוף בסוף בעל הרכה יאלץ להתמודד עם השאלה הקשה מה עושים כאשר הצעות מחיר לתיקונים ואולי מידי אותו סוג של מוכשרים, תמיד גבוהות והזויות. שלא להזכיר עלויות בדיקה שברוב - רוב המקרים זו זריקת כסף מיותרת לחלוטין.

אולי לא הסברתי את עצמי מספיק טוב, אני אנסה להסביר טיפה יותר ברור. 

 

אמרתי שיש פה בארץ ישראל הרבה מוסכים מוכשרים. 

 

אמרתי שאני לא מכיר מוסך אחד שיודע להתחייב שהוא פותר את התקלה.p2096 

 

 

ואמרתי במשפט אחרי זה, שעקב הניסיון הזה מעל עשור עם התקלה הזו, הפיתרון היחידי שאני שמעתי עליו הוא התעסקות במחשב. 

 

למען הסר ספק, אני לא מטפל בתקלה הזו, וגם לא מתעסק עם המחשב, אם זה לא היה ברור, אז עכשיו זה כנראה יותר ברור.  אני פשוט שולח את הלקוחות למוסך שלהם ומבקש מהם שיתיעצו איתו.

יש לי בערך 2 לקוחות ביום, שמגיעים אליי עם התקלה הזו בממוצע. 

עריכה אחרונה על ידי barak5915

×
×
  • תוכן חדש...