Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, Alberrto כתב:

מקווה מאוד שהתקלה לא תחזור אחרי החלפת המחשב, קשה לי להאמין שזו באמת הייתה בעיה
אלטרנטור בדר"כ מספק 14.5V אם תקבל וולט אחד יותר, קשה לי מאוד להאמין שזה ישרוף מחשב, אולי לאחר תקופה ארוכה
תעדכן אותנו אם משהו השתנה , דרך צלחה 

 

אכן אתה צודק. מתח המוצא של האלטרנטור עשוי להיות בתנאים מסויימים מעל ל-15 וולט כאשר הטמפ' החיצונית מתחת ל-0 מעלות צלזיוס (ראה תמונה מצורפת מספרות ייצרן).

 

אם המתח שנמדד הוא 15.8 וולט בטמפ' חיצונית של 15-25 מעלות צלזיוס זה לא תקין.

 

אם מתח המוצא של אלטרנטור הוא 15.8 וולט לא אמור לגרום לשום נזק לרוב המחשבים המותקנים ברכב. הנחת הייסוד או השיקול בתכנון המעגלים האלקטרונים של המחשבים היא שהמתח המקסימלי במערכת החשמל ברכב עלול להיות 18 וולט.

באלטרנטורים מסויימים מותקנים דיודות זנר ליישור מתח החילופין במקום דיודות סיליקון או שוטקי אשר

מגבילות את מתח המוצא ל-20-23 וולט.

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

איזה כייף לי :)

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אגב עוד משהו שרציתי לומר, העלו פה את התמונה הבאה :
58745.png.4c5e155d727b55f3faa586f63b4efc74.png

לפי דעתי לא מדובר פה בנזק, זה פשוט סיליקון אפור / שקוף שמכסה את הפינה איפה שיש צורה של חתח מיוחד כדי שהלוח יתאים 
לתוך הקופסא, זאת הצורה של הלוח :
image.png.28353d7c7ab868842cb512a0c2d4b07d.png

תשמור את המחשב, לדעתי הוא תקין
לך תדע אולי יצוץ עוד משהו, זה יכול לעזור בדיאגנוסטיקה

פורסם
לפני 52 דקות, Alberrto כתב:

לפי דעתי לא מדובר פה בנזק, זה פשוט סיליקון אפור / שקוף שמכסה את הפינה איפה שיש צורה של חתח מיוחד כדי שהלוח יתאים 
לתוך הקופסא, זאת הצורה של הלוח :
 

 

אכן בהסתכלות הראשונית  הסיליקון המקורי והשקוף מבלבל, אולי פתחו/סגרו כמה פעמים, והחיפוש אחרי ה"חור" שכל הזמן הזכירו לפות"ש מטעה, מנגד לשניה לא טענתי שבגלל זה המחשב נהרס.

ניגשתי למסמכים שלי, אתה צודק.

 

MEG17912.thumb.jpeg.7499ef8ceb88e66a55f012d8745aef4a.jpeg

 

חוזר שוב פעם, המחשב הזה לא מת לגמרה, וכאשר בעבר פתחנו לראות לא ראינו שום סימן ויזואלי, אבל עובדתית כמה רכיבים הפסיקו לעבוד נכון או זייפו.

המחשב שהרכיבו לו מן הסתם משומש והעבירו אליו נתונים !

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

 

אכן בהסתכלות הראשונית  הסיליקון המקורי והשקוף מבלבל, אולי פתחו/סגרו כמה פעמים, והחיפוש אחרי ה"חור" שכל הזמן הזכירו לפות"ש מטעה, מנגד לשניה לא טענתי שבגלל זה המחשב נהרס.

ניגשתי למסמכים שלי, אתה צודק.

 

חוזר שוב פעם, המחשב הזה לא מת לגמרה, וכאשר בעבר פתחנו לראות לא ראינו שום סימן ויזואלי, אבל עובדתית כמה רכיבים הפסיקו לעבוד נכון או זייפו.

המחשב שהרכיבו לו מן הסתם משומש והעבירו אליו נתונים !

אני לא שולל את דיברך, יכול להיות שהמחשב באמת מזייף אולי יש מיקרו סדקים בלוח שגומרים לו לפעול בצורה לא סדירה (כוונתי הייתה לנזק פיזי בעת הפתיחה)
וכן לפי איך שפתחו וסגרו שוב עם הדבק לדעתי נראה קצת חאפרי ואני לגמרי יכול להבין מאיפה אפשר היה לחשוב שיש נזק פיזי
בין אם מדובר במעבדה "מוסמכת" שטענה שיש "חור" לבין הפירוק שנעשה ע"י הפותח שרור, הכל יכול להיות .
לפי הדמיון שלי מעבדה מוסמכת הייתה אמורה לנקות את כל הסיליקון הישן ואז להדביק עם חדש, אבל אני כנראה כבר מגזים ?
או לא לפתוח את המחשב כלל אם עובדים עם צב"ד מתאים לבדירך,
למדתי הרבה מהתגובות הקודמות שלך, לא דמיינתי שיש בכלל מוסכים בארץ שיודעים לבדוק מחשבים, תאמת חידשתי לי, מאוד מופתע שיש אנשים מקצועיים בתחום
אשמח אם תוכל לשתף קצת בקצרה איך אפשר להגיע אליך בבעיות דומות 

 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
פורסם (נערך)
לפני 24 דקות, Alberrto כתב:

לפי הדמיון שלי מעבדה מוסמכת הייתה אמורה לנקות את כל הסיליקון הישן ואז להדביק עם חדש, אבל אני כנראה כבר מגזים ?
או לא לפתוח את המחשב כלל אם עובדים עם צב"ד מתאים לבדירך,
למדתי הרבה מהתגובות הקודמות שלך, לא דמיינתי שיש בכלל מוסכים בארץ שיודעים לבדוק מחשבים, תאמת חידשתי לי, מאוד מופתע שיש אנשים מקצועיים בתחום
אשמח אם תוכל לשתף קצת בקצרה איך אפשר להגיע אליך בבעיות דומות 

במחשב ישן כזה, החומר האפור הזה כמעט בלתי אפשרי לנקות, בדור חדש של מחשבים החומר יותר ידודי מנגד יש סכנות אחרות שמקשה מאוד לפתוח, עדיין אף אחד לא ישקיע בזה יותר מדי, אסתטיקה זה לא אישיו, העיקר לא לפגוע ברכיבים, ולאטום אותו נכון אחר כך.
המוסכים בעצמם לרוב משתמשים בגורם חיצוני מעבדות/או אנשים כמוני, כי זה מצריך ידע/ציוד ייעודי שונה באליל מציוד דיאגנוסטיקה ובטח גם ציוד OEM/דילר לא מאפשר פעולות כאלו, ואני עובד רק עם מוסכים, אבל תרגיש חופשי לשאול פה בפורום, לפעמים מבקר פה.

 

נ.ב.

שנים יש כמה מעבדות כאלו, הרי בעבר כמעט כל פעולה היה מצריך פתיחה פיזית של מחשב, והיו מחליפים פיזית EEPROM (שם מאוכסן האימבולייזר וכל מני נתונים חשובים של קונפיגורציית רכב), בעשור אחרון יש כלים סופר מתוחכמים שמאפשר לנו לגשת בצורה אחרת לנתונים, מנגד גם הדור החדש של מחשבים הרבה יותר מתוחכמים, המידע מוצפן יותר, וזה משחק של חתול/עכבר.

בזכות אנשים כמוני, וסט התנעה זה וואחד סיפור יקר ברכב מודרני, יכולים לשלול/או לתקן בעיות בצורה אחרת ויותר מתוחכמת.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 2
פורסם

עדכון - האוטו אמנם נוסע בסדר, אבל אחרי 50-80 ק"מ נסיעה נדלקה לי עכשיו שוב נורת הצ'ק אנג'ן..

למישהו יש קיר שאדפוק בו את הראש?

פורסם
לפני 26 דקות, idom88 כתב:

עדכון - האוטו אמנם נוסע בסדר, אבל אחרי 50-80 ק"מ נסיעה נדלקה לי עכשיו שוב נורת הצ'ק אנג'ן..

למישהו יש קיר שאדפוק בו את הראש?

 

בודק את הכתוב בקישור המצורף. אולי הבחור יכול לעזור לך.

 

 

איזה כייף לי :)

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון -

נורת הצ'ק אנג'ן שוב מתריעה על תערובת עניה.

המוסכניק דיבר עם מישהו שעובד במוסך המרכזי והוא טוען שזו בעיה ידועה ביונדאי ואין שום דרך לתקן אותה, לא משנה מה מחליפים.

 

אני תוהה איך אוכל למכור ככה את הרכב ולשכנע את הקונה שהנורה באמת לא מצביעה על תקלה.

הצעות?

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, idom88 כתב:

עדכון -

נורת הצ'ק אנג'ן שוב מתריעה על תערובת עניה.

המוסכניק דיבר עם מישהו שעובד במוסך המרכזי והוא טוען שזו בעיה ידועה ביונדאי ואין שום דרך לתקן אותה, לא משנה מה מחליפים.

כרגיל תשובה טיפוסי של לנפנף... הקוד P2191 ?

אם כן, ולא תטפל בזה,בהמשך גם ידפוק את הממיר הקטליטי ! (תמונות קשות)

 

5421.thumb.png.efae2295e9210844a131a2f12cfc2e71.png

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

ממליץ ומחזק את ההמלצה על רמי שירותי רכב, תלך אליו, היית חוסך בזבוז ימי עבודה וטרטורים, חבל על הזמן

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם
בתאריך 3.4.2024 בשעה 10:42, lior2321 כתב:

אני בדיוק אחרי כזאת תקלה ביונדאי אלנטרה ומכיר מקרים דומים, בעיה נפוצה ביונדאי זה הממיר הקטליטי שלא מאריך חיים.

הוא בנוי מכוורת שנסתמת ובשלב מסויים כאשר הגזים של המנוע דוחפים ונבנה לחץ היא מתפוררת וסותמת את הפליטה, הגזים חוזרים למנוע ולמעשה חונקים אותו.

נפתרה הבעיה אחרי פירוק של הממיר והחלפתו לחדש (חליפי ולא מקורי), פירוק כל צנרת האגזוז ושטיפתה (יצא מלא אבקה כסופה), הפעלת המנוע בלי אגזוז להיפטר מהאבקה, החלפת חיישן חמצן, פילטר אוויר ועל הדרך מצתים (כי כבר הייתי במוסך-לא חובה).

אני חושב זה בדיוק מה שאמרתי


×
×
  • תוכן חדש...