-
הודעות
1,796 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
1
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Jack457
-
זה דבר שאומרים תמיד והוא כנראה נכון למרבית המשתמשים, כי הם גרים במרכז. זה פחות נכון למי שגר קרוב לשטח ומרבית הטיולים שלו לא דורשים 3 שעות לכל כיוון על כביש 6. בכל מקרה שאלתי הייתה לגבי אלו ששטח זה בכלל לא חלק מאורח החיים שלהם, לא מי שכן (בד"כ אפשר לזהות ע"פ מידת הג'אנט והצמיגים שהולכים ומידרדרים ממודל למודל). הם משלמים הון על שלדת סולם, הנעה כפולה, טרנספר, מיני בקרות, נעילות, עזרים, ניתוקים ושאר ירקות, מבנה שמושפע מזוויות גישה ונטישה ומשקל 2.5 טון -- דברים שלא ישתמשו בהם לעולם. הישראלי לא אוהב להיות פראייר אבל נוסע ברכב עם כל הטוב המיותר הזה בהרגשה שהוא לא. טוב, מיציתי...
-
כמובן. זו תשובה נכונה תמיד, ולכן היא לא מועילה אף פעם. השאלה שלי היא לא למה הם קונים את מה שהם רוצים, אלא למה "זה" מה שהם רוצים.(גם ה"ככה" לא לימד אותי הרבה). בהנחה שבסכום נמוך הרבה יותר אפשר לקנות רכב שיספק את העיקר: גבוה, נוח, מוצלח יותר בכביש (לפעמים מוצלח הרבה יותר בכביש), נאה יותר, בטוח יותר, מודרני יותר. בזמנו לא הבנתי למה אין בארץ היילנדר, שבארה"ב הוא הבחירה של טויוטה גדולה למי שלא צריך רכב שטח, והנחתי שזו מניפולציה של היבואן, לדחוף אנשים לרכוש LC גם כשאין להם שימוש לגביו. אני לא יודע אם זה נכון או לא, אבל זה לפחות הסבר עם קשר סיבתי לתופעה. רוב התשובות כאן נתנו הסברים מקטגוריית השופוני. כלומר הרכב אטרקטיבי לא אף על פי שהוא יקר, אלא בגלל שהוא יקר. גם זה הסבר, עגום ככל שיהיה.לפי זה הדיפנדר רצוי יותר מה-250 בגלל שהוא נותן פחות VFM, לא יותר. בעצם אני טועה: סובייקטיבית, לבעלים שלו יש כנראה המון נחת ממנו, וזה שווה לו בדיוק כי הרכב חסר תועלת. אגב דווקא יגואר, מוסטנג וכאלה נתפסים אצלי אחרת: אלה באמת רכבים כיפיים שיתכן שמי שמחזיקים אותם, לפחות חלקם, בעיקר נהנים מחוויית הנהיגה בהם (גילוי נאות: בעל מוסטנג ישנה לשעבר, שהוציאה לי את הנשמה כמו כל פאם פטאל ועד היום אני מתגעגע). אבל ברכבי שטח בלי שום ייחוד אחר זה פשוט מוזר לי. יגואר זה תענוג גם כשנוסעים לרמי לוי. רכב שטח הוא לא, בהשוואה למה שאפשר לקבל באותו כסף. תודה למגיבים כאן, נשארה מוזרות אבל יותר מוסברת.
-
ברור שלא צריך S&S אבל לא ברור למה רכב בגיל כזה צריך מצבר חדש.
-
לא מכיר את הרכב ודיאגנוסטיקה מרחוק זה תמיד סיכון, אבל כללית, אכן תקתוקים מקדימה בפניה איטית אבל לא בנסיעה ישרה יכולים להעיד על פעמון צירייה שבדרך להתפגר. זו שחיקה של הכדוריות בפנים וכהראה הגומיה קרועה וגם אין שם גריז. בנסיעה ישרה אין לחץ על הציריה אז אין רעש. ככל שהסיבוב מהודק ואיטי יותר יש יותר עומס. תבדוק אם זה מתגבר בסיבוב איטי מהודק מאוד ימינה או שמאלה. פיתרון זו גומיה חדשה ולמלא גריז, מתישהו תצטרך להחליף פעמון. זה בלאי טבעי. ולך למכונאי שיש לו זמן וסבלנות אליך...
-
בשנים האחרונות אני רואה המון רכבי שטח רציניים 4X4 שמתפקדים בפועל כ"רכבי יוקרה" לכביש בלבד וכלל לא לשטח. כלומר, אנשים משקיעים בלנקרוזר 250 רנגלרים ודיפנדרים, רכבים שאולי שליש מהעלות שלהם זה יצירת יכולות שטח גבוהות, בלי שום כוונה לרדת לשטח. הרבה הרבה יותר מאשר באירופה ואפילו יותר מארה"ב שבה הרכבים הנמכרים ביותר הם פיק-אפס (לא בהכרח 4X4).כשגרתי תקופה בארה"ב (ויסקונסין) היו רכבי שטח למי שהיה צריך רכב שטח. שם הצורך העיקרי הוא גרירה (של סירות ואופנועי ים). אנשים נוסעים במפלצות אבל אבל מי שרוצה אאודי או קדילק או אפילו אקספלורר לא קנה רנגלר או לנדקרוזר. והשאלה שלי: למה? איך נוצר כאן באופן כמעט ייחודי שוק שמוציאים בו המון כסף על יכולות שלא מנצלים אף פעם? למה הם לא קונים רכבי כביש הרבה יותר טובים? מה גם שחלק מהרכבים האלה, רנגלר למשל, הם נחותים בתור רכבי כביש יחסית למה שאפשר לקבל במחיר: רועשים, חלשים, התנהגות כביש בינונית, חלונות קטנים, איבזור ככה-ככה, לא מאוד נוחים ובזבזניים בדלק? (איך אני יודע שהם לא יורדים לשטח? כי בלי מיגון נורמלי, רצוי הגבהה מינימלית (מלבד מי שיש בולמי אוויר כמו הדיפנדר), ובעיקר בעיקר שעם צמיגי כביש 20 אינץ' או 18 אינץ' לא מטיילים בשטח, ובשביל שבילים בשרון לא צריך יכולות של LC).
-
ראשית, לא מאמין שזה רכב לחלפים. הרכב לפי מה שאת מתארת במצב נסיעה ותמיד יהיה לו שוק. יש רכבים שנקראים "לימונים" שרשימת התקלות בהם אינסופית. צריך להבדיל בין תחזוקה של חלקים מתבלים כגון ציריות וצמיגים ותקלות חריגות כגון גיר שלם (אם כי תקלות גיר במודל ידועות). אני מבין שנמאס לכם להתעסק איתו אבל במקומכם הייתי עובר דבר דבר בסבלנות, חשמלאי טוב, מיישר קו וממשיך לנסוע. אולי צריך לחשוב על מוסך פחות יקר. הקרנבל נותן הרבה מבחינת שימושיות ואם זה מה שאתם צריכים לא יהיה קל למצוא מחליפה. את יכולה לפתוח שרשור התייעצות מקביל רכישת רכב ובעיקר תופני ל 5008 לדעתי. 235000 לרכב דיזל זה לא הרבה. שימו כל חודש קצת כסף בפיקדון יעודי לתיקונים שלא יבוא על חשבון עו"ש. בכל מקרה בהצלחה!
-
איזה קטע, גם אני. רוצה, זאת אומרת...
- 2 תגובות
-
- 2
-
-
רכב לאישה ללא הרבה ניסיון בעיר עם מצוקת חניה
Jack457 פרסם הודעה בנושא של Muzic4Ever בתוך ייעוץ ברכישת רכב
נכון, זו התעסקות. אבל דברים קטנים אני מסדר לבד ונהנה מזה. פחות נהנה לשלם אגרות וביטוח... ה gv שנהגתי בהן היו ישנות וטובות, אין לי ניסיון עם חדשות יותר. זה לא רכב מלהיב ולא חסכני, אבל הרבה יותר "אוטו" ושימושי מהגימני, ובשטח עם כמה שיפורים נוסעת איפה שכולם נוסעים (בהנחה שאתה לא מחפש אקסטרים אלא טיולים משפחתיים). אמינות גבוהה כמו כל הסוזוקו. כולל אחת xl7 שמבחינת הגודל לא פחות מהפורסטר. א פרופו פורסטר שהיו כאן שדאגו אין תסתדר. הגברת תהיה חסרת ניסיון חודש, את הרכב תחזיקו שנים. -
שאלת איפה קונים מחוץ ליד2 אז כן, המגרשים הגדולים של הטריידים (הסתכלתי השבוע עבור חבר על קונה 2021 במצב ממש טוב בטריידמובל בעפולה והיא עדיין שם). יש גם הקבוצות בפייס. זה מייגע ולא יעיל ויש מלא אשפה, אבל פה ושם יש סחורה טובה. ב 2023 ראיתי רכב עם נתונים שאהבתי שאדם העלה לקבוצה, את הביטוח עליו שילמתי כבר אחרי 3 ימים. שילמתי 4 אלף מעל המחירון. הרכב לא מושלם וגיליתי כמה דברים שאולי גם המוכר (יד 4) לא ידע, אבל מרוצה מהקנייה, רכב ששווה להשקיע ולשמור לטווח ארוך.
-
פותש נראה לי שאתה פשוט מתבאס לשלם למןכר הזה. הוא לא בא לך בטוב. זה לגיטימי. כמו שכתבו לך זו כנראה עסקה טובה אבל שב עם עצמך ותראה אם אתה יכול לנטרל את הקטע הפסיכולןגי. אם כן מה טוב, אם לא אז לקנות רכב שכל פעם שתיכנס אליו תיזכר ותתבאס, גם זה שיקול.
-
השירוקו זו גולף מתוחה. אז החלקים עולים כמו כל vag לא דבר מיוחד. איפה הבעיה? בבעלים שקונים לשנה שנתים מתחרעים על הרכב מראש לא מתכוונים להחזיק בו אז לא משקיעים. ואלה רכבים שקל להרוס. נכון סטיגמה...
-
רכב לאישה ללא הרבה ניסיון בעיר עם מצוקת חניה
Jack457 פרסם הודעה בנושא של Muzic4Ever בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא הייתי מוותר על 4×4 אם זה חלק מאורח החיים שלכם. לכן הרעיון ללכת על גרנד ויטרה נראה לי. הרבה יותר שימושי ביומיום מגימני ויש 2 דלתות. אם זה היה רק בשבילה והיית שומר את הווינר הייתי הולך על סוויפט. אגב כרגע יש לי 4 כלי רכב (אחד מושבת) אכן ניגוס אבל אוטוטו רכב ישן חוזר לטסט 1 בשנה. והיות שהנסועה הסטנדרטית שלי מתחלקת בין כולם זה לא שההוצאה על תחזוקה היא רכב אחד × 4. בארהב יש אפשרות לבטח ביטוח צף שחל על הרכב שאתה נוסע בו כל זמן נתון . כבר שנים אני מנסה לשכנע שיהיה דבר כזה בארץ אבל זה שרשור אחר . -
כדאי שתיתן כמה מסלולים שאתה מכיר בתור דוגמא. וכמה אתה מתכוון לנסוע ברכב מנהלתית. מבין השניים הרקסטון (נגיד 2018) רכב כביש עדיף אפילו שיש לו שלדת סולם, סלון נעים יותר ןחדיש יותר. אבל בשטח סיפור אחר. הוא נמוך מאוד ומחייב הגבהה . הפג'ארו גבוה יותר ויש לו נעילה אחורית מכאנית שלרקסטון אין. כך שהפג'ארו עדיף בשטח על אף המתלים הנפרדים לעומת שלדת סולם. ברקסוון תצטרך כל הזמן להיזהר, הפגארו יסע בלי עניינים. רעיון מחוץ לקופסא קצת -- ניסן פתפיינדר שנמצא בערך באמצע. שלמרות שגם הוא צריך שיפורים זה רכב מוכר פחות והמחירים הרבה יותר נמוכים.
-
המשך הסאגה במשלוח (פדקס). לא סתם שמיינו ציריות תמימות לחלוטין כאלה שצריכות בדיקת התחבורע, היא גם לא מתבצעת. כתבו לי שהמפקח מגיע שלישי אחהצ. לא התקימה בדיקה. כתבו שיגיע יום ה'. שוב לא היתה בדיקה, כתבו ש"לא הספיק". בסוף עוד יחייבו אותי על דמי אחסנה... אמורים להיות חברת שילוח *מהירה* אגב ארצה המשלוח הגיע יחסית מהר. כל ההתמהמהות זה כאן. בינתיים הרכב מושבת. תענוג.
-
תמיד אבל תמיד יש לי בכיס. אל תשאלו כמה השארתי בשדות תעופה במהלך השנים.
-
מנגנון ההרמה וההעברה מצד לצד משרישימים, אבל השימוש העיקרי של ליפט זה לא להרים את הרכב, אלא שאפשר יהיה להיכנס מתחתיו. היית נכנס מתחת לרכב שעומד על המסגרת הזו? אגב חדי העין יבחינו שבסרטון הראשון הוא בודק שמן כשהרכב בשיפוע.
-
הזמנתי ציריות מאלבדי. שלחו עם פדקס. קיבלתי טלפון מפדקס שנדרשת בדיקת התחבורע. זה לא רכיב שמוגדר בטיחות וגם לא פעם ראשונה שאני מזמין. למישהו יש ניסיון? זה לא רק הכסף (200 ש"ח הבדיקה + 100 לפדקס על הטובה שעשו לי) זה גם אומר שצריך להמתין עד יום שלישי או חמישי לבדיקה. החלק סטנדרטי לגמרי, OEM. יש טעם להתווכח עם פדקס? יש לי הרגשה שעם חברות שיגור מסוימות תמיד יש בעיות -- ואחרות מעבירות.
-
תודה על ההסבר. לא נועד, אבל משמש. מכאן שהוא יכול לשמש. בפסח באמצע טיול בשטח האלטרנטור התחיל לגמגם. מהון להון המתח ירד ל-7.משהו והרכב דומם. חיברתי את היוטראי 3000 למצבר, עד שהוא (הבוסטר) ירד מ- 100% ל 12% (קורה די מהר). זה הספיק כדי להעלות את המתח במצבר לסביבות 9.2 V. הנעתי (עדיין עם הבוסטר מחובר, והנוקו לגיבוי), ניתקתי, הרכב נסע וחילצתי עד למקום שבו יכלתי להחליף אלטרנטור (פעולה יחסית פשוטה בטרופר, לא צריף אפילו ליפט). גם אני מעונין להצטייד בבוסטר מבוסס קבלים (אני מתנדב בידידים ומניע הרבה רכבים תקועים ואשמח להפסיק להטעין את שני הבוסטרים שלי כל הזמן), אבל כאמור אשאר גם עם הסוללתי למקרים כמו שתארתי. הכל יחסי אני מניח. מדובר בצמיג מידה סטנדרטית? בטוח שהנוקו מעולה ול-90% מהצרכים יספיק. אבל בתור מי שבסיום טיול צריך לעלות מ-18 PSI ומטה חזרה ל-32 ב-4 צמיגי אינץ'31 (מקביל ל-265/75), מה שאתה מתאר ידרוש לפתוח שולחן פיקניק וכנראה גם לא יוכל לעשות זאת רציף. בטח לא דרך שקע מצית. לכן אני משתמש ב-TMAX (שמתחבר ישירות למצבר). החיסרון שלו זה המשקל, כ-10 ק"ג (יש לי הרגשה שכבר כתבתי את זה) והשימוש קצת פחות אלגנטי (ורועש).
-
קניתי מן מעטפה כזו LIPO GUARD שלא מורידה את הטמפ בתא המטען אבל אמורה להכיל תבערה, והבוסטר בפנים (קומפרסור זה טימק שמתחבר למצבר ישירות).
- 9 תגובות
-
- 1
-
-
מחילה, אבל יש מצב שהתבלבלת בין רכב אספנות ל... רכב ישן/זול (לתחזוקה)? רכבי אספנות בדכ יקרים יותר לרכישה מסתם רכבים יקרים. תחזוקה זה כבר תלוי. ורכב שיסע בממצוצע 140 ק"מ לשבוע, עד כמה צריכת הדלק היא שיקול? ההבדל לשנה הוא קנייה שבועית בסופר. (לא משווה האמר לפולו, כן). ואם לא הבנתי את כוונתך, אז ... לא הבנתי
-
חיים, זה הלינק שאתה שמת... אין לי מושג אם הוא איכותי, אבל הרעיון מעולה בעיני, כל עוד לא מדובר במצבר ריק לגמרי (מחזיק מתח מעל 5.5V). תוצאה "מוזרה" נוספת היא שבניגוד חבוסטר סוללתי ההטענה מרוקנת את המצבר החלש עוד יותר, אז צריך הטענה תקינה כדי שיתמלא בהמשך. אצלי כאמור הוא לא יחליף בוסטר סוללתי כי השימוש הוא לא רק להתנעה אלא גם ל"מילוי", אלא בנוסף לקיים. https://he.aliexpress.com/item/1005005875257224.html ועוד מחשבה: אם יש מצבר/אלטרנטור חלש (כל עוד הוא לא מת לגמרי), למה לא להשאיר את ה SC מחובר קבוע, עד שמגיעים לתקן/להחליף? כל עוד האלטרנטור מספק משהו, או שהוא יתן מינימום הכרחי למצבר, או שה-SC יטען (מחזיק מתח שעות ספורות,מקסימום יום). אם המוצר הזה מקיים את מה שהוא מבטיח זה game changer. טכנולוגיה שלא ברור למה לא מטמיעים אותה ברכבי ICE בגלל. הוא מראש מגיע להתקנה קבועה. בוידאו:
-
380. גם אני סקרן מאוד לנסות אותו. כפי שכתבתי כאן אצלי הוא לא יחליף סוללה שמהווה גם גיבוי לטעינה ולא רק להתנעה, אבל תמיד שמח להתנסות בטכנולוגיה מעניינת. היות ש-3.0L דיזל ה על גבול המעטפת שלו, שלחתי מייל ליצרן בנידון וממתין. צ'אט אומר שלא צריכה להיות בעיה. יש איזה הסבר טכנולוגי שאיני בטוח שהוא לגמרי אמין. יש לי אותו והיו מקרים שלא הספיק (אני מתנדב בידידים ולהניע רכבים מכל מיני סוגים קורה לא מעט). אבל אם לרכב הפרטי שלך זה מספיק אז סבבה אין צורך באובר קיל (חייב לציין לשהתניע מישהו תקוע ונואש זה מאוד מספק, בעיקר בלי כל הסרבול של כבלים).
-
בוסטר של יוטראי 3000 משמש אותי היטב, והרכב שלי עם התנעה קשה בהגדרה (דיזל 3.0, שני מצברים מחוברים במקביל בשגרה). עוד לא מצאתי רכב שהוא לא הניע, אבל לא ניסיתי על מצבר ריק ריק לגמרי. המינוס שלו זה שבניגוד לנוקו (יש לי GB40 לרכב אחר) הוא מספיק ל-7-8 התנעות ואז נדרש למילוי ארוך. בנוסף, הכבל של התנינים שמגיע איתו מגוחך, הוא מתלהט אחרי 2-3 התנעות וצריך להמתין שיתקרר. הזמנתי בזמנו כבל+תנינים חליפי. זה של הנוקו איכותי הרבה יותר אבל למרבה הצער אי אפשר להחליף ביניהם. בפסח הלך לי אלטרנטור במהלך טיול בשטח, המתח ירד בהדרגה לסביבות 7.5V והרכב דומם. חיברתי את הבוסטר לחצי שעה בערך, המתח עלה ל-9.7V. הנעתי עם הבוסטר וחילצתי כ-20 ק"מ לנקודת מפגש שבה החלפתי אלטרנטור. מדובר אמנם ברכב עם צריכת חשמל מינימלית (סגרתי אל כל הצרכנים האלקטיביים), ועדיין הלקח שלי היה שבוסטר שיש לו קיבולת גדולה ולא רק יכולת להגיע למתח גבוה משמש ליותר מאשר התנעה בלבד. ללא ספק מוצר של חברה מעולה, ובהתחשב בזה שאתה בדרך כלל צריך למלא צמיג אחד סטנדרטי, קומפקטי ומספיק בהחלט. לי הוא 1. קטן מדי; 2. איטי מדי (במונחים של SLPM); 3. אני מעדיף בד"כ חיבור תניני למצבר ולא דרך שקע מצת (אמנם המקרר אצלי ברכב כן מחובר דרך שקע מצת, רק בגלל עצלנות שלי למתוח קו לבגאז'). היות שכשאני צריך למלא זה בדרך כלל 4 צמיגים 31 אינץ' במקביל / ליותר מרכב אחד, אני מחזיק TMAX. על הנייר מוציא 160 ל/ד לעומת 36 של הנוקו. החיסרון העיקרי שלו זה הגודל והמשקל: עם האביזרים הוא מתקרב ל-10 ק"ג.
