Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מסכים שרוב השכונות החדשות הן כאלה, אבל דווקא שכונות ט, י, י״ג באשדוד הן לא בידיוק כך. מדובר לרוב בבניה צפופה יחסית של בנייני 3-4 קומות. השכונות האלה הרבה יותר ״אנושיות״ מאשר אם המושבות בפ״ת לדוגמא. 

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אין בעיה בבנייני רכבת, כשהם בנויים טוב. כל אירופה מלאה בבנייני רכבת. הבניין שאני גר בו עכשיו הוא בניין רכבת עם 6 כניסות. זה סגנון בנייה שלא קיים בארץ. דירות קטנות של 1-2-3 חדרים עד 5-6 קומות. דווקא העובדה שהבניין מחולק להרבה כניסות ולא כניסה בודדת ל-50-100 דירות היא רעיון חכם.

 

 

C537B607-C816-4627-B1F7-2B16902F0868.jpeg

A172500E-C861-41FF-A381-CE228D293FF1.png

27117139-8CEC-4063-85DA-DA7764B0D44F.jpeg

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הוא התכוון למגדלים שהם רכבות לגובה.

באירופה בונים בלוק שלם עם דפנות מלאות לרחוב, חנויות בקומה ראשונה, אולי גם 2 קומות משרדים ומעלה זה דירות. למטה עושים חנייה לכל המתחם ובאמצע חצר פנימית. בארץ בונים מגדל 20 קומות ולידו פארק וכביש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 4 שעות, sperial כתב:

ארה"ב - מערכת בריאות פרטית עם עשרות אחוזים מהאוכלוסיה ללא ביטוח והתנהלות שגורמת לאנשים לקרוס כלכלית, ונחשבת לאחת הגרועות במערב אם לא הגרועה שבהן (כמערכת, לא מוסדות ספציפיים שחלקם מעולים), ומערכת חינוך פרטית שנחשבת לגורם הצפוי למשבר הכלכלי הבא (לא כולל קורונה), בגלל הלוואות הסטודנטים.

 

בגלל המבנה הפדרלי אין באמת דבר כזה בארה"ב שנקרא מערכת בריאות, יש בתי חולים טובים יותר ופחות, יקרים יותר ופחות, מצוידים יותר ופחות וכו'.

 

לפני 2 שעות, Night Driver כתב:

אין ספק שצריך לעשות את זה עם הרבה מחשבה אבל אין סיבה שמשרד השיכון לא יוכל להיות יזם ולהקים שכונות ויישובים חדשים בצורה טובה.

 

נכון, וגם לתת לאנשים הנכונים במשרד השיכון לנהל את זה 👍

 

לפני 2 שעות, BarryG כתב:

לפני שאתה מסיק מסקנות כאלה קודם תבדוק מה התשואה שהחברות האלה רואות באירופה/ארה"ב מול התשואה בארץ. כשהתשואה (לפני הוצאות) על דירה בישראל היא בקושי 3% אין בזה הרבה היגיון כלכלי, אלא אם אתה מאמין שתוכל להעלות את שכר הדירה משמעותית.

 

גם בישראל יש, זה לא מאוד נפוץ, וזה רק התחיל, אבל יש.

זה פתרון למצב שהם לא צפו - בנו ופתאום אין קונים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 7 דקות, m3x7r3m3 כתב:

גם בישראל יש, זה לא מאוד נפוץ, וזה רק התחיל, אבל יש.

זה פתרון למצב שהם לא צפו - בנו ופתאום אין קונים.

היזמים שעושים את זה (כמו נצבא בראש העין, שבירו ביבנה וכו') מקבלים הטבות מס משמעותיות ולכן זה משתלם להם במצב של האטה משמעותית בקצב המכירה.

זה לא אומר שזה מודל עסקי סביר לחברה שתרכוש דירות כאלה ותשכיר אותן, ללא הטבת מס.

פורסם

הוא לא התכוון למודל עסקי של חברה שרוכשת דירות ומשכירה אותן אלא חברת בנייה שאת הבניין המוגמר משכירה.

בדיוק כמו נצבא

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

הוא לא התכוון למודל עסקי של חברה שרוכשת דירות ומשכירה אותן אלא חברת בנייה שאת הבניין המוגמר משכירה.

בדיוק כמו נצבא

קודם כל, בכלל לא בטוח שלזה הוא התכוון, החברות האירופאריות/אמריקאיות הגדולות לא בונות בעצמן אלא רוכשות את הבנינים.

דבר שני, בארץ, בלי הטבת המס ומכירת הדירות ע"י היזם לאחר 5 שנים המודל הזה נופל.

פורסם
לפני 11 שעות, David32 כתב:

אבל באירופה יש חברות שכול מה שהן עושות זה משכירות בתים ובונים פרוייקטים להשכרה.

 

אני דיי בטוח שבדיוק לזה הוא התכוון

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 30 דקות, m3x7r3m3 כתב:

וגם לתת לאנשים הנכונים במשרד השיכון לנהל את זה

פה הבעיה.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 3 שעות, korola כתב:

 

כאילו .. דה ??? 

מה שאתה אומר זה שעכשיו במחיר למשתכן, המדינה מכרה בזול את הקרקרע לקבלנים, הכריחה אותם למכור בזול ל"זוכים".

עכשיו שהם ימכרו הם הולכים למכור בזול , נכון? 

זה לא בדיוק ביצה ותרנגולת....  עליות המחירים התחילו שהקונים התנפלו על המלאים של הקבלנים וקנו כל מה שזז.

למרות שאלו היו דירות שהקבלנים שילמו מחיר זול על הקרקע, חברות הבנייה/הקבלנים גרפו רווחים עצומים ואז בתורם התנפלו על הקרקעות,

והעלו את מחירם, אם היו ממשיכים למכור להם בזול את הקרקעות הם היו רק מרווחים יותר. 

 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001236512

 

חפש את הסקירה של גלית בן נעים  - 55 עמודים ,  אבל אני אסכם לך את הנקודה החשובה, 

למרות עליית המחרים של הקרקעות, הרווחים של חברת הבנייה צמחו בקצב גבוה יותר,

אם במילים אחרות הקבלים בכו בכו בכו בתקשורת , אבל צחקו כל הדרך אל הבנק. 

העלייה במחירי הדירות על הייתה בגלל עליית מחירי הקרקע,   המחירים עלו מסיבות אחרות, הקבלים יכלו לקבל יותר אז הם לקחו יותר. 

 

image.thumb.png.3cc42e4934f05e655df6629cdd33f4df.png

 

אתה טועה אם אתה חושב שלערך הקרקע אין קשר למחירי הדירות.  רכשת קרקע לאחרונה? ישירות מהמנהל? אני כיום במשא ומתן איתם. המחיר שהם דורשים הוא פי 3 מהמחיר בו קרקע נרכשה באזור רק לפני 10 שנים. אז הנה, בלי שום קבלן אותו בית יקר משמעותית. ככל שערך הקרקע גדול יותר כך גם נתח הרווחים של הקבלן יכול להיות גדול יותר. 

פורסם (נערך)

  

לפני 5 דקות, Night Driver כתב:

פה הבעיה.

 

בגדול עשו 90% הכנה במחיר למשתפן, אז נשאר לקחת בריטיינר חברת הנדסה שתעשה תוכניות?

הרי את הפרטים הקטנים עצמם יש כבר במחיר למשתפן ב"מפרט הטכני"

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 5 דקות, BarryG כתב:

אלא רוכשות את הבנינים.

 

קח דוגמא מביניין שאני גר בו.

קנו ביניין שהיה ביניין משרדים, שיפצו והפכו אותו למגורים. משכירים אותו. יש מספיק חברות שעושות את זה.

לא רחוק מאותו הביניין הרימו שכונה שלמה של בתים, חלק קטן הלך למכירה, חלק גדול להשכרה. 

באמצע הדרך בין איפה שאני גר למרכז העיר, לקחו איזה מבנה תעשייתי מכוער, משפצים את כולו (השאירו שלד ובונים מחדש), דירות יקרות, חלק קטן למכירה, חלק להשכרה (במחיר יפה).

אני לא מדבר על זה שחברה תקנה את זבוטינסקי 16 דירה 5 ותשכיר אותה.

אם זה לא משתלם, אני לא מבין איך יש כזה הרבה פרוייקטים כאלה שהם לא דיור ציבורי. 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 1 דקה, David32 כתב:

 

קח דוגמא מביניין שאני גר בו.

קנו ביניין שהיה ביניין משרדים, שיפצו והפכו אותו למגורים. משכירים אותו. יש מספיק חברות שעושות את זה.

לא רחוק מאותו הביניין הרימו שכונה שלמה של בתים, חלק קטן הלך למכירה, חלק גדול להשכרה. 

באמצע הדרך בין איפה שאני גר למרכז העיר, לקחו איזה מבנה תעשייתי מכוער, משפצים את כולו (השאירו שלד ובונים מחדש), דירות יקרות, חלק קטן למכירה, חלק להשכרה (במחיר יפה).

אני לא מדבר על זה שחברה תקנה את זבוטינסקי 16 דירה 5 ותשכיר אותה.

אם זה לא משתלם, אני לא מבין איך יש כזה הרבה פרוייקטים כאלה שהם לא דיור ציבורי. 

 

גרמניה אני מניח? יש גם חברות ישראליות שעשו את זה באזור דיסלדורף.

בארץ הדרך ללהפוך בניני משרדים נטושים לדירות למגורים רחוקה מאוד, במיוחד לאור ההבדל בארנונה והתנגדות העיריות. אבל נראה, אם המשבר הזה היביא באמת לירידה משמעותית בתפוסות משרדים אולי נגיע לזה.

בכל מקרה, לגבי להקים בניין דירות בארץ על תב"ע מתאימה, ליזם לא משתלם להשכיר לולא הטבת מס שהיא הגיונית רק במידה והוא מוכר את הדירות אחרי 5 שנים.

פורסם (נערך)

הולנד, אבל גם בגרמניה גרתי בביניין כזה. (אגב הוא סתם היה ביניין למגורים)

 

לא יודע מה מסבכים בארץ ואולי בארץ זה לא משתלם בגלל וואטאבר, אבל כלקוח אם יש לי אופציה לשכור מחברה שזה חלק מהאופרציות שלה, אני רואה רק פלוסים.

 

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags


×
×
  • תוכן חדש...