Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3032 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים נכבדים המקרה הוא אמיתי לגמרי ואני מאוד מאוד מודה לכל העונים ועוזרים.

לפרסם את הפרטים אני לא יכול בשלב הזה, אבל זה גם לא משנה. פשוט תדעו שקוראים דברים כאלה ותמיד צריך להיות עם יד על הדופק.

כרגע אני ממתין לתשובה מהמוסך. ביום חמישי הם הבטיחו ליצור איתי קשר היום אבל היום כבר זה לא יקרה כנראה.

אחרי שהם יחזרו עלי עם תשובות אני אוכל להחליט על סמך דברים שקראתי פה.

בכל זאת רב תודות לכולם ותשמרו על עצמכם.

בזה נסיים.

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אבל עלית על המקרה מיד. הלכת למוסך וטיפלו בענין. אתה לא מעוניין לעלות את הסרטון ולא את שם המוסך.

אני מתחיל לחשוד שיש כאן הטרלה נחמדה בשביל שנוכל לדון במשהו שאולי לא קרה.

 

הסר חשד מלבך. קרה.

באם יצר הסקרנות שלך לא מסופק, משמע יש פה הטרלה?

לא עולה בדעתך אפילו סיבה אחת הגיונית, מדוע האדם נכון לעכשיו נמנע מלפרסם את הסרטון?

הרי שיש כרגע דין ודברים עם הדרגים הבכירים של היבואן ופרסום הסרטון בשלב זה, משמעותו שבירת כלי ההידברות הישירה מול היבואן.

 

בוא רק נגיד שהנושא הגיע לדרגים הבכירים של היבואן, כי גם הם מבינים כי פרסום סרטון כזה בתקשורת, עם שם היבואן בכותרת ושם המוסך המרכזי, לא רק יפגע תדמיתית, אלה גם עלול לגרום, לכל הפחות לעשרות לקוחות (מדובר על המוסך הגדול ביותר, של יבואן גדול) , לרוץ למוסך ולדרוש בדיקה, שהטיפול שעשו לאחרונה נעשה בצורה תקינה.

אולי גם להם לא החליפו פילטר? או גרוע אף יותר.

שלא נדבר על אלה אשר בעקבות הפרסום לא יחזרו למוסך או מלכתחילה ימנעו מהמוסך המדובר.

 

מקווה שהם מבינים שזה יעלה להם יותר מפיצוי הוגן לבחור, וגם יותר מכל פיצוי שביהמ"ש יפסוק.

 

האדם לא ביקש לעשות שיימינג אלא מבקש לשמוע עצות על דרכי פעולה ופיצוי סביר שניתן לצפות לו.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

לדעתי, צריך לפרסם את שם המוסך - ולא למען לפגוע מראש במוסך, צריך לפרסם כדי לשמוע את תגובת המוסך

איזה פעולות הם מתכוונים לבצע, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו - התרעה והתראה לאחרים בין אם

מוסכים או חברות ונותני שרות אחרים, שידעו כי אנו מבקשים מהם דו"ח ציבורי, יש משבר אמון

ואיך הם מתכוונים לטפל בבעיה.

 

ומאחר ואנו רוצים להאמין כי זה מקרה חד-פעמי.. ולא הנחיה רגילה וקבועה של הנהלת המוסך לעובדים.

הנהלת המוסך צריכה להתחייב כי המכונאי אשר סרח, וגזל את הלקוח יפוטר.

 

וכאן הוא המבחן האמיתי - במידה ויפטרו את העובד עקב הגזל, הדבר אומר כי הוא סרח על-דעת עצמו.

 

במידה ולא יפטרו את העובד - כנראה זו הנחיה מלמעלה, לבצע את הפעולות הללו, ולכן הם לא מפטרים.

כנראה מחשש, כי הם יהיו חשופים לתביעה מצד העובד, על כי ביצע את ההוראות שלהם.

לכן - חשוב לדעת את תגובת המוסך והפעולות אשר יעשו כנגד העובד / המכונאי שסרח.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
הייתי מצפה ממוסך שאמור לעבוד לפי סטנדרטים פורמליים, שרמת הפיקוח על ביצוע העבודה תהיה טובה יותר, ולא תהיה תלויה באופיו של עובד זה או אחר.

 

אז נכון שתמיד אפשר ליפול על אדם לא ישר, אבל זה קשור.

 

עפר,

 

אתה מסתכל על הדברים בצורה מאוד פרקטית: עבדו עליו ב XX שקלים, הוא תפס אותם, לא ממש נגרם לו נזק מזה (וגם אין ביכולתו להוכיח שנגרם לרכב נזק בגלל זה) ובמילים אחרות אתה שואל " על מה הוא יתבע אותם ??"

 

כל היתר שמגיבים בתביעה, מסתכלים על הדברים בצורה יותר "עקרונית": עבדו עליו במוסך (גנבו ממנו, אם לדייק).

הם מצפים שבית המשפט יגרום למהלך שיביא לפיצוי + הרתעה של המוסך והצוות.

 

בפועל, לצערנו הרב, אין שום הרתעה של בתי המשפט במקרים כאלו.

עפר, לא מדובר כאן על פיצוי - מדובר כאן על עניין עקרוני של הוגנות (!).

 

אם נניח היה קבוע בחוק עונש (קנס) של 100,000 ש"ח ופיטורין ללא פיצוים של עובד שסרח - על לקוח שתופס את המוסך גונב או מרמה אותו בהחלפה של חלק, אני בטוח שגם בעל המוסך היה דואג היטב לבדוק את העובדים ולוודא שהם עושים מה שצריך BY THE BOOK וגם העובד בעצמו לא היה רוצה להסתבך עם איבוד הזכויות שלו ולכן היה חושב פעמיים אם לגנוב או לא (מה גם שהוא גורם לנזק למוניטין של המוסך, כי את הלקוח לא מעניין העובד - הוא בא למוסך ולא ספציפית לעובד מסויים).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

כל מי שמחפש את העניין העקרוני עושה את מה שדי אוהבים לעשות כאן - לצעוק חמס כשהכסף אמור לצאת מכיס של מישהו אחר. בפועל אין פה קייס לכלום, וכל שופט יגלגל תביעה כזאת מכל המדרגות עוד לפני שהפילטר (החדש) יתמלא אבק.

 

כל ענייני ה"אם היה כך ואם היה אחרת" טובים למחוקק. אתם כל כך חובבי עקרונות? קומו, תגייסו לובי, תתפעלו את המחוקק החביב עליכם, תעבירו הצעת חוק בכל הקריאות ומשם דרככם לצדק סלולה. בהצלחה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

העשרים אגורות שלי לשרשור

1. ההשוואה למקרה הפיצה לא רלוונטית כי פה ניסו לרמות את הלקוח (לא משנה מי)

2. מי שניסה לרמות פה, עשה את זה באופן שיטתי. אני משוכנע בכך: אתה לא גונב חלק שעולה לך 20 ש"ח (למוסך- אם זו הנחיה ממלמעלה, או הרווח של העובד אם זו יוזמה שלו וימכור אותו גנוב) אם זה חד פעמי. אתה עושה את זה באופן שיטתי כדי להכניס בסוף החודש עוד כמה מאות שקלים (או אלפים אם חס וחלילה זו שיטה של גורם רציני בתוך המוסך)

3. זמן של ביקור חוזר שווה לפחות 800 ש"ח אולי 2000. לפי היומית שלך. נניח שאין עוגמת נפש.

4. לא הייתי לוקח שום טיפול חוזר מהמוסך הזה כפיצוי.

5. האם אפשר להוכיח שיש כאן משהו מערכתי? לא ממש ולא הייתי נכנס לזה.

6. אם אתה רוצה צדק, תפרסם את הסרטון. אם אתה רוצה שקט וקצת פיצוי, כתוב להם מכתב -לא דרך עורך דין, בו אתה דורש פיצוי של 3000 ש"ח על בזבוז זמן ועוגמת נפש. הם יחזרו אליך ויציעו לך משהו וכנראה שידרשו גם שלא תפרסם את הסרטון ושאין לך תביעות נוספות. דעה פרטית שלי-קח את מה שהם יציעו אם מדובר ב2000 ש"ח ומעלה.

7. מנסיון בודד במוסך מורשה יבואן (בו ראיתי במו עיני איך עובד נוסע ברוורס , כמעט דורס מישהו ונכנס ברכב אחר), אני משוכנע שאין שום רמת אמינות או פיקוח גבוהה יותר במוסך מורשה יבואן. אתה מהמר בדיוק כמו שתהמר שכל מוסך אחר. מוסך צריך להיות בהמלצה וגם אז זה לא בטוח (ועדיף לעמוד ליד האוטו ולבדוק כל דבר, לכן עדיך דווקא לא מורשה).

פורסם

למה להעניש את המוסך? במה חטא? מדובר בעובד חוצפן שסרח ושיילך הביתה, לא הכתבה מלמעלה.

אני מבין שהמוסך גם רוצה לפצות, קבל את הפיצוי, דרוש אולי עוד כמה לירות אך אין טעם בשיימינג לא הוגן

פורסם

קצת מסריח לי העניין שאתה גם התעקשת שיביאו לך את המסנן אוויר שהיה, והוא אמר "שחכתי". כאילו אולי גם המנהל מתיר לעובדים לגנוב או מה שלא יהיה.

פורסם
קצת מסריח לי העניין שאתה גם התעקשת שיביאו לך את המסנן אוויר שהיה, והוא אמר "שחכתי". כאילו אולי גם המנהל מתיר לעובדים לגנוב או מה שלא יהיה.
יכול להיות שזה באמת הנחיה של המנהל כדי לחסוך כסף והעובד יצא שעיר לעזעזל, תכלס מה כבר יש לעובד לעשות עם הפילטר? למכור בשוק הפרטי? הרי המוסך חייב עבורו והכסף לא הלך לעובד אז נשאר לו רק הפילטר שמה כבר יעשה בו הלאה?

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם
למה להעניש את המוסך? במה חטא? מדובר בעובד חוצפן שסרח ושיילך הביתה, לא הכתבה מלמעלה.

אני מבין שהמוסך גם רוצה לפצות, קבל את הפיצוי, דרוש אולי עוד כמה לירות אך אין טעם בשיימינג לא הוגן

 

כשאני אנהל את המנוסך שאני מטפל בו אז העובד יהיה אחראי כלפיי. עד אז המוסך הוא האחראי היחיד כלפי הלקוח.

 

לגבי אותו עובד, החוק קבע שגניבה ממעביד היא עבירה יותר חמורה מגניבה סתם אבל זה לא שייך כלל לנושא כי כאן דנים לא בצד הפלילי אלא בצד הנזיקי.

 

לגבי שיימינג אין שום שיימינג בפרסום כל העובדות כולל דרך הטיפול. יש טעויות בכל מקום וההבדלים הם באופן הטיפול ולקיחת אחריות. אם עובד גנב אבל הנהלת המוסך טורחת לתקן את הנזק, להתנצל, לפטר את העובד מיידית ולפצות את הלקוח בפיצוי הוגן (כשהדגש הוא על הוגן. לא מגיע לו רכב חדש ומנגד לא מגיע לו שישלחו אותו לחפש) אז לא רק שאין שיימינג אלא יש טיפול ראוי לבעיה שלא בשליטת המוסך ויכולה לצוץ אצל כל אחד בכל תחום ובכל מקום.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
יכול להיות שזה באמת הנחיה של המנהל כדי לחסוך כסף והעובד יצא שעיר לעזעזל, תכלס מה כבר יש לעובד לעשות עם הפילטר? למכור בשוק הפרטי? הרי המוסך חייב עבורו והכסף לא הלך לעובד אז נשאר לו רק הפילטר שמה כבר יעשה בו הלאה?

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

ומה יעשה המנהל עם הפילטר?

הוא כן יימכור אותו בשוק הפרטי, וייתחלק ברווחים עם העובד?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
קצת מסריח לי העניין שאתה גם התעקשת שיביאו לך את המסנן אוויר שהיה, והוא אמר "שחכתי". כאילו אולי גם המנהל מתיר לעובדים לגנוב או מה שלא יהיה.

למה מסריח? כזכור לי היה חוק שאומר שצריך לתת לך. (כנראה התמסמס כי לא מוצא חומר)

שטיפלתי בעבר עם הונדה אקורד במוסך המרכזי תמיד מצאתי אחרי טיפול שקית עם כל החלפים שהוחלפו ללא דרישה ממני כלל (כולל רפידות בלמים אפילו)

בדרך כזו אתה מונע את המצב שיהיה חלק משומש במוסך שיוכל להתגלגל לרכב אחר ומונע את המצב שאומרים לך שהחליפו ובפועל לא הוחלף.

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם
למה מסריח? כזכור לי היה חוק שאומר שצריך לתת לך. (כנראה התמסמס כי לא מוצא חומר)

שטיפלתי בעבר עם הונדה אקורד במוסך המרכזי תמיד מצאתי אחרי טיפול שקית עם כל החלפים שהוחלפו ללא דרישה ממני כלל (כולל רפידות בלמים אפילו)

בדרך כזו אתה מונע את המצב שיהיה חלק משומש במוסך שיוכל להתגלגל לרכב אחר ומונע את המצב שאומרים לך שהחליפו ובפועל לא הוחלף.

 

מסריח הכוונה מבחינת אמינות המנהל. מה הסיכוים שהוא גם "שכח" להגיד לעובד, וגם העובד "שכח" לשים אותו ברכב?

פורסם
לדעתי, צריך לפרסם את שם המוסך - ולא למען לפגוע מראש במוסך, צריך לפרסם כדי לשמוע את תגובת המוסך

איזה פעולות הם מתכוונים לבצע, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו - התרעה והתראה לאחרים בין אם

מוסכים או חברות ונותני שרות אחרים, שידעו כי אנו מבקשים מהם דו"ח ציבורי, יש משבר אמון

ואיך הם מתכוונים לטפל בבעיה.

 

 

אני חושב קצת עפת על "עצמנו", לא?!

 

מה בדיוק אתם בכל העניין הזה, ואת מי בדיוק אתם מייצגים, מול המוסך?

 

וכאן הוא המבחן האמיתי - במידה ויפטרו את העובד עקב הגזל, הדבר אומר כי הוא סרח על-דעת עצמו.

 

ואולי לא יפטרו עובד ותיק, שאולי, נגיד... נקלע לקשיים כלכליים כי אישתו חולת סרטן?!

סתם, תסריט אפשרי מהחיים.

אולי ייסלחו לו?

 

אתה נורא ממהר לתפוס איזו עמדה מוסרנית שלטת וחפץ להשתלט על העניינים ולקבוע נרטיב שמשרת את עמדת העליונות הזו, ואני חושב שזה מעביר אותך על דעתך.

 

במילים אחרות: יאללה, צא מהסרט שאתה חי בו ותחזור למציאות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אתה מסתכל על הדברים בצורה מאוד פרקטית

 

כל היתר שמגיבים בתביעה, מסתכלים על הדברים בצורה יותר "עקרונית": עבדו עליו במוסך (גנבו ממנו, אם לדייק).

הם מצפים שבית המשפט יגרום למהלך שיביא לפיצוי + הרתעה של המוסך והצוות.

 

בדיוק.

הם מצפים שבית המשפט יינקום את עלבונו ויחנך את המוסך, כי ייצר הנקמה והרצון לראות מאן דהוא ניתלה בגין פשעיו, הוא ייצר חזק.

 

אני מציע לצאת מנקודת מבט של החיים כדרמת בית משפט, ולשים דברים בפרופורציות.

כמובן שגם שכולם אבירי מקלדת נאצלים, אבל במציאות לא יזיזו את התחת למלא אפילו כתב תביעה לבית משפט לתביעות קטנות.

 

לגבי המוסך והיכולת לפקח על עובדים, בתור מי שעסק קצת בתהליכי בקרה בארגונים (בתחום ה-IT, אבל תהליך זה תהליך ובקרה זו בקרה, וזה לא כ"כ משנה מה הארגון עושה, העקרונות זהים), זה לא טריוויאלי לתפוס גנבים.

יצא לי להתקל בכאלו, מאחד שהיה מרים כסף לא שלו מארנק מזדמן של קולגות ועד מנכ"ל שייצר בייתר ומכר בשחור. בדיעבד כולם יודעים מה היה צריך לעשות, אבל גנב בתוך ארגון יודע לפעמים מספיק טוב איך לעבוד על המערכת שהוא חלק ממנה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...