Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פגיעה באמינות של מוסך מורשה


AERO
שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הלקוח וסוקרי איזו רק בהנחה שלמוסך יש איזו או שזה מעניין אותו. במלוא הכבוד, אני לא רואה צורך, במיוחד אם ניתן פיצוי, לשתף כל לקוח בתהליכי הפקת לקחים פנימיים. כמו שאמרו כאן, יכולות להיות אלף ואחת סיבות למחול לעובד ויכול להיות שאחת מהן קרתה. יכול גם להיות שזה היה הקש האחרון והוא פוטר - מכל מקום, אם אין חוק או נוהל ספציפי לעניין הזה, זה משהו שעדיף להשאיר בין המוסך לאותו עובד. הלקוח זכאי לפיצוי וכל היתר אין בו אלא רצון לראות דם, תופעה מאד פסולה.

ממש לא דם.

 

כשאני צריך לתת אמון בגוף מסויים אני רוצה לדעת שכשקורית תקלה (ואצל כולם יש תקלות. מי שאומר שאצלו הכל מושלם או שהוא שקרן או שהוא חי בללה לנד) אז מטפלים בה. טיפול זה יכול להיות גם להגיד ללקוח העובד פוטר או העובד לא יטפל יותר לבד ברכב. לא צריך להציג לו שינוי נוהל קבלת או הסמכת עובדים כי זה כבר לא עניינו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצדקה או לא, הייתי רוצה לראות אותך כמעסיק עומד מול אדם במצוקה אמיתית שדפק אותך ב-500, נגיד, שקלים (עלות הפיצוי, נניח טיפול חינם) ומפטר אותו על זה. למרות שמגיע לו. יש דיבורים בפורום ויש עולם אמיתי בחוץ.

 

אף אחד פה לא עצר לשניה להבין שגם אם העובד סרח, והוא ללא ספק סרח, הלקוח הוא זה שצריך לקבל פיצוי. מה שקורה בין המעסיק לעובד זה עניינם בלבד. אצל מעסיק נורמלי החזית כלפי חוץ היא אחידה - המעסיק בפרונט וכל ה"התעסקות" מולו. מה שקורה עם העובד לא עניינו של הלקוח. הלקוח מקבל שירות מהעסק, לא מעובד X או Y, והוא בטוח לא יגיד למעסיק כיצד לטפל בעובד שסרח, וגם לא כיצד לתגמל עובד מצטיין לצורך העניין.

 

רומן, היה לי מקרה כזה של אדם שגנב מטילי נחושת בכמה אלפי שקלים (גנב ממני ולא מלקוחות) והוא סיפר שהיה במצוקה ולקח. פיטרתי אותו אבל עם פיצויים מוגדלים (קיבל בערך משכורת חודשית בונוס) כי מצד אחד הוא גנב ואני לא יכול לסמוך עליו אבל מצד שני זה בן אדם במצוקה.

 

כשהגניבה היא מלקוח התמונה הרבה יותר קשה. אם אתה כעסק אומר לי שלא מעניין אותי איך אתה מונע גניבות ממני אצלך אז אתה האחראי הישיר לגניבה ואתה הופך להיות הגנב. אם אתה מציב עובד שאתה יודע שהוא גונב מלקוחות לטפל באוטו שלי אז אתה מנהל עסק של גנבים וצריך בהחלט לעשות לך שיימינג כדי להזהיר אחרים (אתה כמובן זה לא אתה אישית).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקסימום שהייתי מוכן להגיד ללקוח שבוצע בירור והובהרו נהלים, ושאותו עובד לא יעבוד לו על הרכב בכל טיפול עתידי. לא מעניינו של הלקוח מה ואיך אני מטפל בעובד. כשהמוסך יהיה חברה ציבורית שנסחרת בבורסה, הוא יקבל דין וחשבון. כנ"ל אם יהיה חברה ממשלתית. בכל מקרה אחר זאת חדירה גסה לפרטיות.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהגניבה היא מלקוח התמונה הרבה יותר קשה. אם אתה כעסק אומר לי שלא מעניין אותי איך אתה מונע גניבות ממני אצלך אז אתה האחראי הישיר לגניבה ואתה הופך להיות הגנב. אם אתה מציב עובד שאתה יודע שהוא גונב מלקוחות לטפל באוטו שלי אז אתה מנהל עסק של גנבים וצריך בהחלט לעשות לך שיימינג כדי להזהיר אחרים (אתה כמובן זה לא אתה אישית).

 

תראה את הפוסט הקודם לעניין הזה. אני אמור לפצות את הלקוח ולדאוג שבמקרה שלו העניין לא יחזור. אני לא אמור לצלוב את העובד מול הלקוח כדי שהלקוח ישבע נחת, לזה יש דרכי פיצוי אחרות - כסף, שווה כסף, מה שיהיה נכון בנסיבות העניין. אם הלקוח רוצה לנהל לי את העסק, הוא לא הלקוח שאני צריך ולצורך העניין היו לי לקוחות כאלה, שאינם לקוחות שלי יותר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליין מן, אתה הרי עצמאי למיטב זכרוני. אני מציע כי נכנס ממיטב מוחות הפורום, נסור לעסקך, נמתין בסבלנות עד שתפשל במשהו (נסתפק בפשלה בעלות של מסנן אוויר לצורך העניין) וכידוע לך פשלות קורות בכל עסק, גם הטוב שבהם, ולאחר מכן נדרוש דין ציבורי, עם פרסום ראוי לעניין. מה דעתך?

 

אין-בעיה, ואפשר ותהיה בעיה, אנו נתמודד עם כך. (הייתי מעדיף שלא יהיו בעיות, אבל נתמודד)

לפעמים יש טעויות והלקוחות מוסרים לי על-כך לאחר כשבוע.

ומוסיפים אל תכעס עליהם וכו' , ואני בודק וכועס הן על הבעיה והן על הלקוחות.

הלקוחות קבועים, כולל דור שלישי וגדלו איתנו שנים ואוהבים אותנו.

ולכן הם די-סלחניים, אבל זה לא טוב וגם לא הוגן כלפיהם.

 

אנו מבקשים מהעובדים והלקוחות כאשר יש בעיה הודיעו על-כך, ואנו נבדוק ונתקן ונסיק מסקנות.

הרי אם לא נדע בזמן ולא נטפל בבעיה, או נגלה באיחור , יש אפשרות כי עוד לקוחות יפגעו.

ובעצם ההגנה שלכם עלינו, או אי הנעימות, פוגעת בעסק.

צריך לדעת להתמודד עם ביקורת או תלונות, זה לא נעים, אבל זה נותן את האפשרות לתקן.

לשפר ולהעלות את איכות העסק.

 

הלקוחות עבורנו, הם בקרת האיכות על המוצרים והשרות - והעובדים מודעים לזאת

העסק קיים יותר מ 50 שנה, כנראה הניהול שלנו די-טוב.

אנו מטפלים בבעיות ומעדכנים את הלקוחות.

ומודעים היטב, כי תמיד יש ויהיו טעויות ובעיות ואי הבנות.

לכן אנו נותנים פתרון לבעיות, תוך שקיפות ויצירת אמון.

 

חלק מנוהלי העבודה - הם מודגשים במקור.

 

6. התנהלות ויחסי אנוש –

יש אפשרות לפנות בכל נושא ובעיה למנהלים , עובד רשאי לפנות לכל מנהל לפי רצונו .

יש לבצע את הנחיות והוראות המנהלים , לא יכנס עובד לויכוח עם מנהל ,עמית לעבודה או לקוחות.

צוות העובדים יבצע את עבודתו ברצינות מלאה , יתנהל בכבוד כלפי עמיתיהם והלקוחות .

יעזור במידת האפשר אחד לשני , וישמור על אוירה נעימה ומכובדת במסעדה .

העובדים מייצגים את המסעדה וימסרו היזון חוזר על ההתנהלות במסעדה .

בכל בעיה , גם אם בין אישית בצוות העובדים , או עם הלקוחות , יש לדווח מיד למנהלים .

 

אסור לעובד לפתור בעיות או "להגן" על המסעדה והצוות , לכך יש את הנהלת המסעדה .

חובת דיווח אמת בכלל הנושאים , כגון כספים, טעויות, חוסרים וכו' , ובעיות בצוות העובדים .

 

חל איסור הטרדה מינית ,עובד המוטרד מינית וכל עובד אשר יודע על כך , רשאי וחייב לדווח למנהלים .

מערכת יחסים וקשרים , בקרב הצוות או עם הלקוחות , מחייבת כי ידווח עליה עוד בתחילתה למנהלים .

 

 

יש לשמור על רכוש המסעדה , אסור להשתמש ברכוש המסעדה למטרות פרטיות ללא אישור .

עובד אשר לא ימלא נוהלי עבודה אלה - רשאית המסעדה לנקוט בהליכים משפטיים ופיטורין כנגדו

 

גם פילטר האוויר, הוא רכוש המסעדה.

גילה העובד / המכונאי, כי בטעות לא התקין את פילטר האוויר - מדוע לא דיווח על כך.

אפשר וזו הסיבה מדוע המנהלים הופתעו, כאשר פותח הדיון הראה להם את צילום האירוע.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלא הבנת העובדה שזו בסה"כ דוגמא למציאות שהיא יותר מורכבת מכזו שצדקנים מסוגלים לראות.

 

נדמה לי שאתה נלחם בתחנות רוח, כי יש אנשים שלא תמיד רואים את המורכבות שבמציאות - אלא רק את השטחיות שבמעשים נקודתיים. לא עושים את זה מרוע, אגב, אלא פשוט כי אנחנו אנשים שונים ולכל אחד השקפה שונה (!).

 

אני חושב שגם אני וגם אתה חושבים שהאמת נמצאת איפשהו באמצע, ולפעמים יש סיבות (לכל עסק) למה לא זורקים עובד מהרגע להרגע בגלל גניבה של פילטר אויר.

הענף גם ככה נמצא במצוקה קשה של עובדים טובים, ואם אותו עובד הוא סופר-מקצועי ומאוד וותיק - עדיין לזרוק ? אולי באמת מדובר בעניין נקודתי ?

אני משער שאם היה מדובר בעובד צעיר יחסית, כזה שגם אין לו וותק בכלל במוסך - היו מעיפים אותו מייד לאחר הצפיה בסירטון.

 

במקרים כאלה יש דברים שמנהל צריך לנקוט: לא רק שהעובד צריך להינזף ולקבל שימוע (אם לצורך הרתעה או אם לצורך פיטורין זה כבר עניין אחר, אבל לדעתי בעיקר להרתעה אם רוצים לשמור את אותו עובד בצוות) אלא שגם צריך לעשות ישיבת צוות לכל המוסך, לדבר על המקרה ולחדד את הנהלים שמי שיתפס מקומו מעבר לשערי המוסך.

גניבה היא דבר חמור, אבל במדינה שבא מכונאים מרוויחים מעט מאוד ונאלצים לעבוד (רובם !) אחרי שעות העבודה בשביל הכנסה נוספת, אני לא מתפלא שדברים כאלה קורים (והם בטוח קורים רק שלא תמיד הם נתפסים תחת העדשה...). אני לרגע לא מצדיק את המעשה ! אלא רק שופך מעט אור על המציאות העגומה שסובבת את הענף הזה.

על עובדים טובים לא כל כך ממהרים לוותר, ולכל אחד יש את החסרונות שלו, השאלה היא אם מוצאים את עמק השווה לחיות בשלום עם החסרונות הללו או לא. אחד יכול לגנוב, השני יכול לעשן חצי מהיום וכו' וכו'.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי.

אז אתה טוען שיכול להיות שיש כאן החלטה מודעת מבעלי המוסך לגנוב באופן שיטתי מהלקוחות ולזייף טיפולים. הקנוניה הזו כוללת את העובדים והמנהלים במוסך. כמובן מהדברים, לא עסק קטן:

 

 

 

נראה לי... פחות סביר.

 

בהעדר ידיעה מה סדר גודל המוסך אני לא יודע לומר ם סביר או לא, יכול ליות שהוא מונה מנהל ושני מכונאים ויכול להיות שהוא מונה 30 איש. שורה תחתונה מעט מדי פרטים.

 

אישית הייתי דורש פיצוי הולם סביר ולא דורך שם שוב.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הזה מאד יכול להיות שהעובד כבר קיבל בעיטה (מוצדקת) בתחת מהמוסך, אבל זה ממש לא עניינו של הלקוח, ועל אחת כמה וכמה לא עניינו של הציבור.

ברור שזה לא עניינו של הלקוח, ולא של הציבור,

אבל איזה לקוח יהיה מעוניין לחזור למוסך ולראות עובד שגנב ממנו ?

בסופו של יום זה או הלקוח והמעגל שלו או העובד. וזה כבר להחלטת בעל העסק, ותודה לאל שזה לא אני.

לכל הצדקנים שלא מכירים מקרוב וממשיכים לשכנע אנשים שאין תקלות .

בסוף מאחוריי הייעוץ יש בן אדם שיפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה את הפוסט הקודם לעניין הזה. אני אמור לפצות את הלקוח ולדאוג שבמקרה שלו העניין לא יחזור. אני לא אמור לצלוב את העובד מול הלקוח כדי שהלקוח ישבע נחת, לזה יש דרכי פיצוי אחרות - כסף, שווה כסף, מה שיהיה נכון בנסיבות העניין. אם הלקוח רוצה לנהל לי את העסק, הוא לא הלקוח שאני צריך ולצורך העניין היו לי לקוחות כאלה, שאינם לקוחות שלי יותר.

 

איפה ראית לצלוב מול הלקוח?

 

אמרתי שהלקוח זכאי לדעת שהוא מכניס את האוטו למקום בלי גנבים. מוסך שלא מסוגל להגיד לי את זה לא יראה אותי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבעתם שהעובד 'גנב'.

הוא עדיין לא גנב, ואיש לא קבע זאת. העיקר שצלבני הפורום כבר הכריזו שהוא גנב.

 

'גנב' עם קנונייה מאחוריו ינסה לטשטש עקבות, להוציא את הפילטר הישן ולנקות עם לחץ אוויר, להשאיר בצד כמה פילטרים משומשים מלקוחות אחרים שהוא דאג לנקות עם לחץ אוויר והעביר סמרטוט על הגומי / פלסטיק.

 

חליק. אתם כל-כך גבוה על עץ תיאוריית הקונספירציה שאתם צריכים להיזהר שבחורף הבא חברת החשמל לא תוריד את העץ.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסביר כבר, כשהמכסה פתוח נוצר די רווח לראות.

 

יש רכבים שעם מכסה פתוח יש רווח לא קטן.

ואם המצלמה ממוקמת באמצע החלון או בחלק תחתון רואים נהדר.

 

סתם דוגמא מהרשת:

https://goo.gl/images/E9GDwk

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה את הפוסט הקודם לעניין הזה. אני אמור לפצות את הלקוח ולדאוג שבמקרה שלו העניין לא יחזור. אני לא אמור לצלוב את העובד מול הלקוח כדי שהלקוח ישבע נחת, לזה יש דרכי פיצוי אחרות - כסף, שווה כסף, מה שיהיה נכון בנסיבות העניין. אם הלקוח רוצה לנהל לי את העסק, הוא לא הלקוח שאני צריך ולצורך העניין היו לי לקוחות כאלה, שאינם לקוחות שלי יותר.

 

רציתי רק להגיב על העניין הזה. נהלי טיפול בתקלות של עסק בתחום X שונים מאוד מהנהלים של עסק בתחום Y. בשניים מהתחומים שאני מכיר הלקוחות לרוב אינם "אקראיים מהרחוב" ואבטחת האיכות שלך בהחלט מתכתבת איתם לגבי שינויים נדרשים לטיפול בתקלה כלשהי, בין אם שינוי טכנולוגי או מנהלי, לא סתם "טיפלנו, הכל בסדר, תשלחו את ההזמנה הבאה".

העסק לא נמצא בעננים מעל הלקוח אלא עובד קשה כדי שהלקוח ימשיך לעבוד איתו.

 

שוב, לא כותב שום דבר על מוסכים. לא נתקלתי במקרה כזה ואין לי מושג איך הם מתנהלים.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שאתה נלחם בתחנות רוח, כי יש אנשים שלא תמיד רואים את המורכבות שבמציאות - אלא רק את השטחיות שבמעשים נקודתיים. לא עושים את זה מרוע, אגב, אלא פשוט כי אנחנו אנשים שונים ולכל אחד השקפה שונה (!).

 

בשום מקום לא ייחסתי לאף אחד "רוע". אני חושב שאנשים פועלים במציאות באופן שונה לגמרי ממה שהם מצהירים כשהם יעשו, כהם נתקלים בהצגה פשטנית של מציאות (כמו בדיון באינטרנט).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...