Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

אתה מנסה לשכנע אותי שיש בעיות ב-DSG? אני מכיר את הגיר הזה מצוין. לאבא שלי ייטי 2016 עם 100K ק"מ ללא בעיות, שהחליפה אוקטביה ופביה. 

 

בשורה התחתונה, מכוניות המצויידות בגיר הזה מוכרות יפה מאד. 

 

אני אדם טכני עם הבנה לא רעה בכל הקשור למכלולי הנעה, פרסמתי מאמרים טכניים שונים כאן ואפילו המכונית האישית שלי היא פיג'ו. 

 

בשורה התחתונה, מנוע ה-PureTech הוא מנוע עם כשל תכנוני חמור ואני לא ממליץ לאף אחד לרכוש מכונית עם המנוע הזה. 

 

לגבי DSG, אני בהחלט ממליץ בנוסף להסבר על אופי השימוש השונה שאמור לשמור על המצמדים. אני חושב שזה הגיר האוט' הטוב ביותר למכוניות עממיות. אם נגזר עלי לוותר על הגיר הידני, אז מבחינתי זה הגיר. 

כהדיוט, מבקש מאדם המעיד על עצמו שהוא טכני, להסביר לי את פשר התופעה המשונה לפיה יצרן ,שגם לו כנראה הבנה טכנית לא רעה, ממשיך לצייד את מרבית הדגמים שהוא מוכר, לרבות החדשים בהם, במנוע הזה. הרי אם מדובר "בכשל תכנוני חמור" שמחסל חלק נכבד מהמנועים הללו, כנראה כולם בשלב כזה או אחר, סביר היה מבחינתו לזרוק אותם לחלוטין מפס הייצור ולעבור למנוע 1.6 שאמינותו טובה משמעותית. אחרי הכל התאמת האחרון לפלטפורמות השונות הוכחה לאור כך שאין כמעט דגם בליין שאין בו גם את המנוע הגדול יותר. ועדיין, כל האופלים, פגו'יים, סיטרואנים, לרבות קורסה, אסטרה, מוקה, גרנדלנד, C4, 308 החדשה, 3008, C5 איירקרוס, 2008, DS, אפילו C5X הגדולה פיזית שרק עכשיו הגיעה לחנויות, כל אלו, בגירסאות הבסיס לפחות מגיעות עם "הנבלה". אז האם יש לנו כאן עניין ביצרן עם ייצר אובדנות קשה, או חריגה כלשהיא מפרופורציה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, menir1 כתב:

 

 

בשורה התחתונה, מנוע ה-PureTech הוא מנוע עם כשל תכנוני חמור ואני לא ממליץ לאף אחד לרכוש מכונית עם המנוע הזה. 

 

 

 

אני אוהב אנשים שחורצים גורלות על פי ראיית העולם שלהם.

מנוע ה PureTech בהחלט סובל מכשל תכנוני, אבל מפה עד ל-"לא ממליץ לאף אחד לרכוש" יש מרחק לא קטן (בדיוק אותו מרחק בין "DSG לא הייתי נוגע במקל" לבין "צריך לדעת לנהוג עם DSG ואז הכל טוב").

מבחינתי המשוואה היא פשוטה - מחפש ראש שקט, רכב אמין בלי בעיות צפויות? אל תקנה פיג'ו עם PureTech.

מחפש רכב מאובזר עם מנוע זריז וגמיש, מתלים נוחים, בידוד רעשים מעולה וכל זה ב VFM הכי גבוה שיש? פיג'ו עם PureTech זו לא מילה גסה.

אני עשיתי את החישוב הזה בשביל עצמי (אחרי שקראתי אין סוף שרשורים, הודעות, TSBs על הבעיה של רצועת התזמון) והחלטתי שאני אחפש רכב עם נתונים טובים ואקווה לטוב.

ב50 אלף שקל שבהם רכשתי לפני שנתיים את ה308 המעולה שלי, באותו הזמן יכולתי לקנות רק פיקנטו ישנה יותר. כל ואגית/יפנית/קוריאנית באותה קטגוריה הייתה עולה לי 20 אם לא 30 אלף שקלים יותר.

המחיר שאני משלם זאת ההבנה שיש מצב טוב שיגיע יום ואצטרף לשפוך 15k על מנוע חדש, אבל זה עדיין מרגיש שווה את זה ואני נהנה מרכב פצצה שעלה לי כלום כסף.

האם הייתי מציע לאבא שלי לקנות פיג'ו עם המנוע המדובר? לא. האם הייתי מציע לחבר פורום שמוכן לקחת את הסיכון ומבין במה מדובר? כן. המנוע הזה לא כזה שיקוץ כמו שאתם ממש מתאמצים להפוך אותו.

אגב, הפיג'ו שלי לא נוגעת בסנטימטר שמן בין טיפולים, טפו טפו.

 

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם תקטין את מרווח הטיפולים של החלפת שמן ורצועה, יכול להיות שלעולם לא תצטרך להחליף מנוע. (בגלל הבעיה הספציפית הזו)

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

לא שזה מדעי בשום צורה, אבל כמות התלונות בשנים האחרונות שאני רואה בפורום על DSG , קטנה משמעותית מתלונות על פיור טק, וכול זה למרות שנמכרים הרבה הרבה יותר רכבים עם ה-DSG המדובר מאשר רכבים עם מנוע פיור טק 1.2 

 

אנשים פותחים שרשורים בפורום כאשר חסר להם מידע, בגלל שDSG זה גיר וותיק שהתקלות בו ידועות היטב אין סיבה לפתוח שרשור מספר 99999 על החלפת מצמדים או מוח גיר...

 

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

יש לי את העדות של מוסכים מתמחים כמו "גבע" ו"שאפט". יש קונצנזוס שזה מנוע כושל. 

 

כמו כן, ציי רכב שלא לוקחים מכוניות עם המנוע הזה. צריך יותר מזה? 

 

מה הקשר בין מה שלוקחים ציי רכב למדד לאמינות? ציי רכב לא מחזיקים רכבים מחוץ לאחריות ואמינות זה הדבר האחרות שמעניין אותם.

 

אני מטפל אצל גבע הוא אף פעם לא אמר לי שזה מנוע כושל ומה שהוא אמר לי זה שאם הרצועה הוחלפה לדור 2 אז זה מנוע טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתם רוצים ממני? חיזוק על זה שאתם נוהגים במכונית עם המנוע הזה? מאחל לכם כל טוב ושלא תזדקקו לשיפוץ/החלפת מנוע. מי שקנה חדש ויחליף שמן בתדירות גבוהה, נניח כל 7.5k ק"מ בסבירות גבוהה המנוע שלו יחייה חיים טובים. הבעיה שצרכנים שהם הדיוטות ולא מכירים את מהות הכשל התכנוני, עוקבים אחרי הוראות היצרן. 

 

אני המלצתי בעבר לשני אנשים מהמעגל החברתי הקרוב שלי לרכוש מכוניות עם המנוע הזה.שניהם טיפלו במכוניות לפי הספר, החלפת שמן כל 15k ק"מ כמו שעון. לשניהם נדלקה מנורת לחץ שמן (too late....) ונמצאו אצלם שבבי רצועה ברשתית. מנועים כאלו, סופם קרוב, כי הם עברו הרעבת שמן.

מהרגע שהבנתי את מהות הכשל (דילול של השמן בדלק שתוקף את הרצועה) וראיתי שגם מנועים שיוצרו ב-2020 וכוללים רצועה עדכנית, חווים בעיות, אני ממליץ לאנשים שמתייעצים איתי, לא לרכוש מכוניות עם המנוע הזה. 

 

למה היצרן ממשיך להשתמש במנוע הזה? שאלה טובה - ההיסטוריה מראה שגם במקרים של כשלים תכנוניים בעבר, היצרן לקח את הזמן לטפל בבעיות, תוך הנחה שסטטיסטית הבעיות צפויות לצוץ אחרי תקופת האחריות. התנהגות זאת, פגעה במוניטין של היצרן, לא רק כאן אלא גם בחו"ל. 

 

ולגבי ציי רכב, הם מתכננים למכור את המכוניות בתום השרות - זה חלק מהמודל העסקי. מכוניות שיש להם ערך פחת חריג לרעה הופכת להפסדית. 

לפני 27 דקות, Lior_Django כתב:

ואם תקטין את מרווח הטיפולים של החלפת שמן ורצועה, יכול להיות שלעולם לא תצטרך להחליף מנוע. (בגלל הבעיה הספציפית הזו)

זה נכון למי שרוכש מכונית חדשה. כשאתה רוכש משומשת, זה חתול בשק. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, menir1 כתב:

אני המלצתי בעבר לשני אנשים מהמעגל החברתי הקרוב שלי לרכוש מכוניות עם המנוע הזה.שניהם טיפלו במכוניות לפי הספר, החלפת שמן כל 15k ק"מ כמו שעון. לשניהם נדלקה מנורת לחץ שמן (too late....) ונמצאו אצלם שבבי רצועה ברשתית. מנועים כאלו, סופם קרוב, כי הם עברו הרעבת שמן.

מהרגע שהבנתי את מהות הכשל (דילול של השמן בדלק שתוקף את הרצועה) וראיתי שגם מנועים שיוצרו ב-2020 וכוללים רצועה עדכנית, חווים בעיות, אני ממליץ לאנשים שמתייעצים איתי, לא לרכוש מכוניות עם המנוע הזה. 

 

הם נשארו חברים שלך לאחר ההפתעה ? :fist:

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, רועי5 כתב:

כהדיוט, מבקש מאדם המעיד על עצמו שהוא טכני, להסביר לי את פשר התופעה המשונה לפיה יצרן ,שגם לו כנראה הבנה טכנית לא רעה, ממשיך לצייד את מרבית הדגמים שהוא מוכר, לרבות החדשים בהם, במנוע הזה. הרי אם מדובר "בכשל תכנוני חמור" שמחסל חלק נכבד מהמנועים הללו, כנראה כולם בשלב כזה או אחר, סביר היה מבחינתו לזרוק אותם לחלוטין מפס הייצור ולעבור למנוע 1.6 שאמינותו טובה משמעותית. אחרי הכל התאמת האחרון לפלטפורמות השונות הוכחה לאור כך שאין כמעט דגם בליין שאין בו גם את המנוע הגדול יותר. ועדיין, כל האופלים, פגו'יים, סיטרואנים, לרבות קורסה, אסטרה, מוקה, גרנדלנד, C4, 308 החדשה, 3008, C5 איירקרוס, 2008, DS, אפילו C5X הגדולה פיזית שרק עכשיו הגיעה לחנויות, כל אלו, בגירסאות הבסיס לפחות מגיעות עם "הנבלה". אז האם יש לנו כאן עניין ביצרן עם ייצר אובדנות קשה, או חריגה כלשהיא מפרופורציה.

הרוב המוחלט של רכבי הקונצרן נמכר בכלל עם מנועי דיזל שהם בהחלט אמינים(כן כן אני מכיר את עניין האוריאה…) מנועי הפיורטק פחות מעניינים את היצרן והם ממש לא בראש מעייניו, הם יוציאו עוד אלף גרסאות של רצועה ״משופרת״ ויגרמו לכם לחשוב שהבעיה נפתרה רק מה…אחרי שנתיים של כל רצועה ״חדשה״ אותה הבעיה של ההתפוררות מתגלה שוב, אין לי שום דבר נגד צרפתים, אני מאוד מחבב את רכבי הדיזל שלהם, ספציפית עם הפיורטק הם נפלו ונפלו חזק, מדהים שיש כאלה מסרבים לקבל את זה אחרי כלכך הרבה מקרים.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לא נפתרה, לכן יש המלצה על קיצור החלפתה, על מנת לא להגיע למצב שהיא כבר מתפוררת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מנסיוני עם DSG, צ'מפיון דווקא נתנה שירות בסדר גמור. 

פעם אחת החליפו לי "מכטרוניק", פעם אחרת מצמדים, ועוד פעם עדכון תוכנה. 

אח"כ נתנו פיצוי (1300 ש"ח), והאריכו תקופת אחריות ל 5 שנים (נדמה לי שזה היה במסגרת הסדר תביעה ייצוגית).

המדובר באוקטביה 2012.

בסופו של דבר, הגיר "הלך" אחרי 127,000- לצערי אחרי השנה החמישית.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Jeka88 כתב:

הם יוציאו עוד אלף גרסאות של רצועה ״משופרת״ ויגרמו לכם לחשוב שהבעיה נפתרה רק מה

 

הם כבר לא יוציאו שום גרסה חדשה של הרצועה, הם עברו לשרשרת תזמון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Jeka88 כתב:

מעניין למה…

 

קיים מחסור בחומרי גלם לייצור רצועת תיזמון המיוצרות מחומרים כגון: פיברגלס/ניאופרן ועוד...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהלך כיפור פגשתי למטה מכר מהשכונה שעובד באחד ממוסכי לובינסקי בשפלה והוא גם משנע לי את הרכב למוסך ומחזיר לי בטיפולים. קשקשנו קצת על הפיורטק הוא אומר שהדגמים עם הרצועה החדשה מ2021 של קונטיננטל ct1228 בינתיים מראים עמידות טובה רכבים עם 3-4 טיפולים כבר בלי התפוררות.

אולי זה מוקדם אבל רק הזמן יגיד אם הבעיה נפתרה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 8 שעות, evc כתב:

הם כבר לא יוציאו שום גרסה חדשה של הרצועה, הם עברו לשרשרת תזמון.

לא.  יש מנוע חדש עם שרשרת תזמון - מיועד לרכבים היברידיים.  רכבים רגילים ממשיכים עם הקיים.  יש שרשור שלם בנושא.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, TZR84 כתב:

... הדגמים עם הרצועה החדשה מ2021 של קונטיננטל ct1228 בינתיים מראים עמידות טובה רכבים עם 3-4 טיפולים כבר בלי התפוררות

מדהים. חתיכת הישג הנדסי.

 

זה אומר שלובינסקי זיהו בעבר ברכבים עם 45 אלף קילומטר בעיית התפוררות? 

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...