Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[נשברתי] מכרתי את ה(מזגן) ON\OFF ועברתי לאינוורטר.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, yor2 כתב:

אני בקירור פחות מרוצה מהאנורטר. מקרר אובר. בחימום מרוצה מאוד. אפילו שיש בשלט לחצן איקו. שמוריד תתפוקה. משתמש בשלט חליפי מנוחות.

אז בחורף בלילה האנורטר מחמם. בקיץ המיני מרכזי און אוף.  השנה בכלל קר לי באופן קיצוני.

 

מזגן של אלקטרה. מאידה. inv150aaa. משתווה ל 1 כ"ס.

 

 

למרות שאתה מסתכל עליו כ 1 כ"ס, הוא מאוד חזק. כ 9700-10,000BTU בקירוב (נומינל) ו 13,500BTU במקסימום. זה המון לחדר שינה רגיל.

 

משום מה תדיראן ואלקטרה לא מפרסמים נתונים טכניים של מזגני האינוורטר שלהם, כך שקשה לדעת על סמך המפרט של המזגן לאיזה רמה של הספק הוא מסוגל לרדת. AUX (ובכלל טורנדו) מפרסמים את הנתונים באופן מדוייק בכל המזגנים שלהם.

 

בדגמים ישנים (אינוורטר) של מידאה, המצב לא משהו. מזגן בהספק נומינלי של 24,500BTU היה מגיע במקסימום ל 27,000BTU אבל המינימום שלו היה 12000BTU (כ 50% מההספק הנומינלי). כל זה שייך, אני משער, לאינוורטרים מבוססי מדחס AC עם ממיר תדר.


במזגנים עם מדחס DC העסק עובד טוב בהרבה אבל כמו שאתה רואה - היבואנים לא מפרסמים את כל הנתונים (וכנראה שיש להם מה להסתיר).
חלקם רושם על חלק מאוד מצומצם של המזגנים FULL DC INVERTER (מדחס + מאווררים) ועל חלק אחר של הדגמים - לא. לרוב היצרנים מתהדרים שכל המערכת שלהם היא DC מלאה אבל כנראה שלא כולם עדיין הגיעו לזה.

 

איציק

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך המזגן של SAGA INVERTER  שטורנדו משווקת ונותנת שירות ?

 

הם נותנים 5 שנות אחריות.

 

האם לדעתכם טורנדו אינוורטר יותר טוב  ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אני מופתע שרק כעת את ישן עם אינוורטר כי אני בגלל ההמלצה של רכשתי לפני 3 שנים אינוורטר לחדר שינה( וכמו שהמלצת טורנדו עם 7 שנות אחריות)

 

עולם אחר סוף סוף אפשר לישון בלילה בלי גלי חום וקור מרגיזים.

 

מה שאני מופתע זה כמה המחיר הפך לזול אז הוא עלה לי כמעט פי 2 ממזגן און אוף. היום מזגן כמו שלך עולה 1300 ש"ח וזה פסיכי.....

 

כרגע צריך 2 מזגנים לחדרים הבחירה מובנת מאליה....

 

כמה מילים לגבי איכות ועמידות- מזגן און אוף יכול לעבוד גם 20 שנה בכיף. קשה לי להאמין שאינוורטר גם. אבל ביחס עלות תועלת גם אן הוא ימות בדיוק בתם 7 שנות האחריות זה עדיין משתלם. ובמחירים של היום....

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yd b-4 כתב:

כמה מילים לגבי איכות ועמידות- מזגן און אוף יכול לעבוד גם 20 שנה בכיף. קשה לי להאמין שאינוורטר גם

בגלל אופי העבודה של האינוורטר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, פאר האורה כתב:

בגלל אופי העבודה של האינוורטר? 

מזגן און אוף זו מכנוה טיפשה ופשוטה מאוד, אין הרבה מה שיתקלקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים הרבה על כך שאינוורטר יכול להתקלקל, או מועד יותר להתקלקל בגלל אופי העבודה (המואץ ?) והטכנולוגיה המתקדמת שבמעבה. אשמח מישהו ירחיב מה לרוב מתקלקל באינוורטר? יש תקלות נפוצות? במזגני ONOFF הולכים לרוב קבלים כמדומני. באינוורטר 99.99% ילך הכרטיס שבמעבה / מאייד ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני מתחום המיזוג.


מזגן האינוורטר נקרא כך על שם כרטיס שנקרא "אינוורטר" והוא מייצר AC במתח ותדר משתנים (בהתאם להספק הנדרש מהמדחס). זה בכלל לא מעגל "טיפש" וזה מעגל שעובר חיים לא קלים ומספק מאות או אלפי וואט (תלוי במזגן) בזמן עבודתו.

 

מזגנים עם מדחסים עם מנועי DC ממשיכים להקרא "אינוורטר" אבל האינוורטר שם מוחלף ככה"נ ב PWM, הם ניזונים מ DC שמופעל/מופסק לסרוגין.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, yuvk כתב:

מזגנים עם מדחסים עם מנועי DC ממשיכים להקרא "אינוורטר" אבל האינוורטר שם מוחלף ככה"נ ב PWM, הם ניזונים מ DC שמופעל/מופסק לסרוגין

ואיך זה בא לידי ביטוי בחיי הכרטיס ו/או המנוע?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור הראשון של האינוורטרים היה לך מדחס AC עם כרטיס ששולט על המהירות שלו (לא רק). גודל הכרטיס היה בערך בגודל של לפטופ 15.6" ממוצע והמזגן היה כבד קצת יותר מ ON OFF רגיל.

ברגע שעברו ל DC הכל השתנה. המדחס קל בהרבה, כרטיס קטן (בגודל של בערך 15X15 ס"מ) עם צלעות קירור (לא משהו אימתני) מאחורה ומנוע FAN DC קטן (במקום המנוע FAN הרגיל שהיה AC עם קבל)

היצרן יודע מה הוא עושה - אם לא היה אמין לא היו נותנים 7 שנים אחריות. ברור שיש אחוז מסויים שמתקלקלים אבל הממוצע צריך להחזיק מעמד יופי.

אם חשבתם ששבוע שעבר לא פתחתי אחד לראות מה יש בפנים...אתם טועים :-P 
הנה תמונות:

 

תמונה של WhatsApp‏ 2024-06-16 בשעה 18.56.20_106e1678.jpg

תמונה של WhatsApp‏ 2024-06-16 בשעה 18.56.19_9164f5af.jpg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

בדור הראשון של האינוורטרים היה לך מדחס AC עם כרטיס ששולט על המהירות שלו (לא רק). גודל הכרטיס היה בערך בגודל של לפטופ 15.6" ממוצע והמזגן היה כבד קצת יותר מ ON OFF רגיל

בדיוק יש לי תמונה של כזה כרטיס שהחלפתי אצלי במזגן אלקטרה אינוורטר מודל 2011. המזגן עצמו עלה אז 2400 ש"ח והיה עם אחריות לשנה.

 

רק הכרטיס הזה עלה 900 ומשהו ש"ח ללקוח, לטכנאים עלה 600 ש"ח. 

2.thumb.jpg.9d3b8035c87c26d86c59fa1356973013.thumb.jpg.fe91dd1d813c7745c6d09ba5276778ac.jpg

 

5.jpg.d4cb7ea324b24fff74e6e2307174763d.thumb.jpg.f0eea4920d59fb61e961f3b8661a08ea.jpg

 

היום מזגן עם ביצועים דומים או עדיפים אפילו עולה 1350.

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

רק הכרטיס הזה עלה 900 ומשהו ש"ח ללקוח, לטכנאים עלה 600 ש"ח. 

 

מתי רכשת ? להבין אם המחיר של אז או עדיין מתמחרים את הכרטיסים יקר גם היום. שמע, כל הכבוד על התיקון. לרוב כרטיס באינוורטר הרוב מורידים את התכשיט מהקיר ומחליפים במזגן חדש.

איך הייתה לך החלפה של הכרטיס, ניתקת את הישן חיברת את הכרטיס החדש והמזגן חזר לעבוד? אשמח ששתף אם בא לך, מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Night Driver כתב:

ואיך זה בא לידי ביטוי בחיי הכרטיס ו/או המנוע?

אין לי נתונים לגבי הזרמים והמתחים בשני המקרים, אבל PWM הוא פשוט הרבה יותר. בטוח מתבטא בגודל ובמחיר, וסביר להניח שגם בעמידות.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...