Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[נשברתי] מכרתי את ה(מזגן) ON\OFF ועברתי לאינוורטר.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני 16 דקות, קורן בן אשר כתב:

זהו, שגם אני תהיתי מה זה מנוע DC ללא מברשות. אז מסתבר שזה פשוט מנוע עם יחידה אלקטרונית שאחראית על הפיכת קוטביות המתח לפי זוית הרוטור, במקום קומוטטור מכני. אז אפשר להגיד שזה בעצם קצת רמאות ... זה בעצם סוג של מנוע AC עם יחידה אלקטרונית שעושה אותו שקוף ל-DC. 


ואם היו לו פחמים, הוא היה DC טהור ? הרי אתה יכול לומר שגם מנוע DC עם קומוטטור הוא מנוע AC, כי הקומוטטור הופך את הקטביות של הסלילים לפי הזווית שהוא נמצא בא.

אז בוא נגיד שלקחו את המנוע DC עם הפחמים ובשביל להיפטר מהם התקינו בקר פנימי עם חיישן הול שמשחק עם הקוטביות במקום הקומוטטור...מה הבעיה עם זה ? זה עדיין אותו מנוע DC. 

בסופו של יום הסלילים מקבלים זרם ישר ולא חילופין ובשורה התחתונה מנועי DC הם מנועים עם כוח התנעה חזק יותר ממנוע AC (גם אין כאן צורך בקבל כי אתה לא זקוק לעוד שינוי מעלות בפאזה שתגרום למנוע לזוז)  משמעותית חזקים יותר ממדחס עם מנוע AC טהור ובקרת המהירות שלהם קלה יותר לביצוע ביחס למדחס עם מנוע AC. במקרה הזה חפירה בתיאוריה של המנועים כבר לא רלוונטית כי המדחס מקבל זרם DC והוא נשלט ע"י PWM.
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

אז בשביל "לסבך" לך את העניינים עוד יותר, אומר (ואצרף תמונות) שהמאוורר (FAN) של המעבה הוא (לפי מה שרשום) DC 310V ועובד על 0.16A עם הספק של 35W. בהחלט יכול להיות שכל הקומבינה שמאפשרת אמינות גבוהה יותר באה על חשבון הרמת המתח בתמורה להורדת הזרם.

צפיתי באיזה סירטון יוטיוב של מישהו שבודק מדחס DC של מזגן אינוורטר קטן הוא טוען למתח DC של 310V. ייתכן וזה המתח הכללי במערכת (בצד המעבה).


מעניין מאוד!
אני לא בטוח שהגדלת האמינות היא בראש מעייניהם של היצרנים (הגדלת אמינות = הקטנת המכירות העתידיות. התיישנות של מכשירי צריכה היא איטית בהשוואה למיחשוב וסלולר למשל, ומכשירים מוחלפים בחדשים *בעיקר* כשהם מתקלקלים ולא כשהם מתיישנים. לתכנן מוצר אמין מדי זו ירייה ברגל. אתה רוצה מוצר שלא יהיה בולט לרעה בחוסר אמינות ביחס למתחרים, לא מעבר).
העלאת המתח מאפשרת הקטנת קוטר החוטים. זה אומר חסכון בעלויות, במשקל ובמימדים. חשוב למשל בתעשיית הרכב.

ואני מבין שטעיתי פה בסדר גודל בניחוש שלי. מדחס במתח 310 וולט, בהספק, של נאמר, 2500 וואט, צורך "רק" כשמונה אמפר. מכיוון ש-310 דומה למתח הרשת (לא חשוב AC DC לענייננו) אז אפשר "לשאול" את עובי המוליכים המקובלים ברשת החשמל.
 

אם יורשה לי להתנבא ואולי גם לטעות - נקודת החולשה במזגן מבוסס DC במתח 310 וולט תהייה בספק הכח של 310V / 8A (למשל). אני רק מקווה שבמזגן כזה, ספק הכח הוא יחידה/כרטיס נפרד ולא משולב.

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, שאלה:

 

איפה ממוקמות אצלך 4 יחידות חיצוניות של המזגנים הקטנים? אחת במסתור כביסה, איפה האחרות?

הרי בבניינים חדשים אסור לתלות מזגנים מתחת לחלון, אלא רק במסתור כביסה או במקום יעודי אחר. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורפת תמונה.

לציין ששני המזגנים הקרובים למצלם היו בעבר רק מזגן אחד. השני שנוסף הוא זה של הממד שלא היה קודם לכן.

 

לציין שמעולם לא היו בעיות עם המזגן שקרוב למצלם מבחינת קירור או חימום גם בתנאי מזג אויר סופר קיצוניים בשנים האחרונות,  יש לו מטר קדימה פתוח (דרישות יצרן בהתקנה).

 

הפעם אני מתכנן להכניס שיפור קטן: לתפוס שרוול שיסיט את האויר החם החוצה על המעבים הקטנים הקרובים.

IMG-20240616-WA0017.jpeg

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתור מצ'וכלל סידרת לך שמה. יש לך לשם גישה נורמלית, או שצריך לקפוץ דרך החלון? ומה זה שם למטה, אלקטרה EMD כלשהו?

בדיעבד זה בדיוק מה שהייתי צריך לעשות. הרבה יותר טוב מכל בחינה שהיא - עלויות, ביצועים וצריכת חשמל.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, קורן בן אשר כתב:

מסתור מצ'וכלל סידרת לך שמה. יש לך לשם גישה נורמלית, או שצריך לקפוץ דרך החלון? ומה זה שם למטה, אלקטרה EMD כלשהו?

 

עובר מהחלון (מתחת לחלון הקיר עצמו בטון מזויין, זה למה לא קל להוריד אותו או לסדר שם פתח).

 

כבר עם קבלת המפתח לדירה, לפני כמה שנים, ריצפתי את המסתור שיהיה נוח לשטוף ולנקות אותו + בניתי מדרגה/במה למיני מרכזי שישב קו אפס עם הרפפות אלומיניום (הצמדה לרפפות זה דרישת יצרן אצל כולם).

 

ELD 40T, היום הוא נקרא "אלקטרה קומפקט" (יחידה פנימי נמוכה עם מרכזיה אינטגרלית ועמידה בלחץ סטטי נמוך וגבוה כאחד)

 

איציק

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

מצורפת תמונה.

יפה מאוד!

 

אצלי בשני חדרים יש פטנט סופר נוח, קופסה יעודית למזגן עם פתח גישה מתוך החדר.

IMG_20230902_191259.thumb.jpg.bcb8b8ba9648e68c6393b86db880b083.jpg.04e31f9ca3ad6ac33214c0ac79356a32.jpg

 

IMG_20230903_125046.thumb.jpg.eb5934a9092f356df33547cf1c2fde35.jpg.8b100e2104ba4334a4f92eac2b121f5b.jpg

 

אבל משום מה בחדרים אחרים לא עשו כזה. 

סלילת צנרת מהחדרים למסתור כביסה שלא במסגרת שיפוץ זה סיפור די מורכב שאני כנראה לא אכנס אליו...

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק חבל שהחמורים התקינו את הרפפות כלפי מטה, זה אמור להיות כלפי מעלה (שיחרור חום ועשן).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.6.2024 בשעה 14:08, איציק נ. כתב:

זה אמור להיות כלפי מעלה (שיחרור חום ועשן).

אולי עניין של מי גשם שיכנסו פנימה לקופסה הזו אם הרפפות היו כלפי מעלה.

 

בכל מקרה זה עובד בסדר גמור במצב הזה. 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Buki כתב:

בכל מקרה זה עובד בסדר גמור במצב הזה

לפחות כל זמן שהמזגן לא נשרף.
 

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת חשמל:

אלקטרה טענו בעבר: "פחות מ 2 שקלים ללילה".
טורנדו טוענים: "פחות משקל 1 ללילה".
מי צודק ? מי טועה ?

חיברתי את המזגן דרך השקע מדידת חשמל לראות כמה זרם הוא צורך ובכמה מסתכמת שעת עבודה שלו. 


ביצעתי לשקע איפוס מלא והכנסתי בתפריט את עלות הקוט"ש - 62 אגורות (אין עשיריות האגורה) ונתתי לו לעבוד על טמפ' של 25.5 מעלות (זה רמה אחרת של קירור ביחס ל ON\OFF אז לא להשוות...ב ON OFF הייתי מזיע ב 25 ו"חי בסדר" עם 24).

הדלת בחדר היתה סגורה חלקית מאחר ולא רציתי שהמזגן יגיע לסף כיבוי שלו אלא יעבוד רצוף וישמור על טמפ' קבועה עד כמה שניתן (אחרת הוא ימשיך לקרר גם על 2000BTU ובגלל שהחדר מבודד היטב הוא היה מגיע לסף כיבוי).

אחרי 11 שעות עבודה רצופות, המזגן צרך 1.95 ש"ח.
חישוב קל: המזגן צורך 18 אגורות לשעת עבודה רצופה (אם אני ממש רוצה לדייק ומחשב מחדש לפי 61.4 אג' לקוט"ש - זה 17.5 אגורות לשעה).

אז.... אם הדלת בחדר לא סגורה לגמרי והמזגן עובד רצוף - והלילה שלך הוא באיזור 6 שעות, אתה מגיע לעלות של כ- 1 ש"ח.
אם הלילה שלך יותר ארוך, נניח 8 שעות - אתה באיזור 1.40 ש"ח.

כמו כן אם החדר סגור הרמטית והמזגן מגיע לסף כיבוי, העלויות יהיו אפילו פחות מהנ"ל.

לא רע בכלל.

איציק

pic.jpeg.jpg

  • אהבתי 8

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, mcaspi כתב:

לא היה עדיף להוריד את שני המזגנים מימין למטה ששם הטמפרטורה בחלל יותר נמוכה. גם מעמד אחד פחות.


א. כאשר המזגן למעלה, החום נפלט - עולה למעלה (לתקרה) - ויוצא מהמסתור כביסה (אויר קר נכנס מהחלק התחתון).
כאשר המזגן למטה, החום יעלה לכיוון המזגנים שכבר בחזית ובעצם לא יאפשר להם למשוך אויר טרי (וקריר יותר).

ב. גם משיקולי נוחות (ניקיון\שטיפה במסתור) ומעבר, אני מעדיף תלויים.

 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבה למעלה עובד בסביבת העבודה החמה ביותר בחלל, ולכן האפקטיביות שלו, שהיא הדבר החשוב ביותר לדעתי,  נמוכה יותר ממעבה שיעבוד למטה עד כמה שאני יודע. נראה לי שהייתי מעדיף להתקין אותו על הרצפה ששם קריר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאוריה לחוד ומציאות ואילוצים לחוד.

מן הסתם מה שאמרת לא יקרה, כבר כתבתי למה.

שורה תחתונה זה עובד ככה 7 שנים עם אפס בעיות גם במצבי קיצון (קיץ או חורף), שהם המבחן האמיתי, וככה זה יישאר.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...