Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[נשברתי] מכרתי את ה(מזגן) ON\OFF ועברתי לאינוורטר.


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, פאר האורה כתב:

כמו שאמרת את רוב הבעיות היה אפשר למנוע עם דגש על מתקין מקצועי


בהחלט.

מה שאני רואה בקבוצות זה "מיליליטר" מכל המזגנים שנמכרים, מותקנים ועובדים יום יום.

כמו במכוניות אז גם במזגנים קורה (נדיר מאוד) שיש תקלה כבר בקילומטר הראשון, אבל במזגנים זה נפוץ יותר כי הקילומטר הראשון הוא תלוי המתקין.


אומנם אנחנו יושבים עכשיו בבית ומקשקשים על מזגנים וכל החרא הזה, אבל בסופו של דבר המדינה ב-מ-ל-ח-מ-ה. מה שהיה ב 2023 (להזכירכם: פרסומת של טורנדו היתה - "טכנאי תוך יום") כבר לא יכול להתממש אחרי ה 7/10/2023. ב 2023 זה עבד והיה טכנאי תוך היום, היום לא. לעניין הזה יש השפעה רוחבית - החל מהפריקה של החלפים למחסן ועד לטכנאי שצריך להגיע ללקוח לתקן את התקלה.

לצערי היום יש עדיין אנשים שקוראים לעצמם "טכנאי מזגנים" ואין להם אפילו משאבת וואקום.
בדיוק עכשיו סיימתי הרצאת זום מטעם התאחדות קבלני מיזוג האויר בישראל, על דבר שנקרא "אפקט הדיזל" שהוא נפוץ בעיקר באינוורטרים (כי אין להם פריקה בראש מדחס) בכל סוגי הקררים, ולצערי מעבר לכמה עשרות משתתפים שראיתי בהרצאה - ישנם אלפים שם בחוץ שלא בהכרח מבינים על מה המהומה (שצריך לעשות וואקום למזגן) ולא מבינים שמעבר להשלכות של איבוד אנרגטי וכו' - קיימת סכנה (רק כאשר אוגרים את הגז בחזרה למנוע - מכל סיבה שהיא: תיקון או פירוק המזגן) של פיצוץ המזגן (כמו שכבר חלקכם ראיתם בסירטוני יוטיוב\אינסטרגם\פייסבוק\טיקטוק) בזמן אגירת הגז (PUMP DOWN).
חמצן שנשאר במערכת יחד עם הקרר (כמו בסירטון של ה"גאון" מהיוטיוב שחסך 700 שקל והתקין לבד את המזגן) בצירוף שמן ויחס דחיסה גבוה = פיצוץ. 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 145
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 15 דקות, איציק נ. כתב:

כמו בסירטון של ה"גאון" מהיוטיוב שחסך 700 שקל והתקין לבד את המזג

קישור אפשרי?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 7 דקות, איציק נ. כתב:

כי הקילומטר הראשון הוא תלוי המתקין.

איך מוצאים את אותו מתקין ?  להתקשר לטורנדו ולהזמין מתקין שלהם?

מתקין של טורנדו יהיה מקצועי, הוא עובר הכשרה אצל טורנדו, לא ? 

 

לפני 8 דקות, איציק נ. כתב:

לצערי היום יש עדיין אנשים שקוראים לעצמם "טכנאי מזגנים" ואין להם אפילו משאבת וואקום.

בגלל זה, איך מוצאים את הטובים שבהם ?

 

לא ידעתי שיש הרצאות לטכנאי מזגנים

זה יכול להעיד על טכנאי שאכפת לו מהמקצוע

אז הנה כתבת שיש

לפני 10 דקות, איציק נ. כתב:

הרצאת זום מטעם התאחדות קבלני מיזוג האויר בישראל

אתה יודע אם טכנאי שסיים לימודים, רשום בהתאחדות הזאת, יש מאגר חיפוש? או זה לא עובד ככה?

 

כמו שהבנת אני מנסה להבין איך אפשר לאתר את אותם טכנאים שאכפת להם מקצוע? ההוא שמשקיע את הזמן בהרצאה, מקצועי, לא חאפר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טכנאי מקצועי - זה בעיקר מפה לאוזן. המלצות. כל היתר זה בונוס כמובן.
מתקינים של החברה לא מבטיחים לך שיבוא אחד דווקא מהחברה, זה גם יכול להיות קבלן חיצוני.
 

לפני 32 דקות, zaf כתב:

קישור אפשרי?

https://www.facebook.com/share/v/s72D9XjAsiubkMi1/

(זה מזגן שב 99% מתפוצץ ב PUMP DOWN, הוא אפילו לא עשה PURGE).

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי להגיד. שרוב הטכנאים לא עושים וקום. 

במיני מרכזי שמותקן אצלי און אוף. הטכנאי עשה וקום בלחץ אולי 10 דקות.

והייתה נזילה. לא חיזק תאומים מספיק. החברה הגיע וחיזקה. והוסיפה גז.

אחרי זה המזגן קירר בקיץ. אבל לא חימם. ביקיצר סחבו אותי חודש.

הגיע מנהל הטכנאים. ראה תבעיה. שאב תגז לתוך המזגן. פירק צינור.

הלחים משתיק. ולא עשה ווקום בכלל. פתח תברזים. הפעיל. והוסיף גז.

ככה שהמזגן. עובד כבר 9 שנים מהתיקון. המזגן יחגוג החודש 10 שנים.

 

אז אם  מנהל הטכנאים. לא עשה וקום. אז אין לי מה להגיד. (מנהל מתאם חברת המזגנים).

אפילו PURGE לא עשה.

  • מבאס 2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, yor2 כתב:

צר לי להגיד. שרוב הטכנאים לא עושים וקום. 

במיני מרכזי שמותקן אצלי און אוף. הטכנאי עשה וקום בלחץ אולי 10 דקות.

 

הבעיה לא נצפתה במערכת ON OFF מאחר (וממה שהבנתי מהמידע שהועבר לנו) למדחסים האלו יש איזה שסתום פריקה\BLOW OFF שיכול למנוע מקרים כאלה (וגם כי למנועים יש מהירות סיבוב קבועה ולא משתנה - ועוד ועוד סיבות).

 

חשוב לציין שלא חייבים לעשות וואקום סופר עמוק בשביל להיפטר מבעיה כזאת (המטרה היא קודם כל להוציא את האויר עם החמצן מהמערכת. וואקום טוב עוזר ללחות לרתוח ולצאת החוצה - ולחות באופן ספציפי היא לא הבעיה אלא החמצן שבאויר).

בכל מקרה אם ימשיכו להתנהג עם אינוורטרים כמו שמתנהגים עם ON OFF, זה יגמר בהרבה מאוד פיצוצים של מזגנים (ופצועים). בארץ כבר היו כמה בודדים כאלה.

 

דבר נוסף:

במזגנים עם דליפות, כאשר עושים PUMP DOWN (אגירת הגז במנוע) כדאי שלא לרדת מתחת ל 20PSI (שהם 5 PSI מעל הלחץ האטמוספרי) בשביל לא להגיע למצב שמנקודת הדליפה ייכנס אויר עם חמצן למערכת.
כמובן שלא לפתוח שום חיבור FLARE לפני שהמדחס מכובה והברזים סגורים.

איציק

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב כאן חושבים המומחים האמיתיים. אני צריך להתקין 2 מזגנים לחדרים סטנדרטיים אבל מאוד חמים. 

 

כיון שיש לי טורנדו אינוורטר בן 3 ואני מרוצה זו היתה הבחירה הראשונה (בעיקר סוגיית האחריות)

 

אממה היום הייתי באושר עד וראיתי אינוורטר מולר 1.25 כ"ס ב999 ש"ח.

 

עם שנה אחריות מישהו מכיר שמע או יודע על טיבה של החברה הזו.

 

(2 כ"ס מחיר בדיחה של 2000 שקל...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עניין של אחריות, זו למעשה הפרמיה שאתה משלם.


2 כ"ס במחיר של 2000 שח זה שנה אחריות.

בפער זעיר של 10% ואולי אפילו פחות - אתה קונה כבר סאגה 22X INV עם אחריות ל 5 שנים. לא יודע אם ISKA מקבל היום 3 שנים או יותר, אבל שוב - מילת הקסם היא אחריות.
TOP INVERTER 240X עם 7 שנים כבר מתחיל ב 2500 שח (זאפ).
 

באושר עד יש גם אלקטרה אינוורטר A140 (שזה 1 כ"ס) ב 999 שח, אבל שוב - שנה אחריות (זה דגם שמגיע בשוטף עם 5 שנים).

 

 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה או עדיין יש גם האייר ב 749 או 799. יש את הנוסחה לרכישת מצבר. מחיר המצבר חלקי חודשי האחריות.

אלא אם אתה יודע לטפל לבד, ואז האחריות פחות חשובה לך. 

הייתי מתעניין לגבי זמינות חלקים למולר. או מברר מה זה המזגן הזה מתחת לשם מולר?

לא מזלזל מלכתחילה בגלל שזה מולר, בסופו של דבר המולר הוא רק המיתוג

משנה מאיזה מפעל הוא יצא, מי היצרן על המדבקה. משער שזה לא שזה לא AUX במחיר הזה

עוד דבר. זכור לי שיבואן חייב להחזיק חלקי חילוף במשך 7 שנים. אולי זה גם יכול להסביר את המהלך של טורנדו (חכם לדעתי,

גם ככה הם מחויבים להחזיק מלאי במחסן, למה לא להציע ללקוח 7 שנים אחריות? הרי היה ניתן להציע גם 9 או 10, יש סיבה שזה 7 בדיוק כמו בחיוב להחזיק חלקים 7 שנים)

אז תבדוק בשיחת טלפון עם היבואן של מולר. האם יהיה מהיכן לרכוש חלקים לאחר שנת האחריות? אני לא יודע אם ה 7 שנים חל גם עליו.

 

 דעתי בלבד, לא הייתי רוכש מולר ולו בגלל כשמזגן מתקלקל זה תמיד קורה ביום שישי רגע לפני כניסת השבת ביולי-אוגוסט.

וסיכוי שטכנאי יתנער ממזגן מולר לעומת מוכר והידוע אלקטרה/טורנדו/תדיראן הוא גדול יותר. 

כל שכן אם המולר הוא אינוורטר אז בכלל לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנתי 2 תדיראנים אינוורטר NG 180 אשר עלו כל אחד 2200 שח והאייר שעלה פחות מחצי.  תאכלס ההאייר שקט באותה המידה כמו התדיראנים החיסרון שלו שהקרור מעט חלש יותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, teyal כתב:

התקנתי 2 תדיראנים אינוורטר NG 180 אשר עלו כל אחד 2200 שח והאייר שעלה פחות מחצי.  תאכלס ההאייר שקט באותה המידה כמו התדיראנים החיסרון שלו שהקרור מעט חלש יותר.

ההשוואה בין 2 מזגנים שמן הסתם מותקנים בחדרים שונים - לעולם לא תהיה מדוייקת...
2 המזגנים הנ"ל מאוד חזקים לחדר.
גם לומר "תדיראן 180NG" זה בעצם כמו לומר יונדאי. יש מלא דגמים ל 180NG (סולו, ג'וי, אלפא פרו וכו'). לפי המחיר זה כנראה אלפא פרו (למרות שה-ג'וי לא רחוק מאוד ממנו במחיר).

האייר בפחות מ 1100 שח זה אומר כנראה BUZZ שמתחיל עכשיו להגיע לרמות המחירים האלו (עם שנה אחריות) או OZZ עם שנה אחריות (כמדברים על מחיר שוק רגיל, ה BUZZ מקבל 5 שנות אחריות וסדרת ה PRO X מקבלת 7 שנות אחריות !).

חשוב לציין שלמשתמש הביתי קשה מאוד להשוות בין עוצמות קירור. לכל חדר יש את רמת הבידוד שלו שנגזרת גם מהחומרים שממנו הוא עשוי אבל גם מושפעת משטח קירות חיצוניים, גודל חלונות ועוד משתנים שלא תמיד חושבים עליהם (אורך צנרת הגז של המזגן, מיקום המנוע וכו').

צריך גם לשים לב לנתונים שמצהיר עליהם היצרן. בעוד האייר מציינים נתון מקסימלי ב BTU, יש המציינים נתון נומינלי ויש המציינים את הכל (מקסימלי, נומינלי, מינימלי). טורנדו הם בין הבודדים שמציינים את כל הטווח ונצמדים להמלצה לפי הנתון הנומינלי (ז"א מזגן של 1 כ"ס הוא 9200BTU אבל המקסימום שלו הוא 11,600BTU שזה כבר בקטגוריה של 1.25 כ"ס...).

איציק

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...